2017-07-18, 11:20
  #32017
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
https://www.youtube.com/watch?v=fAawF22QUMs 25:00 in i klippet förklarar hon hur nanothermite fungerar i praktiken.

Vad hände med din före detta CIA-agent som "avslöjade" att han varit med och tagit ned byggnaden? Var det inte lika sensationellt när det visade sig att "faktan" kom från en källa som sprider falska nyheter? Nåja, bra försök i alla fall!
Citera
2017-07-18, 20:44
  #32018
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Okej, då kopierar jag alltså på din begäran in ett svar du fick från SnakePlisssken för två dagar sen:

29. The simulation of the collapse modeling of WTC 7 does not match the video footage of the collapse. In particular, the large inward deformations of the upper exterior walls after the beginning of global collapse are not visible in the video footage. Can NIST explain the difference between the results of its computer model of the collapse and the available video evidence?

NIST conducted two global collapse analyses, one that included damage due to debris-impact from the collapse of WTC 1, and one that did not include any debris-impact damage. These two analyses were conducted to determine the influence of the debris-impact damage on the response of WTC 7 when subjected to the effects of the fires that burned on floors 7 to 9 and 11 to 13. In its comparison of the two analyses (see NIST NCSTAR 1A Section 3.5), NIST showed that the analysis with the debris-impact damage better simulated the sequence of observed events, and it is this simulation that is considered here.
NIST believes that the simulation of the collapse, based on the analysis with debris-impact damage, does capture the critical observations derived from the digital video recording. The critical observations and corresponding failures identified in the structural analysis include: 1) east-west motion of the building beginning at approximately the same time as failure of floors 6 through 14 around Column 79, 2) the formation of the "kink" in the roofline of the east penthouse approximately one second after Column 79 was found to buckle, 3) window breakage on the east side of the north face as the buckling of Column 79 precipitated the failure of upper floors, and 4) the beginning of global collapse (vertical drop of the building exterior) within approximately one-half second of the time predicted by analysis. Both measured time and analytically predicted time, from the start of failures of floors surrounding Column 79 to the initial downward motion of the north face roofline, was 12.9 seconds (see NIST NCSTAR Report 1A, Table 3-1). The collapse observations, from video analysis of the CBS News Archive video, are covered in detail in NIST NCSTAR Report 1A Section 3.5 and NIST NCSTAR Report 1-9, Section 8.3. Only in the later stages of the animation, after the initiation of global collapse, do the upper exterior wall deformations from the NIST analysis differ from the video images.
Uncertainties associated with the approach taken by NIST are addressed in NIST NCSTAR Report 1A, Section 3.5, where it is noted, "Once simulation of the global collapse of WTC 7 was underway, there was a great increase in the uncertainty in the progression of the collapse sequence, due to the random nature of the interaction, break up, disintegration, and falling debris." The contribution to stiffness and strength of nonstructural materials and components, such as exterior cladding, interior walls and partitions, was not considered in the analyses conducted by NIST. It is well known that such non-structural components can increase the stiffness and strength of a structural system, but their contribution is difficult to quantify. Given these factors, disparities between the video and the animation in the later stages of collapse would be expected.


https://www.nist.gov/el/faqs-nist-wtc-7-investigation
Fast det här är fortfarande ingen av dig formulerad förklaring till varför Du köper NIST's förklaring till wtc 7's kollaps. Det är dessutom tre specifika frågeställningar jag gärna ser att du bemöter. Jag repeterar:

1. Hur kan du köpa en animering som endast visar de första sekunderna av förloppet?

2. Hur kan du köpa en animering som bygger på beräkningar som inte redovisas?

3. Hur kan du köpa en animering som inte på något sätt påminner om det verkliga förloppet (ihopknycklat som en papperspåse vs spegelblanka fasader som faller oskadade rakt ner)?

Har du någon förklaring här?

Citat:
(eftersom du redan svarat på detta, och fått svar på ditt svar anser i alla fall jag att vi inte behöver fortsätta upprepa tidigare diskussioner. Håller du inte med?)
1. Ingen har svarat på de här tre frågeställningarna.

