2017-07-21, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Vad jag skriver - på ren svenska - är att vissa läkemedel (några nämnda) eller naturläkemedel kan på sikt eller i för hög dos ge förhöjda levervärden. Sistnämnda är nästintill en standarfråga vid utredning av förhöjda transaminaser - och inte ovanligt - då annat uteslutits om det så är te.x. paracetamolintag och ingen misstanke om överkonsumtion av alkohol förekommer. Akis värden var som sagt normala.
Normala levervärden kan betyda vad som helst. A-LAT osv är trubbiga värden för att kolla etanol osv. Det behöver väl inte ens skrivas. Vill man kolla etOH är B-Peth just nu säkrare men har inget med levervärden att göra. Det här handlar väl inte om det egentligen. Det finns A-lagare med "normala" levervärden. Speciellt om en allmänläkare som närmar sig pensionsåldern har beställt blodanalysen.
Det intressanta är uppregleringen av mikrosomala enzymer. JM kan ju ha matat Aki med så mycket preparat innan t ex Egyptenresan att hans lever jobbar för högtryck och därmed gör honom svårare att sedera . Du fattar nog vad jag menar.
Citera
2017-07-21, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Här ett till exempel på JM:s grandiosa självbild när hon inleder ett brev till en polis med den intelligenta frasen: "Till Hans L*o, Idioten!"

Bilden är väldigt otydlig men man kan läsa vad det står om man anstränger sig lite.

http://sv.tinypic.com/r/jjqs93/9

Johanna platsar även fint in på beskrivning som rättshaverist

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Rättshaverist
Citera
2017-07-21, 20:22
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Enligt uppgifter i tråden hade AP mardrömssjukdomen Crohns ( mage/tarm) och grät på slutet : deprimerad, trött eller bägge delar
Tror du JM enkom gifte sej med AP för att kunna få ut försäkringspengarna genom livförsäkringen på honom ? Jag undrar faktiskt
Ja, det är jag helt övertygad om. - Hon hade tänkt sig 8 milj på ett bräde men förstod inte att F-sam ännu inte fått in alla papper från AP för att kunna göra en riskbedömning. - AP hade gott om tid: fram till 24 aug, innan han behövde kontakta F-sam för att meddela tiden för sin avslutande livförsäkring. Eftersom han avled dessförinnan annullerades försäkringen (6 milj). - Sedan fick ju If upp ögonen för henne när hon endast fyra dagar efter AP:s död påbörjade processen för att få ut sina 2 milj.
Citera
2017-07-21, 20:48
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag får känslan av att tvillingarna är predestinerade att bli som JM. Allt de sett, hört och varit med om i tidig ålder måste sätta sina spår. Just det där att det finns inga gränser, man gör som man vill och tar det man vill ha... Lite som en romersk familj från Caesars tid... Tvillingarna kanske också borde låsas in för att undvika framtida men för allmänheten. I alla fall aldrig lämnas över till JMs ömma omsorg, inte ens besök!
De är små och de är tack och lov ur hennes grepp.
Däremot märks det tydligt att de två som levt för länge och nära henne, har väldigt märkliga referensramar.
DB har hon påstått han är mördare:
"Jag har gjort två profiler. Dels av min son och dels av Jafar."
"Fhl2 Men Johanna, om vi förstår det här rätt nu så menar du att David skonade Anki?
Mt Ah, jag tror det."

För att rädda arslet på MR så säljer hon sin son:
"B: Men i den blekaste fantasi tror du att din egen son har mördat sin morfar?
J: Ja
B: Vad är det för skillnad?
J: Du känner inte David?"

Citat:
Fhl2 Jo? Men alltså, varför ville du skydda Mohammed men David och Jafar var inga problem och lägga ut?
Mt Jag vet inte. Jag kan inte svara på det (ohörbart).

Denna störda mor anser att sonen helt klart ska ta på sig mordet:
"J: David kommer erkänna, jag känner David. Han kommer inte stå ut med att hans mamma sitter i fängelse, han kommer erkänna, han kommer berätta tjop."

Mitt i alltihop gör hon sig till oumbärlig, som om han inte kan leva utan henne:
" Men min son, han skulle dö om jag var här. Han skulle knarka ihjäl sig för han har bara mig."

