2017-07-22, 17:36
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zingoita
kanske blev han bortförd under hot,vilket innerbär att han gick tillsammans med sina kidnappare,så därför ingen lade märke till dem/honom.Kanske blev han intvingad i bil,väskorna dumpades senare av kidnapparna som sedan oxå dumpat kroppen någon annanstans,där de tyckte det var lämpligt att dumpa en kropp..kanske lämnades reseväskan av Patrik själv,då han blev indragen i en bil,kanske kidnapparna sedan tog o slängde ut ryggsäcken när de letade eft lämplig plats att göra sig av med kroppen...

Och motivet till att kidnappa honom?
Ta en sådan stor risk för att råna honom?
Kidnappning är ett allvarligt brott. Mycket allvarligare än att råna någon på mobil och pengar.
Och som sagt, varför inte ta väskorna? De kunde ju innehålla värdesaker.
Citera
2017-07-22, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Är det verkligen viktigt att ta upp i Flashback vad som händer i en tråd på FB om det bara handlar om antalet administratörer och inte om framgångar i sökandet efter Patrik? Jävla hönshus och kärringkackel!

Vad är skillnaden på flashback och facebook ? så mcket spekulationer som det har varit i HP gruppen har jag aldrig varit med om, hemskt och helt sjukt.
Hela gruppen i sin helhet har förstört söket efter PL.
Finns inget mer och säga om det. Ingen går ut och hjälper till och söker och då p g a enna grupp som dessutom inte är hemlig. Fruktansvärt dåligt skött och föräldrarna ska inte vara med då dem inte kan var opartiska och som jag har skrivit förut så är vittnesteknik något man bör ha i ryggsäcken och det har polisen.
Om det är hönshus och kärringkackel så är det i HP gruppen.
Anser inte allt är okej som skrivs här inne heller.
Jag lider med PL, antingen vilar han i frid just nu eller så ska vi alla låta honom vara i fred.
Jag håller med polisen fullständigt. Alla dessa mediala som har ringt polisen har förstört mycket och det hade varit djäkligt bra om alla börjat sökt direkt i Hallsberg.
Nej, under all kritik, låt polisen sköta det dem ska. Sedan tar MPS eller FIKK över.
Citera
2017-07-22, 17:58
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Och motivet till att kidnappa honom?
Ta en sådan stor risk för att råna honom?
Kidnappning är ett allvarligt brott. Mycket allvarligare än att råna någon på mobil och pengar.
Och som sagt, varför inte ta väskorna? De kunde ju innehålla värdesaker.

Har "P" blivit bortförd har han säkert blivit lockad av någon han litat på eller tyckt verkat sympatisk!
Citera
2017-07-22, 18:10
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Vi är många, som blivit upprörda över Patriks pappas sätt, att behandla medlemmarna i "HP!"
"JL" må vara upprörd, ledsen och förtvivlad, men han har kallat en medlem "pucko!"
Det känns inte, som det ultimata uttryckssättet, att locka fler deltagare till de olika söken!
Fast...vem vet hur han mådde just när han skrev det där? Han (och mamman) om någon är väl lätt att förlåta för en viss obalans i humöret? Det är ju de närmast anhöriga som lider mest av försvinnandet. Innerst inne känner de nog på sig att Patrik inte finns i livet längre, men hoppet behåller man ju in i det sista. Och den där Facebookgruppen medverkar ju minst sagt till att de ska hålla kvar det där hoppet. På gott och ont. Mest det sistnämnda, tror jag.

Stackars föräldrar att inte veta vart ens barn tog vägen eller vad som hände.
Citera
2017-07-22, 18:19
Medlem
Citat:
Det verkar vara "Utropstecknet," som är "Überadmin" i sekten!

Det är nog så, eller troligast att båda två har högsta rang i sekten. De har kontakt och brukar rådgöra med varandra innan något kommer ut till medlemmarnas kännedom
Citera
2017-07-22, 18:21
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Fast...vem vet hur han mådde just när han skrev det där? Han (och mamman) om någon är väl lätt att förlåta för en viss obalans i humöret? Det är ju de närmast anhöriga som lider mest av försvinnandet. Innerst inne känner de nog på sig att Patrik inte finns i livet längre, men hoppet behåller man ju in i det sista. Och den där Facebookgruppen medverkar ju minst sagt till att de ska hålla kvar det där hoppet. På gott och ont. Mest det sistnämnda, tror jag.

