Citat:
Ursprungligen postat av
Magro
http://www.synonymer.se/sv-syn/nyktra
nyktra till bli nykter; sansa sig, lugna sig
KlausStein, när du i din iver att gå till angrepp mot kingstowns person inte klarar att läsa innantill är det dags att tagga ner!
Med all önskvärd tydlighet visar du att du egentligen inte har något att tillföra tråden. Var är svaren på mina inlägg som riktar sig specifikt till dig?
Citat:
Ursprungligen postat av
kingstown
Tur jag vet bättre än dig då. Du är alltså ett fd psykfall? Då har du alla rätt!
Satan! Jag har varit med om det och andra,inte fan hamna jag,eller mina föräldrar på psyk för det.
Jag vet att pappan gav uppgifter som bara GM,dvs killarana, kunde känna till. Fått läsa lite av sekretessen!
Adjö!
Jo, det har ju polisen och RS påstått flera gånger. Men det har hittills alltid visat sig att de antingen själva matat barnen/familjen med informationen som bara GM kunde känna till (fyndplats, "mordvapen", tillvägagångssätt, etc.) alternativt att infon bevisligen är falsk ("mordplatsen", bråket, att Kevin skulle ha flutit i vattnet", övrigt innehåll i den så kallade dagboksanteckningen). Uttrycket "gick du på den lätta" ligger nära till hands.
Jag upprepar: "Du klarar inte av att konfrontera det faktum att RS har ljugit dig rakt upp i ansiktet under alla dessa år. Därför har du ett behov av att hitta alla möjliga scenarion där barnen trots allt ändå ska ha kunnat vara skyldiga."
Citat:
Ursprungligen postat av
SigersonHolmes
Men om poliserna i den gamla utredningen var inkompetenta behövs väl inte så mycket list om någon nu skulle vilja lura dem? Känns som om man behöver bestämma sig. Var de inkompetenta eller inte?
Driver du med trådens deltagare?
Kompetens är inget binärt där ena läget är Hercule Poirot och andra läget är Johnny English. Att poliserna var inkompetenta betyder inte att de var utvecklingsstörda.