Citat:
Ursprungligen postat av
develi
Hon har nåt som heter narcissolexi tror jag? Det är nåt alldeles eget som nog ingen når upp till.

Jag tippar på att hon har riktigt hög grad av Adhd, då går allt fort både i tal och det hon skriver.
Det finns inte heller möjlighet att med hjärnans snabba takt, att varva ner försöka förstå andra människor,
det är hennes tankar enbart som får plats och utrymme.
Det är lustigt att personer med grav- ADHD- störning, alltid säger som Johanna M, de intalar omgivningen, att ADHD är en tillgång - de berättar stolt
"jag agerar är initiativrik -får saker att hända, hörs och syns, charmar alla, baktalar när det gagnar och så får makt över andra".
Detta gäller de personer med grav ADHD störning.
De agerar utan medkänsla. De har ingen tid att tänka på andras känslor.
Jag undrar över hennes jobb inom Soc och hennes sociala utredningar om barnplaceringar, hur hon har kunnat göra de rätta bedömningarna - hon har utrett olika föräldrars lämplighet, utrett om familjehemmen varit lämpliga, hon har självständigt gjort bedömningar om var de utsatta barnen fått bäst framtids möjligheter och stöd.
Hennes omdömesförmåga verkar inte ha uppmärksammats alls, och hon har verkligen arbetat med de mest utsatta barnen.