Jag håller med i stort sett bägge dina inlägg men att det blir olika spekulationer och att vi målar upp olika scenarier beror nog mycket på att vi har inte mycket fakta att gå på. Dessutom tror jag att vi som spekulerar vilt i trådarna bryr oss om P och hans familj och vill verkligen att han hittas.
Vi försöker väl krampaktigt hålla honom vid liv
Citera
2017-07-22, 18:21
Medlem
Citat:
Vi bara spekulerar!
Du kan ju sälla Dig till "Sekten" om den faller Dig mer i smaken!
Då hamnar även antalet "admin" och anledningen till dess avhopp eller utspark i skottgluggen!
Du har förmodligen svårt att ta kritik, men DU är en av några i hönshuset. Försök att vara saklig istället.
Citera
2017-07-22, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare

Fast jag tycker ju faktiskt inte att någon som vill hjälpa till att hitta sonen ska kallas Pucko. Det är lågt. Det är ingen ursäkt att kalla någon för Pucko bara för att man inte mår bra, de har valt själva att ständigt bli utsatta för plåga genom att ha denna gruppen. Frågan är hur länge till de orkar ha det så men det är självvalt
Citera
2017-07-22, 18:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Världens story.

Din saga ser jag som orealistisk baserat på att en människa sällan dör på grund av hunger och matthet, åtminstone inte unga killar, och särskilt inte på svenska hustak.

Sopprot!

Jo men OY , jag höll på att dö en gång utmed en.cykelväg just pga hunger och matthet., men det berodde på min diabetes ; att jag hade för lågt blodsocker i sommarvärmen pga att jag inte ätit tillräckligt......så jao.....

Om man nu är typ anoretiker eller enbart väldigt smal så kan dennes kropp reagera näst intill likadant, utifrån för dåligt matintag utifrån vad dennes kropp egentligen behöver för att fungera rekordeligt.
nu var det sagt....
Citera
2017-07-22, 18:36
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Jag håller med i stort sett bägge dina inlägg men att det blir olika spekulationer och att vi målar upp olika scenarier beror nog mycket på att vi har inte mycket fakta att gå på. Dessutom tror jag att vi som spekulerar vilt i trådarna bryr oss om P och hans familj och vill verkligen att han hittas.
Vi försöker väl krampaktigt hålla honom vid liv

Ja, alltså, jag tycker inte alls att det är fel att spekulera kring olika händelseförlopp, men att han skulle vara på drift runtom i Sverige och siktas på diverse olika platser - det tror jag inte på.

Citat:
Ursprungligen postat av runarviking
Fast jag tycker ju faktiskt inte att någon som vill hjälpa till att hitta sonen ska kallas Pucko. Det är lågt. Det är ingen ursäkt att kalla någon för Pucko bara för att man inte mår bra, de har valt själva att ständigt bli utsatta för plåga genom att ha denna gruppen. Frågan är hur länge till de orkar ha det så men det är självvalt
Nej, det tycker inte jag heller att man ska göra. Ja, det är lågt.

Men visst kan det väl vara en ursäkt att man är i obalans rent mentalt? Alla som har barn torde väl kunna sätta sig in i hur det skulle kännas att ens barn bara försvinner? Det är förstås olika hur man skulle hantera det, och det finns naturligtvis inga mallar som slår fast hur man "ska" bete sig, men för mig är det väldigt lätt att förstå att dessa föräldrar inte alla sekunder på dygnet är i bra balans.
Citera
2017-07-22, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Falu lasarett? Äldrevård?
Men när de märkt att den som sökte inte hade hört av sig, borde de kanske märkt hans namn när det kom upp i pressen. Tyckte att någon nämnde att det stått i Dalademokraten?
Kompisarna har säkert också satt upp lappar i Falun?
Äldrevården
Citera
2017-07-22, 18:42
Medlem
Liberty75s avatar
På tal om kacklande, konspiransteorier och spekulationer så tycker jag det dock är relativt harmlöst (men sårande för vissa - absolut!) om man jämför med alla s k iakttagelser. Folk ser Patrik över hela Sverige, mest för att tillfredsställa sitt behov av uppmärksamhet och spänning. Stackars föräldrar!

För att inte tala om att belamra en redan överarbetad poliskår genom att ringa 112 (!) för att "de såg någon smal ljushårig kille som liftade."

Ska vi prata om skadliga beteenden i denna röra så är det dessa upplevelse-och duktighetsfolk som tyvärr är det största hindret då fokus läggs på helt fel saker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in