2017-07-20, 14:41
  #32053
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nej, ditt topic var att du "avslöjat" ett erkännande från en före detta CIA-agent. Därför håller vi oss till det.

Bara för att se om jag förstår dig rätt: Du tror att en CIA-agent erkänt att han varit med och demolerat WTC 7. Han väljer då på sin dödsbädd att bland alla medier/tidningar/TV-stationer etc. att tala ut till en hemsida som har bekräftad historia av fejkade nyheter. Vidare har denna nyhet inte fått någon spridning trots att det skulle vara SENSATIONELLT om det vore sant. Dessutom finns det absolut INGET som bekräftar denna OTROLIGA nyhet. Men trots det är det alltså detta du tror på?
Jag tror att CIA var iblandad i att ta ner WTC 7 till marken för att undanröja någonting de inte ville skulle komma fram. Om det nu var Malcolm Howard eller inte som stod för den här demoleringen spelar ingen större roll för mig. Visst skulle jag vilja veta mer om den här personen, men det verkar svårt att få fram mer information än vad som presenterats. Men oavsett så har CIA en historia sen 60-talet där de handlat för "nationens intressen". Att det fanns något i WTC 7 att skydda från allmänheten är glasklart. Med så många statliga myndigheter i ett och samma hus så finns det mycket de vill skydda för nationens bästa.

Staten kontrollerar amerikansk media. Tror du att staten vill avslöja sig själva genom att gå ut med en sån här uppgift? Att en av deras agenter ligger bakom kollapsen av WTC 7. Det finns ingen statlig nyhetskanal som tar upp någonting kring 9/11. För dem är det ett avklarat kapitel. Trots att det finns massor av tveksamheter så är det ingen som vill rapportera kring det. Allt lämnas åt oberoende journalister som anses som oseriösa.
Citera
2017-07-20, 14:43
  #32054
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Jag tror att CIA var iblandad i att ta ner WTC 7 till marken för att undanröja någonting de inte ville skulle komma fram. Om det nu var Malcolm Howard eller inte som stod för den här demoleringen spelar ingen större roll för mig. Visst skulle jag vilja veta mer om den här personen, men det verkar svårt att få fram mer information än vad som presenterats. Men oavsett så har CIA en historia sen 60-talet där de handlat för "nationens intressen". Att det fanns något i WTC 7 att skydda från allmänheten är glasklart. Med så många statliga myndigheter i ett och samma hus så finns det mycket de vill skydda för nationens bästa.

Staten kontrollerar amerikansk media. Tror du att staten vill avslöja sig själva genom att gå ut med en sån här uppgift? Att en av deras agenter ligger bakom kollapsen av WTC 7. Det finns ingen statlig nyhetskanal som tar upp någonting kring 9/11. För dem är det ett avklarat kapitel. Trots att det finns massor av tveksamheter så är det ingen som vill rapportera kring det. Allt lämnas åt oberoende journalister som anses som oseriösa.

Okej. Det var bara det att du verkade så övertygad om att du hittat ett vittne som erkänt inblandning från CIA. Men nu när det alltså inte verkar vara så är du inte så intresserad av det "avslöjandet" längre? Och vi står således precis som tidigare helt utan "erkännanden".
Citera
2017-07-20, 14:45
  #32055
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Okej. Det var bara det att du verkade så övertygad om att du hittat ett vittne som erkänt inblandning från CIA. Men nu när det alltså inte verkar vara så är du inte så intresserad av det "avslöjandet" längre? Och vi står således precis som tidigare helt utan "erkännanden".
Missade du detta:
Citat:
Visst skulle jag vilja veta mer om den här personen, men det verkar svårt att få fram mer information än vad som presenterats
Citera
2017-07-20, 14:51
  #32056
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono

Det jag undrar över är alltså:
- Hur du på rationella grunder kan acceptera en förklaring som inte bekräftas av NIST's eget material.

- Hur du på rationella grunder kan acceptera en förklaring vars grundläggande beräkningar inte har publicerats.

