Citat:
Nä, det gjorde jag inte. Jag skrev ju en Brad Pitt-typ, som någon annan redan tvingades rätta dig med här, du fick pudla, men sen fortsätter du igen. Sen snackade jag om Sex and the City-kulturen (där kvinnor bara knullar runt utan att ta ansvar för någonting i livet) men så fick du ändå för dig att du skulle berätta för alla i tråden om dina egna åsikter om Brad Pitt och Sex and the City-serien, precis som något autistiskt jävla mähä.
Men det var inte det som det handlade om, hjärtat.
Men det var inte det som det handlade om, hjärtat.
Brad Pitt
Du skrev: "Hade du fått någon Brad Pitt-typ på kroken och det gällde i princip nu eller aldrig så hade du också satt dig ner på en sunkig toasits och börjat suga kuk i rätt sorts berusat kåt-tillstånd, så pröva inte med nån skambeläggning."
Jag svarade: "Jag har aldrig och skulle aldrig ha någon som helst sexuell kontakt med en annan person på en toa. Spelar ingen roll vem det är. Sen tycker jag inte Brad Pitt är vidare snygg."
Kan vi stänga kapitlet om Brad Pitt?
Sex and the city:
Du skrev: "Den här Sex and the City-kulturen med kvinnors sexuella frigörelse osv. är ju någonting som man har matat folk med sen 60-talet här i väst. Vill man försöka förstå det hela bättre så får man nog gå tillbaka och läsa om kulturmarxismens historia, Frankfurtskolan och inflytelserika figurer som Frans Boas och Claude Lévi-Strauss m.fl. Men nu är ju du - så vitt jag kan förstå - en kvinna, och ni brukar inte vara intresserade av sånt utan läser hellre ett nytt nummer av Veckans NU! för att försöka förstå världen. Så whatever."
Jag svarade: "Jag gillar inte den serien och har aldrig köpt en sån tidning men förstår vad du vill ha sagt."
Då du citerat mig så valde jag att svara på båda dina påståenden i denna texten. Jag hoppas att du är tillräckligt smart att du förstår att man brukar svara ett inlägg där man blir citerad. Jag visste inte att du skulle blir så upprörd för att jag meddelar att alla kvinnor inte har denna synen. Om det gör det mer nöjd så kan jag ändra mitt svar till: "Jag har aldrig köpt en sån tidning".
Kan vi stänga även detta kapitel om Sex and the city?
Citat:
Nu vet jag inte riktigt hur jag ska bemöta detta. Du gnäller om jag ger min egna syn på saken (även om detta är ett forum för diskussion) samt så är du väldigt duktig på att slänga ur dig vad du själv tycker och tänker. Dubbelmoral är inte alltid dubbelt så bra. Med risk för att trampa på dina tår så väljer jag att svara...Idag har vi ju fått en kultur som kommit med PK-samhället om att alla är vackra och fina på sitt sätt.
I kvällsblaskorna får man läsa om diverse fläskberg och groteska troll som hyllas för att de är modiga och går emot den s.k. vikthetsen och visar upp sina kroppar på Instagram osv. och man försöker helt enkelt få folk att tro att skönhet är någonting enbart subjektivt. Vilket förstås är bullshit och man har lyckats få dig att gå på hela den där skiten.
Du tror liksom inte att man hade kunnat se något generellt mönster ifall du och alla dina väninnor fick ranka dessa killar? Det hade man naturligtvis kunna göra. I verkligheten ser det ju i princip aldrig ut så att du rankar en kille som 10:a, och sen rankar alla andra honom som en 1:a - tvärtom så brukar kvinnor vara mer enade i sina preferenser än män. En man som är en 7:a för en kvinna, är nog också mellan en 6-8:a för majoriteten andra kvinnor också.
Visst kan det skilja sig lite i preferenser men det betyder ju inte att vi inte har en endaste aning om hur en generellt attraktiv person ser ut. Trams.
I kvällsblaskorna får man läsa om diverse fläskberg och groteska troll som hyllas för att de är modiga och går emot den s.k. vikthetsen och visar upp sina kroppar på Instagram osv. och man försöker helt enkelt få folk att tro att skönhet är någonting enbart subjektivt. Vilket förstås är bullshit och man har lyckats få dig att gå på hela den där skiten.
Du tror liksom inte att man hade kunnat se något generellt mönster ifall du och alla dina väninnor fick ranka dessa killar? Det hade man naturligtvis kunna göra. I verkligheten ser det ju i princip aldrig ut så att du rankar en kille som 10:a, och sen rankar alla andra honom som en 1:a - tvärtom så brukar kvinnor vara mer enade i sina preferenser än män. En man som är en 7:a för en kvinna, är nog också mellan en 6-8:a för majoriteten andra kvinnor också.
Visst kan det skilja sig lite i preferenser men det betyder ju inte att vi inte har en endaste aning om hur en generellt attraktiv person ser ut. Trams.
Jag är långt ifrån PK men tycker inte om när någon trycker ner en annan människa. Sen är inte alla lika fina och vackra. Att det finns folk som vill visa sina överviktskilon på IG eller annat plats gör mig inget. Den typen av människa vill visa sig vilken storlek den än har. Jag har friheten av att inte titta och behöver inte bry mig. Du vet att även du har det valet?
Ni killar (gissar att du är yngre) ser på tjejer på ett helt annat sätt än vad kvinnor ser på män. OBS! Egen åsikt. Jag har även för mig att du skrev att tjejerna ser likadana ut? Kan varit nån annan. Kommer inte ihåg och orkar inte leta just nu. Anledningen till att tjejerna ser likadana ut är pga hur de sminkar sig. Finns en hel del artiklar om detta fenomen. Ni killar/män använder (förhoppningsvis) inget smink och är då unika. Man kan se era ansiktsdrag osv. Jag och mina vänner har väldigt olika smak och vi har faktiskt (i våra unga dagar) försökt oss på någon typ av rankning av killar men det blev aldrig genomförbart. Kanske en av anledningarna till att jag har svårt att greppa det här med gradering. När jag nu skriver detta så kan jag faktiskt förstå att om alla tjejer har samma sminkning och ser praktiskt taget likadana ut så blir ju en rankning möjlig. På min tid hade det inte fungerat då vi inte spacklade oss på samma sätt som tjejerna idag gör. Så då var även det löst efter lite egensvammel.

).