2017-07-22, 20:58
Medlem
Tänk om han inte visste att de skulle bli vräkta? Kontraktet stod på henne och hon kanske skötte hyran och han litade på henne. Finns förhållande man döljer mycket i, vi får se vad utredningen visar, kanske inte alltid mannen som begår våldsbrott...
Citera
2017-07-22, 20:58
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterx8689
Men polygami är inte självklart lagligt i muslimska länder. I Bosnien är det inte lagligt. Polygami är inte godkänt någonstans i Europa, och återigen inget tyder på att Safet var annat än född till muslim. Finns det något enda som framkommit som tyder på att han var en praktiserande muslim?

Finns det något som tyder på motsatsen? Eller skenar din fantasi redan?
Citera
2017-07-22, 21:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Har vi något som säger att efterlysningen i Polen gäller en annan kull barn? eller har det blivit en trådsanning?
Jag har fattat det som om det gäller åtminstone det äldsta barnet.

Tittar man på namnet på personerna så ser det ju inte ut att vara samma barn. Modern heter ju något annat.
Citera
2017-07-22, 21:01
Medlem
kermiths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kellybelly
Tänk om han inte visste att de skulle bli vräkta? Kontraktet stod på henne och hon kanske skötte hyran och han litade på henne. Finns förhållande man döljer mycket i, vi får se vad utredningen visar, kanske inte alltid mannen som begår våldsbrott...

Eller så var hon rädd för att säga något för att inte åka på spöstraff av Safet.
Citera
2017-07-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Dom bodde TILLSAMMANS i lägenheten. Är vän med hans kusin som bor granne med dom.
Vet du eller någon annan att vilket år de gift sig?
Citera
2017-07-22, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har för mig att läste nånstans att MGM och bo varit ett par i 18 år. Om det stämmer, då, måste hans tidigare barn (om han har) blivit vuxna? I.a.f. har åklagaren bekräftat (enligt tidningen) att dom tre barnen är hans.

Han kanske har vänsterprasslat,vägrar betala underhåll för barnen/barnet som blev till. Tar med sig frun och flyttar till Sverige?
Citera
2017-07-22, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kermith
Eller så var hon rädd för att säga något för att inte åka på spöstraff av Safet.

Men om han inte visste, är det då hon som tagit barnens liv och sen sitt eget?

Men har soc varit med i bilden så har väl båda föräldrarna vetat om vräkningen. För båda lär ju ha kallats till mötena
Citera
2017-07-22, 21:05
Medlem
ImTheMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Jag har för mig att läste nånstans att MGM och bo varit ett par i 18 år. Om det stämmer, då, måste hans tidigare barn (om han har) blivit vuxna? I.a.f. har åklagaren bekräftat (enligt tidningen) att dom tre barnen är hans.
men hon var ju 33?
Citera
2017-07-22, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Han kanske har vänsterprasslat,vägrar betala underhåll för barnen/barnet som blev till. Tar med sig frun och flyttar till Sverige?
Ja, det är möjligt.
Citera
2017-07-22, 21:07
Medlem
Citat:

Det är ju inte så att alla länder är för spöstraff eller!!!
Citera
2017-07-22, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
men hon var ju 33?
Jag tror att det var hans advokat som sa så. Jag försöker hitta artikeln. Hon kanske sagt att de "känner" varandra i 18 år?
Citera
2017-07-22, 21:11
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Märkligt då jag läser att araber åker till Bosnien och skaffar sig en ytterligare fru. Frun bor kvar i Bosnien och gubben kommer en gång i månaden för att göka och underhåller henne ekonomiskt. Detta görs naturligtvis i "smyg" ännu så länge men det är en tidsfråga innan det blir lagligt.

Man får gärna babbla men gör det med finess och lite kunskap vilket du inte bemästrar.

Du känner ingen bosnier va?

Jugoslaver är ungefär lika förtjusta i araber som de skulle uppskatta tre finnar i analen ..... dvs inte alls...

Åker din kompisarab till Bosnien och för att göka en gång i månaden mot betalning så har han helt enkelt gängat sig med en prostituerad..

Och -- det ÄR INTE lagligt med fler fruar vare sig i Bosnien eller Sverige *punkt*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in