Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
På din glob åker man i en båge gyrokompassen inte känner av, men den känner av om man avviker från den räta bågen. När du gör en sträcka som över Atlanten vet du inte med dina bara sinnen vilket håll som är vad och följaktligen åka i en cirkel utan att veta om det.
Otroligt att du påstår att man, år 2017, kan åka runt i cirkel utan att veta om det!
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Månen. Du har rätt, ändrar form kanske den inte gör. Den ändrar upplyst del och sin position, liggande eller stående. Transparensen ser man då den under dagen är ljusblå och på natten mörk.
Ett alternativ: Kan det ljusblå, respektive det mörka bero på något
hitom månen?
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Du har fått det omtalat för dig att månen hålls på plats med, ja med vad hålls den på plats. Gravitation är det ju inte för då hade den väl "daskat in i jorden" som någon uttryckte det.
Nej, de krafter som håller samman solsystemet är välkända sedan minst hundra år.
Citat:
Ursprungligen postat av
boldogg
Vad härligt att du måste lägga till ett epitet på varje argument som tillförs tråden, exempelvis "idiotvideon". Är det kanske din religiösa fanatism som pockar på uppmärksamhet?
Jag kallar den "idiotvideo" av det enkla skälet att det är en idiotisk video. Religiös fanatism finns inte hos mig.
-----------
Jag har all anledning att vara rejält sur på er FE-kramare. Jag har i över ett år ställt en rad helt relevanta frågor till er.
Inte ett enda svar har jag fått! Det vanliga har varit fullständig nonchalans, dvs frågorna har inte besvarats eller ens berörts med ett enda ord. I några fall har det kommit in rena nonsenssvar (se där - nu lade jag till ett epitet till!
Och det beror på att de svar jag har fått är nonsens.)
Är ni FE-kramare så renons på kunskaper och tankeförmåga att ni inte klarar av att ge ett enda svar? Eller inser ni att er FE-hypotes inte håller ihop?
Dig, boldogg, har jag frågat hur lång en färd utmed södra polcirkeln är.
Kan du nu äntligen svara på det?
Du ska få några ledtrådar:
- Avståndet från Nordpolen till ekvatorn är 1000 mil (helt bombsäker uppgift),
- Från ekvatorn till södra polcirkeln är det ungefär 700 mil (stämmer inte helt, men jag vill göra det enkelt för dig att räkna),
- På en platt jord blir summan av de avstånden radien i den cirkel som på jordgloben motsvarar södra polcirkeln. Den summan blir 1700 mil (jag vill återigen göra det lätt för dig att räkna!),
- En cirkels omkrets är radien gånger två pi (två pi är ungefär 6,28).
Vad blir södra polcirkelns längd enligt FE-hypotesen?