2017-07-20, 15:34
Medlem
Nu har jag googlat på efternamnet och hittat den naturliga förklaringen på att namnet är okänt. Okänt om det skrivs på svenska utan apostrof ovanför s:et. Det skall alltså uttalas Makash. Finns i norra Bosnien.
Citera
2017-07-20, 15:34
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Bosniaker är väl sällan särskilt religiösa. De flesta är sekulariserade men håller liksom vi fast vid olika traditioner..

Ja, så är det väl. Finns ju radikaliserade bosniaker med, men de tillhör en väldigt liten minoritet.
Citera
2017-07-20, 15:37
Medlem
zanzis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Saf*t är ett typiskt bosniskt muslimskt namn. Dock kan jag inte påstå att bosniska muslimer ägnar sig åt hedersmord, det förekommer nog mest i Mellanöstern.

Jag misstänker det som har hänt i göteborg idag är produkt av destruktivt skilsmässa.

Därför jag är för att infora dödsstraff för barn mödrdare, pedofiler och terrorister.
Citera
2017-07-20, 15:38
Medlem
Vallasands avatar
Känns väl rent spontant som att mannen mulat sin familj och sedan i ett försök att "förstöra" bevis eldade han.
Citera
2017-07-20, 15:43
Medlem
Redpitbulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zanzi
Jag misstänker det som har hänt i göteborg idag är produkt av destruktivt skilsmässa.

Därför jag är för att infora dödsstraff för barn mödrdare, pedofiler och terrorister.

Tycker du kan flytta till Sudiarabien om du vill släpa hit medeltida straff till Sverige.
Citera
2017-07-20, 15:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Om Safet är 50 då var han tillräckligt gammal för att varit soldat i kriget. Har han hugget barnen i halsen har han säkert mördat förr. Nån med bosnisk anknytning kanske kan googla hans namn på bosniska sidor och se om det finns nåt på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
I slutet bland facebook vännerna finns det en Makas som har ett videoklipp med soldater som promenerar i led (från kriget tror jag), ville inte titta på det då jag inte vet vad det innehåller. Uppladdat för 21 timmar sedan.

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Det är ju inte alls otroligt att han stred i kriget, det gjorde ju tom en del jugoslaver som varit bosatta i Sverige långt innan kriget startade.
Han är troligtvis krigsskadad efter 90-talets bråk på Balkan.
Tror vi kan hitta ganska saftiga kopplingar till krigsbrott och dylikt om dom som pratar serbokroatiska i tråden hjälper till.

GRÄV FLASHBACK!
Citera
2017-07-20, 15:48
Medlem
Har inget med religion att göra. Det existerar ingen hederskultur i Bosnien och de s.k bosniska muslimerna är precis lika religiösa som en vanlig Svensson i Sverige. Att han dessutom hade ett förhållande med en polack (antagligen kristen) säger väl allt.

Men det hela låter väldigt, väldigt brutalt. Lågoddsare att han var med i kriget på 90-talet.
Gissar att frugan ville skiljas.
Citera
2017-07-20, 15:51
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stortrollet
Om det har brunnit i lägenheten och lägenheten var låst när dom hittades, så måste ju mördaren haft nyckel eller hoppat ut genom ett fönster efter att han låst.. Verkar ju inte som att någon hoppat så därav är ju maken i princip given

Utökat självmord går inte att utesluta heller. Sedan beror det på om hur lägenheten ligger till. Om det är möjligt att ta fönstervägen ut. Mest troligt maken, näst mest mamman och då självmord, tredje att någon helt främmande gjort det. Otäck historia.
Citera
2017-07-20, 15:54
Medlem
Redpitbulls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Optiroc
Fast då båda könen begår brott och inte alla män begår brott (borträknat fortkörning eller glömt blinka i rondell och liknande då) kan knappast könet anses vara orsaken till att en person begår brott, eller? Däremot kanske man kan finna svaret på varför vissa, majoriteten män begår grövre brott om man tittar ur lite andra perspektiv...

Nej men de flesta grova våldsbrott begås oftast av män!
Citera
2017-07-20, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
Är det hans biologiska barn? Han är ju äldre, kan vara att han är styvpappan och att de inte varit gifta länge.

Äh.... vad menar du? Vadå äldre? Män har som bekant inte någon bästföreålder när det gäller barnaskapandet. Titta bara på alla rika gubbar som tar sig en väderflicka till fru och får massor av nya barn yngre än de egna barnbarnen.
Citera
2017-07-20, 16:00
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Vänligen håll er till ämnet.

/Moderator
Citera
2017-07-20, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det mesta tyder på att barnen hade en polsk mor och en bosnisk far, men boende i Sverige – vet inte om de var svenskar. Eftersom de var mellan två och åter år gamla så tror jag inte att de hade utvecklat någon religiös övertygelse än.

Modern var från polen från början. Vet inte om hon var religiös.

Polacker är från födseln Katoliker men de flesta är inte utövande. En gammal jugge som heter Magdalena i mellannamn är definitivt inte Muslim, han är säkert också katolik. Men utövande verkar de ju inte vara med tanke på att de uppenbarligen gifte sig borgerligt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in