2017-07-21, 12:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
Mycket intressant! Från att kategoriskt ha hävdat att mannen med pilotglasögon inte har nämnts i tråden, till att - som nu - inte vilja svara på frågan, så kan denna förändring i förhållningssätt tolkas som att han nu kan finnas nämnd. Det är inte säkert, men det skulle mycket väl kunna vara så. Det här kan vara den attitydförändring hos PW, som man väntat på skulle ske den dag det rätta namnet dök upp. Hon har, enligt mig, framstått som ärlig och trovärdig. Bara en spekulation från min sida, naturligtvis.

Då är det bara att tänka tillbaka på vilka som är nämnda i tråden efter dementierna angående TS, RT och MR (glömde jag någon?) och fortsätta därifrån.

Jag tycker dock att man ska vara lite försiktig med konkreta utpekanden, tills man vet. Det är bara att gå till sig själv; vill jag bli uthängd för något jag inte är inblandad i? Personernas barn hamnar i känsliga lägen också, om deras kompisar med föräldrar läser här och "upplyser" ev. barn till de som hängs ut här.
Undra om dessa inte hade nämnts innan sista personen fått mail av PW? I så fall är det väl bara KGM sim tillkommit?
Citera
2017-07-21, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Ser att många namn redan har figurerat i tråden och fler finns. Någon av dem kan veta något och kanske någon av dem närmar sig stunden för att prata ... Man såg personer i dessa grupper jämt och överallt i stan så någon här tror jag vet. Börjar fylla på lite namn ...

3A: RT (RA), CQ, SE och TE, JK, ML, MT, PT, ?T, KL, DL,
4: ML, KL, DL, PU, PK, JL, J?,

Inte lätt att veta vilka dessa var/är när det bara är initialer....Kanske inte ska skriva ut deras namn heller? Vad vet jag vad som är "rätt och fel"?
Citera
2017-07-21, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag fick mailsvar idag ifrån PW. Nu outar jag mig för henne men det är det värt. Jag ställde frågan om pilot fortfarande inte var nämnd i tråden. Hon svarade då att - du får inget svar på din fråga. Detta kan man tolka på olika sätt.. tidigare ska ju PW sagt att pilot INTE nämnts i tråden. Antingen har han nu nämnt de sista dagarna eller så vill hon helt enkelt inte svara på frågan längre.. intressant!

Helt klart ett genombrott. Vi är väl i princip framme vid ett eller två olika alternativ nu.
Citera
2017-07-21, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Ser att många namn redan har figurerat i tråden och fler finns. Någon av dem kan veta något och kanske någon av dem närmar sig stunden för att prata ... Man såg personer i dessa grupper jämt och överallt i stan så någon här tror jag vet. Börjar fylla på lite namn ...

3A: RT (RA), CQ, SE och TE, JK, ML, MT, PT, ?T, KL, DL,

Med all respekt så känns detta tämligen meningslöst. Var vill du komma med sorteringen?
Citera
2017-07-21, 13:03
Medlem
Citat:
Pernilla W har bekräftat att varken TS, RT eller MR är mannen som anhölls för en tid sedan. Hon påpekar också att mannen inte har omnämnts i denna tråd.

Det är upp till var och en att tro på, eller inte tro på, hennes uppgifter. Men har ni tänkt på den dagen när mannens namn ev. kommer ut. Om det då visar sig att PW har ljugit, då förlorar hon sitt förtroendekapital som journalist. Tror ni att hon vågar riskera det?

Man ska inte behöva visa upp sina personliga mail-konversationer här i tråden. Den som tvivlar på vad hon påstår, kan ju själv prova att maila eller ringa henne och kolla. Hon bits inte. Min uppfattning är att hon är tillmötesgående och besvarar de frågor man har - naturligtvis i den mån hon kan.
Detta skriver du den 16 juli. Efter den 16 juli har det väl bara tillkommit 1 enda person? KGM
Citera
2017-07-21, 13:03
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Undra om dessa inte hade nämnts innan sista personen fått mail av PW? I så fall är det väl bara KGM sim tillkommit?