2. Att klistra in en lång förvirrad text från NIST är fortfarande inget personligt svar från dig på mina tre frågor ställda till dig,

Citat:
Angående din liknelse med tomten är den intressant. Men nu förhåller det ju sig som så att det är jag som tror på den officiella och allmänt vedertagna teorin här. I din liknelse blir det således jag som inte tror på tomten och (för exemplets skull) säger att det är din pappa som är utklädd. Du har däremot inte kunnat presentera en bättre teori än den allmänt vedertagna men hävdar ändå att den inte stämmer. Och som jag ser det nu (för att fortsätta med din liknelse) visar du upp en bild på din pappa och en på tomten och hävdar utifrån detta att de inte alls kan vara samma person eftersom de ser olika ut. Och trots att rapporter och utredningar visar på att jo, det är din far som är utklädd, så fortsätter du peka ut skillnaderna mellan ett foto på tomten och din far för att visa att teorin är felaktig.
Ok, vi tar den enkla varianten. Man behöver ingalunda en fullständig alternativ teori för att kunna kritisera en annan teori. Lika lite som att en mordåtalad behöver hitta den verkligt skyldiga innan denne kan bli frikänd. Det räcker med att peka ut eventuella kritiska brister i åtalet mot den anklagade.

Det är alltså här ovan tre sådana brister som jag undrar hur du förhåller dig till med bibehållen sinnesfrid
Citera
2017-07-18, 21:24
  #32019
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fast det här är fortfarande ingen av dig formulerad förklaring till varför Du köper NIST's förklaring till wtc 7's kollaps. Det är dessutom tre specifika frågeställningar jag gärna ser att du bemöter. Jag repeterar:

1. Hur kan du köpa en animering som endast visar de första sekunderna av förloppet?

2. Hur kan du köpa en animering som bygger på beräkningar som inte redovisas?

3. Hur kan du köpa en animering som inte på något sätt påminner om det verkliga förloppet (ihopknycklat som en papperspåse vs spegelblanka fasader som faller oskadade rakt ner)?

Har du någon förklaring här?

1. Ingen har svarat på de här tre frågeställningarna.

2. Att klistra in en lång förvirrad text från NIST är fortfarande inget personligt svar från dig på mina tre frågor ställda till dig,

Ok, vi tar den enkla varianten. Man behöver ingalunda en fullständig alternativ teori för att kunna kritisera en annan teori. Lika lite som att en mordåtalad behöver hitta den verkligt skyldiga innan denne kan bli frikänd. Det räcker med att peka ut eventuella kritiska brister i åtalet mot den anklagade.

Det är alltså här ovan tre sådana brister som jag undrar hur du förhåller dig till med bibehållen sinnesfrid

Alla dina frågor har som sagt redan besvarats (plus ett antal frågor till från olika användare som du av någon anledning valt att inte bemöta trots att du KRÄVDE svar från dessa användare. Och när dessa svar kom har du valt att inte bemöta det). Så för att slippa en massa mer "kopiera och klistra in" kan du helt enkelt kika på de svar du redan fått. Och att jag citerar en text från NIST känns ju lämpligt då jag godtar den förklaringen. Att du uppfattar det som "lång förvirrad text" kan jag inte göra så mycket åt. Jag tänker nämligen inte skriva om hela rapporten själv.

Aha, så tomteliknelsen var inte så bra när jag satte in den i korrekt sammanhang? Nej, det förstår jag att du inte tyckte och då istället valde att byta vinkel. Men det är OK! Jag håller helt med att en mordåtalad inte måste peka ut en verkligt skyldig för att bli frikänd. Dock måste han ju kunna bevisa sig oskyldig och inte enbart komma med olika frågor som du gör hela tiden. Alltså, vilka bevis/utpekade kritiska brister har uppkommit under 16 år som ingen kunnat förklara? Hittills: 0.