Sen skriver hon lappar och kräver att han ska ta på sig skulden för mordet:
"David, Om dem inte släpper mig måste du säga att det är du. När jag släpps säger jag vem det är. (om? oss?) måste du boka en biljett till Thai till mig."

Hon påstår att han är utsatt för sexuella övergrepp, berättar utan problem att han var röd i stjärten om det så är "psykopaten" Anders eller hans morfar. Hon gör DB lagom liten för att inte minnas..
Hon pippar med jämnåriga tonåringar och skämmer ut honom. Hon kastar ut honom ur lägenheten för att bereda plats åt sina knullobjekt.
Fortsättningsvis pratar hon om honom i de mest kränkande termer i förhör.
Gällande att han snor hennes visakort så säger hon "jag är rädd för min egen son för han är otäck. Nu får jag säga det faktiskt, han är otäck."
Sen fortsätter hon att han "inte är frisk. Det är hemskt och säga så om sin son men han är inte frisk. David är inte frisk tror jag."
"han suger ut all energi ur mig hela tiden", "David har varit ett problem sedan han var. Två år. "

Hon är ett jävla skitexempel till mor, men lika fan så hänger DB kvar i hennes kjolar. Som nämnt tidigare så berättar AB att DB " ville inte berätta nånting för han ville inte att mamma skulle få längre straff och han vill inte gola ner David, eller Julia och Jafar. Han tycker det är skam liksom och sätta dit familjen på det viset."

Vilket stämmer väl med det som tas upp i förhör med DB:
I brev till JM skriver DB bl.a. att han "ställer upp för henne" och att han "förlåter henne".
DB svarar:
" Det var ju inte så att jag menar att jag skyddar henne men att jag förlåter henne för att hon sa att det var jag som gjorde det där med morfar."
" Det var det jag menade. För hon har alltid förlåtit mig för all skit jag gjort."
Senast redigerad av develi 2017-07-21 kl. 21:31.
Citera
2017-07-21, 20:48
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Ja, det är jag helt övertygad om. - Hon hade tänkt sig 8 milj på ett bräde men förstod inte att F-sam ännu inte fått in alla papper från AP för att kunna göra en riskbedömning. - AP hade gott om tid: fram till 24 aug, innan han behövde kontakta F-sam för att meddela tiden för sin avslutande livförsäkring. Eftersom han avled dessförinnan annullerades försrnaäkringen (6 milj). - Sedan fick ju If upp ögonen för henne när hon endast fyra dagar efter AP:s död påbörjade processen för att få ut sina 2 milj.
Ja, det är mycket pengar
Frågan är VARIFRÅN hetsen till så mycket pengar k o m i f r å n i JM:s fall ; enligt åklagarna hade hon en årsinkomst på runt 1,2 miljoner de senaste åren Jag menar hon behövde ju knappast livförsäkringspengarna efter AP för att leva i relativ lyx e l l e r arvet efter föräldrarna heller för den delen
Samtidigt som TR slår fast att pengar är motivet till morden så skickar de JM & MR på varsin rpu : jag har googlat men ej funnit just ekonomisk girighet som ett symptom på " allvarlig psykisk störning "
Citera
2017-07-21, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blodgivaren
Ja, det är mycket pengar
Frågan är VARIFRÅN hetsen till så mycket pengar k o m i f r å n i JM:s fall ; enligt åklagarna hade hon en årsinkomst på runt 1,2 miljoner de senaste åren Jag menar hon behövde ju knappast livförsäkringspengarna efter AP för att leva i relativ lyx e l l e r arvet efter föräldrarna heller för den delen
Samtidigt som TR slår fast att pengar är motivet till morden så skickar de JM & MR på varsin rpu : jag har googlat men ej funnit just ekonomisk girighet som ett symptom på " allvarlig psykisk störning "
Hon nöjde sig inte med en vanlig banal lön, vilket hon ju hade så länge Aki levde. Hon ville bygga upp något stort. Vad hon hade för idéer då kan vi inte veta säkert, men hon ville göra affärer i imponerande skala och behövde pengar för investeringar och för att skapa en bild av framgång, stil, levnadsstandard. Samtidigt kostade det på att underhålla barnen som inte lärt sig sköta sig själva, än mindre en normal hushållsekonomi. De hade slirat sig igenom livet ekonomiskt med det tätaste av skyddsnät men nu ville hon nog visa att hon också kunde.
Sedan kom ju guldgruvan, gå över lik för att skära guld med täljkniv (jöss ändå!) men även det behövde insatser och sedan ... tja resten vet vi ju ...
Överhettad blev hon
Citera
2017-07-21, 21:33
Medlem
Stackars, stackars JB och DB med en sådan mor, undrar hur de mår och om de har någon de vågar lita på så de kan få hjälp att komma ur JMs grepp.
Vad kan hon ha för hållhakar på dessa två som svara inga kommentarer i förhör när de helt klart har en heldel att berätta... Särskilt efter hur hon behandlat dem bl à lägger skulden på DB och erbjuder sexuella tjänster till JBs ex och mycket, mycket mer.
Citera
2017-07-21, 21:55
Medlem
Reimers avatar
Citat:
De är små och de är tack och lov ur hennes grepp.
Däremot märks det tydligt att de två som levt för länge och nära henne, har väldigt märkliga referensramar.
DB har hon påstått han är mördare:
"Jag har gjort två profiler. Dels av min son och dels av Jafar."
"Fhl2 Men Johanna, om vi förstår det här rätt nu så menar du att David skonade Anki?
Mt Ah, jag tror det."

