2017-07-22, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Okej? Vem då? Berätta mer.
Ytterligare en MaRu. Tänk häst.
Citera
2017-07-22, 20:22
Medlem
Ni gör ett strålande jobb Ugglan och Freija!!
Citera
2017-07-22, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Jag har funderat mycket kring detta för att få vittnesmålen att gå ihop.
Ett tänkbart senario är att pilot hinner ikapp HA, följer med över bron, svänger höger vid fängelset.
Redan här gör pilot ett försök att på något sätt "vänslas" med HA men blir avvisad på, ett för pilot, förnedrande sätt.
Pilot tar sig tillbaka, träffar på en vän med bil, redogör hur han blivit förnedrad och de kör raskt via cyckelvägen och väntar på HA vid lekplatsen. Jag tror inte att det är här HA tas av daga utan hon släpas in i bilen fortfarande vid liv.

Ren spekulation.

OM vittnena ,kvinnan med hunden och killarna i bilen, ger rätt tider så sker dråpet innan bilen dyker upp
Citera
2017-07-22, 20:36
Medlem
[quote=Brada2|61277536]Tror att det beror på att man kan köra mer undanskymt där. Man slipper att köra genom villaområdet. Utan tror att man kan köra till Lekplatsen direkt från ekuddenvägen. (Tror, för att jag vet inte hur där såg ut -92)[/QUOTE

OK, men hade det inte vara mer undanskymt att dra ut kroppen till ekuddenvägen?
Citera
2017-07-22, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag fick idag svar på en fråga som jag i torsdags bad bekanta med anknytning till Vadsbogymnasiet i Mariestad att kolla upp. I skolkatalogen för läsåret 1983/1984 var KGM frånvarande. I skolkatalogen för läsåret 1982/1983 fanns han däremot med. På klassbilden bar KGM glasögon av "pilotmodell" av större modell som var vanligt på den tiden. Vi kan alltså konstatera att KGM var glasögonbärare, i vilket fall som helst.
(Bara så att ingen undrar: Jag har fått bilden skickad till mig och har alltså sett den själv.)
Micke R hade också pilotglasögon under skallgångarna men han säger att han uteslutande använde solglasögon av "biker-modell" Stämmer inte enligt bifogad länk: http://www.tv4.se/krimarkivet/klipp/f%C3%B6rsvunna-helena-andersson-m%C3%A5nga-frivilliga-letar-efter-f%C3%B6rsvunna-helena-3193000
Citera
2017-07-22, 20:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Har för mej att jag läst att bilen inte ska ha kommit från ekuddenvägen till lekplatsen enligt vittnena utan från andra hållet (kolarestigen hållet) för att sedan åka tillbaka mot samma håll den kom ifrån...
Rätta mej om jag har fattat fel om någon är säker på den uppgiften!

Borde ju innebära att bilen kommit från det hållet isf och tagit närmaste vägen (lockerud/västra skogen/radbyn)

För att ta cykelbanevägen från ekuddenvägen bör man kommit körande marieforsleden från stan alternativt leksbergsvägen

Bilen kommer från ekuddenområdet dvs från norr
Citera
2017-07-22, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Den vita/ljusa bilen kom från norr (från vänster för de killar, som satt i bilen på Hällristningsvägen). Efter ca 10 minuter kom den tillbaka och körde samma väg som den kommmit, d v s norrut, mot Ekuddenvägen.

Ursäkta, såg inte att du redan hade svarat
Citera
2017-07-22, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan77
Ytterligare en MaRu. Tänk häst.
Det säger mig tyvärr ingenting eftersom jag inte är från Mariestad. Det är intressant att det kommer uppgifter om hästar och ridning nu. Har inte gått att få svar på förr vart hon skulle ha varit under dagen, det nämndes att hon bland annat skulle ha varit hos någon väns häst. Sedan igår vet vi genom Ugglan att hästen fanns på Hässlesäby gård och nu kommer alltså ett namn, om än i initialform. Vet du om hon var där under dagen? Kan hon ha träffat den här MaRu där då? Vet du mer? Var de sams? Eller kanske t o m osams? Var han på Stadt?

Har inte kunnat sluta tänka på KGM:s son, den fine pojken med de goa runda kinderna så jag ser gärna en annan gm även om det är mycket ologiskt att känna så. Någon är det ju, men helst någon som inte har barn eller åtminstone inte minderåriga barn.
Citera
2017-07-22, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelikan77
Micke R hade också pilotglasögon under skallgångarna men han säger att han uteslutande använde solglasögon av "biker-modell" Stämmer inte enligt bifogad länk: http://www.tv4.se/krimarkivet/klipp/f%C3%B6rsvunna-helena-andersson-m%C3%A5nga-frivilliga-letar-efter-f%C3%B6rsvunna-helena-3193000

Mkt bra klipp..
Blir dock lite fundersam.
Hur kan MR veta att det är en ring och ett halsband som saknas?
Här jag missat nått nu igen??
Citera
2017-07-22, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Min fetning: Med anledning av att "exsist" tog upp detta vill jag tillägga att det finns indikationer från flera håll på att KGM stötte på andra tjejer trots att han hade flickvän.
Tror inte ens PW fått göra reportaget om de inte varit "vänner" sen förr. Han har ju just talat om för henne att han inget minns - mer än OM han gjort Helena nåt illa hade han just kom ihåg detta. Hmmmm
Citera
2017-07-22, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cleolin
Det säger mig tyvärr ingenting eftersom jag inte är från Mariestad. Det är intressant att det kommer uppgifter om hästar och ridning nu. Har inte gått att få svar på förr vart hon skulle ha varit under dagen, det nämndes att hon bland annat skulle ha varit hos någon väns häst. Sedan igår vet vi genom Ugglan att hästen fanns på Hässlesäby gård och nu kommer alltså ett namn, om än i initialform. Vet du om hon var där under dagen? Kan hon ha träffat den här MaRu där då? Vet du mer? Var de sams? Eller kanske t o m osams? Var han på Stadt?

Har inte kunnat sluta tänka på KGM:s son, den fine pojken med de goa runda kinderna så jag ser gärna en annan gm även om det är mycket ologiskt att känna så. Någon är det ju, men helst någon som inte har barn eller åtminstone inte minderåriga barn.
Vet inte svaret på dina frågor men känner att det för MaRu var mer viktigt att dölja sin identitet än det var för KGM. Häst-MaRu:s familj var "känd".
Citera
2017-07-22, 21:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Detta gör att gärningsmannen/männen
Kände området väldigt väl.

Någon som kan få fram följande uppgifter?

Hur lång tid tar det att gå , i normal takt, från stadshotellet till platsen där skorna hittades om man går vägen, som HA systrar säger att de alltid gick?

Finns det några uppgifter om vittnets "Hannas man, kunde bekräfta när Hanna lämnade huset och kom tillbaka?

Någon info vilken tid brovittnet ser pilot och HA vid bron?

Jag tror att detaljerna är jätteviktiga för att skapa rätt händelseförlopp
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in