2017-07-11, 00:22
Medlem
johnthedickholmess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MinotaurusX
Jorosåatt.

Problemet är att jag inte har någon kontakt med dessa längre.
Att de varit aktiva inom detta område vet jag.

Vilka dom är vet jag också. Ser dessa som enskilda parter, och vill inte sammankoppla
alla 4 i en klump beroende på bekantskapskrets, geografisk position osv.
I skrivandets stund kan jag inte svara på om vilka som fortfarande är aktiva, eller
hur deras val av ti's osv gått till.
Det jag nämnde om "oskylldigt anklagande"
Finns mycket fulspel i denna bransh både när det gäller arbetsmetoder, och val av ti's.

När det gäller det falska spelet så anser jag det "högst" sannorligt att en person
kan leda spelet i en riktning som leder misstankarna mot en annan. Pratar både om
Sk, Ti's, Samt GS.
Att enbart berätta vad folk jobbar med, eller var de kommer ifrån är redan för mycket. Hoppar över den frågan av praktiska skäl.

Ok så vilka är det?
Citera
2017-07-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Ok så vilka är det?

Pass
Citera
2017-07-11, 09:20
Medlem
Citat:
Pass

Då kan vi stänga tråden här tycker jag. Du vet ingenting och det du hävdar att du vet kan du inte berätta om så...

Pass på ditt svammel tycker jag. Nej, då har vi kommit fram till att övervakning förekommer men inte fenomenet GS. Dvs. När flera personer stalkar en person 24/7 över flera års tid och även avlyssnar tele i realtid samt tar del av sjukjournaler och KUT. Polisen, Säpo övervakar folk som är misstänka för brottslig verksamhet en begränsad tid och grovt kriminella eller terrorister en längre tid och kan ha även ha tele avlyssning längre tid. Det vet vi av Fup:ar och att de söker tillstånd hos tingsrätt för buggar, GPS spårning mm. De begär ut mejl, sms etc från teleoperatörer men får inte avlyssna random i realtid enligt bla Löfven. Något han vill ändra på. Mysig rättsstat..

Sedan har vi vissa trossamfund som anlitar detektiver en viss tid för att stalka folk. Det vet vi genom rapporter från bla USA. Men liknande fall har ej rapporterats i Sverige men kan ej uteslutas. Dock är de så resurskrävande att det borde vara helt uteslutet att de begås i år och dagar. Orimligt.

Så antagligen handlar det om ren paranoia som endera är helt inbillad eller så har vissa personer viss övervakning på sig eller haft en kortare tid eller från och till och börjar inbilla sig att de är övervakade 24/7.

Vi kan utesluta fenomenet då inga kan lägga fram något enda och minsta bevis i frågan.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-07-11 kl. 09:53.
Citera
2017-07-11, 13:29
Medlem
"Stalking is unwanted or obsessive attention by an individual or group towards another person. Stalking behaviors are related to harassment and intimidation and may include following the victim in person or monitoring them."

Privatpersoner med mycket fritid kan utnyttja andra människors svåra livssituation och trots att de aldrig träffat personen eller tillhör någon sorts gruppering, börja samla information och "övervaka" den som är utvald och begå olika mindre enklare lagöverträdelser/trakasserier mot människan med en svår livssituation utan att det kostar någonting även om det sker under längre tid eller vid olika tidpunkter på dygnet. Oönskad uppmärksamhet är ingen psykisk sjukdom men att tycka att om att begå trakasserier i grupp är det a.k.a stalking, ensam eller i grupp. Den som är drabbad tror förhoppningsvis, för förövarna, att han/hon är förföljd av underrättelsetjänster eller andra myndigheter och uppmuntras att tro det.
Senast redigerad av Piratpartiet 2017-07-11 kl. 14:13.
Citera
2017-07-16, 11:16
Medlem
[quote=Piratpartiet|61187576]"Stalking is unwanted or obsessive attention by an individual or group towards another person. Stalking behaviors are related to harassment and intimidation and may include following the victim in person or monitoring them."

Privatpersoner med mycket fritid kan utnyttja andra människors svåra livssituation och trots att de aldrig träffat personen eller tillhör någon sorts gruppering, börja samla information och "övervaka" den som är utvald och begå olika mindre enklare lagöverträdelser/trakasserier mot människan med en svår livssituation utan att det kostar någonting även om det sker under längre tid eller vid olika tidpunkter på dygnet. Oönskad uppmärksamhet är ingen psykisk sjukdom men att tycka att om att begå trakasserier i grupp är det a.k.a stalking, ensam eller i grupp. Den som är drabbad tror förhoppningsvis, för förövarna, att han/hon är förföljd av underrättelsetjänster eller andra myndigheter och uppmuntras att tro det.[/QUOTE

Jovisst, men då är vi åter på ruta ett. Inte minsta tillstymmelse av bevis på att organiserad gruppstalking
som pågår under ett tidspann på flera år förekommer. Det kan förekomma, det vet vi, men faller på sin orimlighet då allt kostar. Att någon skall betala resor, tekniker mm under flera år bara för att stalka oskyldiga blir för kostsamt även om de kan förmå muppar att frivilligt ställa upp. Så ATT det skulle kunna förekomma är vi enig om men det krävs att någon som varit delaktig i verksamheten och kan berätta hur och vilka som ligger bakom för att vi skall kunna styrka det. Det är för orimligt helt enkelt om inte det kan ledas i bevis. Så ni som lider av paranoia, strunta i folk runtomkring er när ni handlar. Era hjärnor övertolkar och ser mystiska mönster i allt. Ni har för hög stressnivå och närmar er ett psykos-liknande tillstånd. Om ni inte märker av era förföljare (inbillade eller inte), så misslyckas de ju totalt med sin gruppstalking. Vila och chilla och umgås med era närmaste som bryr sig om er. Skit i alla som vill er illa eller är avundsjuka på er. Sådana finns alltid.
Citera
2017-07-22, 02:05
Medlem
Citat:
Då kan vi stänga tråden här tycker jag. Du vet ingenting och det du hävdar att du vet kan du inte berätta om så...

