2017-07-20, 01:13
Medlem
lasternassummas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Tanken har aldrig slagit dig att ÅK har möjlighet till dialog med rättsläkare - det är ju liksom inte för varken din eller min skull det har analyserats i klass med att stilla nyfikenhet eller om nån misstror att inte rätt analysmetod valts.
För övrigt finner jag som sagt de droger du nämner så klassiska, så vanliga, att det vore verkligen ögonbrynshöjande om de inte analyserats. Speciellt när de är med på RMV's analyslista och med tanke på vems kroppsvätska de analyserar och varför.

Maila RMV så får du väl de svar du söker om vad som "gömmer" sig bakom benämning läkemedel och droger.

Det normala är att det är en tvåstegsprocess.
Steg 1: Screening med en eller ett antal metoder för screening.
Steg 2: Beroende på resultat av screening, analys. Ofta ingen eller en analys.

De 137 analyserna görs aldrig rutinmässigt, av flera orsaker. Någon eller möjligen ett par av analyserna utförs om något upptäckts vid screening.

Exakta proceduren kan variera beroende på t.ex. tillgänglig utrustning.

Jag får skriva till RMV och se om dom berättar om sin metodik.

–
Senast redigerad av lasternassumma 2017-07-20 kl. 01:15.
Citera
2017-07-20, 01:15
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Jag har samma tanke. När det var aktuellt med visst tema var det väl viktigt att proppa honom full med droger.
AB beskriver att hon var på kungladugårdsgatan när hennes mor bokar första gången (de lämnar huset helt den 16 februari) men AB säger försommar om händelsen (uppenbart fel uppskattat gällande årstider).
En tid därefter (tyvärr ej specad tidsrymd) kommer då detta knarktema med basebollträ.
JM fortsätter förvisso tjata om att han ser drogad ut efter mordet - men hon kallar likaväl Nadja för knarkare. Att hon vill att Nadja ska ta bort kortet för barnens skull tror jag är ren bitchslap från JM. Hon är ju hetsig även i nuvarande förhör gentemot Nadja ("den s.k. flickvännen"..). Känns mer som om JM är förnärmad och kan inte släppa att hon blivit brädad.

Vilket skulle kunna antyda att JM antingen bytt fot, dvs drog, eller att drogen missats på döde AP av rm trots att den inte borde ha.

Eller: att JM när hon får höra av AP att han är ren sen fyra (eller "x") månader byter till plan B och kväver/dränker honom i stället.

Missbrukaren lever ändå kvar i "fylldrunkningen".
Citera
2017-07-20, 01:19
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lasternassumma
Så här står det i FUP under "Håranalys":

"Håret växer cirka 1 cm per månad. Hårproverna som togs från Aki Paasilas huvud var 3,5 cm långa. I hårproverna påträffades inga droger vilket sålunda innebär att det inte lagrats in några droger i håret de sista 3,5 månaderna innan dödsfallet."

Tilla_ggsprotokoll_I_2017-04-13__del_1__3_.pdf, sid 31 enligt paginering.

Dessa tester ingår i en "normal" hårdrogtest:
"Cocaine, marijuana, opiates (including heroin, codeine, morphine, oxycodone, hydrocodone and hydromorphone), methamphetamine, Ecstasy (MDMA), Eve (MDEA) and phencyclidine (PCP)."

https://www.psychemedics.com/hair-drug-testing-facts-faqs/#what-drugs

När det gäller vad JM säger så tycker jag att det är svårt att dra någon annan slutsats av det än att hon ofta ljuger. Svårt att veta hur hon tänkte när hon sa att Aki var narkoman. Kanske fanns överdos med bland de alternativ hon övervägde när Aki skulle mördas, ungefär som när MRs "lidande" skulle avslutas? Hon sa ju iofs efter Akis död att han avlidit av en överdos, till någon.
Är det hennes fantasi som skenar iväg, eller lägger hon avsiktligt ut dimridåer? Varför säger hon så om hon inte vill att en drog ska hittas?

Det är inte lätt att söka efter logik i hur JM agerar.