KGM och MK, väl? Eller var MK tidigare?
Citera
2017-07-21, 13:05
Medlem
Citat:

hmm vem var MK?
var RE nämnd innan?
Citera
2017-07-21, 13:07
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Mycket intressant! Från att kategoriskt ha hävdat att mannen med pilotglasögon inte har nämnts i tråden, till att - som nu - inte vilja svara på frågan, så kan denna förändring i förhållningssätt tolkas som att han nu kan finnas nämnd. Det är inte säkert, men det skulle mycket väl kunna vara så. Det här kan vara den attitydförändring hos PW, som man väntat på skulle ske den dag det rätta namnet dök upp. Hon har, enligt mig, framstått som ärlig och trovärdig. Bara en spekulation från min sida, naturligtvis.

Då är det bara att tänka tillbaka på vilka som är nämnda i tråden efter dementierna angående TS, RT och MR (glömde jag någon?) och fortsätta därifrån.

Jag tycker dock att man ska vara lite försiktig med konkreta utpekanden, tills man vet. Det är bara att gå till sig själv; vill jag bli uthängd för något jag inte är inblandad i? Personernas barn hamnar i känsliga lägen också, om deras kompisar med föräldrar läser här och "upplyser" ev. barn till de som hängs ut här.

Tack och lov att Prinzezzan kom in i tråden och höjde nivån igen!

Dock hade Pernilla lätt kunnat undvika den här situationen genom att hon och Mats redan från början hade haft riktlinjerna klara för sig, nämligen att på frågor om mannen har nämnts i diskussioner på nätet samt var mannen bor redan från början ha svarat typ "vi kommenterar inte de två frågorna". Då hade Pernilla aldrig behövt ta till den här "nödutgången".
Eller så var det meningen att göra som de gjorde och den dagen som namnet nämndes kunna ge ett "tyst medgivande", om det nu är så man kan tolka svaret. Denna sista meningen är bara min spekulation.
Senast redigerad av Ugglan. 2017-07-21 kl. 13:09.
Citera
2017-07-21, 13:08
Medlem
Citat:

Nej, det är de två som tillkommit.
Citera
2017-07-21, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FdMariestadsbo
Inte lätt att veta vilka dessa var/är när det bara är initialer....Kanske inte ska skriva ut deras namn heller? Vad vet jag vad som är "rätt och fel"?

3A: RT (RA), CQ, SE och TE, JK, ML, MT, PT, FT, KL, DL, ME
Citera
2017-07-21, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lubbe75
Med all respekt så känns detta tämligen meningslöst. Var vill du komma med sorteringen?

Personer som i och med sitt umgänge kan ha info om vad som har hänt HA.
Citera
2017-07-21, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Tack och lov att Prinzezzan kom in i tråden och höjde nivån igen!

Dock hade Pernilla lätt kunnat undvika den här situationen genom att hon och Mats redan från början hade haft riktlinjerna klara för sig, nämligen att på frågor om mannen har nämnts i diskussioner på nätet samt var mannen bor redan från början ha svarat typ "vi kommenterar inte de två frågorna". Då hade Pernilla aldrig behövt ta till den här "nödutgången".
Eller så var det meningen att göra som de gjorde och den dagen som namnet nämndes kunna ge ett "tyst medgivande", om det nu är så man kan tolka svaret. Denna sista meningen är bara min spekulation.
JA! Prinzezzan har en hög nivå till skillnad från dig just nu!
Du slänger ur dig saker i tråden som du säger är bekräftade men sedan nonchalerar du alla som frågar. Nu var det så att det var JAG som fick svaret av PW och spekulerade i att det kunde betyda något... Du citerar prinzezzan?? Om vi inte varit flera i tråden som verkligen tryckt på så hade väl inte KGM kommit ut i tråden heller??? Näe mycket besviken på dig UGGLAN. Trodde verkligen att du var rak och ärlig.. OCH du behöver inte vara orolig för att jag läcker mina källor och vem som skickar PM.. skulle inte falla mig in!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in