2017-07-21, 17:04
Medlem
blodgivarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att döma av hennes kortbetalningar har hon på div. obskyra siter inköpt bl.a. olika kosttillskott, bantningspreparat mm. - Det kapitlet kan vara värt att undersöka närmare. Homeopatiska läkemedel och allehanda preparat i den branschen är säkert något hon kan tänka sig att inhandla till svindyra priser. - AP kan vid närmare eftertanke ha fått i sig åtskilliga kilo "läkemedel" från skilda håll. - Inte undra på att han kände sig krasslig, hade ont i magen, tarmbesvär, psykiska besvär, sömnrubbningar, uppsvälld värkande arm mm.
Enligt uppgifter i tråden hade AP mardrömssjukdomen Crohns ( mage/tarm) och grät på slutet : deprimerad, trött eller bägge delar
Tror du JM enkom gifte sej med AP för att kunna få ut försäkringspengarna genom livförsäkringen på honom ? Jag undrar faktiskt
Citera
2017-07-21, 17:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
De finns en sak som skaver när det gäller inspelningen som vi väntar på. Vi är nog överens om att den existerar och att JM är rädd för att den ska komma fram. MEN - det var på hotellrummet som MR retade upp JM så att hon pratade läge och väl och berättade vad hon gjort.
Var tvillingarna där under tiden och fick höra allt?
Jämfört med hennes patetiska åberopande av barnperspektiv, om det så gäller AGs vittnesmål eller x antal besök vid häktning med restriktioner, så lär tvillingarna ha varit med och överhört flertal av dialogerna hon har med MR om det så är på hotellrum eller i bilen - och de är inte barnvänliga.
Förutom då ena barnet är direkt involverat i hennes överdosresonemang vill säga.

Hon hade även dragit iväg med tvillingarna för att betala DBs knarkskulder så Aki var ursinnig på henne. DB var nog inte värst populär med sina skulder då han handlat på krita så det var nog ingen jätteglad kran som mor och barn mötte.
Citera
2017-07-21, 17:11
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det finns en faktor till som jag funderat på relaterat till detta drogande och livförsäkringsmiljonerna. Det borde väl vara väldigt riskabelt om positiva drogfynd pekat mot att han begått självmord?
Detta faller väl inom samma riskklausul som att driva iväg och inte återfinnas.

Detta med Strömstad är ju redan eliminerat så det finns väl inte nåt mer än midsommar som indikerar turturduvor mig veterligt, dvs det som JM överbetonar som familjärt bevis.
21 april bekräftar hon däremot själv till polis att de inte är ett par, att de separerat.
Övriga pratar också om en separation om det så är mor, far, systrar, ny flickvän eller hans ex.
Han bor hos henne en kort sväng strax efter huset är sålt och sen hos föräldrarna.
Konstigt nog är det samma betalbelastning på Akis konto på midsommar som födelsedagfirande på Granliden. Har hon nåt krav ställt på honom kopplat till barnen - som i sig är med i en mordplan som ska retroaktivt bekräfta att de minsann är en familj och umgås (konto, mobiler)? Typ:
"Jag har dom mesta tiden så då SKA du stå för kostnaden ett par helger om året när vi nu separerat."

Stenungsbaden kostade ca 10.000 kr om jag minns rätt. Så det måste ha varit en brakfest.
En intressant detalj är att midsommarafton 2015 hade Stenungsbaden singelfest med speed dating. Åldersgräns 23 år. Så jag undrar vad två gifta "återförenade turturduvor" med småbarn gjorde där.
https://www.stenungsbaden.se/kalender-input/framed-singelfest-midsommarafton-

Jag undrar om de kört till västkusten för att försöka få Aki mördad vid havet... men den planen gick i stöpet av någon anledning. Eller skulle JM träffa sina affärskontakter från Göteborg.. eller få sig ett "one night stand"?
Senast redigerad av HowLongIsNow 2017-07-21 kl. 17:13.
Citera
2017-07-21, 17:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Stenungsbaden kostade ca 10.000 kr om jag minns rätt. Så det måste ha varit en brakfest.
Det intressanta är att midsommarafton 2015 hade Stenungsbaden singelfest med speed dating. Åldersgräns 23 år. Så undrar vad två gifta "återförenade turturduvor" med småbarn gjorde där.
https://www.stenungsbaden.se/kalender-input/framed-singelfest-midsommarafton-

