2017-07-20, 08:19
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Polisenslillaharem
Den kvinna du nämner har anlitats förut av den nu aktuelle polischefen och en polischef som även han anlitade den nämnda kvinnan och JF mot sin fd fru.
Det hela tycks upprepa sig med tjänster och gentjänster för att rädda sina egna skinn.

Stockholms tr mål B-13233-13 1325-13 ,T 13252-13
akt bilaga 29 framkommer att den nämnda kvinnan CS och polischefen mot sin fru som par som då anlitar internutredaren i även det fallet mot polischefens fd. Åratal av liknande stalking ska ha förekommit på liknande tillvägagångssätt som i det nu aktuella fast nu med polischefen JF som "utsatt" och hans stackars familj.
Polischef LW redogör noga för sin kontakt med Friberg i brev till Sthlms tr T-13252-13 akt bilaga 15
och använder denne "opartiska"internutredare som vittne. Han bryter all form av sekretess och opartiskhet.
De går alltså i svaromål för varandra och utgör varandras vittnen. Den anmälda förövaren och internutredaren med den anlitade kvinnan CS.

Det tycks va ett upprepande beteende på internutredningen.
Vad som också är intressant är att internutredningen fixar skyddad id till sina hjälpredor så de i lugn och ro kan bedriva förföljelse mot de kvinnor som redan utsatts för våldsbrott av de aktuella polismännen. Hot och falska anmälningar är vardagsmat. Även hot i de utsatta kvinnornas namn för att få dem falskeligen dömda. Ett mycket rått tillvägagångssätt.

Det här blir spännande varför sopas detta under mattan?

Sett till Friberg´s historik, är det inte så att det finns dom på hans förra avd. som är skyldiga honom gentjänster för hans tjänster? Han är fortfarande tillräckligt högt upp i myndigheten för att fritt kunna röra sig mellan, för sin egen del, olika tjänster
Han har ju tidigare plockat ut ofantligt med material till rätt många olika personer (högt som lågt) inom myndigheten, och gjort sig till slagpåse/ fuckat upp sitt anseende bland många men alla dom där dataintrången kanske nu skördar sin frukt i form av beskydd för honom.
Nått skit är är det iaf.

Citat:
Ursprungligen postat av Darrar
Nina verkar inte ha lämnat in något material.

Det ser så ut ja.
Men är det verkligen så det förhåller sig?
Citera
2017-07-20, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Det ser så ut ja.
Men är det verkligen så det förhåller sig?

Det som bekymrar mig i detta ärende är advokatens insats. Varför har den inte ingivit någon motbevisning? Inte ens till domstolen har advokaten ingivit någon bevisning. Ingenting åberopas. Ska inte advokaten leta fram och hjälpa Nina att ta fram listor på sms och samtal? Uppgiften att Friberg blivit av med telefoner och lånat Ninas är Ninas uppgifter. Varför finns det ingen kontroll om hur många telefoner Friberg "tappat"?
Senast redigerad av Darrar 2017-07-20 kl. 08:59.
Citera
2017-07-20, 09:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
I samband med att denna dåre till polis exponerats på Flashback, dyker det upp
en ny användare som försöker blanda bort korten kring hennes brottslighet.
Och som bara skrivit i detta ämne..

Riktigt roligt faktiskt! Och var och en får dra sina egna slutsatser kring det.

Användaren uppgav tre fall som jag begärt ut och ska hämta upp från domstolen idag. Mitt råd är att skärmdumpa eller skriva ner användarens tre fall nummer innan det raderas eller ändras. Jag fick bilagan uppläst och det handlar inte om Hauser eller Friberg, men ni får göra er egen bedömning när jag lagt upp de bilagor som användaren hänvisar till i sitt inlägg.
Citera
2017-07-20, 09:14
Medlem
Citat:
Stockholms tr mål B-13233-13 1325-13 ,T 13252-13
akt bilaga 29
Polischef LW redogör noga för sin kontakt med Friberg i brev till Sthlms tr T-13252-13 akt bilaga 15

Jag kunde inte låta bli att begära ut dessa saker.
Du har blandat ihop allting som bara kan blandas ihop.
1. Det finns inget B13233-13 däremot finns ett T13233-13 och det handlar om något dödsbo om några vanliga okända människor.
Kan lägga upp det ikväll.
2) T13252-13 handlar om att någon CW som skrivit falska mail i CS och LWs namn och handlar om skadestånd för förtal. Aktbilaga du skriver om är domen. Vad detta har med Hauser och Fribergs ärende förstår jag inte.

Som sagt, jag lägger gärna upp detta men du får gärna berätta vad dödsboet av en vanlig människa har med detta att göra.
Citera
2017-07-20, 09:50
Medlem
Citat:
Usch! Är de det värsta som går att rota fram om NH just nu?
Låter snarare som om NH blir förföljd av en besatt stalker eller illvillig reporter.
Kanske tom någon annan av kommissarie Fribergs svartsjuka madrasser?

