2017-07-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Tack. Där föll hela resonemanget av QvinnanK i en enda mening.

Vem/vilken myndighet spred det till media - och när? Och varför?
Nä du, Qk:s resonemang faller inte.
Citera
2017-07-20, 22:13
Medlem
magiciadehexs avatar
På betalsida i Sala Allehanda står en del om JM:s senaste brev.
Ungefär så här verkar det vara;

1. "Nu minns jag vad han heter" och att "polisen är idioter!" sammanfattar JM:s alibiversion nr:11 vid mordet på hennes far.

2. ”Ena dagen kan det vara noll alger, nästa dag en miljon” är JM:s "vetenskapligt förankrade" förklaring till bristen på kiselalger i Akis kropp.

Hon har ritat en skiss över hur hon "tänker sig" att Akis död gått till. Ser ut ungefär som en sån där skattkarta ungarna brukar rita när de leker skattjakt på 10-årskalas. Hon ritar t.o.m ett hjärta framför "stopp" istället för att skriva "hjärtstopp". Är svårt att förstå att det är en vuxen människa som gjort skissen. "Trolig hypotes" som rubrik har jag läst fel på flera gånger pga den "truliga" tonårstextningen - läste "trevlig hypotes", hemskt nog.
Finns säkert ledtrådar i denna skiss, som hon själv inte förstår att de framkommer.
Hon har ju försagt sig en och annan gång. Vissa saker överbetonas, där ska man nog tänka "varför det"?
T.ex skriver hon "barfota, Aki var alltid det när han fiskade".
Och "varför kasta någon över högt räcke på grunt vatten"..."120 cm högt räcke".

Länk till JM:s "hypotes-tanke-karta" och en sida av handskrivna brevet: http://imgur.com/a/pJ90r
Räcker mer än väl att läsa en sida....

Så ointelligent och omogen som hon verkar är det väldigt svårt att förstå hur hon klarat sig så pass länge utan att krascha , även fast hon "lyckats" så med att utnyttja folk, ljugit och manipulerat sig fram. Hur kunde hon t.ex klara socionomutbildningen, började hon dejta skolans rektor eller liknande? Seriös fråga alltså. Förr i tiden borde en sån som hon fått det som kallades "förmyndare", istället för att hon ansvarade för andra människor. En s.k God Man eller förvaltare, kallas det nu, som tar över anvaret för de som ej klarar av att hantera sin egen ekonomi t.ex pga demens eller psykisk störning.
Nåväl, försent att tänka på det nu.

Valda delar ur artikeln i Sala Allehanda:
Citat:
I brevet, som hon begär ska distribueras till åklagarna samt de olika försvararna, pekar Johanna Möller på att hon numera fått ett namn på det vittne som ska ha sett henne vid 22.30-tiden kvällen på pappan knivskars till döds.

”Nu minns jag vad han heter”, skriver Johanna Möller men anger i brevet inte något namn på nyckelvittnet. Vidare menar Johanna Möller att den tidsaxel som polis och åklagare ritat upp vad gäller händelserna den 3 augusti ifjol inte håller.
”Egentligen ska jag inte behöva ha ett vittne utifrån tidsaspekten vilket gör det omöjligt för mig att ha kört Mohammad”, skriver Möller.

Vidare ondgör hon sig över Mohammad Rajabis påstådda inspelning av hennes erkännande.”Polisen granskar inte fakta innan de börjar utreda Mohammads uppenbara lögner. Idioter!”, skriver Johanna Möller.

När det gäller mordet på maken ifrågasätter Johanna Möller bevisningen rörande förekomsten av kiselalger:
”Ena dagen kan det vara noll alger, nästa dag en miljon” fortsätter Johanna Mölleroch menar att det inte går att dra några slutsatser av kiselalgerna i Aki Paasilas kropp.

Under rubriken ”Trolig hypotes” visar Johanna Möller med en skiss hur det kan ha gått till när Aki Paasila hittades död på Hjälmarens botten.
Johanna Möller skriver avslutningsvis: ”Det finns inget som styrker brott”.
Västmanlands tingsrätt har skickat brevet vidare till åklagarna respektive advokaterna Amanda Hikes och Lars Jähresten.
Citera
2017-07-20, 22:36
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du har en fråga / fundering här i tråden :

"Så ointelligent och omogen som hon verkar är det väldigt svårt att förstå hur hon klarat sig så pass länge utan att krascha"

Svaret har ju getts otaliga gånger. Hon har ätit Venlafaxin. Då blir man apkorkad, har klockan på höger arm mm.

Om hon är skyldig till några brott - det vet "vi", jag ännu inte.....
Jag undrade inte varför hon är apkorkad, jag undrade hur hon trots det klarat sig så pass länge.
Citera
2017-07-20, 22:37
Medlem
EndastJag01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Du har en fråga / fundering här i tråden :

"Så ointelligent och omogen som hon verkar är det väldigt svårt att förstå hur hon klarat sig så pass länge utan att krascha"

Svaret har ju getts otaliga gånger. Hon har ätit Venlafaxin. Då blir man apkorkad, har klockan på höger arm mm.