Jag undrar om de kört till västkusten för att försöka få Aki mördad vid havet... men den planen gick i stöpet av någon anledning. Eller skulle JM träffa sina affärskontakter från Göteborg.. eller få sig ett "one night stand"?
Ja, varför inte? Drunknar på midsommar gör många på fyllan så det vore väl ett lämpligt tillfälle.
Han får dock bara inte driva iväg till havs och försvinna.
Märkligt nog så sammanfaller denna resa bara dagar efter att knarkanmälan läggs ner.
Hur fasen kan dialogerna ha gått? Att han attraheras av henne eller är ambivalent och slits mellan två kärlekar tror jag inte ett smack på. Jag tror hela hans tillvaro går ut på att fundera hur han ska ta sig ur hennes grepp med så minimal skada som möjligt.
Det finns nån hållhake, nåt hon lyckas pressa honom med och hon använder tvillingarna friskt.
Citera
2017-07-21, 17:34
Medlem
Citat:
I maj har han felfria levervärden så långvarigt intag av kosttillskott i klass med "åtskilliga kilo" vore orimligt. Det är främst paracetamol och NSAID som påverkar värdena - förutom alkohol och fettlever givetvis - men sen kommer dessa preparat som god konkurrent.

Det beror helt på vilka P450-enzymer som används och i vilken ordning.
Etanol bryts ner via ett P450 som om det blockeras av sagda etanolnebrytning, kan resultera i att paracetamol-biprodukter lagras upp och inte kan gå vidare i processen, vilket leder till toxiska effekter av mellanprodukten.

Det finns massor med olika P450 och de kan uppgraderas/negdraderas beroende på load. Varje produkt i processen har dessutom sitt eget enzym för "undanröjande".

Hursomhelst så är det så att personer som förbrukar stora mängder sk kosttillskott/naturmedel har gigantiska mängder med uppgraderingar = transkriptionsaktiveringar av gener som behövs för sk detoxifikation av cykliska aminer. Dvs dessa personers lever, kan snabbt som tusan hänga på någonting vattenlösligt ex en OH-grupp på vadsomhelst för att snabbast möjligt kunna kissa ut denna misstänkta substans. (Ett arv från långhals-dinosaurierna fö).
Detta gör att en viss grupp av patienter är mkt svåra att söva med vanliga doser av narkosmedel....

Naturmedel är inte bara dyr urin för dem som köper dem, utan krånglar till vardagen för anestetiker.
Citera
2017-07-21, 17:45
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Det verkar vara sex inblandat kors och tvärs utan skrupler. JM förnekar sig inte när hon vill pippa med Julias ex. Nåt liknande nämner MR - Julia ville ha sex med honom men det är JM som får honom i bingen.
JMs bedrägliga modus kan troligen kan se ut så här då hon söker hitman utanför sin krets:

På försommaren 2015 ska JM tatuera sig hos en person som känner JJ sen flera år. JJ etablerar kontakten.
JM berättar under sin session att hon har det dåligt hemma, att Aki är elak mot henne och barnen.
Hon är och tatuerar sig 3-4 ggr och han upplever att hon stöter på honom varav han blir lite förtjust.
Plötsligt frågar hon om han känner några kriminella, sen byter hon ämne.
Hon inbjuder honom även till middag men säger att make och barn är med. Hans intresse svalnar och retroaktivt har han funderat på om hon fikade efter att hitta nån som skulle ta livet av hennes man.

Just detta med sexeri a la femme fatale och med tanke på eskortverksamhet så tror jag JM har hållhakar lite här och där via sängvägen.

