2017-07-21, 20:14
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det är ju inte direkt fogdens fel att de mördas...

Det är det inte, men det är ju bara fånigt att de säger att de inte ser något samband.
Citera
2017-07-21, 20:14
Medlem
Jigglypuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chrisemil
Det är ju inte direkt fogdens fel att de mördas...

Nej, det är det verkligen inte. Men sambandet är inte svårt att se.

Sedan är det givetvis en chock för dem också, att det slutar så här.
Citera
2017-07-21, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Koppling och deras fel är ju inte samma sak.

Jo, fel av mig. Ett troligt motiv är det nog allt.
Citera
2017-07-21, 20:15
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Hyresbolaget och socialen i Angered har haft flera möten med föräldrarna och dom var välinformerade.

Men varför hade dom inte fått flytta till ett akutboende då, så hade de sett att jorden inte gick under? Någonstans har det felat.
Citera
2017-07-21, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jigglypuff
Nej, det är det verkligen inte. Men sambandet är inte svårt att se.

Sedan är det givetvis en chock för dem också, att det slutar så här.

Ja en kvinna från kronofogden har ju tagit det hårt. Förståeligt.
Citera
2017-07-21, 20:16
Medlem
takfirs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImTheMan
alhohol kan nog ha intagits i syfte att avtrubba sig själv. jag utgår från att avsikten var att ta sitt eget liv, och han att nu istället erkänt - där straffet ses som likvärdigt med självmord.
Ja slutet på GP-artikeln kan knappast tolkas annurlunda.
Citat:
Mannens försvarsadvokat, Poly Jensell, vill på fredagskvällen inte kommentera hur hennes klient ställer sig till anklagelserna.
– Med hänsyn till vad ärendet faktiskt gäller, med tre döda barn och en död kvinna, och med hänsyn till de anhöriga vill jag att rätten ska vara den första som får höra min huvudmans inställning till misstankarna. I rätten kommer han att redogöra för sin syn på detta. Och kort efter häktningsförhandlingen kommer jag mer utförliga att redovisa detta
Citera
2017-07-21, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Hur lyckas man bo kvar två år trots att man inte betalar sin hyra?
Är det ens möjligt, trodde man blev utkörd efter typ 30 dagar..

Jag tänkte också precis samma sak.
Man har ju läst i media att efter missat betala hyran några månader så blir man vräkt.

Familjen hade ju varit på många möte med Gårdstensbostäder och socialtjänsten men ändå inte kommit fram till någon lösning verkar det som.
Citera
2017-07-21, 20:18
Medlem
Clidjurs avatar
Jag tror att det inte var polacken som är mördaren, utan någon äcklig muslim som känner sig kränkt över att polacker säger vad svenskar inte vågar, dvs, vad de är för något.

Mina 2 spänn.
Citera
2017-07-21, 20:19
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merwinna
Men varför hade dom inte fått flytta till ett akutboende då, så hade de sett att jorden inte gick under? Någonstans har det felat.

Hur vet vi att socialen inte hade gjort ordnat det? Dom vill inte yttra sig pga sekretess.

Spelar ingen roll egentligen, att bli utslängd med sin familj till gatan eller akutboende är likvärdigt för en juggeman.
Citera
2017-07-21, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jigglypuff
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/VV2K4/familjen-skulle-vrakas-samma-dag

"Både kvinnan och hennes man hade skulder hos Kronofogden. D.E. från kommunikationsavdelningen hos Kronofogden, bekräftar att en kroninspektör fanns på plats under torsdagen för att hjälpa till med avhysningen.
Vad tänker du om att kvinnan och barnen dör samtidigt som ni ska göra en avhysning?
– Vad vi kan se finns det ingen koppling till händelsen, säger D.E."

Vad vi kan se finns det ingen koppling till händelsen??? Nähä, men låter inte heller troligt att det är ett sammanträffande.
No shit?
Citat:
Familjen hade stora skulder och skulle avhysas klockan nio på torsdagsmorgonen. Men innan kronofogden hann avhysa dem började det brinna i lägenheten.
– Vi fick ju avbryta. Vi var på plats ungefär samtidigt som brandkåren och räddningstjänsten, säger Dan Eriksson, kommunikationsavdelningen hos Kronofogdemyndigheten.
Ser ut att vara i linje med att han var efterlyst i Polen för att ha vägrat ta hand om, eller försörja, sin familj. Eller något åt det hållet. Svårt att säga när det är Google translate.

Att inte betala hyra på två år är ju extremt. Har han inte haft jobb så borde han få socialbidrag eller liknande. Pengarna måste ju ha gått till droger eller nåt... Måste ha haft en inkomst, + barnbidrag och liknande. Men lagt det på annat.

Redan efter någon månad av obetald hyra så lär bostadsbolaget och SOC börja diskutera saken med familjen. Bostadsbolaget ringer väl SOC ganska direkt...
Citera
2017-07-21, 20:23
Avstängd
alicia66s avatar
Citat:
Jag nämnde det innan, men säger det igen - BO (Magdalena) frågade hennes mans kvinnliga kusin flera gånger om hon kunde låna pengar av henne, men att hon inte fick berätta det för hennes man.

Jag tror att han var spelmissbrukare. Vart försvann pengarna annars? Både mannen och kvinnan jobbade.
Tänkte också spelmissbruk.
Citera
2017-07-21, 20:23
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Hur vet vi att socialen inte hade gjort ordnat det? Dom vill inte yttra sig pga sekretess.

Spelar ingen roll egentligen, att bli utslängd med sin familj till gatan eller akutboende är likvärdigt för en juggeman.

Så det skulle ändå handla om något slags "hedersmotiv"? Men inte samma som muslimer från Mellanöstern har, som är helt fixerad på kvinnornas sexualitet, utan snarare typ "en riktig man ska kunna försörja sig själv och sin familj"? (Muslimerna från Mellanönstern har ju inget sådant alls, de lever gladeligen på bidrag år efter år utan att skämmas.)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in