2017-07-20, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pindalira
Vad menar du tyder på att detta skulle vara hedersrelaterat? Såvitt jag förstått är det inte ens bekräftat att han är muslim. Det finns inget som tyder på att detta skulle vara kopplat till religion, i så fall får du gärna förklara hur du tänker.

Jag fattar inte varför folk har en så oerhört fyrkantig och förenklad bild av verkligheten.

Det är säkerligen inte så att denna mördare har läst i koranen att man skall skära huvudet av sin hustru och barnen.

Vad det handlar om är att människor formas av arv och miljö. I den miljö vi växer upp i har naturligtvis kulturen stor betydelse och kulturen är i sin tur starkt sammanflätad med religionen. Religion och kultur går inte att skilja ifrån varandra. Allt hänger ihop, det är inte det ena eller det andra. Det är summan av allt som ger ett resultat.

Naturligtvis kan man alltså säga att när en person begår en sådan här handling så beror det på personens DNA, men också på hans familj, hans kultur och religion om han har någon.

Hur mycket det beror på de olika faktorerna är nästan omöjligt att avgöra. Det enda man kan säga med säkerhet är att alla faktorer har påverkat personen.
Citera
2017-07-20, 22:05
Medlem
zemfiras avatar
Jag har gemensamma vänner med misstänkt GM och BO (dom har ett gemensamt konto) på Facebook. Det har redan börjat trilla in hjärtan och vila i frid inlägg på deras tidslinje. Så det är rätt familj.

Någon har lagt upp en bild på deras tidslinje på en hund och kommentarerna lyder "det är sant det dom säger är döda och barn" (översatt från polska). Någon skrev " är det någon som vet vart hunden är?" Andra kommenterar "massaker" och "hoppas den som gjorde de kommer att svara för det" dvs stå till svars.
Senast redigerad av zemfira 2017-07-20 kl. 22:11.
Citera
2017-07-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zenit99
Lindgården 29
Ja precis. Lindgården 29. Född i maj, förstår inte varför folk säger varför hon har födelsedag idag?
Citera
2017-07-20, 22:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av deadset
Vi kan ju gå på detta också, istället för själva namnet.

Fattar inte du poäng nu , är från Bosnien och är här just nu och har än inte sett nån med slöja och har aldrig i mitt liv sett så många lättklädda tjejer . Bonsirn må vara muslimskt till stor del men knappt 15 , max 20 procent utövar något . Och även dom tar sig en öl ibland . Dom som är riktigt hardcore bor oftast utanför samhället i byar för dom är oftast inte välkommna och vanliga bosnier gillar inte se ninjor på gatan
Citera
2017-07-20, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Champagneoclock
Någon som vet namn på familjen ?
M*gd*lena M*k*s
*=a
Citera
2017-07-20, 22:10
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noppran
Ja precis. Lindgården 29. Född i maj, förstår inte varför folk säger varför hon har födelsedag idag?

Det är annan kvinna på Lindgården, i 35-årsåldern och med polskt namn, som fyller år idag. En del verkar blanda ihop det.
Citera
2017-07-20, 22:10
Medlem
Bandoliers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira
Jag har gemensamma vänner med misstänkt GM och BO (dom har ett gemensamt konto) på Facebook. Det har redan börjat trilla in hjärtan och vila i frid inlägg på deras tidslinje. Så det är rätt familj.

Någon har lagt upp en bild på deras tidslinje på en hund och kommentarerna lyder "det är sant det dom säger är döda och barn" (översatt från polska). Någon skrev " är det någon som vet vart hunden är?"

Är det S + M det handlar om? ( förnamn )
Citera
2017-07-20, 22:11
Medlem
zemfiras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bandolier
Är det S + M det handlar om? ( förnamn )

Yes.
Citera
2017-07-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noppran

Kanske var en granne. Nån hade skrivit fel husnummer så då pratade vi om en annan. Hoppas att det är raderat.
Citera
2017-07-20, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pungspark63
Tror inte det är rätt personer, deras lägenhet ligger på entréplan.
Kollar man på bilderna i artikeln från SR så verkar det vara tredje våningen, om dom nu inte fotat öppna fönster på tredje våningen utan anledning.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6741648

Det borde vara en lägenhet med nr 120* som är aktuell om det var tredje våningen.
Nr 29 3 vån
Citera
2017-07-20, 22:14
Medlem
Citat:
Det fyrfaldiga mordet i Gårdsten är möjligen det grövsta relationsbrottet i Göteborg under modern tid.
- I mina öron låter det unikt. Jag kan i alla fall inte minnas något liknande relationsdrama med så många avlidna i vårt område, menar Sven Alhbin, tidigare chef på länskriminalen och med en drygt 40-årig poliskarriär bakom sig.

Citat:
Ett par liknande händelser i Sverige under 2000-talet, men med färre offer:
• 2008 gick en 32-årig kvinna rakt in i en villa i Arboga och mördade två små barn. Hon försökte även döda deras mamma, något som dock misslyckades.
• 2013 tände en 40-årig man på en hyrd sommarstuga på Dalarö utanför Stockholm. Inomhus, bakom igenspikade fönster, låg hans tre barn och sov. Två av dem dog, det tredje lyckades ta sig ut.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ett-av-de-gr%C3%B6vsta-relationsbrotten-i-g%C3%B6teborg-n%C3%A5gonsin-1.4463116
Citera
2017-07-20, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zemfira

Någon har lagt upp en bild på deras tidslinje på en hund och kommentarerna lyder "det är sant det dom säger är döda och barn" (översatt från polska). Någon skrev " är det någon som vet vart hunden är?" Andra kommenterar "massaker" och "hoppas den som gjorde de kommer att svara för det" dvs stå till svars.

Fan vad gött , nu kan jag sova gott . För när hjärtan och vila i frid trillar in , då är världen på rätt plats
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in