2017-07-21, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
#1. Varför denna ramaskri om ett maskat namn blir droppat? I tråden har många oskyldiga namn droppats sen start. För att tråden skall komma vidare behöver namn droppas och analyseras.
Det är inte bara upp till den som får PM att avgöra om namnet ifråga kan vara GM eller inte. Detta kan inte användaren göra utan insyn i utredningen, vilket jag utgår ifrån att användaren inte har.

#2. När någon användare får PM med namn där det framgår information som tips om en potentiell GM bör användaren skriva ut namnet i PM, naturligtvis maskat i tråden (om inte det står i PM att användaren INTE skall göra det). Annars kan inte tråden gå vidare med en potentiell GM.

#3. Låt tråden ta fram mer information om nya namn för att sedan avgöra om personen kan vara pilot/GM eller inte. Som det sett ut tills nu i tråden har INGA NYA namn kommit fram förrän nu i och med att Pilot blev officiell.

#4. Alla namn i PM som droppas skall betraktas som intressanta tills motsatsen bevisats.

#5. En enskild användare bör inte ha egen rätt till att göra bedömningen om namn i PM är intressanta eller inte eller om vederbörande person kan vara GM/Pilot eller inte. Denna fråga bör analyseras öppet i tråden.

#6. Vill inte användaren skriva ut information ur ett PM skall man inte ens nämna att man fått PM ELLER vidarebefordra PM till någon annan i tråden som lägger ut informationen i dennes ställe.

Jag anser inte att det är upp till användaren själv att avgöra om vederbörande skall eller inte skall skriva ut info som denne fått via PM till sig, utan detta avgör den person som skickat information till användaren.

Om varje enskild användare skall avgöra ifall information är relevant dör tråden och inga nya potentiella GM kan analyseras vidare.

GM är antagligen en person som ingen av oss skulle misstänka, glöm inte det.
Att KGM INTE Kan vara GM eller Pilot har vissa skrivit i tråden. Han är ju en nobody, han är en ensamvarg, han är trevlig mm. HALLÅÅ denna bild av GM är precis vad GM vill att alla skall se.

För mig är alla potentiella GM tills motsatsen är bevisad. Nu tycker jag att vi koncentrerar oss på KGM för att se vart det leder.

Så enkelt. Så bra.
Well said.
Den enda som inte gillar detta är den som vill dölja något.

Upp med faktan på bordet. De oskyldiga går fria. De skyldiga kommer inte undan. Känsla eller tro är inte fakta.

I kina säger man att man ska lägga fisken på bordet. Annars börjar det lukta....
(PM månne )
Citera
2017-07-21, 10:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twiggygirl
K.G.M har inga "kopplingar" till några av dem som nämns i tråden. Precis som Lubbe säger så är han ingen gängmänniska. En ensamvarg. Tror inte på att han var på stadt ens. Oviktigt var han befann sej. Inte den typen alls. Tror inte han finns med i utredningsmaterialet.
Nu är det lite motstridigt - Ugglan bekräftar att han var på statt och att han
t o m klänger på HA. Är detta sant är han verkligen en huvudperson. Var han där eller inte är nr 1 att bekräfta ordentligt.
Citera
2017-07-21, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susabusa78
ÄNTLIGEN något vettigt som skrivs! Det här som andra skriver om att inte lägga ut nya namn är helt hål i huvudet - hur ska man då komma vidare??? Jag tycker det är framsteg att nya namn droppats och undersöks. Sen att "det skulle aldrig kunna vara Xx för han är så snäll, har inte ordet MÖRDARE tatuerat i pannan" osv - vad är det för jäkla kommentarer?
Hur kommer man vidare för att det droppas massa random namn? Vilka framsteg tänker du på? Finns det någon substans i att lägga ut ett namn så visst, det kan vara OK, men det är ju rent patetiskt med alla konstiga spekulationer och namedroppande här i tråden ibland.
Senast redigerad av yrrol1 2017-07-21 kl. 10:19.
Citera
2017-07-21, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag håller fullt med ugglan!
Tycker inte att ugglan eller tikimon har gjort något fel här! Tvärtom! Jag menar hur ska vi ha det? Vill vi höra information som andra har fått via PM eller inte? För min del så är svaret glasklart givetvis!

För mig som umgicks med Helena mycket under denna period så ringde det inte en enda klocka när det gäller CGM jag tänkte vem fan är det när jag hörde namnet och det kan ju faktiskt vara så att om han beskrivs tystlåten snäll med mera det kanske är därför det tog så lång tid att hitta pilot om han nu är pilot ...
Så eftersom jag inte hade en enda aning vem denna person är vad jag är tvungen och ringa min ena syster och hon berättade att den här CGM känner ( kände) RT bla.
Och Twiggy girl ! Snälla Kan inte du berätta lite mer om CGM vilka han känner med mera och varför han inte kan vara gärningsmannen.
Bra jobbat - RT (RA) har jag som inblandad.
Citera
2017-07-21, 10:26
Medlem
Okej, jag börjar mitt inlägg med att säga att för första gången (om jag inte tar fel) så har vi namn på en ev. Pilot (KGM) som personer i tråden totalförsvarar som MGM.

