2017-07-20, 21:06
Medlem
Vem är GM?
Citera
2017-07-20, 21:09
Medlem
krutojs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FiffelMona
Han Martin (tror jag han hette) som misshandlade Lotta fick väl rejält med säng ganska snabbt inne på kåken? Så det finns hopp!

Fast GM i det här fallet kanske hamnar på psyk, ganska flippad gärning...
Han kommer att ta sitt liv! Ingen kan leva med detta.
Citera
2017-07-20, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Nja, pratade med min mor idag om fallet, och hon sa att vi i Sverige "godtog" sådant bråk (högljudda gräl) på 50 och 60-talet och avfärdade detta som "det sydländska temperamentet". Sydländskt på den tiden räknades allt söder om alperna, givetvis enbart Europa, fanns inga andra här då lyckligtvis. Så har man sydländska grannar som "argumenterar" högljutt, så kanske man inte reagerar första taget.[/b]
Din mor kanske ville undanhålla dig sanningen eller frisera den lite. Faktum är att det som förut kallades för lägenhetsbråk förekom mest bland svenskar på 50 -, 60 - och även på 70- och 80-talet. Och på den tiden fanns inte så många invandrare heller. Numera kallas hustrumisshandel inte längre för lägenhetsbråk men förekommer fortfarande även i svenska familjer .Vi lever ju på vodkabältet.
Citera
2017-07-20, 21:20
Medlem
eireanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Nej det blir det inte. Men GM kan bara skära halsen av en i taget och i ett sådant scenario finns risk att något av de andra barnen vaknar och bevittnar skiten. Det var lite så jag tänkte.
Jag förstår vad du menar men samtidigt när man bor granne med en småbarns familj så är reagerar man ju oftast inte om man hör ett barn skrika ibland.
Sedan tänker jag också att morden inte hände särskilt tidigt på morgonen så antagligen var alla i familjen vakna när avskummet mördade dem 😢
Citera
2017-07-20, 21:29
Medlem
retepm.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jannexx
Snacka om århundradets bakfylle ångest...

Du tror verkligen att folk bara dödar sådär på måfå det här var ett planerat dåd. alkoholen användes bara som att dämpa hämningarna.
Citera
2017-07-20, 21:29
Medlem
LeeVans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
/.../
Det som gör mig en aning förvirrad är att GM inte tagit sitt eget liv efter dådet.....

Det kan faktiskt vara så illa att det är mamman själv som dödat sina barn och sedan satt eld när jag tänker efter..

Utökat självmord hade här i det närmaste förutsatt tillgång till skjutvapen, i annat fall fallerar det i sista länken.
Citera
2017-07-20, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noppran
19840516-XXXX säger ratsit?
Lindgården 29
Citera
2017-07-20, 21:47
Medlem
zemfiras avatar
Vet inte om jag ska skratta eller gråta när jag läser vissas inlägg i denna tråden. Har ni någonsin varit nere i Bosnien? Det är barer, krogar, diskotek överallt. Majoriteten dricker och röker. Tjejer går klädda hur dom vill. Endast en liten majoritet bär slöja och det är uppseendeväckande att se det även för dom som bor där (om de inte är någon gammal gumma som bär sjal).

Han är antagligen
1. Grov alkis
2. Krigsskadad
3. Flera bokstavsdiagnoser
4. Enormt svartsjuk

Troligtvis alla fyra.

Gårdsten är fullt av polacker och en del juggar (resten MENAfolk) Båda folkgrupper gillar flaskan.
Citera
2017-07-20, 21:48
Medlem
Jan66s avatar
När jag hörde nyheterna så reagerade jag på att "familjen inte är känd av myndigheterna".
Inte behövt socialhjälp, eller inte funnits registrerade i Sverige?
Eller vad kan man menat?

http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6742007
Citera
2017-07-20, 21:51
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Polisen skriver att tre barn och en kvinna hittats döda, i vad som beskrivs som ett misstänkt mord, då det finns tecken på att de utsatts för brott innan branden startat.

https://polisen.se/Aktuellt/Handelser/Vastra-Gotaland/2017-07-20-0854-Morddrap-Goteborg/

Har vi fler uppgifter?
Någon som vet namn på familjen ?
Citera
2017-07-20, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
När jag hörde nyheterna så reagerade jag på att "familjen inte är känd av myndigheterna".
Eller vad kan man menat?

Otydligt. Kan det var så att dem inte enns var skivna här (en litenn stretch men iaf)
Citera
2017-07-20, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jan66
Eller vad kan man menat?

Jag tror att man menar att familjen inte är känd av polisen, eller av socialen på så sätt som skulle kunna förklara det som hände.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in