Ja hon ska ha honom att ta livet av Anki i sjuksängen, eller fattade jag dig fel?
Citera
2017-07-21, 18:20
Medlem
EndastJag01s avatar
Jag får känslan av att tvillingarna är predestinerade att bli som JM. Allt de sett, hört och varit med om i tidig ålder måste sätta sina spår. Just det där att det finns inga gränser, man gör som man vill och tar det man vill ha... Lite som en romersk familj från Caesars tid... Tvillingarna kanske också borde låsas in för att undvika framtida men för allmänheten. I alla fall aldrig lämnas över till JMs ömma omsorg, inte ens besök!
Citera
2017-07-21, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Att döma av hennes kortbetalningar har hon på div. obskyra siter inköpt bl.a. olika kosttillskott, bantningspreparat mm. - Det kapitlet kan vara värt att undersöka närmare. Homeopatiska läkemedel och allehanda preparat i den branschen är säkert något hon kan tänka sig att inhandla till svindyra priser. - AP kan vid närmare eftertanke ha fått i sig åtskilliga kilo "läkemedel" från skilda håll. - Inte undra på att han kände sig krasslig, hade ont i magen, tarmbesvär, psykiska besvär, sömnrubbningar, uppsvälld värkande arm mm.

Så var det åter igen.... efter stroken så huxflux försvann engelskan. Pyttsan! De är jag övertygad att jon säger för att gardera sig OM farbror blå kollar internet besöken och finner tex detta homeopatiska:

https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3743697/
Citera
2017-07-21, 19:08
Medlem
Pethuglins avatar
Här ett till exempel på JM:s grandiosa självbild när hon inleder ett brev till en polis med den intelligenta frasen: "Till Hans L*o, Idioten!"

Bilden är väldigt otydlig men man kan läsa vad det står om man anstränger sig lite.

http://sv.tinypic.com/r/jjqs93/9
Citera
2017-07-21, 19:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hilding2
Det beror helt på vilka P450-enzymer som används och i vilken ordning.
Etanol bryts ner via ett P450 som om det blockeras av sagda etanolnebrytning, kan resultera i att paracetamol-biprodukter lagras upp och inte kan gå vidare i processen, vilket leder till toxiska effekter av mellanprodukten.

Det finns massor med olika P450 och de kan uppgraderas/negdraderas beroende på load. Varje produkt i processen har dessutom sitt eget enzym för "undanröjande".

Hursomhelst så är det så att personer som förbrukar stora mängder sk kosttillskott/naturmedel har gigantiska mängder med uppgraderingar = transkriptionsaktiveringar av gener som behövs för sk detoxifikation av cykliska aminer. Dvs dessa personers lever, kan snabbt som tusan hänga på någonting vattenlösligt ex en OH-grupp på vadsomhelst för att snabbast möjligt kunna kissa ut denna misstänkta substans. (Ett arv från långhals-dinosaurierna fö).
Detta gör att en viss grupp av patienter är mkt svåra att söva med vanliga doser av narkosmedel....

Naturmedel är inte bara dyr urin för dem som köper dem, utan krånglar till vardagen för anestetiker.
Vad jag skriver - på ren svenska - är att vissa läkemedel (några nämnda) eller naturläkemedel kan på sikt eller i för hög dos ge förhöjda levervärden. Sistnämnda är nästintill en standarfråga vid utredning av förhöjda transaminaser - och inte ovanligt - då annat uteslutits om det så är te.x. paracetamolintag och ingen misstanke om överkonsumtion av alkohol förekommer. Akis värden var som sagt normala.
Citera
2017-07-21, 19:21
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pethuglin
Här ett till exempel på JM:s grandiosa självbild när hon inleder ett brev till en polis med den intelligenta frasen: "Till Hans L*o, Idioten!"

Bilden är väldigt otydlig men man kan läsa vad det står om man anstränger sig lite.

http://sv.tinypic.com/r/jjqs93/9
Men förlåt men hon anser sig vara smartare å bättre än alla. Är ju sjukt.
Citera
2017-07-21, 19:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Ja hon ska ha honom att ta livet av Anki i sjuksängen, eller fattade jag dig fel?
Nej, det tror jag rakt inte. Däremot skulle det inte förvåna mig om hennes störda hjärna framledes tänkt sig arrangera ett självmord då hon tjatar om detta gällande sin mor. Nåt lär hon behöva göra om hon ska åt pengar och/eller Granliden och hennes mor gömdes väl inte undan för intet. Hon önskar ju livet ur henne i varannan mening...
Jag skriver däremot att JM tar sig fram som på Disneys variant av Alladins matta och jag undrar hur många hon knullat till tystnad för att vara övertydlig angående hållhakar. Förutom detta syns en gränslöshet (förutom promiskuitet) gällande relationer. En mor som erbjuder sex till dotterns ex?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in