Om hon är skyldig till några brott - det vet "vi", jag ännu inte.....
Hon har försökt att anpassa sig och pappa har köpt ut henne varje gång det inte funkat...
Senast redigerad av EndastJag01 2017-07-20 kl. 22:37. Anledning: x
Citera
2017-07-20, 22:42
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajfone
Vem vara Wenny?
Ska nog stå Wenna (åklagaren).
Citera
2017-07-20, 23:05
Medlem
Det är faschinerande att hon fortfarande tror att hon kan få igång en "dialog" med en domstol, utanför densamma! Jisses, vilken människa!
Citera
2017-07-20, 23:09
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nopomil
Vem/vilken myndighet spred det till media - och när? Och varför?
Nä du, Qk:s resonemang faller inte.
Här är intervju med killarna och också med JM per telefon där hon argt säger att "allt är förtal, sånt där görs för att pressa på pengar och JÄTTEMÅNGA kan intyga att det inte är hon på filmen men OM det vore hon så vore det ju ändå olagligt att filma."
Haha, sån idioti, när alla kan se huvudpersonen - JM i filmen.
http://sormlandstv.se/?id=25HxSERHAX-ZqweSDGwJEQ

Du kanske har glömt flyktingsexhistorien?
Citat:
– Hon sa att 'om ni inte har sex med mig ringer jag Migrationsverket så att de utvisar er'. Och 'jag ska förstöra ert ärende och utvisa er'.
– Chefen tvingade oss och utnyttjade oss för sex. Hon visste att varken socialen eller polisen hjälper oss.
De är oerhört generade av att berätta om händelserna. Att ha samlag utanför äktenskapet i hemlandet Afghanistan är en synd och förenat med livsfara, berättar de.
– Om de skulle få veta det här i vårt hemland Afghanistan skulle vi bli stenade till döds, säger Omid och Tariq. Pojkarna har plågats svårt av det som har hänt. Omid och Tariq säger att ingen hittills har lyssnat på dem, trots att de har försökt berätta för både socialtjänsten och polisen.

Till slut valde de i stället att gå till tidningen.
https://www.ekuriren.se/nyheter/har-har-chefen-for-boendet-sex-med-flyktingpojkar-hotade-att-fa-oss-utvisade/

Du nopomil, du verkar vilja försöka ha koll på "makten", myndigheter osv.
Hur är din förklaring till maktutövandet här då?
Hur kunde hon veta att varken socialen eller polisen skulle hjälpa killarna?
Citera
2017-07-20, 23:21
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Hon har försökt att anpassa sig och pappa har köpt ut henne varje gång det inte funkat...

Där ska du ha cred... visst är det så, tror jag (och du) iaf..
Citera
2017-07-20, 23:59
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ajfone
Vem vara Wenny?
ABs särbo Raund kallas Wenny.
Citera
2017-07-21, 00:08
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av magiciadehex
Och "varför kasta någon över högt räcke på grunt vatten"..."120 cm högt räcke".
Det där ointelligenta argumentet körde hennes advokat med i pläderingen. Bägge tycks ha fått nån akut staketdemens - det saknas räcke på bryggans utstickare där båten ligger förankrad.
... där Aki återfanns vill säga.
Citera
2017-07-21, 00:13
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
ABs särbo Raund kallas Wenny.
Tack för rättelse, tog för givet det var Wenna och en boksav fel bara.
Det var ett märkligt smeknamn på AB:s särbo Raund, men då var det utrett.
Citera
2017-07-21, 00:57
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EndastJag01
Ja, det verkar ju onekligen som det har varit så. Är hemskt när föräldrar utnyttjas så - och tillåter sig att bli utnyttjade. Men, man kan förstå till viss del, ingen förälder vill väl bara titta på när det går åt helvete för ens barn. Sen finns ju den känslomässiga utpressningen där också, självfallet tänkte han på sina barnbarn, att de inte skulle få lida för JM:s ansvarslösa leverne.
Han tänkte nog ofta, "nu är det sista gången, sen måste hon klara det själv, bara en gång till".
Betalar för att han tror att det blir lugn och ro, att han gör något för barnbarnens skull.

Är tyvärr många föräldrar som hjälper sina vuxna barn mycket mer än vad som är bra för någon part.
Ekonomisk hjälp utan krav på motprestation eller minsta antydan till krav alls är hjälp som oftast är förkastligt, så som JM:s pappa hjälpte henne. Är ungefär som om man försöker hjälpa en alkoholist utan att ställa några krav alls. Man bara hjälper personen "förlänga" den tid det tar innan allt går åt helvete, man hjälper personen att supa vidare, helt enkelt.
På samma vis som JM fick "hjälp" att fortsätta sitt ansvarslösa liv.
Men, förstår också att det måste ha känts för pappan som att han satt i en rävsax.
Ville nog försöka lita på att dottern någon gång skulle ta sitt förnuft till fånga, tänka på sina barn och framtiden.
Tyvärr blev det alldeles tvärtom, så fort han sade nej till mera hjälp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in