2017-07-20, 22:33
Medlem
Bronixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pollarn
Från Wiki:

"Safet or Safvet is a Bosnian Muslim given name, may refer to:"

Ja och om han är från Bosnien?!? Vad fan spelar det för roll tror du att alla Bosnier är sånna eller? Han skämmer fan ut hela Bosnien! Här i Sverige blir han skyddad där skulle han få se vad helvetet är!
Citera
2017-07-20, 22:34
Medlem
Jag har hittat den länken på fb grupp som heter Stå upp för Sverige

Han var efterlyst i Polen
http://www.poszukiwani.policja.pl/pos/form/r10974,MAKAS-SAFET.print
Citera
2017-07-20, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bronix
Ja och om han är från Bosnien?!? Vad fan spelar det för roll tror du att alla Bosnier är sånna eller? Han skämmer fan ut hela Bosnien! Här i Sverige blir han skyddad där skulle han få se vad helvetet är!

Bryr mig inte vad , ville bara veta varifrån han kommer då det var olika uppgifter. Men som sagt Wiki hade svaret att han är bosnisk muslim . End of the case !
https://en.wikipedia.org/wiki/Safet
Senast redigerad av pollarn 2017-07-20 kl. 22:40. Anledning: glömde länk
Citera
2017-07-20, 22:37
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Jag fattar inte varför folk har en så oerhört fyrkantig och förenklad bild av verkligheten.

Det är säkerligen inte så att denna mördare har läst i koranen att man skall skära huvudet av sin hustru och barnen.

Vad det handlar om är att människor formas av arv och miljö. I den miljö vi växer upp i har naturligtvis kulturen stor betydelse och kulturen är i sin tur starkt sammanflätad med religionen. Religion och kultur går inte att skilja ifrån varandra. Allt hänger ihop, det är inte det ena eller det andra. Det är summan av allt som ger ett resultat.

Naturligtvis kan man alltså säga att när en person begår en sådan här handling så beror det på personens DNA, men också på hans familj, hans kultur och religion om han har någon.

Hur mycket det beror på de olika faktorerna är nästan omöjligt att avgöra. Det enda man kan säga med säkerhet är att alla faktorer har påverkat personen.

Väldigt bra sammanfattning hoppas vi kan gå vidare nu och slippa tjafset om religion och svenskar gör också så
Citera
2017-07-20, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser vissas inlägg i denna tråden. Har ni någonsin varit nere i Bosnien? Det är barer, krogar, diskotek överallt. Majoriteten dricker och röker. Tjejer går klädda hur dom vill. Endast en liten majoritet bär slöja och det är uppseendeväckande att se det även för dom som bor där (om de inte är någon gammal gumma som bär sjal).

Han är antagligen
1. Grov alkis
2. Krigsskadad
3. Flera bokstavsdiagnoser
4. Enormt svartsjuk

Troligtvis alla fyra.

Gårdsten är fullt av polacker och en del juggar (resten MENAfolk) Båda folkgrupper gillar flaskan.
Hur är polacker? Och varför så många polacker i gårdsten?
Citera
2017-07-20, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av climasol
Det troligaste är att det är mannen / pappan som har flippat ut och slagit ihjäl familjen varefter han har tänt eld på lägenheten för att dölja brottet. Polisen säger i alla fall att personerna hade sådana skador på kroppen så att de troligen hade dött av skadorna.

Finns det namn på den misstänkte anhållne?
Citera
2017-07-20, 22:44
Medlem
Galna människor finns över hela världen tyvärr Det spelar inte så mycket roll att han kommer från Bosnien eller inte. Så många människor då lika mycket olika personligheter. Stackars familj😭
Citera
2017-07-20, 22:52
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Nr 29 3 vån
Tack jag vet, det inlägget rörde det först felaktigt utpekade paret.
Efter det fick jag ett namn droppat i PM och efter att ha jämfört bilderna från SR på lägenheten med från Street View så lade jag ut adressen här.
Citera
2017-07-20, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Väldigt bra sammanfattning hoppas vi kan gå vidare nu och slippa tjafset om religion och svenskar gör också så

Ja svenskar gör också sådana saker, men det var inte riktigt det jag menade. Jag menade att alla faktorer kan spela in, även religion och kultur.

Därmed inte sagt att det endast är personer av en viss kultur som gör något sådant, men en viss kultur kan vara överrepresenterad. Man kan inte bara stryka en faktor och säga att den är betydelselös.
Citera
2017-07-20, 22:58
Medlem
Är det bekräftat om det var en PM som blev AM, eller om det låg något annat bakom?
Citera
2017-07-20, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ursula45
Hur är polacker? Och varför så många polacker i gårdsten?

Därför att de har inte hunnit stå 20 år i bostadskön till "fina" områden.

Mannen är efterlyst i Polen. Efterlysningen är från 2012. Den gäller troligen underhållsskyldighet. Hans senaste folkbokföringsadress är en liten stad i Polen, Annowo.
Ett tänkbart scenario: han emigrerar till Polen (Polackerna är frikostiga mot forna öststaterna) Han bor där några år, får barn med en polska, får typ PU i Polen och erforderliga handlingar (Polen är med i EU) och så är vägen fri mot Sverige (landet i fjärran) i flykten från ansvaret. I Sverige träffar han en annan Polska (kanske med ett barn) som har kommit hit i hopp om ett bättre liv. Han kan säkert polska och vet hur polskor fungerar och bildar en ny familj, med nya barn...
Citera
2017-07-20, 23:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katta30
Därför att de har inte hunnit stå 20 år i bostadskön till "fina" områden.

Mannen är efterlyst i Polen. Efterlysningen är från 2012. Den gäller troligen underhållsskyldighet. Hans senaste folkbokföringsadress är en liten stad i Polen, Annowo.
Ett tänkbart scenario: han emigrerar till Polen (Polackerna är frikostiga mot forna öststaterna) Han bor där några år, får barn med en polska, får typ PU i Polen och erforderliga handlingar (Polen är med i EU) och så är vägen fri mot Sverige (landet i fjärran) i flykten från ansvaret. I Sverige träffar han en annan Polska (kanske med ett barn) som har kommit hit i hopp om ett bättre liv. Han kan säkert polska och vet hur polskor fungerar och bildar en ny familj, med nya barn...
Är polacker bra eller dåliga invandrare?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in