Pass på ditt svammel tycker jag. Nej, då har vi kommit fram till att övervakning förekommer men inte fenomenet GS. Dvs. När flera personer stalkar en person 24/7 över flera års tid och även avlyssnar tele i realtid samt tar del av sjukjournaler och KUT. Polisen, Säpo övervakar folk som är misstänka för brottslig verksamhet en begränsad tid och grovt kriminella eller terrorister en längre tid och kan ha även ha tele avlyssning längre tid. Det vet vi av Fup:ar och att de söker tillstånd hos tingsrätt för buggar, GPS spårning mm. De begär ut mejl, sms etc från teleoperatörer men får inte avlyssna random i realtid enligt bla Löfven. Något han vill ändra på. Mysig rättsstat..

Sedan har vi vissa trossamfund som anlitar detektiver en viss tid för att stalka folk. Det vet vi genom rapporter från bla USA. Men liknande fall har ej rapporterats i Sverige men kan ej uteslutas. Dock är de så resurskrävande att det borde vara helt uteslutet att de begås i år och dagar. Orimligt.

Så antagligen handlar det om ren paranoia som endera är helt inbillad eller så har vissa personer viss övervakning på sig eller haft en kortare tid eller från och till och börjar inbilla sig att de är övervakade 24/7.

Vi kan utesluta fenomenet då inga kan lägga fram något enda och minsta bevis i frågan.

Vad jag vet eller inte har du ingen aning om.

Du upprepar "VI" åtaliga ggr. Kan du inte tala för dig själv, eller krävs det någon form av gemensamt samtyckande för att bevisa din pessimism för andra?

Tack och lov är vi inom konspirationer och alternativa teorier.
Jag har endel konspirationer om mycket, som inte för den sakens skull handlar om just GS, men som gör att det inte går att prata helt öppet.
Det jag tycker är viktigt är inte att bevisa OM GS förekommer utan att hitta just dom jag letar efter av personliga skäl..
Redan hittade... Det som fattas är orsaken.
kan du lösa "Orsaken" till varför (kanske) jag berättar mera.
Citera
2017-07-22, 05:38
Medlem
Citat:
Vad jag vet eller inte har du ingen aning om.

Du upprepar "VI" åtaliga ggr. Kan du inte tala för dig själv, eller krävs det någon form av gemensamt samtyckande för att bevisa din pessimism för andra?

Tack och lov är vi inom konspirationer och alternativa teorier.
Jag har endel konspirationer om mycket, som inte för den sakens skull handlar om just GS, men som gör att det inte går att prata helt öppet.
Det jag tycker är viktigt är inte att bevisa OM GS förekommer utan att hitta just dom jag letar efter av personliga skäl..
Redan hittade... Det som fattas är orsaken.
kan du lösa "Orsaken" till varför (kanske) jag berättar mera.

Vilka är hittade menar Du? De du har fått för dig stalkar dig i åratal utan anledning?
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-07-22 kl. 06:31.
Citera
2017-07-22, 18:28
Bannlyst
Eh om det var någon som skulle ställa upp och samla bevis med mr scan och bugscanner och dokumentera det så kanske vi hade lite bevis men man har ingen att vända sig till?
Citera
2017-07-22, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jeerkerr
Eh om det var någon som skulle ställa upp och samla bevis med mr scan och bugscanner och dokumentera det så kanske vi hade lite bevis men man har ingen att vända sig till?

Det är väl bara att vända sig till polisen med de bevis man har?
Citera
2017-07-22, 22:37
Medlem
Citat:
Vilka är hittade menar Du? De du har fått för dig stalkar dig i åratal utan anledning?

Du har ju redan bestämt dig för att Gang stalking "inte" existerar. Märks tydligt med tanke på vad du nyss skrev. (De du har "fått för dig" stalkar dig i åratal utan anledning?)

Vet inte om det är din egen form av s.k Härskarteknik för att din åsikt ska väga tyngre, eller om det handlar om rädsla för ditt eget skin. Tror på det sistnämnda.
Citera
2017-07-22, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av theKGS
Det är väl bara att vända sig till polisen med de bevis man har?
Hahahaha värkligen när knappt mord blir utträdda.
Citera
2017-07-23, 06:32
Medlem
Citat:
Du har ju redan bestämt dig för att Gang stalking "inte" existerar. Märks tydligt med tanke på vad du nyss skrev. (De du har "fått för dig" stalkar dig i åratal utan anledning?)

Vet inte om det är din egen form av s.k Härskarteknik för att din åsikt ska väga tyngre, eller om det handlar om rädsla för ditt eget skin. Tror på det sistnämnda.

Skin? Vad pratar du om? Menar du skinn? Oavsett så skriver du helt obegripligt. Alltså, vi har diskuterat om GS förekommer. Efter mycket diskuterande hit och dit har vi kommit fram att de antagligen ej gör det. Finns inga bevis eller några inblandade som trätt fram. Så tills någon lagt fram minsta lilla bevis så får vi anta att det inte gör det. Ockhams rakkniv.
Senast redigerad av johnthedickholmes 2017-07-23 kl. 06:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in