2017-07-20, 15:20
Medlem
57Emmas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta påstående kommer ALLTID upp vid hemska brott - att GM nu kommer få ett helvete på kåken, men så är det inte - oftast får han sitta med likasinnade som är lika "fucked-up" som han själv är. Han kanske kan få lite stryk om det sitter inne någon barnkär kretin som vill idka lite hämnd för sin egna, hemska barndom. För handen på hjärtat - hur ofta läser du om mord och/eller dråp på fängelser?

Mannen som mördade mamman och sonen på Ikea. Han har ju vad jag läst åkt på stryk ett flertal tillfällen
Citera
2017-07-20, 15:22
Medlem
Optirocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aryan80
Majoriteten av brotten begås av män. Ras är irrelevant, vi borde prata kön istället.
Fast då båda könen begår brott och inte alla män begår brott (borträknat fortkörning eller glömt blinka i rondell och liknande då) kan knappast könet anses vara orsaken till att en person begår brott, eller? Däremot kanske man kan finna svaret på varför vissa, majoriteten män begår grövre brott om man tittar ur lite andra perspektiv...
Citera
2017-07-20, 15:23
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eshkoshka
Finns 1001/2 och 1101/2 i huset också. Enligt Hitta ligger 1201 på andra våning. Vilket borde betyda tredje våning eftersom bottenplan räknas som bottenplan, va?

e; Någon hade redan gått igenom det. Skål.
Nja, jag bor på bottenplan .. 100x är lägenhetsnumret, så 10 skall vara bottenplan.
Citera
2017-07-20, 15:24
Medlem
Inte så insatt i detta brott så ursäkta.
Men kan det inte vara så att kvinnan dödade barnen? Eftersom det brann i huset va? och dom kanske var fast i nåt rum och kom inte ut och hon kanske tyckte att det är bättre att dö direkt med halsen avskuren än att eldas upp?

EDIT : Läste mer av brottet på expressen och det jag skrev innan stämmer nog 100% inte
Citera
2017-07-20, 15:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Om Safet är 50 då var han tillräckligt gammal för att varit soldat i kriget. Har han hugget barnen i halsen har han säkert mördat förr. Nån med bosnisk anknytning kanske kan googla hans namn på bosniska sidor och se om det finns nåt på honom.

I slutet bland facebook vännerna finns det en Makas som har ett videoklipp med soldater som promenerar i led (från kriget tror jag), ville inte titta på det då jag inte vet vad det innehåller. Uppladdat för 21 timmar sedan.
Citera
2017-07-20, 15:25
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
Mannen som mördade mamman och sonen på Ikea. Han har ju vad jag läst åkt på stryk ett flertal tillfällen

Ja, det betvivlar jag inte - att någon i bland får lite stryk skrev jag i mitt inlägg, men nu handlade det om att jag svarade på ett inlägg där denne trodde att GMs dagar nu, när han sätts i fängelset, är räknade - men, så är det inte skrev jag. Det förekommer sällan mord och/eller dråp på intagna, hur bestialiska brott de än begått - de sitter oftast med likasinnade...
Citera
2017-07-20, 15:26
Medlem
stone_sleepers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AdFontes
M*k*s (*a), ovanligt efternamn, även för en bosnier. 🤔

På det groteska sättet han tagit livet av fru och barn, går att undra vad den här killen har gjort "tidigare i livet". Finns nog en del skit (känt eller okänt), inte vem som helst klarar av att mörda genom att skära halsen. Det är väldigt extremt.

Skulle inte bli förvånad om maken led av PTSD pga kriget. Har varit några liknande fall nere på Balkan där de kallblodigt mördat släktingar. För 4 år sen var det en serbisk krigsveteran som mördade nästan hela byn https://en.wikipedia.org/wiki/Velika_Ivan%C4%8Da_shooting
Citera
2017-07-20, 15:27
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AutDisceAutDiscede
Detta påstående kommer ALLTID upp vid hemska brott - att GM nu kommer få ett helvete på kåken, men så är det inte - oftast får han sitta med likasinnade som är lika "fucked-up" som han själv är. Han kanske kan få lite stryk om det sitter inne någon barnkär kretin som vill idka lite hämnd för sin egna, hemska barndom. För handen på hjärtat - hur ofta läser du om mord och/eller dråp på fängelser?

Har hört detta i någon podd också. T.om att pedofiler, våldtäktsmän osv klarar sig rätt bra.
Citera
2017-07-20, 15:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Om Safet är 50 då var han tillräckligt gammal för att varit soldat i kriget. Har han hugget barnen i halsen har han säkert mördat förr. Nån med bosnisk anknytning kanske kan googla hans namn på bosniska sidor och se om det finns nåt på honom.

Det är ju inte alls otroligt att han stred i kriget, det gjorde ju tom en del jugoslaver som varit bosatta i Sverige långt innan kriget startade.
Citera
2017-07-20, 15:30
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nick1001
Är han Bosniaker så är de 99% muslimer
Bosniaker är väl alltid muslimer? Det är väl benämningen på just bosniska muslimer.
Bosnier är däremot en mer allmän benämning.
Citera
2017-07-20, 15:33
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Det finns hittills inga uppgifter om MGM:s religiösa tillhörighet. I Bosnien är knappt hälften muslimer.

Tittar man runt bland BO:s vänner som har samma efternamn så hittar man en som är muslim. De övriga verkar inte så särskilt religiösa.
Bosniaker är väl sällan särskilt religiösa. De flesta är sekulariserade men håller liksom vi fast vid olika traditioner..
Citera
2017-07-20, 15:34
Medlem
Om det har brunnit i lägenheten och lägenheten var låst när dom hittades, så måste ju mördaren haft nyckel eller hoppat ut genom ett fönster efter att han låst.. Verkar ju inte som att någon hoppat så därav är ju maken i princip given
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in