"Han var en ensamvarg, han var knappast på Stadt den kvällen", "han är världens snällaste, kan knappast ha gjort det" etc etc.

Tidigare har vi knappast skådat liknande försvar när MGM har nämnts. Denna "ensamvarg" verkar ialf några känna till. När vi snackade TS, visste ingen någonting. Tänk att denna "ensamvarg", lungna människa som höll sig för sig själv ändå är så pass känd att att på en gång namnet skrivs ut har personer som känner/känt honom och genast kan ta honom i försvar. HAN SOM HÖLL SIG FÖR SIG SJÄLV?

En udda typ, som höll sig för sig själv, inte gjorde nå väsen av sig är kanske PRECIS den vi letar efter. Jag litar på att en efterforskning skall ge oss lite mer kött
på benen angående denna person. Men att säga att han var snäll, höll sig undan betyder INTE att man är oskyldig för det.

Så ni som har försvarat denna persom behöver MINST lika mycket bevis på hans oskyldighet så som dom som misstänker denna man.
Citera
2017-07-21, 10:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Donnabella6
Du gjorde HELT rätt.
Tack för att du står på dig och raka rör!
Och lägger ut namn,inget smusslande!
Hellre flera namn dvs hellre flera namn för mkt en ett för litet.
Behövs fler som du som du här!
Håller helt med det måste "kastas upp lite bollar" i luften. Ingen utav de initialer som nämnts behöver ju vara skraja för skvaller och spekulation här på FB om de är oskyldiga. Ut med namn och tankar - Dessa PM ökar när tråden närmar sig någon inblandad.
Citera
2017-07-21, 10:34
Medlem
Nu har jag frågat dig flera gånger UGGLAN! Vad är det du fått bekräftat om KGM? Du kan inte i ena stunden säga att han passar perfekt in i mallen och att du fått vissa saker bekräftade för att i nästa vägra svara.. kände KGM personen RE?
Citera
2017-07-21, 10:46
Medlem
Jag fick mailsvar idag ifrån PW. Nu outar jag mig för henne men det är det värt. Jag ställde frågan om pilot fortfarande inte var nämnd i tråden. Hon svarade då att - du får inget svar på din fråga. Detta kan man tolka på olika sätt.. tidigare ska ju PW sagt att pilot INTE nämnts i tråden. Antingen har han nu nämnt de sista dagarna eller så vill hon helt enkelt inte svara på frågan längre.. intressant!
Citera
2017-07-21, 10:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Nu har jag frågat dig flera gånger UGGLAN! Vad är det du fått bekräftat om KGM? Du kan inte i ena stunden säga att han passar perfekt in i mallen och att du fått vissa saker bekräftade för att i nästa vägra svara.. kände KGM personen RE?

Helt centralt att få svar på dessa frågor! Jag vill heller inte bidra till att hänga kgm om det inte finns substans i detta med stadt och efterhängsen. Fram med det!

(Kände han "den som HA var intresserad av" kanske hon kunde tänka sig att slå följe för att prata om den intressante...)
Citera
2017-07-21, 11:05
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hardbeck
Håller helt med det måste "kastas upp lite bollar" i luften. Ingen utav de initialer som nämnts behöver ju vara skraja för skvaller och spekulation här på FB om de är oskyldiga. Ut med namn och tankar - Dessa PM ökar när tråden närmar sig någon inblandad.
Jajamen!
Och NU har det blivit som jag hoppdes när jag kom in i tråden!
Ingen styr längre och folk säger namn urs uttrycket:bäst fan dom vill!!!
Citera
2017-07-21, 11:08
Medlem
Donnabella6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Jag fick mailsvar idag ifrån PW. Nu outar jag mig för henne men det är det värt. Jag ställde frågan om pilot fortfarande inte var nämnd i tråden. Hon svarade då att - du får inget svar på din fråga. Detta kan man tolka på olika sätt.. tidigare ska ju PW sagt att pilot INTE nämnts i tråden. Antingen har han nu nämnt de sista dagarna eller så vill hon helt enkelt inte svara på frågan längre.. intressant!
Nämen där ser man!
Först av allt,TACK för att du delger.
Det är nyckeln till att vi ska komma NÅN vart överhuvudtaget!
Ja du...mkt mkt intressant,från att sagt det ej är nämnt i tråden till nu att att hon ej vill svara.
Ja,låter ju som vi är nåt på spåren........
Återigen,tack för att du återger!
Vilken skillnad det blivit i tråden!☺
Citera
2017-07-21, 11:09
Medlem
Jag önskar också svar av Ugglan vad som är bekräftat ang KGM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in