2017-07-22, 18:55
Medlem
Jag kan varken bekräfta eller dementera att Muhammed var Satan, men jag kan skriva om vad Jesus sa.

Men han vände sig om, och när han såg lärjungarna tillrättavisade han Petrus: ”Håll dig på din plats, Satan. Dina tankar är inte Guds, utan människors.” Mark 8:33

Vilket innebär att människor kan falla under djävulens dom. Det händer när de drabbas av högmod och slutar lyssna på Guds ande, och börjar tänka egna tankar som får de på fall, precis vad som hände med Satan. Om jag tror att Muhammeds uppmaning till jihad för att döda "otrogna" inte kommer från Gud utan är en produkt av hans egna tankar? Absolut.

De skall utesluta er ur synagogorna, ja, den tid kommer då den som dödar er tror sig bära fram ett offer åt Gud. Och detta skall de göra därför att de inte har lärt känna Fadern och inte heller mig. Jag har sagt er detta för att ni, när den tiden kommer, skall minnas att jag har sagt det. Joh 16:2-4

Varför skulle Gud uppmana en människa att skilja på onda och goda i förtid när han har befallt änglarna att göra det vid världens slut? Och dessutom säger att ogräset inte ska ryckas upp utan att onda och goda får växa upp tillsammans tills skördetiden kommer?

Jesus såg på dem och sade: ”Vad betyder då det som står skrivet: Stenen som husbyggarna ratade har blivit en hörnsten. Den som faller på den stenen blir sönderslagen, och den som stenen faller på blir krossad.” Lu 20:17-18

Att skylla sina egna misstag på Satan är löjeväckande. Människor kan vara minst lika onda.
Citera
2017-07-22, 19:12
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Jag kan varken bekräfta eller dementera att Muhammed var Satan, men jag kan skriva om vad Jesus sa.

Men han vände sig om, och när han såg lärjungarna tillrättavisade han Petrus: ”Håll dig på din plats, Satan. Dina tankar är inte Guds, utan människors.” Mark 8:33

Jesus kallade Petrus Satan för att han med sina ord utförde Satans verk. I den bemärkelsen är Muhammed Satan, men Muhammed som person är inte Satan personligen.

Citat:
Vilket innebär att människor kan falla under djävulens dom.

Vad menar du ens med det?

Citat:
Det händer när de drabbas av högmod och slutar lyssna på Guds ande, och börjar tänka egna tankar som får de på fall, precis vad som hände med Satan.

Högmod är direkt skadligt ja, men Petrus blev återupprättad, glöm inte det.

Citat:
Om jag tror att Muhammeds uppmaning till jihad för att döda "otrogna" inte kommer från Gud utan är en produkt av hans egna tankar? Absolut.

Muhammed var förledd av Satan, så som Adam och Eva blev förledda i Edens lustgård.

Citat:
De skall utesluta er ur synagogorna, ja, den tid kommer då den som dödar er tror sig bära fram ett offer åt Gud. Och detta skall de göra därför att de inte har lärt känna Fadern och inte heller mig. Jag har sagt er detta för att ni, när den tiden kommer, skall minnas att jag har sagt det. Joh 16:2-4

Varför skulle Gud uppmana en människa att skilja på onda och goda i förtid när han har befallt änglarna att göra det vid världens slut? Och dessutom säger att ogräset inte ska ryckas upp utan att onda och goda får växa upp tillsammans tills skördetiden kommer?

Ja, varför skulle Han? Muhammeds ord och gärningar är såklart tvärtemot Guds vilja.

Citat:
Jesus såg på dem och sade: ”Vad betyder då det som står skrivet: Stenen som husbyggarna ratade har blivit en hörnsten. Den som faller på den stenen blir sönderslagen, och den som stenen faller på blir krossad.” Lu 20:17-18

Att skylla sina egna misstag på Satan är löjeväckande. Människor kan vara minst lika onda.