- Hur du på rationella grunder kan acceptera en förklaring vars animering endast visar de inledande sekunderna av förloppet.


Jag grundar det på att NIST förklaring är brand (som bevisats kan ta ned byggnader). Alternativa förklaringar tycks vara sprängämnen som man inte ens bekräftats att de existerar (tysta sprängämnen). Då tycker jag att eld verkar troligast. Sen kan jag erkänna att jag inte kräver att jag själv måste kunna komma med egna beräkningar för att tro på något.



Citat:
- Även om underlaget till NIST's förklaringar är hemligstämplat och därmed omöjligt att "motbevisa"?

- Så, om NIST hävdar att det svävar en gigantisk rosa elefant bakom Neptunus, så måste först kritikerna komma upp med en bättre teori om du ska sluta tro på NIST's teori?

Nej, varför skulle jag tro det? Jag tror, som jag förklarat tidigare, på den allmänt accepterade teorin och det mest troliga. Och till detta anser jag inte att rosa elefanter bakom Neptunus räknas.



Citat:
Inte? Har du helt missat en hel folkrörelse inklusive expertis som anser att allt tyder på att byggnaden togs ner med en klassisk kontrollerad demolering? Men att detta blir svårt att bevisa tekniskt eftersom förövarna i så fall förstörde allt tekniskt bevismaterial?

Jag har inte missat att andra teorier finns. Men inga som jag finner som mer troliga än den allmänt accepterade.

Citat:
Men att det "sköttes" på det här sättet är enligt dig inte på något sätt en eventuell indikation på åtminstone accessories after the fact?
[/quote]

Jag har nog för dålig koll på hur situationer som dessa brukar skötas för att kunna uttala mig hur det kunde skötts annorlunda.
Citera
2017-07-20, 14:54
  #32057
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Missade du detta:

Nej då, jag missade inget. Vad tror du det beror på att du inte kan få mer info om detta? Att alla journalister världen över ignorerat denna sensationella nyhet? Eller att det kanske visat sig att den inte var sann?
Citera
2017-07-20, 14:59
  #32058
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Nej då, jag missade inget. Vad tror du det beror på att du inte kan få mer info om detta? Att alla journalister världen över ignorerat denna sensationella nyhet? Eller att det kanske visat sig att den inte var sann?
För att media är kontrollerad. Finns ingen nyhetsstation som skulle låta detta utredas mer. Ämnet är ett avslutat kapitel enligt amerikansk media. NSA, CIA, FBI, de är alla styrda av staten. Topparna kan ljuga inför senaten och komma undan med det. De är alla skyddade. Jag tvivlar starkt på att det finns någon journalist där ute på ett känt medieföretag som vill riskera hela sin karriär för detta.
Citera
2017-07-20, 15:02
  #32059
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
För att media är kontrollerad. Finns ingen nyhetsstation som skulle låta detta utredas mer. Ämnet är ett avslutat kapitel enligt amerikansk media. NSA, CIA, FBI, de är alla styrda av staten. Topparna kan ljuga inför senaten och komma undan med det. De är alla skyddade. Jag tvivlar starkt på att det finns någon journalist där ute på ett känt medieföretag som vill riskera hela sin karriär för detta.

Okej. Ingen nyhetsstation i hela världen vill alltså ha reda på "sanningen". Alla ljuger och blir skrämda till tystnad. Ibland måste det vara så oerhört enkelt att tro på konspirationer med tanke på argument som dessa.
Citera
2017-07-20, 15:04
  #32060
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Okej. Ingen nyhetsstation i hela världen vill alltså ha reda på "sanningen". Alla ljuger och blir skrämda till tystnad. Ibland måste det vara så oerhört enkelt att tro på konspirationer med tanke på argument som dessa.
Vore det så konstigt?
Citera
2017-07-20, 15:49
  #32061
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Vore det så konstigt?

