2017-07-22, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Det är det jag menar, använde man cykelvägen kunde man ta sig dit direkt från ekuddenvägen. Och dessutom utan att behöva synas i villaområdet.

Har för mej att jag läst att bilen inte ska ha kommit från ekuddenvägen till lekplatsen enligt vittnena utan från andra hållet (kolarestigen hållet) för att sedan åka tillbaka mot samma håll den kom ifrån...
Rätta mej om jag har fattat fel om någon är säker på den uppgiften!

Borde ju innebära att bilen kommit från det hållet isf och tagit närmaste vägen (lockerud/västra skogen/radbyn)

För att ta cykelbanevägen från ekuddenvägen bör man kommit körande marieforsleden från stan alternativt leksbergsvägen
Citera
2017-07-22, 13:49
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga
Har för mej att jag läst att bilen inte ska ha kommit från ekuddenvägen till lekplatsen enligt vittnena utan från andra hållet (kolarestigen hållet) för att sedan åka tillbaka mot samma håll den kom ifrån...

Borde ju innebära att bilen kommit från det hållet isf och tagit närmaste vägen (lockerud/västra skogen/radbyn)

För att ta cykelbanevägen från ekuddenvägen bör man kommit körande marieforsleden från stan alternativt leksbergsvägen

Den vita/ljusa bilen kom från norr (från vänster för de killar, som satt i bilen på Hällristningsvägen). Efter ca 10 minuter kom den tillbaka och körde samma väg som den kommmit, d v s norrut, mot Ekuddenvägen.
Citera
2017-07-22, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimension-skugga

Jag vet inte vad som avses med ekuddenområdet i vittnesrapporten

http://sverigesradio.se/Diverse/AppData/Isidor/Files/97/7e9d38bc-6d16-4199-a90e-bdb116d07a3a.pdf
Citera
2017-07-22, 14:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Superbra Freja!
Du är en stjärna som du ligger i!
Och det är inte bara "allt" :all information är viktig och av intresse!
Duktigt!!!
Tack tack tack!
Vi får väl se om detta är pilot!
Citera
2017-07-22, 14:07
Medlem
Detta är nog jobbigt för många om han är pilot PW kände och om gicks med Helena och hennes väninna och måste alltså ha varit på många förfester tillsammans med denne KGM
Jag var precis ute och cyklade ...cyklade förbi de omtalade ställena i tråden känns konstigt och sorgligt.
Citera
2017-07-22, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Detta är nog jobbigt för många om han är pilot PW kände och om gicks med Helena och hennes väninna och måste alltså ha varit på många förfester tillsammans med denne KGM
Jag var precis ute och cyklade ...cyklade förbi de omtalade ställena i tråden känns konstigt och sorgligt.

Förstår att det var en känslomässig tur. Vi får hoppas lösningen är nära.
Citera
2017-07-22, 14:37
Medlem
Finns det någon här som kan få fram en karta över Mariestad från hur det såg ut 1992? Tror det skulle vara bra faktiskt. Har försökt själv litegrann, bl a på Lantmäteriet hemsida, men det blev inget bra av det.
Citera
2017-07-22, 14:39
Medlem
Det behöver inte vara pilot som är mördaren. Men han kanske vet vem, eller det kanske är han som orsakat från början att det gick som det gick.
Citera
2017-07-22, 15:04
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Det behöver inte vara pilot som är mördaren. Men han kanske vet vem, eller det kanske är han som orsakat från början att det gick som det gick.

Nej, det behöver inte vara pilot (Kgm?) som är mördaren, om han är vittne till mordet kan han blivit hotad att "dom" (?) skall ge han skulden för det, eller rent allmänt blivit hotad att knipa k*ft.

Hursomhelst! Pilot syns ge sig iväg med H och inte många minuter senare tycks hon förlora livet. Svårt, (omöjligt) förklara bort!
Citera
2017-07-22, 15:15
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Vad jag har fått reda på om CGM/KGM Är en väldigt vanlig kille med en stor syskonskara, egenföretagare / någon viktig position? Stor och manhaftig
Han var alltså sambo med en riktigt god vän till Helena alltså så kände han Helena mycket väl.
De bodde mitt inne i stan på Kyrkogatan under denna tid.
Flyttade sedan till Ladukärrsvägen har årtalet någonstans sedan gick de isär 2001
Pilot var inne på förhör 2001
Det är allt jag har
Tänkte att det blir lättare att pussla ihop med denna information

BARA LÄGG AV! "Stor och manhaftig"? Verkligen inte. Han är en kille som helst inte vill synas alls. Ingen festprisse som sprungit på några fester. Han är feminin skulle jag vilja påstå. Skulle HAN som inte ens har facebook följa denna tråden "slaviskt"? Begriper du inte att han inte stämmer in alls? Han hade inget "namn" att "skydda" 1998. En vanlig kille som arbetade på e-lux. Detta är så lågt. Så fruktansvärt lågt beteende. Vem skyddar du/ni? Någon skrev tidigare att hon varit till polisen, och eventuellt ska göra det igen. GÖR DET.
Citera
2017-07-22, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Greensky
Nej, det behöver inte vara pilot (Kgm?) som är mördaren, om han är vittne till mordet kan han blivit hotad att "dom" (?) skall ge han skulden för det, eller rent allmänt blivit hotad att knipa k*ft.

Hursomhelst! Pilot syns ge sig iväg med H och inte många minuter senare tycks hon förlora livet. Svårt, (omöjligt) förklara bort!
Så kan det vara - han verkar hållt sig ifrån offentligheten på nätet - hitta en klassemannen66 på Twitter som är denna kgm
Citera
2017-07-22, 15:31
Medlem
Greenskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
BARA LÄGG AV! "Stor och manhaftig"? Verkligen inte. Han är en kille som helst inte vill synas alls. Ingen festprisse som sprungit på några fester. Han är feminin skulle jag vilja påstå. Skulle HAN som inte ens har facebook följa denna tråden "slaviskt"? Begriper du inte att han inte stämmer in alls? Han hade inget "namn" att "skydda" 1998. En vanlig kille som arbetade på e-lux. Detta är så lågt. Så fruktansvärt lågt beteende. Vem skyddar du/ni? Någon skrev tidigare att hon varit till polisen, och eventuellt ska göra det igen. GÖR DET.

Okay! Ring honom och fråga då. Sen återkommer du i tråden med hans svar. Personligen tror jag inte att han är så dum att han snärjer in sig i ännu fler lögner och riskerar på sikt göra saken ännu värre för sig.
Sen är nästa problem huruvida du är trovärdig i ett sånt svar? Men det löser vi senare!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in