2017-07-22, 18:58
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fast...vem vet hur han mådde just när han skrev det där? Han (och mamman) om någon är väl lätt att förlåta för en viss obalans i humöret? Det är ju de närmast anhöriga som lider mest av försvinnandet. Innerst inne känner de nog på sig att Patrik inte finns i livet längre, men hoppet behåller man ju in i det sista. Och den där Facebookgruppen medverkar ju minst sagt till att de ska hålla kvar det där hoppet. På gott och ont. Mest det sistnämnda, tror jag.

Stackars föräldrar att inte veta vart ens barn tog vägen eller vad som hände.

Jag tyckte mer synd om föräldrarna i början.
Citera
2017-07-22, 19:01
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Du har förmodligen svårt att ta kritik, men DU är en av några i hönshuset. Försök att vara saklig istället.

Saklig och konstruktiv kritik kan vara bra!
Senast redigerad av NinaBe 2017-07-22 kl. 19:54.
Citera
2017-07-22, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag håller med i stort sett bägge dina inlägg men att det blir olika spekulationer och att vi målar upp olika scenarier beror nog mycket på att vi har inte mycket fakta att gå på. Dessutom tror jag att vi som spekulerar vilt i trådarna bryr oss om P och hans familj och vill verkligen att han hittas.
Vi försöker väl krampaktigt hålla honom vid liv

Instämmer.

Jag menade också på att vi i gruppen HP behövde information, även jag har swishat pengar för jag vill att Patrik ska hittas, men när de inte gav någon information, man fick inte fråga något, de behövde dykare, hästar, ryttare, drönare, mc, varenda dag hela tiden. Det kändes som att Swisha pengar rätt ut i tomma luften. Jag vet personer som försökte hjälpa till att samla ihop, ryttare, dykare, mc med mera, men de drog sig ur vilket jag kan förstå, för en fritidsryttare, fritidsdykare, en som kör motorcykel på fritiden, de ville inte göra en sådan sak p g a att de inte vet vad de hittar för något. Fullt förståeligt. Sen tycker jag inte HP kan kräva vad som helst av vanliga vänliga människor som vill hjälpa till att hitta Patrik, de bör bemöta dessa människor med respekt istället.
Citera
2017-07-22, 19:07
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Jag tyckte mer synd om föräldrarna i början.
Jag tycker mer och mer synd om dem för varje dag som går utan att de får veta var deras son är och vad som hände.
Citera
2017-07-22, 19:17
Medlem
Citat:
Ja, alltså, jag tycker inte alls att det är fel att spekulera kring olika händelseförlopp, men att han skulle vara på drift runtom i Sverige och siktas på diverse olika platser - det tror jag inte på.

Nej, det tycker inte jag heller att man ska göra. Ja, det är lågt.

Men visst kan det väl vara en ursäkt att man är i obalans rent mentalt? Alla som har barn torde väl kunna sätta sig in i hur det skulle kännas att ens barn bara försvinner? Det är förstås olika hur man skulle hantera det, och det finns naturligtvis inga mallar som slår fast hur man "ska" bete sig, men för mig är det väldigt lätt att förstå att dessa föräldrar inte alla sekunder på dygnet är i bra balans.

Ja, det kan ju vara som du säger en ursäkt för att JL var i obalans, men tycker att det vore på sin plats om JL bad den han kallade för pucko om ursäkt. Kan han hålla en sån stor grupp så kan han be personen om ursäkt också: De är konstiga, det stämmer inte för något är helt fel där. Har tänkt ta kontakt med Facebook, ja, det känns som en mobbinggrupp, så att FB kan syna gruppen och de kan slå igen skiten!

Stackars Patrik.
Senast redigerad av runarviking 2017-07-22 kl. 19:21.
Citera
2017-07-22, 19:27
Medlem
Hp gruppen skriver nu så här:

"Hej alla.
Vill förtydliga allt lite.
Det vi som admins vet är samma uppgifter som FIKK MPS och POLISEN vet.
Inte mer möjligtvis mindre.
Vi har hört nu så många gånger att vi leker översittare och till och med att vi är en sekt. Jag tror att jag kan tala för oss alla när jag nu dementerar dessa uttal.
Vi måste väga allt vi vet och får tips om och även rådfråga med de olika organisationerna så att vi inte lämnar ut något som kan störa eller förstöra i deras utredning.
Vi önskar precis som alla andra att Patrik ska hittas men för oss ligger det ingen prestige i Vem som hittar honom utan vi är jätteglada om han kan hittas.
Vi tar tacksamt emot tips idéer och obsar men ber er skicka dom på pm. Varför ?
Jo för att vi fort skall kunna se obsen och agera utifrån det.
Tips och idéer? Jo för att vi skall kunna sammanställa alla olika och agera utifrån det.
Jag vet att ni har många frågor.
Skicka pm med de frågor ni har så ska vi se om vi kan och får lämna ut svaren och om det är möjligt kommer vi ta med era frågor i dokumentet vi har med det vi vet.
Mvh Admin."
Citera
2017-07-22, 19:32
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mot-alla-odds