Människan är fallen och ond i sig utan inflytande av Satan, men Satans inflytande kan få människor att göra saker som inte hade gjorts annars. Men självklart är man ansvarig för sina handlingar, precis som Adam och Eva var i lustgården.
Citera
2017-07-22, 19:19
Medlem
flaskborstes avatar
Islam är väl snarare en av de fyra ryttarna i Apokalypsens i mitt tycke "den gula ryttaren" (döden)
Läser man uppenbarelseboken och samtidigt sneglar på vad som händer ute i världen så kan nog även icke troende börja tro..
Citera
2017-07-22, 19:25
Medlem
find-hers avatar
Om jag minns rätt så betyder väl Satan bara "motståndare" eller något liknande.
Betyder inte det att alla som är antikrist eller icke troende är Satan?
Citera
2017-07-22, 19:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Jesus kallade Petrus Satan för att han med sina ord utförde Satans verk. I den bemärkelsen är Muhammed Satan, men Muhammed som person är inte Satan personligen.

Vad menar du ens med det?

Högmod är direkt skadligt ja, men Petrus blev återupprättad, glöm inte det.

Muhammed var förledd av Satan, så som Adam och Eva blev förledda i Edens lustgård.

Människan är fallen och ond i sig utan inflytande av Satan, men Satans inflytande kan få människor att göra saker som inte hade gjorts annars. Men självklart är man ansvarig för sina handlingar, precis som Adam och Eva var i lustgården.
Först måste man lära sig vad ordet satan betyder (motståndare), sen kan man förstå vad Jesus menade. Att Jesus inte refererade till Satan är utom allt tvivel för att han säger att Petrus tänker MÄNNISKORS tankar. Petrus försökte i likhet med Satan övertala Jesus, därför räknades Petrus som motståndare.

Att människor kan falla under samma dom som Satan. För att de gör samma sak som Satan, försöker bedra folk och ljuga eller tala med egna ord. Satan talar med egna ord, dvs tänker inte Guds utan sina egna tankar, när han ljuger. Står i evangeliet.

Det är inte säkert att Muhammed har begått en sådan dödssynd, så även han kan bli "återupprättad". Frågan är om Muhammed är ansvarig för det som står i Koranen och hadihaha eftersom han tydligen inte kunde skriva eller läsa vad som skrevs i hans namn.

Vilka bevis har du för att Muhammed blev förledd? Människor är som sagt onda och kan tänka ut onda planer själva.
Citera
2017-07-22, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flaskborste
Islam är väl snarare en av de fyra ryttarna i Apokalypsens i mitt tycke "den gula ryttaren" (döden)
Läser man uppenbarelseboken och samtidigt sneglar på vad som händer ute i världen så kan nog även icke troende börja tro..
Jag såg, och se: en gulblek häst, och han som satt på den hette Döden, och han hade dödsriket i följe. De fick makt över en fjärdedel av jorden, till att döda med svärd och med svält och med pest och genom vilda djur på jorden. Upp 6:8

Att döda med svärd, ja, genom halshuggning, men varken muslimer eller terrorister dödar en fjärdedel av jordens invånare med svält, pest och vilda djur. Och för mindre än hundra år sen hade den gulbleka hästen varit tyskar. De drabbade är nog mest de som bor i Afrika, som får genomlida både svält och ebola, som sprids av djur.
Citera
2017-07-22, 19:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av find-her
Om jag minns rätt så betyder väl Satan bara "motståndare" eller något liknande.
Betyder inte det att alla som är antikrist eller icke troende är Satan?
Motståndare och åklagare, vilket var vad Satan gjorde medan han var kvar i himlen. Han anklagade Job inför Gud.

Det finns till och med troende som tillhör Satan. Både satanister och de som tror sig vara rättfärdiga. De ärar Gud med sina läppar men deras hjärtan är långt från Gud.
Citera
2017-07-22, 19:55
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DindooNuffin
Först måste man lära sig vad ordet satan betyder (motståndare), sen kan man förstå vad Jesus menade. Att Jesus inte refererade till Satan är utom allt tvivel för att han säger att Petrus tänker MÄNNISKORS tankar. Petrus försökte i likhet med Satan övertala Jesus, därför räknades Petrus som motståndare.