För att rädda arslet på MR så säljer hon sin son:
"B: Men i den blekaste fantasi tror du att din egen son har mördat sin morfar?
J: Ja
B: Vad är det för skillnad?
J: Du känner inte David?"

Denna störda mor anser att sonen helt klart ska ta på sig mordet:
"J: David kommer erkänna, jag känner David. Han kommer inte stå ut med att hans mamma sitter i fängelse, han kommer erkänna, han kommer berätta tjop."

Mitt i alltihop gör hon sig till oumbärlig, som om han inte kan leva utan henne:
" Men min son, han skulle dö om jag var här. Han skulle knarka ihjäl sig för han har bara mig."

Sen skriver hon lappar och kräver att han ska ta på sig skulden för mordet:
"David, Om dem inte släpper mig måste du säga att det är du. När jag släpps säger jag vem det är. (om? oss?) måste du boka en biljett till Thai till mig."

Hon påstår att han är utsatt för sexuella övergrepp, berättar utan problem att han var röd i stjärten om det så är "psykopaten" Anders eller hans morfar. Hon gör DB lagom liten för att inte minnas..
Hon pippar med jämnåriga tonåringar och skämmer ut honom. Hon kastar ut honom ur lägenheten för att bereda plats åt sina knullobjekt.
Fortsättningsvis pratar hon om honom i de mest kränkande termer i förhör.
Gällande att han snor hennes visakort så säger hon "jag är rädd för min egen son för han är otäck. Nu får jag säga det faktiskt, han är otäck."
Sen fortsätter hon att han "inte är frisk. Det är hemskt och säga så om sin son men han är inte frisk. David är inte frisk tror jag."
"han suger ut all energi ur mig hela tiden", "David har varit ett problem sedan han var. Två år. "

Hon är ett jävla skitexempel till mor, men lika fan så hänger DB kvar i hennes kjolar. Som nämnt tidigare så berättar AB att DB " ville inte berätta nånting för han ville inte att mamma skulle få längre straff och han vill inte gola ner David, eller Julia och Jafar. Han tycker det är skam liksom och sätta dit familjen på det viset."

Vilket stämmer väl med det som tas upp i förhör med DB:
I brev till JM skriver DB bl.a. att han "ställer upp för henne" och att han "förlåter henne".
DB svarar:
" Det var ju inte så att jag menar att jag skyddar henne men att jag förlåter henne för att hon sa att det var jag som gjorde det där med morfar."
" Det var det jag menade. För hon har alltid förlåtit mig för all skit jag gjort."

Fruktansvärd läsning, man ryser ju i hela kroppen när man läser om hur Johanna utan att blinka säljer ut sin egen son för mordet och mordförsöket.

Människan eller vad fan man nu ska kalla henne har ju för i helvete inga spärrar överhuvudtaget, helt inriktad på sitt eget usla skinn förråder hon allt och alla, vilket djävla as hon är.

