2017-05-21, 17:58
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av develi
De har två minderåriga barn. Plingar det till nånstans?
Slår snart i gonggongen för din del.
Bägge behöver inte ansöka om skilsmässa för det. Är du helt okunnig? Tror du den ena parten kan tvinga kvar den andre i äktenskapet bara genom att vägra skriva under?

Vi HAR lämnat 1920-talet bakom oss. Lovar.
Citera
2017-05-21, 18:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Bägge behöver inte ansöka om skilsmässa för det. Är du helt okunnig? Tror du den ena parten kan tvinga kvar den andre i äktenskapet bara genom att vägra skriva under?

Vi HAR lämnat 1920-talet bakom oss. Lovar.
Men SNÄLLA - jag pratar hot, jag pratar barn som sitter i en komplett galen kärrings grepp.
Varför tror du han tvekar?
Citera
2017-05-21, 18:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zissela
Ja, men om man inte är överens måste man göra en ansökan om stämning.

Och dessutom har gemensamma barn är det vanligt att oeniga parter gör livet surt för varandra med barnen som slagträ.
Ja, och det brukar märkas i i processens gång. Här är det igång i förväg:

"Systern säger att 42-åringen visste att mannen ville skilja sig från henne och då hotat med att han aldrig skulle få träffa barnen igen. 42-åringen visste också om den nya flickvännen och hade återigen hotat med att han aldrig skulle få träffa barnen."
Svt live
Citera
2017-05-21, 18:11
Medlem
Citat:
Hon har nåt som heter narcissolexi tror jag? Det är nåt alldeles eget som nog ingen når upp till.
Jag tippar på att hon har riktigt hög grad av Adhd, då går allt fort både i tal och det hon skriver.
Det finns inte heller möjlighet att med hjärnans snabba takt, att varva ner försöka förstå andra människor,
det är hennes tankar enbart som får plats och utrymme.
Det är lustigt att personer med grav- ADHD- störning, alltid säger som Johanna M, de intalar omgivningen, att ADHD är en tillgång - de berättar stolt
"jag agerar är initiativrik -får saker att hända, hörs och syns, charmar alla, baktalar när det gagnar och så får makt över andra".
Detta gäller de personer med grav ADHD störning.
De agerar utan medkänsla. De har ingen tid att tänka på andras känslor.
Jag undrar över hennes jobb inom Soc och hennes sociala utredningar om barnplaceringar, hur hon har kunnat göra de rätta bedömningarna - hon har utrett olika föräldrars lämplighet, utrett om familjehemmen varit lämpliga, hon har självständigt gjort bedömningar om var de utsatta barnen fått bäst framtids möjligheter och stöd.
Hennes omdömesförmåga verkar inte ha uppmärksammats alls, och hon har verkligen arbetat med de mest utsatta barnen.
Senast redigerad av moshes 2017-05-21 kl. 18:16.
Citera
2017-05-21, 18:18
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Jag tippar på att hon har riktigt hög grad av Adhd, då går allt fort både i tal och det hon skriver.
Det finns inte heller möjlighet att med hjärnans snabba , varva ner försöka förstå andra människor,
det är hennes tankar enbart som får plats och utrymme.
Det är lustigt att personer med grav- ADHD- störning, alltid säger som Johanna M, de intalar omgivningen, att ADHD är en tillgång - de berättar stolt
jag agerar är initiativrik -får saker att hända, hörs och syns, charmar alla, baktalar när det gagnar och så får makt över andra.
Detta gäller de personer med grav ADHD störning.
De agerar utan medkänsla. De har ingen tid att tänka på andras känslor.
Jag undrar över hennes jobb inom Soc och hennes sociala utredningar om barnplaceringar, hur hon har kunnat göra de rätta bedömningarna - hon har utrett olika föräldrars lämplighet, utrett om familjehemmen varit lämpliga, hon har självständigt gjort bedömningar om var de utsatta barnen fått bäst framtids möjligheter och stöd.
Hennes omdömesförmåga verkar inte ha uppmärksammats alls, och hon har verkligen arbetat med de mest utsatta barnen.
Ja, hon är uppenbart rastlös värre. Jag saknar dock den ordning, kontrollbehov som ADHD innebär och förvånas över att hon inte beskrivs ha impulskontrollstörningar, aggressivitet.
Hon kan bli arg men det framkommer inte att hon går i taket.
Det som däremot lyser igenom är hennes storhetsvansinne, narcissistiska drag. Det är sällan man ser det med så full kraft så det är intressant.
Citera
2017-05-21, 18:22
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Intrycket av att hon önskade att samla så många som möjligt av sin familj omkring sig inkl. AP och deras gemensamma barn. - Således allt annat än att en besegling av AP:s liv stod på hennes dagordning för att i grevens tid sätta stopp för en skilsmässa som skulle sabba hennes If-planer.Det behövs ingen större planläggning för att överenskomma med någon att mot betalning ta livet av AP på ett sådant sätt att det skulle se ut som en olyckshändelse.Nej, inget av barnen kunde vara aktuellt att umgås med: Hon hade förtalat AP till den grad att alla trodde han tog droger och misshandlade henne psykiskt; t.o.m. många gånger varit på väg att slå henne. - Hennes plan den 7 augusti bestod av att rädda sin If-försäkring; ingenting annat. Och detta hade efter AP:s kontakter med NL fått henne att - för vilken gång i ordningen? - visa sig från sin allra bästa sida så att AP inte skulle fatta misstankar. Hela veckan hade hon ägnat åt att preparera honom inför helgen; kanske t.o.m. sagt att detta var absolut sista tillfället för barnen att vistas på sommarstället eftersom föräldrarna var på väg att sälja det (vilket de tidigare också lite löst talat om). - Vi vet inte hur AP reagerat på detta. - Kanske han blånekade, och då fick hon lägga om taktik: Säga OK, du kan hämta dem hos mig, men sedan inte vara hemma utan ställa honom inför fullbordat faktum: Om han skulle träffa sina barn fick han vackert hämta dem där de befann sig. - AP, som förstått att detta skulle bli framtidens melodi, hade då i princip inget val: Han fick lov att dansa efter hennes pipa, eller också fick han sluta att träffa sina barn och låta JM ensam sörja för deras väl och ve - vilket inkluderade att betala underhåll och samtidigt få barnen emot sig

