2017-07-20, 13:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlterEgo69
Nej, den är inte exakt på metern. Jag har inte blivit visad på plats utan på gruppens rutade karta så det är i alla fall rätt så exakt.

Tycker det var ganska så exakt, har kollat
Vi ska alla komma i håg att enirokartorna inte är dagsfärska men otroligt bra ändå. Alltså så ligger inte allt nybyggt uppsatt och så vidare.
Citera
2017-07-20, 13:19
Medlem
Citat:
Tack 😊 De som äger tillträde till marken, gårdarna och industrierna borde ha kollat själva direkt vid försvinnandet men det kanske de gjort? Jag tror han dumpade den.

Jag vet själv att bära en "bärbar dator "på en resa mellan Örebro-Motala (särskilt från Motala station till dit man ska), är inge roligt alls.Tär på ryggen, sk*tttungt helt enkelt...
Och att då som Patrik veta att den kanske var näst intill urladdad (nu pratar jag om plattdatorn , INTE mobilen ...) och inget uttag fanns i skogen...(dåligt skämt, sorry) tänkte han att:-Vad är det för vits med att orka bära på denna "useless computern", och som ni påpekat, helt enkelt kastat iväg den...
Typ, en börda lättare...
Senast redigerad av evaveva 2017-07-20 kl. 13:28.
Citera
2017-07-20, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av evaveva
Jag vet själv att bära en "bärbar dator "på en resa mellan Örebro-Motala (särskilt från Motala station till dit man ska), är inge roligt alls.
Och att då som Patrik veta att den kanske var näst intill urladdad (nu pratar jag om plattdatorn , INTIE mobilen ...) och inget uttag fanns i skogen...(dåligt skämt, sorry) tänkte han att:-Vad är det för vits med att orka bära på denna "useless computern", och som ni påpekat, helr enkelt kastat iväg den...
Typ, en börda lättare...

Hur andra tänker vet vi inget om men vi kan anta att ryggan var inte aktuell att ha med sig för P*tr*k
Citera
2017-07-20, 13:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av spunkankan
Hur andra tänker vet vi inget om men vi kan anta att ryggan var inte aktuell att ha med sig för P*tr*k

Ja precis.

Spunkankan ,
Hur mycket tror du att det är Patrik själv som placerat den där, eller någon annan ?

Bara intressant vad du tror?
Citera
2017-07-20, 13:28
Medlem
Citat:
En eventuellt psykos inte psykiskt sjuk, lite olika tillstånd.
Okej, då ljuger föräldrarna som säger att han haft en deprision som kan utvecklats till en psykos? Eller är inte det heller en psykisk sjukdom?
Citera
2017-07-20, 13:30
Medlem
Citat:
Hej allihop, tack för de snälla svaren.

En undran Alterego69, något som slog mig.
Din kompis som hittade ryggan., var den ute för att söka efter Patrik eller var den bara ute på promenad?
Tanken slog mig att om det var en enkel promenad så verkar det ju som folk promenerar på andra sidan diket, såvida din vän inte är fågelskådare eller dylikt.
Varför undrar jag detta nu då?
Jo, det är ju utifrån vem och vad man är ute och promenerar för.
Är man på väg till woodys verkar man inte behöva hoppa över diket.Men om man har psykos eller är ute på sök så är andra sidan diket en mer intressant väg, vad det verkar ?
Men om din kompis var på vanlig promenad verkar ju även den sidan om diket där ryggan låg, vara ett vanligt promenadstråk för folk.
Ligger Stalan på den sidan om diket där ryggan låg.?
Hej 😊
När ryggsäcken noterades runt 18-tiden samma dag som Patrik försvann så hade efterlysningen inte gått ut än. Den som såg den var ute och motionerade sin vanliga runda och trodde att det var ett bylte som låg där. Diket är väldigt brett och svårt att ta sig över. När efterlysningen kom dagen efter gick personen dit igen och tog sig över närmare järnvägsspåret där det finns en slags övergång och upptäckte då att det var en Fjällrävenryggsäck som i efterlysningen. Det rör sig många motionärer och folk som rastar sina hundar i det här området som har en del småvägar som syns på de olika kartorna. Det går att komma till "ryggsäcksplatsen" om man går till både höger och vänster om Woodys men vet inte om man kan gå rakt fram. Vet tyvärr inget om Stalan.
Senast redigerad av AlterEgo69 2017-07-20 kl. 13:32.
Citera
2017-07-20, 13:33
Medlem
Citat:
Den sågs på gärdet runt 18-tiden samma dag Patrik försvann. Personen som såg den då läste efterlysningen dagen därpå och återvände till platsen och upptäckte att den stämde med signalementet. Det kändes på utsidan att en dator låg i den och den verkade helt orörd från dagen innan.