Min sinnesfrid behöver du inte bekymra dig över, även om jag uppskattar omtanken. Att tro på det mest troliga tills motsatsen bevisas ger överlag god sinnesfrid. Att misstänka staten/USA/journalister/olika organisationer/sammansvurna användare på flashback etc. för allt ont i världen kan jag däremot tänka mig är påfrestande.

Jag uppskattar som sagt kritiskt tänkande. Men när jag gav mig in i tråden efterfrågade jag bättre teorier än den officiella. Sådana verkar dock inte finnas. Alltså fortsätter jag tro på den bevisat mest troliga teorin
__________________
Senast redigerad av DanielDO 2017-07-18 kl. 21:26.
Citera
2017-07-18, 22:52
  #32020
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Alla dina frågor har som sagt redan besvarats
Nej. Ingen av de här tre frågorna har besvarats:
1. Hur kan du köpa en animering som endast visar de första sekunderna av förloppet?

2. Hur kan du köpa en animering som bygger på beräkningar som inte redovisas?

3. Hur kan du köpa en animering som inte på något sätt påminner om det verkliga förloppet (ihopknycklat som en papperspåse vs spegelblanka fasader som faller oskadade rakt ner)?
Signaturen SnakePlisssken har 'besvarat' den sista frågan (3) med att klistra in NIST's försök till förklaring i en publicerad FAQ. Antingen förstår jag inte ett smack av den förklaringen eller så består den i allt väsentligt av det jag summerade i mitt svar till SnakePlisssken. Fråga 1 och 2 är fortfarande helt obesvarade.

Men, även om någon annan hade besvarat frågorna 1 - 3 så är det fortfarande DITT personliga svar jag efterfrågar. Du postar nu samma NIST-FAQ som SnakePlisssken, men inte heller DU vill ge en förklaring till vad det är i NIST's förklaring som känns så övertygande.

Det är tyvärr bara Du, DanielDO, som vet vilka bevekelsegrunder DU grundar din uppfattning på. Det är dessa bevekelsegrunder jag är nyfiken på. Hur Du får ihop det.

Varför vill du inte redogöra för dem?


Citat:
(plus ett antal frågor till från olika användare som du av någon anledning valt att inte bemöta trots att du KRÄVDE svar från dessa användare.
Om det är vittnen till och videoinspelningar av kraftiga explosioner i samband med wtc 7's kollaps du avser, så har jag redan förklarat att det kvittar hur många sådana jag citerar och länkar till, man kommer ändå att avfärda dessa med att ljuden och vibrationerna kom från andra källor än kontrollerad demolering. Men, du har rätt, jag måste nog ändå presentera mina källor här i tråden, även om det är helt meningslöst givet sällskapets mind set.

Återkommer inom kort med sådana.

Är det något annat du tycker att jag har undvikit att besvara?


Citat:
Och när dessa svar kom har du valt att inte bemöta det). Så för att slippa en massa mer "kopiera och klistra in" kan du helt enkelt kika på de svar du redan fått. Och att jag citerar en text från NIST känns ju lämpligt då jag godtar den förklaringen. Att du uppfattar det som "lång förvirrad text" kan jag inte göra så mycket åt. Jag tänker nämligen inte skriva om hela rapporten själv.
Det räcker som sagt med att Du förklarar vad Du tycker känns så övertygande i den förklaringen. Och att du även bemöter fråga 1 och 2.

De hör ihop.

Citat:
Aha, så tomteliknelsen var inte så bra när jag satte in den i korrekt sammanhang?
Nej, jag insåg att du inte förstod dess innebörd och att det antagligen skulle ta ett tag att förklara den för dig. Att den skulle stjäla fokus och dyrbar tid från de verkliga frågeställningarna. De som du så aktivt har undvikit att bemöta den senaste tiden. Jag valde därför en avsevärt enklare analogi, om du inte misstycker.