Att människor kan falla under samma dom som Satan. För att de gör samma sak som Satan, försöker bedra folk och ljuga eller tala med egna ord. Satan talar med egna ord, dvs tänker inte Guds utan sina egna tankar, när han ljuger. Står i evangeliet.

Nej, Satans dom är unik, läs uppenbarelseboken.

Citat:
Det är inte säkert att Muhammed har begått en sådan dödssynd, så även han kan bli "återupprättad". Frågan är om Muhammed är ansvarig för det som står i Koranen och hadihaha eftersom han tydligen inte kunde skriva eller läsa vad som skrevs i hans namn.

Muhammed tog mig veterligen inte emot Jesus som herre och frälsare. Gjorde han inte det är han rökt.

Citat:
Vilka bevis har du för att Muhammed blev förledd? Människor är som sagt onda och kan tänka ut onda planer själva.

Visst kan han ha hittat på allt själv, men mycket pekar på att det var Satan som förledde honom genom att påstå sig vara Gabriel. Muhammed trodde ju först själv att han var besatt. Han skulle ha litat på det...
Citera
2017-07-22, 20:05
Medlem
Kebabfysikers avatar
Jesus varnade för falska profeter, men då jag itne tror på övernaturliga fenomen är jag ganska säker på att Mohammed inte var Satan.
Citera
2017-07-22, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Jesus varnade för falska profeter, men då jag itne tror på övernaturliga fenomen är jag ganska säker på att Mohammed inte var Satan.
Den falska profeten Jesus varnade om var Paulus som gick emot Jesus budskap om att man måst följa den judiska lagen.
Citera
2017-07-22, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trollfeeder
Nej, Satans dom är unik, läs uppenbarelseboken.

Muhammed tog mig veterligen inte emot Jesus som herre och frälsare. Gjorde han inte det är han rökt.

Visst kan han ha hittat på allt själv, men mycket pekar på att det var Satan som förledde honom genom att påstå sig vara Gabriel. Muhammed trodde ju först själv att han var besatt. Han skulle ha litat på det...
Har du inte varit på FB tillräckligt länge för att veta att du inte ska säga emot mig?

Nej, människor kan få samma dom som Satan om de begår samma synd.

Han får inte vara nyomvänd, så att han blir högmodig och faller under djävulens dom. 1Tim 3:6

Det har ingen betydelse. Alla räknas som rättfärdiga genom tron,och muslimer tror bevisligen på Gud (Fadern).

Saddukeerna menar nämligen att det inte finns någon uppståndelse och inte heller änglar eller andar, medan fariseerna tror på allt detta. Apg 23:8

Exempel på judar och deras brist på tro, men inte helt utan tro. Givetvis förblir deras otro inte ostraffad, men de hamnar inte i helvetet. De får dock inte samma belöning. Muslimer har blivit lovade en plats i paradiset, medan vi kan förvänta oss en plats i någon av de högre himlarna. Den Högste bor i den högsta himlen, där bara utvalda som Jesus och apostlarna och ett antal profeter har rätt att vistas.

Satan skulle aldrig komma med budskap från Gud. Den ande som förnekar Jesus kommer inte från Gud (1Joh 4:2), men det är inte bevisat att ängeln förnekade Jesus. De trodde som sagt inte på evangeliet som ängeln kom med, men det är ju inte ängelns fel.

Jag har skrivit förut att Muhammed var ny som profet, och att det i början kan vara svårt att skilja på ens egna tankar och Guds tankar. Det har ingenting att göra med att vara besatt.
Senast redigerad av DindooNuffin 2017-07-22 kl. 20:21.
Citera
2017-07-22, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barbe
Den falska profeten Jesus varnade om var Paulus som gick emot Jesus budskap om att man måst följa den judiska lagen.
Det finns många falska profeter, men just Paulus är nog inte en av de eftersom han, i likhet med de andra apostlarna, inte förespråkade att den mosaiska lagen skulle följas.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in