2017-07-20, 12:35
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av werdo
8.51 som larmet kom borde ju alla vart vakna. Om hon inte var alkis eller narkoman och tog en "tupplur".

Om nu inte nån slog ihjäl dom före.
Kan ju vara knivade eller "småstrypta"/svårt misshandlade innan branden startade.
Citera
2017-07-20, 12:36
Medlem
pungspark63s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 9797
Gift med en Lu*asz *rystian *ornac*i

* = K

Möjlig GM då kanske?
Tror inte det är rätt personer, deras lägenhet ligger på entréplan.
Kollar man på bilderna i artikeln från SR så verkar det vara tredje våningen, om dom nu inte fotat öppna fönster på tredje våningen utan anledning.
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=104&artikel=6741648

Det borde vara en lägenhet med nr 120* som är aktuell om det var tredje våningen.
Citera
2017-07-20, 12:37
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
8.51 som larmet kom borde ju alla vart vakna. Om hon inte var alkis eller narkoman och tog en "tupplur".

De dog inte av branden, de blev mördade innan.
Citera
2017-07-20, 12:38
Medlem
FiffelMonas avatar
Usch vad tragiskt... Det var mammans födelsedag idag läste jag, kan det ge några ledtrådar till vad som hänt? Finns det någon bra bild där man får en uppfattning om hur mycket det har brunnit? Stod väl på någon nyhetssida att lägenheten var totalt utbränd, det tvivlar jag på efter som att de relativt snabbt kunde konstatera skador på liken och såg att de tillkommit innan branden...
Senast redigerad av FiffelMona 2017-07-20 kl. 12:42.
Citera
2017-07-20, 12:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Min teori är att familjen har legat och sovit och då har GM fadern eller vem det nu kan vara tagit fram ett vapen en kniv och sedan börjat attackera först mamman sedan gått på barnen..

Beroende på hur stor lägenheten är och barnens ålder, 2-8 år så kan det vara så att dem har sovit i varsitt rum tillsammans medan den/dem yngre med modern.

Och därför har inte grannarna hört ljud från den aktuella lägenheten.

Så GM har först dödat/skadat dem under natten och sedan funderat på vad fan han egentligen har gjort och gått tillbaka för att sedan tända på lägenheten några timmar senare....

Fruktansvärt dåd tänker på dem små barnen, varför blandar man in barn.....
Nu är det viktiga att knacka dörr och kolla med grannar vem som har gått in och ut från lägenheten....

Må dem vila i frid....

Den tror jag nog också på. Om inte en älskare eller kanske hämnd om dom vart inblandade med gäng.
Citera
2017-07-20, 12:40
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Megaforce
Eftersom man öppnade med låssmed så kan det inte ha varit någon pågående brand dvs kall dörr. Det måste vara brunnit kvällen innan men slocknat under natten.

Man kan starta en brand med timer även om det låter lite långsökt men det funkar, står att det verkar vara en polsk familj och man ska inte döma bara för att det är polacker kanske, men jag hoppas inte den onda drogen alkohol är inblandad i fallet...

Att ett eller två barn levde och led tyder på att GM varit under drogpåverkan eller ett alkoholrus för känslokall var han...

Han måste ha fått total hjärnsläpp och planerat det här dådet en tid innan han slog till arg på kärringen sin som kanske hittat en ny man och det har smällt i skallen på honom så att han har fått tanken att, nej om inte jag ska ha mina barn och kärringen då ryker alla!

Ännu en gång må dem vila i frid.
Ska bli intressant följa den här tråden jag har kollat och ringt rundor men lyckas inte få fram information som styrker att det handlar om en polsk familj..
Citera
2017-07-20, 12:42
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Hedersvåld kan mycket väl innefatta oskyldiga barn. Hur fan resonerar du?
Tror du en människa som är kapabel till att döda en kvinna pga "otrohet, vill skilja sig, vill inte gifta sig med sin kusin... mm" Tänker att "oh, nej... barnen är ju oskyldiga, dom rör vi inte" Idiot.

