2017-07-21, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NinaBe
Pia! Inte ens i "tips, tankar och idéer," som i princip bygger på samma sak, var spekulationer tillåtna! Spekulationer bygger på "tankar och idéer blandat med tips!"
NU undra en sektmedlem om P kan ha ett hemligt konto i en annan bank! God morgon! VISSTE vi det, vore inte kontot hemligt!
Kan vi inte swisha över ett gäng siffror till kartgeniet, som inte hittat siffrorna trots, att hon har haft tre / fyra dagar på sig! Kom ihåg, att vi antagligen blir guld värda då och får företräde igenom Pärleporten! Jag VET, att det låter ironiskt och sarkastiskt! Det går inte, att sopa ironin under mattan i det här fallet!
Så länge ingen information framkommer och inga hövliga frågor i alla välmening besvaras med värdighet glider spekulationerna fram, som på is!
Haha på riktigt?
Citera
2017-07-21, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Hans klasskamrater hade visst tyckt att han stängde in sig mycket för att trumma i ensamhet.., sista tiden .
Han kanske hade träffat någon på nätet som han chattade med? Oavsett kön någon som han ville lära känna och därför valde att låsa in sig...
Citera
2017-07-21, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Nu vet jag vad som är mystiskt med detta...alla är så kolugna. Om jag skulle vara förälder till Patrik skulle jag inte prata i termerna "värsta storyn"osv.
Jag skulle vara hejdlöst ledsen,banka på polisernas dörr,gråtandes tala om för folk att om vi inte skyndar oss nu så kommer han dö....och ja, betee mig på det sättet.
De här personerna beteer sig som "skyltdockor"eller robotar eller något åt det hållet.Förstår de inte att han är ju halvt ""uppäten"vid det här laget, utav diverse skalbaggar och annat knytt som rensar i skog och mark,vid sommarvärme.
Ursäkta mina hårda ord, men varför reagerar de inte på normalt sätt?
Med insikt och sorg ?Känns som om vi härinne sitter och sörjer mer än vad de gör, och att de ser ner på oss för just det....hmm.....

Vad väntar de på ? Att han kommer gående på perrongen litet förläget ursäktande sig med att han satt i skogen i 2 månader för att skapa en ny låt.....

Jag är så ledsen., det här forsvinnandet är så hemskt....

Det går inte att säga vad som är normalt eller konstigt beteende i det som de går igenom eller sorg överhuvudtaget!

Jag skulle förmodligen reagera som du, men det är heller inget man säkert kan veta, innan man är i situationen.
Citera
2017-07-21, 21:48
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Haha på riktigt?
Jajamen! Den första "kartläggerskan" erbjöd sig i ett tidigt skede, att göra en ny karta!
"Folk"....vilka det nu är ville ha en större karta!
Varför i glödheta H.......e förstorads inte AF:s" karta? Det kunde säkert inte nybörjerskan!
Citera
2017-07-21, 21:48
Medlem
CallePhilles avatar
Citat:
Kan vi inte swisha över ett gäng siffror till kartgeniet, som inte hittat siffrorna trots, att hon har haft tre / fyra dagar på sig! Kom ihåg, att vi antagligen blir guld värda då och får företräde igenom Pärleporten!
Kartgeniet eller någon av hennes allierade har dessutom stängt av kommentarsfunktionen på det inlägget den 18 juli.
Citera
2017-07-21, 21:50
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
"Världens story" skrev den sörjande fadern!
Det finns "värre" Den med lilla Madeleine och lilla tyska Inga till exempel!
Jag anser dem värre, eftersom det gäller barn i de fallen! De är inte återfunna!

Tänkte också på lilla brittiska Maddie som försvann i Portugal. Hennes föräldrars beteende och lugn var långt ifrån normalt
Citera
2017-07-21, 21:52
Avslutad
Jag har en liten undran om detta med blockerandet....

Okej att man tar bort kommentaren som
admin inte tycker "passar"...
Men att blockera någon är inte det att gå väldigt långt?
Citera
2017-07-21, 21:52
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CallePhille
Kartgeniet eller någon av hennes allierade har dessutom stängt av kommentarsfunktionen på det inlägget den 18 juli.

Jajamen! Även "tråden" under Jörgens tillåtelse, att dela en observation är stängd för kommentarer!
Det KAN ju ha funnits mycket oskrivet! Det, som ingen involverad vill läsa!
Citera
2017-07-21, 21:54
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Tänkte också på lilla brittiska Maddie som försvann i Portugal. Hennes föräldrars beteende och lugn var långt ifrån normalt

Ja! Bara, att komma på tanken, att lämna barnen ensamma var sjukt!
Citera
2017-07-21, 21:56
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka

Det är ett erkännande, att någon annan har rätt och skriver det , som inte passar in i sektens religion!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Magnusperfektanka

Så kan man tycka
Jag tycker väl att man kunde ha fått ett pm med att nu går ni för långt osv...
Jag tror att vi grävde för djupt. Var för på och för jobbiga... Närgångna.
Kan inte påstå att jag saknar delaktigheten i sekten. :O
Citera
Medlem
Pajosvs avatar
Om något år eller så, kommer en hel del konsulter att tjäna pengar på det här fallet och (tragiskt nog) Facebook-gruppen "Hitta Patrik".

Organisationskonsulter kommer sannolikt (om de nu känner till fallet) åka land och och rike runt och prata om organisationsutveckling och då kommer man troligen ta upp "Hitta Patrik" som ett katastrof-exempel på hur man inte ska göra.

Bristen på struktur i organisationer, och vad det kan leda till, kommer att vara en viktig del. Lika så skillnaden mellan en chef och en ledare. En chef är en formell roll som man blivit tillsatt. Ingen tillsätter en ledare. En ledare kan utkristalliseras bland övriga medarbetare av de övriga medarbetarna.

Dagens organisationer är inte fullt lika hierarkiska som förr, men det finns fortfarande hierarkiska organisationer där all makt alltid ligger allra högst upp.

Idag pratas det ständigt om att utveckla medarbetarna och delegera neråt i organisationen, att ge medarbetare förtroende och utveckla deras starka sidor. Inget av ovanstående verkar vara känt i Facebook-gruppen och inget de ens funderat på. Det har istället blivit en arena för ens eget ego. ""Vill ni se en stjärna, se på mig."

Nu har konsulterna fått ett nytt skrämmande exempel på hur man inte ska leda eller styra en organisation.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in