2017-07-20, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jravmsa
Men snälla du, IS-sympatisör?? Kom igen, dessa typ av brott är nästan alltid begångna av antingen make/sambo/ex eller modern själv (utvidgat självmord).
Dessa brott brukar inte ha "kulturell eller religös" överrepresentation , kan lika gärna vara Svenne banan som Ali pistage.

Och enligt vad som skrivits i tråden handlar det om människor från Polen.
Citera
2017-07-20, 12:10
Medlem
Danneliuss avatar
Kanske relaterat?? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/man-skjuten-i-gardsten
Citera
2017-07-20, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dannelius
Kanske relaterat?? https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vast/man-skjuten-i-gardsten

Den artikeln skrevs för 2 år sedan.
Citera
2017-07-20, 12:19
Medlem
Är det lägenheten högst upp på tredje våningen med öppet fönster?

http://www.dn.se/nyheter/sverige/fyra-doda-i-goteborg/
Citera
2017-07-20, 12:19
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fishANDchips
Man undrar hur pass ljudisolerad lägenheten är. Om 3 barn och en vuxen kvinna blir utsatta för dödligt våld så bör ju något typ av oväsen i form av skrik eller så skett. Om grannarna inte låg i djupsömn så kanske de hade hört det och kunnat larma.
Jag skyller inte 4 döda människor på grannarna, jag bara ifrågasätter.

Det här påminner ändå lite om det vidriga brottet på Dalarö. När en pappa låste in sina 3 barn i en sommarstuga och fjuttade på.

Min teori är att familjen har legat och sovit och då har GM fadern eller vem det nu kan vara tagit fram ett vapen en kniv och sedan börjat attackera först mamman sedan gått på barnen..

Beroende på hur stor lägenheten är och barnens ålder, 2-8 år så kan det vara så att dem har sovit i varsitt rum tillsammans medan den/dem yngre med modern.

Och därför har inte grannarna hört ljud från den aktuella lägenheten.

Så GM har först dödat/skadat dem under natten och sedan funderat på vad fan han egentligen har gjort och gått tillbaka för att sedan tända på lägenheten några timmar senare....

Fruktansvärt dåd tänker på dem små barnen, varför blandar man in barn.....
Nu är det viktiga att knacka dörr och kolla med grannar vem som har gått in och ut från lägenheten....

Må dem vila i frid....
Citera
2017-07-20, 12:30
Medlem
Megaforces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Min teori är att familjen har legat och sovit och då har GM fadern eller vem det nu kan vara tagit fram ett vapen en kniv och sedan börjat attackera först mamman sedan gått på barnen..

Beroende på hur stor lägenheten är och barnens ålder, 2-8 år så kan det vara så att dem har sovit i varsitt rum tillsammans medan den/dem yngre med modern.

Och därför har inte grannarna hört ljud från den aktuella lägenheten.

Så GM har först dödat/skadat dem under natten och sedan funderat på vad fan han egentligen har gjort och gått tillbaka för att sedan tända på lägenheten några timmar senare....

Fruktansvärt dåd tänker på dem små barnen, varför blandar man in barn.....
Nu är det viktiga att knacka dörr och kolla med grannar vem som har gått in och ut från lägenheten....

Må dem vila i frid....

Eftersom man öppnade med låssmed så kan det inte ha varit någon pågående brand dvs kall dörr. Det måste vara brunnit kvällen innan men slocknat under natten.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lanternlight
Var ligger Gårdsten? Är det en förort eller ligger det centralt i Göteborg?

Ligger ute i Angered.

Citat:
Gårdstensberget är ett primärområde med samma omfattning som stadsdelen Gårdsten i nordöstra Göteborg, tillhörande stadsdelsnämndsområdet Angered.

Citat:
Stadsdelsnämnden Angered omfattar primärområdena Angereds Centrum, Agnesberg, Bergum, Eriksbo, Gårdstensberget, Gunnilse, Hammarkullen, Hjällbo, Linnarhult, Lövgärdet och Rannebergen.
Citera
Medlem
Enligt polisen brann det i ett rum och resten av lägenheten var rökskadad. Det var alltså inte en helt utbränd lägenhet som det tidigare stått i media.
Citera
2017-07-20, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Naturligtvis, med åtminstone 98 procent säkerhet är det en nära närstående.

Ex flickvän ?? som i Arboga tror jag det var
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Enligt polisen brann det i ett rum och resten av lägenheten var rökskadad. Det var alltså inte en helt utbränd lägenhet som det tidigare stått i media.
Vet inte om jag hörde rätt, men tyckte han (radio) sa att alla bodde i ett rum. Vilken panik, hur som helst...
Citera
Medlem
RedSavinas avatar
Citat:
I tidningarna står det att det var en man som befann sig i trappuppgången.

Citat:
Ursprungligen postat av MedievalSteel
"- En person som har en nära anknytning till de döda hittades i trapphuset. Han ska höras upplysningsvis. Han är inte misstänkt för brott, säger Thomas Fuxborg. " GP.se

Låter ju otroligt märkligt.

Tidigare stod det att det var en "person", vilket skulle kunna varit ett barn.

Är det en man håller jag med om att det verkar märkligt.
Citera
Medlem
8.51 som larmet kom borde ju alla vart vakna. Om hon inte var alkis eller narkoman och tog en "tupplur".

Om nu inte nån slog ihjäl dom före.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in