2017-07-21, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Ja de var goda vänner! Jag vet vem det är en jättetrevlig tjej!
Kan du prata med henne? Hon kan kanske berätta vad de hade för bil -92. Kanske kombin med railsen var deras?
Citera
2017-07-21, 18:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Och jag räknas visst inte ... Nä, det klart, jag ville ju bara få tid att kontrollera fakta innan jag lägger ut dem. Men läs mina senaste inlägg så ser du nu vad jag faktiskt har gjort sedan igår - plus ännu mer som inte är redovisat än! (För säkerhets skull: Inläggen 15834, 15837, 15838 och 15839.)
Då får vi hoppas att du hinner redovisa detta innan någon annan hinner före. Bra jobbat och ryggdunk på dig!
Citera
2017-07-21, 18:58
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
En annan faktor som är viktig eller viktig vet jag inte men Helena gick i samma gymnasieklass som KB
Vilket betyder att vi kan länka ihop Helena och KGM

Touché! där satt den.
Citera
2017-07-21, 18:59
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Bra jobbat!! Kan hans dåvarande flickvän vara mamman till deras son?

Nej, det är LA som är mamma till deras son.
Citera
2017-07-21, 19:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Touché! där satt den.

Eller hur!! De var också väldigt goda vänner vad jag hört!
Citera
2017-07-21, 19:02
Medlem
Twiggygirls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotvagen
Håller med !!! Vrida och vända på en person adress , flickvän när de separerade osv. Det var garanterat många killar som var klasskamrater m H , det var garanterat många killar på stadht den kvällen och var full och kladdade på flera tjejer ... inklusive Helena . Jättebra att folk leker privat deckare men än en gång sitter självaste Sherlock Holmes här i tråden och lägger ner ett lika stort polis jobb som utredarna !Ärligt skulle jag bli smått irriterad om denne nu ( nya plågoanden som nämts i varje inlägg) är oskyldig och hans liv pga starka misstankar här får sitt liv förstört.

JAA, och VEM tror ni skulle lägga så mycken energi på detta? VEM vinner på att kasta skuld på andra? "Vissa" skribenter här tar i så dom nästan skiter på sej för att övertyga. Inte trovärdigt ett piss! "Ugglan" förklara nästan extasiskt. Det stinker.
Citera
2017-07-21, 19:05
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag tänker på vad vi precis nu är med och skapar. Jag tänker på Pernilla och Mats, på Sveriges radio, på polisen och flashback. Vi har deltagit i ett outtalat samarbete där polis och media utnyttjat allmänheten att stå för tips och namnsläpp efter journalisters tips, som genom förnekanden lotsat allmänheten vidare till där förnekanden upphör och där vi står idag.

Jag har en bitter smak av detta.
Det finns inget etiskt förhållningssätt i detta även om ingen enskild begår lagbrott. Att uppmana till sans är inget värt i den namn- och adresspublicering som sker.
(Att ställa vårt beteende nu mot tex dråp hör inte hit.)
Citera
2017-07-21, 19:05
Medlem
Citat:
Polisen har en teori vem. Som mördade Helena "den kände Pilot .. som ingen knappast ungått de senaste veckorna här !
Leif GVP har jobbat m fallet ( gör det nog än tankarna snurrar) han säger m bestämdhet att det INTE Pilot som är gärningsmannen utan två st andra som han nästan m säkerhet kan säga vilja det är ... men eftersom fallet ännu är sekretess skyddat får han ej yppa något .
Vilka har rätt ?Polisen som letat i blindo i 25 år eller LGVP med son skarpa blick och analyser av gärningsmän ?

Det kan vara en ? eller två som jobbat tillsammans ? Personligen tror jag på LGVP att det varit två för att ro detta i land att frakta bort henne och gömma henne så pass väl att ingen har en susning vart hon är !!!
Bara en fundering ...LGVP .. slumpen , krångla inte till det.

I det här fallet tror jag faktiskt att LGWP har fel. Därmed inte sagt att polisen har rätt.

Har bestämt för mig att GW sagt att det finns teknisk bevisning för att det var två på platsen, den skulle jag gärna ta del av.
Citera
2017-07-21, 19:12
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Polisen har en teori vem. Som mördade Helena "den kände Pilot .. som ingen knappast ungått de senaste veckorna här !
Leif GVP har jobbat m fallet ( gör det nog än tankarna snurrar) han säger m bestämdhet att det INTE Pilot som är gärningsmannen utan två st andra som han nästan m säkerhet kan säga vilja det är ... men eftersom fallet ännu är sekretess skyddat får han ej yppa något .
Vilka har rätt ?Polisen som letat i blindo i 25 år eller LGVP med son skarpa blick och analyser av gärningsmän ?

Det kan vara en ? eller två som jobbat tillsammans ? Personligen tror jag på LGVP att det varit två för att ro detta i land att frakta bort henne och gömma henne så pass väl att ingen har en susning vart hon är !!!
Bara en fundering ...LGVP .. slumpen , krångla inte till det.

Allt jag kan säga är att GW har haft fel förr, rejält fel och jag känner mig inte ett dugg övertygad om att han är den som har rätt i det här fallet. Polisen däremot kan mycket väl vara inne på rätt spår när det gäller "pilot"...
Citera
2017-07-21, 19:12
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steamie
I det här fallet tror jag faktiskt att LGWP har fel. Därmed inte sagt att polisen har rätt.

Har bestämt för mig att GW sagt att det finns teknisk bevisning för att det var två på platsen, den skulle jag gärna ta del av.

Du menar två typ "gärningsmän"? I så fall stämmer ju det med vad "Hanna med hunden" har sagt. Hon säger ju att hon hörde minst två mansröster som högljutt och upprört pratade i mun varandra.
Citera
2017-07-21, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
JAA, och VEM tror ni skulle lägga så mycken energi på detta? VEM vinner på att kasta skuld på andra? "Vissa" skribenter här tar i så dom nästan skiter på sej för att övertyga. Inte trovärdigt ett piss! "Ugglan" förklara nästan extasiskt. Det stinker.
Fast twiggygirl, nu är det ju många som haft info om den senast utpekade. Vi är väl inte GM och GM s kompisar allihopa? Jag vet att du har en egen misstänkt men det kunde ju inte bekräftas att någon information stämde om honom, då är det svårt att gå vidare.
Citera
2017-07-21, 19:15
Medlem
Den här personen som nu diskuteras som ev. "Pilot", finns det någon koppling till Ekuddenområdet. Föräldrar, syskon eller något?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in