–

Se även mitt svar härintill.
Citera
2017-07-20, 01:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lonnrot
Vilket skulle kunna antyda att JM antingen bytt fot, dvs drog, eller att drogen missats på döde AP av rm trots att den inte borde ha.

Eller: att JM när hon får höra av AP att han är ren sen fyra (eller "x") månader byter till plan B och kväver/dränker honom i stället.

Missbrukaren lever ändå kvar i "fylldrunkningen".
Hon har fixat att folk ska se honom ragla omkring, pinkat på sig, försvunnit från jobbet, hon ser till att detta påtalas gång efter annan, att det uppmärksammas inför exakt alla från sina föräldrar, via barnen, mäklare, hans ex osv.
Han är den vedervärdige maken.
Jag undrar således om hon sonika byter manus och då är inte detta med droger i kroppen hyperaktuellt längre, men den bild hon målat upp lär hon väl behöva behålla.
Frågan är om hon drog öronen åt sig via anmälan narkotikabrott som ledde till husrannsakan - varav hon är på förhör den 21 april då hon anmäler ang falsk tillvitelse?
Hon kanske blev lite bekymrad då Aki kontrade.

Edit.
9 mars anmäler Aki henne för narkotikabrott som leder till husrannsakan (samtidigt som anmälan bedrägeri på 128k). Bedrägeri tar han tillbaka men inte anmälan narkotikabrott.
Hon motanmäler för falsk tillvitelse 10 mars. Ärendet läggs ner 16 juni.

Btw. Det är ju uppenbart farbar väg ner till bryggan sommartid, hade missat de bilderna.
s.35-39, tilläggsprotokoll II 2017-04-18 del 1 av 2.
Senast redigerad av develi 2017-07-20 kl. 02:00.
Citera
2017-07-20, 01:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Helt oväsentlig undran egentligen. Men varför bär JM sin tunga(?) guldklocka på höger hand under rättegången?

*Hon är väl inte vänsterhänt?
*Är hon för svag för att orka bära den efter vänsterarmens "stroke"- eller vill låtsas det?
*Är det så enkelt att hon bär handbojan enbart på vä arm kopplad till en vakt? Det ser dock ut som hennes handfängsel sitter på bägge handlederna och i hennes bälte.

Hur många personer brukar bära klockan på den hand man skriver med? Inte jag ialla fall och ingen jag kan minnas i bekantskapskretsen.

Finns det något annat bra skäl? Signalsystem? Gift i klockan? Gömda lappar?
Var satt klockan när hon åt glassen efter frisläppandet? Hittar inte bilderna nu.
Det finns de som har klockan på "fel" arm, det har jag sett. Varför vet jag inte. Från början var det väl klockor med fjäder, som skulle sitta så att man kunde vrida upp dem med rätt hand (varför vridknappen alltid (?) satt på högra sidan kan man undra), sedan kom mekaniska självuppdragande, som man kan behöva ställa tiden på med rätt hand. När sedan klockorna (utom de allra finaste, som är mekaniska för att de ska bli dyra ?) blev elektroniska bortföll det ursprungliga skälet till placering. Därefter råder kanske slumpen eller diverse okända skäl till placering. Sambandet med skrivarmen har jag aldrig hört förut - jag känner en person som aldrig bär klocka, så det kanske finns de som aldrig tittar också, o s v. Å andra sidan finns det folk som sover med armbandsur på sig och då kanske de anpassar sig till vissa vanor (jo, det finns folk som aldrig vänder sig under natten !). Enkelt uttryckt: jag tror inte att man kan få ut något av hennes klockvanor.
Citera
2017-07-20, 02:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2
Det finns de som har klockan på "fel" arm, det har jag sett. Varför vet jag inte. Från början var det väl klockor med fjäder, som skulle sitta så att man kunde vrida upp dem med rätt hand (varför vridknappen alltid (?) satt på högra sidan kan man undra), sedan kom mekaniska självuppdragande, som man kan behöva ställa tiden på med rätt hand. När sedan klockorna (utom de allra finaste, som är mekaniska för att de ska bli dyra ?) blev elektroniska bortföll det ursprungliga skälet till placering. Därefter råder kanske slumpen eller diverse okända skäl till placering. Sambandet med skrivarmen har jag aldrig hört förut - jag känner en person som aldrig bär klocka, så det kanske finns de som aldrig tittar också, o s v. Å andra sidan finns det folk som sover med armbandsur på sig och då kanske de anpassar sig till vissa vanor (jo, det finns folk som aldrig vänder sig under natten !). Enkelt uttryckt: jag tror inte att man kan få ut något av hennes klockvanor.
Putin är högerhänt och bär sina asdyra armbandsur på högern. Det finns hur många diskussioner som helst om klockvanor på webben och det finns en egen tråd på FB !
Citera
2017-07-20, 06:07
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleeptalker
Journalistik är ingen exakt vetenskap har aldrig varit och kommer aldrig att vara.