"Hej alla.
Vi har hört nu så många gånger att vi leker översittare och till och med att vi är en sekt. Jag tror att jag kan tala för oss alla när jag nu dementerar dessa uttal.
Vi måste väga allt vi vet och får tips om och även rådfråga med de olika organisationerna så att vi inte lämnar ut något som kan störa eller förstöra i deras utredning.
Vi önskar precis som alla andra att Patrik ska hittas men för oss ligger det ingen prestige i Vem som hittar honom utan vi är jätteglada om han kan hittas.
Tips och idéer? Jo för att vi skall kunna sammanställa alla olika och agera utifrån det.
Skicka pm med de frågor ni har så ska vi se om vi kan och får lämna ut svaren och om det är möjligt kommer vi ta med era frågor i dokumentet vi har med det vi vet.
Mvh Admin."

ja då vet vi att dom läser vad vi skriver iaf ;-)
Citera
2017-07-22, 19:37
Medlem
Citat:

"Hej alla.
Mvh Admin."

Så gulligt, men kommentarsfunktionen är stängd så de vill fortfarande inte riktigt ha nån kontakt med pöbeln.
Citera
2017-07-22, 19:38
Medlem
Citat:
Men visst kan det väl vara en ursäkt att man är i obalans rent mentalt? Alla som har barn torde väl kunna sätta sig in i hur det skulle kännas att ens barn bara försvinner? Det är förstås olika hur man skulle hantera det, och det finns naturligtvis inga mallar som slår fast hur man "ska" bete sig, men för mig är det väldigt lätt att förstå att dessa föräldrar inte alla sekunder på dygnet är i bra balans.

Verkar dessutom som att flertalet här missar vad personen först skrev till/om pappan, innan han kallade personen "pucko". Att skriva att pappan/föräldrarna ska skippa den stora offerkoftan (inte ordagrant, men det gick ut på det) till en förälder/föräldrar som är i deras situation, är inte okej någonstans.

Sen kan jag hålla med om att pappan borde be om ursäkt ang sitt ordval, men vet vi att han inte har gjort det via PM?
Citera
2017-07-22, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urtavlan
Verkar dessutom som att flertalet här missar vad personen först skrev till/om pappan, innan han kallade personen "pucko". Att skriva att pappan/föräldrarna ska skippa den stora offerkoftan (inte ordagrant, men det gick ut på det) till en förälder/föräldrar som är i deras situation, är inte okej någonstans.

Sen kan jag hålla med om att pappan borde be om ursäkt ang sitt ordval, men vet vi att han inte har gjort det via PM?
Det som skrivs Öppet,,ska oxå bes om ursäkt öppet..Det tycker iallafall jag
Citera
2017-07-22, 19:41
Medlem
Citat:

"Hej alla.
Mvh Admin."

Vad bra! Då vet vi att de läser här också
Citera
2017-07-22, 19:51
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Fast...vem vet hur han mådde just när han skrev det där? Han (och mamman) om någon är väl lätt att förlåta för en viss obalans i humöret? Det är ju de närmast anhöriga som lider mest av försvinnandet. Innerst inne känner de nog på sig att Patrik inte finns i livet längre, men hoppet behåller man ju in i det sista. Och den där Facebookgruppen medverkar ju minst sagt till att de ska hålla kvar det där hoppet. På gott och ont. Mest det sistnämnda, tror jag.

Stackars föräldrar att inte veta vart ens barn tog vägen eller vad som hände.

Nu minns jag inte exakt i vilket inlägg pappan skrev "pucko", men var det inte i samband med att han blev påhoppad, misstänkliggjord på något sätt?
Jag tror att det spekuleras så mycket i HP gruppen, att vi inte har en aning om vad som kommer upp ibland. Ok, vissa av er vet nog. Men jag är säker på att mycket av det som skrivs där är inte bra för föräldrarna att läsa. En svår sits de har satt sig i, kan man tänka.

Men polisen som intervjuades i Nyheter 24, 21/7-17 sa så här (min fetning):

Citat:
Rent generellt i det här ärendet cirkulerar det mycket rykten. Det kommer så oerhört mycket tips som, om jag ska vara snäll, baseras på att man tror saker. Om jag ska vara cynisk tror jag att man hittar på saker. För det kommer in så fantastiskt många tips som är nästan så dumma att de trotsar mänsklig beskrivning, berättar Joakim Jansson, förundersökningsledare i Hallsberg, för Nyheter24.

Hur menar du då?

– Det kan röra sig om tips som kommer ifrån att medium säger sig ha sett var Patrik är. Och så kommer det observationer ifrån alla platser i landet mer eller mindre, och det är helt omöjligt att följa upp dem, säger Jansson.
https://nyheter24.se/nyheter/inrikes/889764-patrik-forsvunnen-hallsberg-pappa-jorgen-kritik-polisen

Edit:
Tack Urtavlan. Ser nu att du hittade vad pappan svarade pucko på.
Senast redigerad av notknapparen 2017-07-22 kl. 19:55.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in