Citat:
Nej, det förstår jag att du inte tyckte och då istället valde att byta vinkel. Men det är OK! Jag håller helt med att en mordåtalad inte måste peka ut en verkligt skyldig för att bli frikänd. Dock måste han ju kunna bevisa sig oskyldig och inte enbart komma med olika frågor som du gör hela tiden. Alltså, vilka bevis/utpekade kritiska brister har uppkommit under 16 år som ingen kunnat förklara? Hittills: 0.
0 brister i de officiella utredningarna av 9/11? Skojar du?

Bemöt nu mina tre frågeställningar avseende tre som jag och hundratusentals människor med mig upplever som solklara "brister" i NIST's förklaring av wtc 7's kollaps. Det finns som sagt en helsickes massa fler brister, men vi börjar där.

Citat:
Min sinnesfrid behöver du inte bekymra dig över, även om jag uppskattar omtanken. Att tro på det mest troliga
Men att du fortsätter att skriva "det mest troliga" utan att du samtidigt förklara varför det är så trovärdigt förklarar just ingenting.

Vad är enligt dig mest trovärdigt och varför. DET är däremot potentiellt klargörande. Inget annat.

Citat:
tills motsatsen bevisas ger överlag god sinnesfrid. Att misstänka staten/USA/journalister/olika organisationer/sammansvurna användare på flashback etc. för allt ont i världen kan jag däremot tänka mig är påfrestande.
Till motsatsen är bevisad = guilty until proven innocent, applicerad på 19 arabiska kapare ledda av en Bin Laden på dialys från en grotta i Afghanistan.

Är det så du tänker?

Citat:
Jag uppskattar som sagt kritiskt tänkande. Men när jag gav mig in i tråden efterfrågade jag bättre teorier än den officiella. Sådana verkar dock inte finnas. Alltså fortsätter jag tro på den bevisat mest troliga teorin
Så att de officiella teorierna inte håller för en närmare granskning bekymrar dig inte?

Ett dugg?
Citera
2017-07-19, 02:13
  #32021
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Nej hon pratar inte om nanotermit, hon fantiserar om något hemligt amerikanskt militärt supervapen som hon kallar en "thermite bomb" och som skulle smält stålbalkar i byggnaderna...

Kvinnan som pratar är för övrigt Susan Lindauer som avfärdats av så gott som hela trutherrörelsen pga allt för uppenbar galenskap.. Hon hävdar exempelvis (i sin bok) att hon har speciella "psychic powers" och bland annat kan se in i framtiden och utöva telepati.
”There is one more striking peculiarity that defines my life. I have a life-long interest in spiritualism and metaphysics. Since my earliest childhood, I have possessed psychic abilities, including telepathy and precognition, which I have always embraced.” Utdrag från: Lindauer, Susan. ”EXTREME PREJUDICE: The Terrifying Story of the Patriot Act and the Cover Ups of 9/11 and Iraq.”

Har väldigt svårt att se hur någon kan ta henne på allvar.
Det är nano thermite hon pratar om. Hon säger nödvändigtvis inte "nano thermite" men det är det hon pratar om.

Bara för att du är skeptisk mot telepati och precognition betyder det inte att de som tror på det är galna. Ditt försök att misskreditera henne faller platt - precis som alla dina andra argument.
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Vad hände med din före detta CIA-agent som "avslöjade" att han varit med och tagit ned byggnaden? Var det inte lika sensationellt när det visade sig att "faktan" kom från en källa som sprider falska nyheter? Nåja, bra försök i alla fall!
En byggnad faller inte rakt ner utan det minsta tecken på motstånd. Om en byggnad faller så kommer dess struktur göra ett motstånd om inte vitala delar av byggnaden elimineras. Kollar man på kontrollerade demoleringar så faller byggnaden helt utan motstånd i de allra flesta fall. Och det är just för att motståndet inte finns där för att bära kvar byggnaden. När ska ni begripa att en byggnad inte bara faller pladask?

Och om du hade någon kunskap i hur CIA har opererat sen 40-talet och framåt så hade du också varit väldigt skeptisk till att en byggnad som huserar lokaler, som till stor del var hyrda av CIA, bara demoleras. På grund av eld till råga på allt - PÅ GRUND AV ELD!!!!!!