Det gäller bara till att sälja lösnummer. Framförallt för kvällstidningarna som känner tidningsdöden flåsa dom i nacken och det jävligt stenhårt nuförtiden.

För det är "bara" pensionärer och andra ... tja, ingrodda jävlar som köper eller prenumererar på tidningar nuförtiden. Och det dessutom lokala diton då oftast; för att insupa det senaste som Hänt i Veckan i Byhåla.

Och dom läser ta mig fan tidningen från A-till-jävla-Ö och det utan att missa en enda bokstav. Det måste man ändå ge dom! ... (men det enda felet är ju att dom dessutom tror på allt som står i tidningen av någon gammal ohejdad jävla vana!).

Så Johanna Möllers mördarorgie är både kardemumma och dessutom med tillsatt socker i den torra nyhetstorkan så här i semestertider för kvällspressen. Gamla nyheter är nyheter tycks det som. Inga större scoop där inte. Men å andra sidan - när Zlatanbladet kör sitt jävla race om icke nyheter om honom bara för att få klick så blir man ju också rätt så spyfärdig ...

Johanna Möller har inte riktigt "uppnått" Zlatan status ... än vill säga!

För man ska ju mjölka kon medan den ger något ...

Det är ju synd för tidningarna då att dagens ungdom lärt sig läsa mellan raderna vad gäller kvällspressen och deras rapportering om ditt och datt ... annars måste jag ärligt säga att dagens ungdom inte är dom smartaste direkt (kill me!) - men läsa mellan raderna kan dom ta mig fan och det utan problem!

Inga pensionärsfasoner där inte ...
Du har helt rätt i din beskrivning av kvällspressen och deras läsare.
Visst, "pensionärerna" läser tidningen från "A till Ö". De är ju vana från förr att som daglig rutin köpa tidningen för att få veta "vad som hänt i Sverige och världen".
Dock, så är det nu mer "vad tidningen på löpsedeln vill att vi ska tro har hänt".
Som i JM:s fall, såklart ska de mjölka kon medan den ger något.
Där blir det som en slags modern freakshow där en till vansinnets gräns uppmärksamhetstörstande psykopat får fritt utlopp för det.
Även fast det mesta är hemska saker som skrivs så blir det nog för JM "bättre att vara ökänd än okänd" och det uppstår en Win-win situation för media och JM och en total förnedring av andra.

Inte så konstigt att många vänder sig till alternativmedia eller att yngre slutat att läsa kvällstidningar för länge sen.

Exempel på hur inspirerad JM blivit av uppmärksamheten är tiggarbrevet till Linna och hennes erbjudande om att skriva dagbok för Aftonbladet för "svennen" lär vara jätteintresserad. Typ.
Lär komma mer från det hållet.

Men, hon är ett tomt skal och när allt är över så lär intresset för henne svalna och så också alla skriverier. Då återstår kanske "Johannas egna berättelser om hur hon blev vårt lands mest omskrivna, kvinnliga psykopat och mördare" - om hon skall få stå kvar i rampljuset.
Citera
2017-07-20, 06:15
Medlem
magiciadehexs avatar
Citat:
2016-07-14 kom misshandeln i media så det är inte värst intressant att hon skickar detta nyhetsstoff till sin far.
Tack. Där föll hela resonemanget av QvinnanK i en enda mening.
Citera
2017-07-20, 06:57
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Hon har fixat att folk ska se honom ragla omkring, pinkat på sig, försvunnit från jobbet, hon ser till att detta påtalas gång efter annan, att det uppmärksammas inför exakt alla från sina föräldrar, via barnen, mäklare, hans ex osv.
Han är den vedervärdige maken.
Jag undrar således om hon sonika byter manus och då är inte detta med droger i kroppen hyperaktuellt längre, men den bild hon målat upp lär hon väl behöva behålla.
Frågan är om hon drog öronen åt sig via anmälan narkotikabrott som ledde till husrannsakan - varav hon är på förhör den 21 april då hon anmäler ang falsk tillvitelse?
Hon kanske blev lite bekymrad då Aki kontrade.

