2017-07-20, 11:00
Medlem
De tre döda barnen är i åldrarna 2-8 år.
Citera
2017-07-20, 11:01
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
De tre döda barnen är i åldrarna 2-8 år.

Och kvinnan i 35-årsåldern.

Citat:
Polisen uppger att kvinnan är i 35-års åldern och att barnen är mellan 2 och 8 år gamla.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fyra-doda-i-goteborg/
Citera
2017-07-20, 11:04
Medlem
Gårdsten? Vad är det för befolkning där? Svenskar eller invandrare?
Citera
2017-07-20, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Gårdsten? Vad är det för befolkning där? Svenskar eller invandrare?

Det ska ligga i Angered. Det enda jag känner till om Angered är att bröderna Birro kommer därifrån. Och att området tagit emot många invandrare genom åren. Miljonprogramsområde antar jag?
Citera
2017-07-20, 11:09
Medlem
fishANDchipss avatar
Man undrar hur pass ljudisolerad lägenheten är. Om 3 barn och en vuxen kvinna blir utsatta för dödligt våld så bör ju något typ av oväsen i form av skrik eller så skett. Om grannarna inte låg i djupsömn så kanske de hade hört det och kunnat larma.
Jag skyller inte 4 döda människor på grannarna, jag bara ifrågasätter.

Det här påminner ändå lite om det vidriga brottet på Dalarö. När en pappa låste in sina 3 barn i en sommarstuga och fjuttade på.
Citera
2017-07-20, 11:11
Medlem
Det troligaste är att det är mannen / pappan som har flippat ut och slagit ihjäl familjen varefter han har tänt eld på lägenheten för att dölja brottet. Polisen säger i alla fall att personerna hade sådana skador på kroppen så att de troligen hade dött av skadorna.
Citera
2017-07-20, 11:13
Medlem
grasuggan99s avatar
Hur sjutton kan inte larmet kommit tidigare? Enligt polisens info skall ju lägenheten var totalt utbränd - då måste det var fyr ett bra tag.
Citera
2017-07-20, 11:14
Medlem
"- En person som har en nära anknytning till de döda hittades i trapphuset. Han ska höras upplysningsvis. Han är inte misstänkt för brott, säger Thomas Fuxborg. " GP.se

Låter ju otroligt märkligt.
Citera
2017-07-20, 11:15
Medlem
I och med brottets grova karaktär så gissar jag på Daeshsympatisör.Det är extremt brutalt att döda/skada tre barn.Om det är fadern som gjort detta så borde han tagit sitt liv,sk utvidgat självmord.Detta måste vara årets hittils brutalaste illdåd.
Citera
2017-07-20, 11:16
Medlem
Kanelgatan (Lindgården), en polsk familj.
Citera
2017-07-20, 11:18
Medlem
Om lägenheten hade varit helt utbränd hade man då kunnat se direkt att de döda personerna i lägenheten hade skador som inte hade med branden att göra? Då borde väl deras brandskador ha varit enorma. Jag får det bara inte riktigt att gå ihop med helt utbränd lägenhet och att man då kan se skador som inte har med branden att göra direkt.
Citera
2017-07-20, 11:18
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MedievalSteel
"- En person som har en nära anknytning till de döda hittades i trapphuset. Han ska höras upplysningsvis. Han är inte misstänkt för brott, säger Thomas Fuxborg. " GP.se

Låter ju otroligt märkligt.

Att delge misstanke är en juridisk term. Kan mycket väl vara så att han är misstänkt i dagligt tal, tycker att det låter så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in