Ja jag finner det osannolikt att alla journalister på Aftonbladet, Expressen, GP, GT, Östgöta Correspondenten, Gefle Dagblad, Sörmlands tidning, Illustrerad Vetenskap, The Sun, CNN, BBC, Mosow Times, Bild, le Monde, Yomiuri Shimbun etc. skulle vara skrämda av någon övermakt och att de enda som publicerar sanningen är yournewswire.com
Citera
2017-07-20, 16:58
  #32062
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Blandade ihop byggnaderna. Vid GZ har man hittat spår av nano-thermite:

http://www2.ae911truth.org/events/so-cal-tour/images/nanothermite.jpg

https://benthamopen.com/contents/pdf/TOCPJ/TOCPJ-2-7.pdf

Flera andra, exempelvis Jim Millette/MVA Scientific Consultants samt en truther vid namn Frédéric Henry-Couannier har analyserat samma material och kommit fram till att det inte var termit. Det verkar helt enkelt ha varit den grundfärg av märket Laclede* som användes på balkarna...

a “chemist named Frédéric Henry-Couannier got another dust sample from the original experimenters and wrote, ‘Eventually the presence of nanothermite could not be confirmed.’” Yet Henry-Couannier also noted the “chemical composition of layers” of the red/gray chips found in the dust was “roughly confirmed” by his own study and was “Compatible with the nanothermite hypothesis”. He was not able to ignite any of his chips, however. He concluded that there were two possibilities, that either the chips “are from nanothermite that were deactivated in all my samples” or that Harrit, et al, were deceived or disinformation agents whose work is intended “to protect the secrecy of the genuine destruction technology at the origine of red chips and up to thousand tons of molten iron in the dust”


Även R.J Lee Group analyserade damm åt Deutche Bank (över 100,000 provtagningar) och även om de inte specifikt letade efter termit så stämmer inte heller deras analyser av dammet med det som kan förväntas av termit ..

Energiinnehållet i Niels Harrits flagor (över 4 kJ/g) motsvarar inte heller någon känd nano- eller vanlig termit vilka kan uppnå max 3,9 kJ/g..

* Angående mikrosfärer och ämnen i flagorna så kan du kolla upp LaClede grundfärg som användes i WTC. Innehållet är i det närmaste identiskt med Harrits analys av färgflagorna.
http://www.democraticunderground.com/discuss/duboard.php?az=view_all&address=125x323359[/quote]

detta var bara ett stickprov på sådant som bestrider Harrits rapport..
Citera
2017-07-20, 21:50
  #32063
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
"Quite well" betydde inte "exakt" utan just "ganska väl" sist jag kollade i ordboken, så jag ser inte problemet.
Va? Först skriver du det här:
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Vad sägs om att läsa NISTs FAQ där de förklarar varför animationen inte ser ut som filmen av raset?
1. NIST förklar visst varför animationen INTE ser ut som videoinspelningarna av raset.

2. NIST menar trots allt att deras animation ser ut som videospelningarna av raset, men inte exakt.

Tycker du själv att du framstår som en hederlig person när du diskuterar på det här viset? Hur ska du ha det? Tycker NIST att animationen ser ut som videorna från raset, eller inte?
Citera
2017-07-20, 21:57
  #32064
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Va? Först skriver du det här:

1. NIST förklar visst varför animationen INTE ser ut som videoinspelningarna av raset.

2. NIST menar trots allt att deras animation ser ut som videospelningarna av raset, men inte exakt.

Tycker du själv att du framstår som en hederlig person när du diskuterar på det här viset? Hur ska du ha det? Tycker NIST att animationen ser ut som videorna från raset, eller inte?

Jag förstår ärligt talat inte vad du menar. Först säger Nist att animationen inte ser ut exakt som raset, sen säger saunders (från Nist) att det visar rätt väl vad som skedde. Båda uttrycken visar att Nist är medvetna om att det inte råder en visuell exakthet.

Att leta diskrepanser i hur folk uttrycker sig vid helt skilda tillfällen kommer aldrig leda till att du finner någon "sanning", det kommer bara leda till att du kommer framstå som en rättshaverist med förutfattade meningar.
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-20 kl. 22:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in