Hoppas att DB och JB vaknar till sans och försöker skapa sig verkliga liv så långt borta från Johanna som det bara går men chansen för det är nog inte så god tyvärr.
Citera
2017-07-21, 21:56
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tantigheter
Hon nöjde sig inte med en vanlig banal lön, vilket hon ju hade så länge Aki levde. Hon ville bygga upp något stort. Vad hon hade för idéer då kan vi inte veta säkert, men hon ville göra affärer i imponerande skala och behövde pengar för investeringar och för att skapa en bild av framgång, stil, levnadsstandard. Samtidigt kostade det på att underhålla barnen som inte lärt sig sköta sig själva, än mindre en normal hushållsekonomi. De hade slirat sig igenom livet ekonomiskt med det tätaste av skyddsnät men nu ville hon nog visa att hon också kunde.
Sedan kom ju guldgruvan, gå över lik för att skära guld med täljkniv (jöss ändå!) men även det behövde insatser och sedan ... tja resten vet vi ju ...
Överhettad blev hon
Intressant
Det var enligt modern tal om att JM skulle köpa Granliden till marknadspris men den affären rann ut i sanden, minst sagt Och nu sitter hela den familjen och släkten med ständiga bilder på det o s å l d a " sommarparadiset" framför sej : överallt i media , iprincip alla vet hur det ser ut där och ändå kommer det stå osålt länge till
Citera
2017-07-21, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Jag får känslan av att tvillingarna är predestinerade att bli som JM. Allt de sett, hört och varit med om i tidig ålder måste sätta sina spår. Just det där att det finns inga gränser, man gör som man vill och tar det man vill ha... Lite som en romersk familj från Caesars tid... Tvillingarna kanske också borde låsas in för att undvika framtida men för allmänheten. I alla fall aldrig lämnas över till JMs ömma omsorg, inte ens besök!

Lyckligtvis inte alls, tror jag. Det vet väl alla att barn inte blir kopior av sina föräldrar. Det finns f ö en litteratur om dysfunktionella familjer. Där kan man läsa om olika överlevnadsstrategier för barn till alkoholister m fl. Nu är ju tvillingarna så små. Men det finns en risk att de varit med om dramatiska, för dem obegripliga, händelser, som de kommer att bära med sig omedvetna men störande minnen av. Insikten om att mamma mördat pappa måste vara fruktansvärd också.
Citera
2017-07-21, 22:20
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
/.../ Det underlättar givetvis en gärningsbeskrivning och visst kan JM framställas som rena häxdoktorn i all sin galenskap och kreativitet - men jag är som sagt tveksam och börjar undra om inte Aki gjorde ett motdrag mot JM:
Han tar tillbaka anmälan bedrägeri på >100k men inte droginnehav. Han är samtidigt mycket arg på det hon gjort, undlåter inte att berätta om händelsen till andra och han kan ha helgarderat med en hotbild. Skulle han ha dött under mystiska omständigheter fullproppad med droger - när hon har en pågående anmälan på sig gällande narkotikainnehav -
så skulle det väl inte se så himla käckt ut om den unge maken (anmälaren) dör av nåt knarkrelaterat.
Ser inga hinder för att inte JM skulle fortsätta att framställa AP som en drogmissbrukare (burken med vitt pulver kan ju lika gärna vara hans, enligt hennes sätt att resonera). - Eller uttryckt på annat sätt: Hon framställer honom som det hon i en viss situation bedömer gynnar henne bäst. - I samtalen med If t.ex, beskrivs AP som psykiskt störd; som en psykopat, hustrumisshandlare, som en som särbehandlar sina barn mm - och allt går ut på att If ska tycka synd om henne och snarast möjligt betala ut försäkringspengarna.

Hon varken ser eller förstår hur hennes omgivning uppfattar henne - och hon är så uppfylld av sin vrede att hon inte kan styra sig; allt går i princip ut på att svartmåla AP och hela hans släkt och kan sägas utmynna i att hon tycker det är skönt att han äntligen är död så att hon slipper orda om honom mer.

13 juni 2014 Anmäler varandra för olaga hot (AP anmäler först)
11 nov 2014 Hindersprövning AP/JM
08 dec 2014 Giftermål AP/JM
11 dec 2014 tecknas livförsäkringar i F-sam för både AP och JM (6 milj)
28 dec 2014 skriver AP i mail till JM att han vill skiljas.
21 jan 2015 tecknar JM försäkring i If på AP:s liv: 2 milj (2,5 milj hade varit möjligt men 1,5 milj annullerades)
26 jan 2015 betalas första If-premien (den andra 14 juni)
xx febr 2015 åker AP och JM till E.
09 mars 2015 anmäler AP JM för bedrägeri (hon ska ha fört över 128.000 kr från hans konto till sitt eget. Samtidigt anmäler han henne för narkotikabrott. – Vid husrannsakan hittas ingenting.
10 mars 2015 anmäler JM AP för falsk tillvitelse ang. det påstådda narkotikabrottet. (Ärendet läggs ned 16 juni 2015.)
Samtidigt anmäler JM AP för att ha tagit smycken för c:a 70-80.000 kr i samband med att de flyttade isär. (Ärendet läggs ned 20 maj.)
20 mars tar AP tillbaka sin anmälan om bedrägeri.