I så fall går han utanför sin tro. Det speciella med hedersvåld är ju att det är sanktionerat av familjen, klanen, gruppen, imamen och religionen. Och det som ÄR sanktionerat är att tvätta bort en smutsfläck från en klan, genom att döda den som har satt dit den - ingen annan. Små barn kan inte begå sådana heders"brott", utan det kommer först med könsmognaden.

Överhuvudtaget så begås inte hedersmord i affekt, utan det är något som utdöms inom gruppen och planeras noga. Det kan till och med vara så illa att när en gift kvinna har varit otrogen, så samarbetar hennes man och hans bröder och kvinnans far och bröder om att mörda henne. En syster till kvinnan kan hjälpa till, genom att lura henne att avslöja var hon gömmer sig etc..

En muslim kan förstås ha gjort det här i Göteborg, men i så fall drevs han bara av samma känslor av hämndlystnad och tillfällig sinnesförvirring som när en svensk familjefar gör samma sak. Det går inte att skylla på religionen.
Citera
Bannlyst
Har en känsla av att detta kommer bli ett mycket uppmärksammat fall...
Citera
Medlem
Citat:

Nån som kanske "sovit" över då.
Citera
2017-07-20, 12:43
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Captain Caustic
Har en känsla av att detta kommer bli ett mycket uppmärksammat fall...
Jag med. Typ "Dalarö 2.0"
Citera
2017-07-20, 12:43
Medlem
fishANDchipss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Min teori är att familjen har legat och sovit och då har GM fadern eller vem det nu kan vara tagit fram ett vapen en kniv och sedan börjat attackera först mamman sedan gått på barnen..

Beroende på hur stor lägenheten är och barnens ålder, 2-8 år så kan det vara så att dem har sovit i varsitt rum tillsammans medan den/dem yngre med modern.

Och därför har inte grannarna hört ljud från den aktuella lägenheten.

Så GM har först dödat/skadat dem under natten och sedan funderat på vad fan han egentligen har gjort och gått tillbaka för att sedan tända på lägenheten några timmar senare....

Fruktansvärt dåd tänker på dem små barnen, varför blandar man in barn.....
Nu är det viktiga att knacka dörr och kolla med grannar vem som har gått in och ut från lägenheten....

Må dem vila i frid....

Din teori är absolut inte utesluten. Det kan mycket väl ha gått till på det viset och vad som styrker att det skulle vara en närstående som är GM är att dörren var låst och GM måste haft en nyckel. Aset tog sig därefter tid att låsa efter sig.

Om vi förutsätter att det är en stor lägenhet och går på din teori gällande själva gärningen, så skulle GM kunnat gått från rum till rum, lagt handen över munnen på de sovande personerna och stuckit/skurit ihjäl dom med kniv. Det skulle kunna vara en förklaring till varför inga hjärtskärande skrik har hörts. (Detaljer om grannar märkt något i form av oväsen får vi nog vänta på. Polisen går säkert igenom sånt just nu).

Om din teori om själva gärningen delvis stämmer så kan vi nog ändå konstatera att modern blev dräpt först, barnen vaknade och var tvungna att bevittna hela skiten och vänta på sin tur. Små barn har såklart inte en chans mot en vuxen man och han hade all tid i världen att ha ihjäl dom.

Jag tycker ändå det mest logiska är att någon av de 4 BO vaknat och genomlevt sin sista tid i livet i ren skräck. Finns det en gud så finns det också en plats reserverat i helvetet för GM.
Citera
2017-07-20, 12:44
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Den tror jag nog också på. Om inte en älskare eller kanske hämnd om dom vart inblandade med gäng.

Gäng är det absolut inte, maffian kan dock utföra nåt sånt här men då krävs det att man verkligen satt ditt någon och då menar jag en betydelsefull person, så nej det här verkar vara familjedrama som spårat ut totalt..

Droger och alkohol inblandat tror jag 100% procent på!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in