Nej, om nu det är sant att polisens växel är så slapp med sekretessen för anställda så bör ju den skärpas omedelbart.
Rätt ska va rätt

Hahahaha polisens växel är slapphänta med sekretessen? Vad menar du? Du menar att man inte ska kunna ringa polisens växel och fråga var en polis arbetar någonstans?
Citera
2017-07-20, 10:36
Bannlyst
Citat:
Hahahaha tror du att alla som skriver i tråden tillhör min släkt och att alla sitter på samma skrivare? Du har rätt, vi är alla en enda släkt härinne i tråden. Det finns en konspiratorisk del i forumet. Ditt inlägg fungerar kanske där.
Dina länkar som du lade till i efterhand och din frustration över att man kan få ut materiel handlar om offentlighetsprincipen. Allt som lämnas in till en myndighet ska man kunna få ta del av. Och det gäller även inkommande brev och mail. Nu har varken Friberg eller Hauser med den tråden att göra. Du verkar jobba aktivt med att röra till tråden med saker som inte har med Friberg och Hauser att göra. Undrar varför?
Kallar du mina 4 inlägg för "aktivt"?
Du behöver inte Darra av oro lille Darrar.Vi delar alla den info eller kopplingar som kan va till nytta för att komma framåt i tråden. Du ser ju inte hela verkligheten. Eller?

Ser nu att det även informerat i andra trådar om den nämnda kommissarie Fribergs x fått skyddad id.
Så ,visst har det betydelse för sammanhanget alltid.

(FB) Tråden om Cecilia Simmerud (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)

(FB) Tråden om Cecilia Simmerud (Medlem i 6 mån. och 200 inlägg för att skriva i tråden)

I mottagningslistan på hoten utskickade till Karolinska sjukhuset som du la ut i en annan tråd förekom en polis Nina, är det möjligen den nu åtalade?

Vänskapen med Lejonets ledare som skulle bussas på "någon" är också märklig i sammanhanget.

(FB) Marockansk klan som utsätter Termovägen för grov brottslighet och styr området!
Senast redigerad av Polisenslillaharem 2017-07-20 kl. 10:41.
Citera
2017-07-20, 10:45
Medlem
Citat:
Kallar du mina 4 inlägg för "aktivt"?
Du behöver inte Darra av oro lille Darrar.Vi delar alla den info eller kopplingar som kan va till nytta för att komma framåt i tråden. Du ser ju inte hela verkligheten. Eller?

Ser nu att det även informerat i andra trådar om den nämnda kommissarie Fribergs x fått skyddad id.
Så ,visst har det betydelse för sammanhanget alltid.

I mottagningslistan på hoten utskickade till Karolinska sjukhuset som du la ut i en annan tråd förekom en polis Nina, är det möjligen den nu åtalade?

Vänskapen med Lejonets ledare som skulle bussas på "någon" är också märklig i sammanhanget.

(FB) Marockansk klan som utsätter Termovägen för grov brottslighet och styr området!

Du måste vara riktigt riktigt sjuk, på riktigt. Länkarna från CS tråden innehåller inget med Friberg eller Hauser att göra. Alla läskunniga här ser det när man läser dessa två inlägg. Dessutom som jag skrev i inlägget nedanför så var det Sulansson som berättade att hon det vill säga CS var gift med honom. Vilket visade sig vara fel. Den användaren Sulansson alltså spred en massa felaktigheter. Och som jag skrev här så var CS spåret bara ett villospår.
I hotet mot KS så är det inte Nina Hauser. Läs ordentligt.

Jag förstår nu varför du länkar till CS tråden. Man måste ha 200 inlägg och 6 mån medlemskap för att skriva i den tråden och det har inte du.

Att Besem Darrar är vän med medlem i Lejon på Facebook är ingen hemlighet. Han har öppen vänlista.
Senast redigerad av Darrar 2017-07-20 kl. 11:45.
Citera
2017-07-20, 14:12
Medlem
UT64s avatar
Stroken kanske har gjort Nina Hauser paranoid?

Jag säger det inte som hån eller kritik; Har själv på nära håll sett hur en person
som fick stroke förändrades till personligheten, bl.a. med paranoida idéer.
Citera
2017-07-20, 14:31
Medlem
Citat:
Hon har ju erkänt vissa saker i förhör nummer två, dessutom har hon talat in på svärdotterns svarare.
Det råder inte någon tvekan att hon skickat meddelande till Sabina. Men Friberg har inte rent mjöl i påsen heller! Jag tycker FL borde undersöka var Jan befunnit sig när det hotfulla/obehagliga meddelandet angående Sabinas barn skickades.
Har Nina erkänt att det var hon som skickade meddelandet?
Citera
2017-07-20, 14:32
Medlem
Nina blev misshandlad och våldtagen 2013 av en manlig polis som var trafikplanerare. And*rs Sven**on. Utredningen lades ner.
Källa k registret 11414 på Nina Hauser. Ingen försvarare och inget målsägabiträde. Inget mål i domstol. Finns bara upprättad anmälan och att det lades ner.
Senast redigerad av Darrar 2017-07-20 kl. 14:41.
Citera
2017-07-20, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av matematiker
Det råder inte någon tvekan att hon skickat meddelande till Sabina. Men Friberg har inte rent mjöl i påsen heller! Jag tycker FL borde undersöka var Jan befunnit sig när det hotfulla/obehagliga meddelandet angående Sabinas barn skickades.
Har Nina erkänt att det var hon som skickade meddelandet?

Absolut, förhörsledaren verkar inte ha velat ställa relevanta frågor till Jan eller ens återkommit till Nina om hennes material.
Citera
2017-07-20, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Stroken kanske har gjort Nina Hauser paranoid?

Jag säger det inte som hån eller kritik; Har själv på nära håll sett hur en person
som fick stroke förändrades till personligheten, bl.a. med paranoida idéer.
Det är mycket möjligt att stroken har påverkat henne negativ. Det var efter detta som hon fick problem i sina relationer med sin f.d. och Don Juan Friberg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in