Vi vet inte exakt vad som utspelade sig, men att AP blev lurad ända in i märgen; det kan man vara säker på. - Det är egentligen bara tack vare sina enträgna och trogna anhöriga som han fått chansen till upprättelse.
Skönt att det även finns människor här som har slutledningsförmåga. Jag håller med i varje stavelse.
Citera
2017-05-21, 18:23
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
När folk blir arga vräker de ur sig saker. "Jag vill skiljas" är en klassiker i de sammanhangen.

Gåta: Vet du hur man skiljer ett förhastat ord uttalat i ilska från en genuin önskan att skiljas?

Svar: I det senare fallet lämnar man in en skilsmässoansökan.
Ja, det stämmer Zurfarn : du skulle se mej med min kalligrafipenna i högsta hugg En fråga : har du hund ? Hade JM kennel : vilken sorts hundar ?
Citera
2017-05-21, 18:26
Medlem
Protokollbilaga 2017-03-22 Förhör del 2 3

Förhör 2016-10-27 kl 11.20 - 11.35 med person. SR, särbo/sambo med AB (sid 134/142)
SR berättar att telefonen ringt på morgonen den 8 augusti 2015. Lite senare ringer polis och vill att AB ska komma ut för A*i är försvunnen. Senare ringer AB till SR och berättar att de har hittat A*i drunknad nedanför bryggan.

Några dagar senare var JM hemma hos AB och SR. Hon berättade att A*i kommit ut till Granliden berusad. JM tvingade honom att lämna sommarstugan och JM låste därefter sommarstugan. JM sa att A*i tagit en överdos innan han drunknade.
A*i hade kommit till Granliden ett par timmar efter att JM och tvillingarna kommit dit. SR vet inte hur A*i tog sig ut till Granliden.

Har detta förhör med AB:s särbo med att A*i skulle kommit ut dit ensam varit uppe för granskning i tråden. Såg detta först idag.
Otroligt om det är ännu en osann redogörelse av JM.
Citera
2017-05-21, 18:26
Medlem
KeithRichardss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Hade JM kennel : vilken sorts hundar ?
"Farliga hundar", sa någon, vad nu det kan innebära.
Citera
2017-05-21, 18:34
Avslutad
Citat:
Men SNÄLLA - jag pratar hot, jag pratar barn som sitter i en komplett galen kärrings grepp.
Varför tror du han tvekar?
Han jobbar stenhårt på att hitta en efterträdare till Johanna. Han nätdejtar och kryssar och raggar och kärlekssms:ar. Han är en typisk känslohämmad man som behöver ha en ny kvinna för att kunna släppa den gamla. (Den nya får förmodligen hjälpa honom att fylla i skilsmässohandlingarna om det ska hända nåt.)
Citera
2017-05-21, 18:41
Medlem
develis avatar
Citat:
Han jobbar stenhårt på att hitta en efterträdare till Johanna. Han nätdejtar och kryssar och raggar och kärlekssms:ar. Han är en typisk känslohämmad man som behöver ha en ny kvinna för att kunna släppa den gamla. (Den nya får förmodligen hjälpa honom att fylla i skilsmässohandlingarna om det ska hända nåt.)
Gud så bra!
... men oerhört tragiskt att när han väl började komma loss så hamnade han på sjöbotten via hennes försorg.
Citera
2017-05-21, 18:43
Medlem
Citat:
Han var lika snabb att inleda förhållande med Johanna när han skildes från första frun.
En del individer behöver en ny partner för att orka ta sig ur den gamla relationen,
kvinnor kan göra likadant, man garderar sig för att slippa vara single.. JOhanna gjorde också så hade visst tre män jämsides med Aki. SÅ även hon ville gardera sig -sedan fastnade hon för flyktingpojkarna, kanske hade hon redan träffat flyktingpojkar under äktenskapet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in