Försommaren 2015 (någon gång före midsommar) försöker JM övertala äldsta dottern AB att tillsammans med henne och ett par baseballträn slå ihjäl AP.

Ädsta dottern AB:s berättelse betr. den av JM då uttänkta mordplanen gick ut på följande: AB skulle med ett baseballträ i högsta hugg sent en kväll dyka upp vid sommarhuset i G-liden, ringa på dörren och den ”drogmissbrukande” AP var då tänkt att köras upp och gå och öppna. Sedan skulle AB och JM med förenade krafter och var sitt baseballträ slå ihjäl AP och till polisen säga att en knarkskuld måste ligga bakom mordet. – Ingen ska få mig att tro att inte JM inför detta evenemang hade sett till att droga AP; t.o.m. så mycket att han i princip var halvt medvetslös innan han pucklades på. – Här kan man också tänka sig att hon flera dagar före mordet tänkt se till så att AP inte haft så mycket pengar kvar, att han t.ex. sjukskrivit sig, haft problem med nerverna (rädd för storlangarna som låg efter honom som iglar), hade verkat stirrig och konstig den senaste tiden, osv. – AP hade då gått till eftervärlden som storkonsument av droger, hustrumisshandlare mm – och AB väl aldrig någonsin kunnat bli människa igen.

Vi pratar om en mycket farlig (och förmodligen också mycket sjuk och närmast känslodöd) kvinna; uppfylld av hat och hämnd - och helt utan hämningar.

Svaret på frågan om vad en sådan kvinna skulle göra för att få ut 8 milj är: Precis vad som helst - och naturligtvis vad som bäst gynnar ändamålet. Hon skulle inte proppa AP full med droger; det kan likställas med självmord; hon skulle inte heller fylla honom hur mycket som helst. - Däremot: för att få honom till dränkningskärlet skulle hon kunna betala en eller ett par torpeder (om hon haft pengar; annars utlova sådana), hon skulle gladeligen själv bistå med ett och annat så länge hon trodde sig ha ryggen fri, och hon skulle säkert kunna tänka sig att ge AP en mindre mängd av någon drog eller ett läkemedel om preparatet tillsammans med alkohol bidrog till att få honom mer lätthanterlig, osv. - Härtill kan läggas att hon är både riskbenägen och impulsiv. - Och den här gången var det (precis som i föräldrarnas fall) bråttom: AP och NL fanns redan på fb. - Hennes enda vapen var de gemensamma barnen - och en utstuderad mordplan.
Citera
2017-07-21, 22:26
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Fruktansvärd läsning, man ryser ju i hela kroppen när man läser om hur Johanna utan att blinka säljer ut sin egen son för mordet och mordförsöket.

Människan eller vad fan man nu ska kalla henne har ju för i helvete inga spärrar överhuvudtaget, helt inriktad på sitt eget usla skinn förråder hon allt och alla, vilket djävla as hon är.

Hoppas att DB och JB vaknar till sans och försöker skapa sig verkliga liv så långt borta från Johanna som det bara går men chansen för det är nog inte så god tyvärr.
Hon säljer ut allt och alla för att rädda sitt eget skinn. Hon är fullständigt empatilös, helt utan skrupler och just detta med barnen gör mig oerhört förbannad.
Sen har hon mage att åberopa barnperspektiv..
Ja, jag hoppas verkligen att de vaknar till sans och inser att det (vad hon nu är) tamejfan inte är värt att skydda - för det är att sälja sin egen själ till satan.
Kan hon mörda sin make, sin egen far och mordförsök på sin mor samt beskyller och offrar sin egen son - så bör hon vara väldigt väl inlåst.
Hon är livsfarlig och att skydda henne är ren dårskap med den bakgrundsfaktan.
Den enda som hon (än) inte ger sig på är JB. Gissa varför...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in