Edit.
9 mars anmäler Aki henne för narkotikabrott som leder till husrannsakan (samtidigt som anmälan bedrägeri på 128k). Bedrägeri tar han tillbaka men inte anmälan narkotikabrott.
Hon motanmäler för falsk tillvitelse 10 mars. Ärendet läggs ner 16 juni.

Btw. Det är ju uppenbart farbar väg ner till bryggan sommartid, hade missat de bilderna.
s.35-39, tilläggsprotokoll II 2017-04-18 del 1 av 2.

Bra iakttagelser. Synd att man inte tog narkotikaprov i naglar eller något som jämförelse. Och undrar om det finns "narkotika" som inte syns på hårprov alls.

Men annars gör hon ju "rätt" som inte "OD-ar" honom.
Citera
2017-07-20, 07:07
Medlem
Honan6s avatar
Inspirerad av Änglamakerskan 2011 och Lejontämjaren 2014 började Johanna sin mördarkarriär....

Är det rubrikerna vi får läsa i AB när Johanna blivit dömd och skriver sin dagbok som sen blir till bok av en spökskrivare? Sistnämnda är nödvändigt så det blir ett läsbart sammanhang. Johanna själv saknar förmåga att hålla ihop uppgifter så att omgivningen ska förstå. Dessutom är det ännu inte vedertaget att använda symbolspråk med hjärtan och smileys i böcker.

Är Johanna Änglamakerska? Fortfarande är det ett dunkel angående ett eller två fosterbarns död. Vi vill veta mer!

Varför så enträgen om att Aki skulle kremeras?
Det upplevs verkligen som att Johanna HAR sett till att Aki fick någon form av drog som hjälpte henne att få honom i det skick hon önskade för att kunna ta livet av Aki. Därav hans märken på armarna efter hennes repetitioner. Hennes begäran om kremering och ord som "Det syntes inget vid obduktionen" "önskar att hon hade dödat honom själv", är försägningar som hon återkommande gör när hon inte förstår att "hon var skyl.... anklagad för mord".

Gjorde medicinerna Johanna till mördare?

Till sist får vi ta del av hennes resningsansökan där hon hävdar att medicinen Venaxflin gjorde henne till mördare och hon stämmer samtidigt läkemedelstillverkaren och alla de läkare som skrivit ut medicin till Johanna.
Senast redigerad av Honan6 2017-07-20 kl. 07:13.
Citera
2017-07-20, 07:12
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LOE2

Högerarmen (dominerande armen) tar mer stryk och använts generellt mer till saker som klockan kunde fara illa av eller är i vägen vid. Hammarslag och andra arbetsrörelser, plocka bestick ur fylld diskho, ta emot och parera och gripa vid förlorad balans eller fall eller kast eller skydd; dessutom i vägen vid skrift och toabesök.

Klockan lever lite lugnare på icke-dominerande arm.

Dessutom är det med många armbandslås ("livremsspänne") ganska trixigt att öht få klockan på armen med endast icke dominerande hand.

Men man gör precis som man själv vill.
Senast redigerad av Lonnrot 2017-07-20 kl. 07:27. Anledning: Tillägg
Citera
2017-07-20, 07:37
Medlem
dr.milorokonozovics avatar
Göran kan ju ha förtjänat det. Aki vet jag inte, kan ha varit ett offer eller annars en annan störd person som förlorat tvekampen mot Johanna. Lutar dock kanske mer åt offersidan.

Jag undrar mer om fosterbarnen. Är det inte mer allvarligt om hon dödat dem?
Borde man inte gå till djupet med det också?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in