Jaha , då var det mellan 14.30.fram till 18.00 , ca 3,5 timmar efter att han sågs på perrongen, frågan är om han efter dessa 3 timmar bestämde sig för att ge upp.....
Citera
2017-07-20, 13:38
Medlem
Citat:
Hej 😊
När ryggsäcken noterades runt 18-tiden samma dag som Patrik försvann så hade efterlysningen inte gått ut än. Den som såg den var ute och motionerade sin vanliga runda och trodde att det var ett bylte som låg där. Diket är väldigt brett och svårt att ta sig över. När efterlysningen kom dagen efter gick personen dit igen och tog sig över närmare järnvägsspåret där det finns en slags övergång och upptäckte då att det var en Fjällrävenryggsäck som i efterlysningen. Det rör sig många motionärer och folk som rastar sina hundar i det här området som har en del småvägar som syns på de olika kartorna. Det går att komma till "ryggsäcksplatsen" om man går till både höger och vänster om Woodys men vet inte om man kan gå rakt fram. Vet tyvärr inget om Stalan.

Okej, ja men då verkar ju det vara folk som rör sig på den sidan diket, kanske även Patrik gick där?
Det behöver ju inte vara så att ryggan kastats Över diket ifrån en bil, som det påståtts tidigare....

Kan det vara så att det stråk som din kompis joggade går söderut?
Citera
2017-07-20, 13:39
Medlem
Citat:
Tycker det var ganska så exakt, har kollat
Vi ska alla komma i håg att enirokartorna inte är dagsfärska men otroligt bra ändå. Alltså så ligger inte allt nybyggt uppsatt och så vidare.
Det har varit så många olika tankar om ryggsäckens placering och eftersom jag tror det är viktigt blev jag medlem här för att kunna berätta vad jag vet. Vägen är sig nog rätt lik i alla fall 🙄
Citera
2017-07-20, 13:42
Medlem
Citat:
Okej, ja men då verkar ju det vara folk som rör sig på den sidan diket, kanske även Patrik gick där?
Det behöver ju inte vara så att ryggan kastats Över diket ifrån en bil, som det påståtts tidigare....

Kan det vara så att det stråk som din kompis joggade går söderut?
Folk rör sig på vägen. Tror inte de är på gärdet där ryggsäcken låg. Jag tror den kastades från vägen över diket av honom själv men det är bara min tanke.
Citera
2017-07-20, 13:49
Medlem
Kvinnan L*na M*i*er som jag messade med, hon som såg en kille otroligt lik Patrik utmed Köpingsvägen, såg ju att han hade blåjeans,(inte ljusa byxor), och en mellanstor sandfärgad ryggsäck,som hon trodde att han köpt på woodys i utbyte mot den lilla Fi -snobbenryggsäcken.(Att han stoppat i det viktigaste ur de två andra väskorna i den nya....)

Det skulle ju faktiskt kunna vara så.

Det enda som jag undrar över då, är ju varför han klarade känslomässigt att överge sin dator.
Men som sagt, de är hemska att bära,långa sträckor....
Och att gå till Köping är ju en bit.
Nämnas skall att denne mycket lik Patrik-personen, stretade på med nerböjt huvud som om han var ledsen. Så., jao ....!?

En annan sak, det där telefonnumret som satt utanpå resväskan, var det en fingervisning ifrån honom om vart han tagit sig vidare, är det någon som vet ?
Senast redigerad av evaveva 2017-07-20 kl. 13:58.
Citera
2017-07-20, 13:50
Medlem
Citat:
Jaha , då var det mellan 14.30.fram till 18.00 , ca 3,5 timmar efter att han sågs på perrongen, frågan är om han efter dessa 3 timmar bestämde sig för att ge upp.....
Ryggsäcken upptäcktes då men kan så klart ha legat där redan ett par timmar innan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in