Citat:
Ursprungligen postat av
Rotvagen
Ska svara på din fråga ! Att H mördare och " pilots namn ( vi vet inte om det är samma) kommer fram har jag inga problem med, det jag har problem med att " vissa här har slagit in spiken och sagt rakt ut att mannen vars initialer som skrivit här i flera dagar nu ... är Pilotmannen ?
Det här har du alldeles rätt i, framförallt de senaste veckorna när Pilots ID ska fram. Det har varit under all jävla kritik.
Det har sett ut som en trestegsraket som utspelat sig ungefär så här:
1. Någon har fått ett PM med initialer där någon hävdar att det är pilot. Alternativet är typ "har hört från brorsan som hörde från en annan". Oftast har mycket lite eller ingen tilläggsinformation erhållits, bara initialer.
2. Initialerna kommer i någon dag att ritualslaktas offentligt av 50 % utav trådens användare.
3. De övriga 50 procenten ifrågasätter trovärdigheten i det senaste tipset och blir då dömda att ha
"en agenda" eller "bromsa tråden"
Det här håller inte.
Det tråden behöver är mer lugn och saklighet. Det är bara sunt att ställa sig skeptiskt i ett initialt läge och ska inte ses som kritik. Om ett namn dyker upp ska det argumenteras sakligt och väl med så mycket information som möjligt varför just de initialerna är Pilot. Om info saknas ska omständigheter nystas upp och benas av för att försöka komma sanningen så nära som möjligt. Innan dess kan namnet maskas väl då ingen ska behöva avrättas offentligt på lösa grunder.
Detta ska vara en tråd där man tar hjälp av andra för att reda ut frågetecken och inte för internt tjafs.
Jag tycker dock det senaste tipset har avverkats mer på detta sätt. hoppas det fortsätter så.