Citat:
Ursprungligen postat av
fishANDchips
Din teori är absolut inte utesluten. Det kan mycket väl ha gått till på det viset och vad som styrker att det skulle vara en närstående som är GM är att dörren var låst och GM måste haft en nyckel. Aset tog sig därefter tid att låsa efter sig.
Om vi förutsätter att det är en stor lägenhet och går på din teori gällande själva gärningen, så skulle GM kunnat gått från rum till rum, lagt handen över munnen på de sovande personerna och stuckit/skurit ihjäl dom med kniv. Det skulle kunna vara en förklaring till varför inga hjärtskärande skrik har hörts. (Detaljer om grannar märkt något i form av oväsen får vi nog vänta på. Polisen går säkert igenom sånt just nu).
Om din teori om själva gärningen delvis stämmer så kan vi nog ändå konstatera att modern blev dräpt först, barnen vaknade och var tvungna att bevittna hela skiten och vänta på sin tur. Små barn har såklart inte en chans mot en vuxen man och han hade all tid i världen att ha ihjäl dom.
Jag tycker ändå det mest logiska är att någon av de 4 BO vaknat och genomlevt sin sista tid i livet i ren skräck. Finns det en gud så finns det också en plats reserverat i helvetet för GM.
Jag tror att GM dödade mamman med snabba hugg mot ryggen medan han höll hennes mun med ena handen det gör att man inte kan skrika...Även om man släpper handen..
Efter att modern avlidit har han tagit ett barn i taget, mot slutet har han huggit och tänkt att dem utdelade huggen borde räcka för att barnet/barnen ska dö men tydligen inte då ett eller fler barn var vid liv när polisen kom....
Vila i frid nu ska jag gå och kräkas..