Har jävla korkad är du och dina gelikar egentligen?

https://www.youtube.com/watch?v=sPGr4D1-zDI

Den här byggnaden må vara en aning mindre (17 våningar), men här ser man tydligt hur mittpartiet knäcks och byggnaden faller ihop, dock inte utan motstånd. Det tar 11 sekunder för den här byggnaden att helt hamna på marken.

https://www.youtube.com/watch?v=XrnmbUDeHus sen tar vi WTC7 som bara faller ihop utan något motstånd. Det här är en skyskrapa som har 47 våningar, 30 våningar mer än The Plasco Building, och inte någon del av WTC 7 gör det minsta motstånd. Allt är bara en symmetrisk dans rakt ner mot marken.

https://www.youtube.com/watch?v=972ETepp4GI Här är en annan vinkel.

Jag förstår om du inte ens kommer bemöda dig att kolla på länkarna, för detta är ett så jävla våldtaget ämne. Men när folk inte begriper simpel fysik så blir man väldigt nyfiken.

Går du in i en byggnad och våningsplanet du befinner dig på helt plötsligt kollapsar så kommer våningarna under dig att göra motstånd. Det är därför man vågar sig in i en byggnad, för den gör motstånd. Det är ju ganska självklart. Så att WTC 7 bara faller ihop utan det minsta tecken på motstånd gör ju att man inte kan låta sig utesluta att en kontrollerad forcering av motståndet under var planerat.

https://www.youtube.com/watch?v=3N4Yw0AqhNw

Exempel på hur en byggnad faller utan motstånd.

https://www.youtube.com/watch?v=SaBQ3AkRetI&t=26s

Ännu ett.

Anledningen till att man inte hör smällar gå av i samma grad i fallet kring WTC 7 är för att de använde sig inte av vanliga sprängämnen. Dock så finns ljudupptagningar från primära laddningar som går av innan själva kollapsen.

Citat:
In the controlled demolition industry, building implosion is the strategic placing of explosive material and timing of its detonation so that a structure collapses on itself in a matter of seconds, minimizing the physical damage to its immediate surroundings

Citat:
The term "implosion" was coined by my grandmother back in, I guess, the '60s. It's a more descriptive way to explain what we do than "explosion". There are [sic] a series of small explosions, but the building itself isn't erupting outward. It's actually being pulled in on top of itself. What we're really doing is removing specific support columns within the structure and then cajoling the building in one direction or another, or straight down.

https://fenix.tecnico.ulisboa.pt/downloadFile/844820067123373/Extended%20Abstract.pdf
Citera
2017-07-19, 08:32
  #32022
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det är nano thermite hon pratar om. Hon säger nödvändigtvis inte "nano thermite" men det är det hon pratar om.
Det är bara att lyssna på din video för att inse att du hittar på:.

"My friend told me - absolutely it was a thermate bomb.... aaa thermite bomb. with a.. ... It was a thermite bomb with potential sulfur in it"

Thermite med bl.a. tillsatt svavel (sulfur) blir mycket riktigt thermate - inte nanotermit..
Vidare säger hon "It is a special U.S military grade weapon".
Nanontermit är inte ett militärt vapen.. Men thermate grenades är det..

Citat:
Bara för att du är skeptisk mot telepati och precognition betyder det inte att de som tror på det är galna. Ditt försök att misskreditera henne faller platt - precis som alla dina andra argument.
Jag behöver inte misskreditera henne för att visa att hon är galen - det finns det redan domstolsutslag på. Två domare (Michael B. Mukasey 2006 samt Loretta A. Preska 2008) har redan avslagit åtal mot Lindauer eftersom hon befanns i alltför mentalt dåligt skick:
He noted that the severity of Lindauer's mental illness, which he described as a "lengthy delusional history", weakened the prosecution's case. In his decision he wrote, "Lindauer ... could not act successfully as an agent of the Iraqi government without in some way influencing normal people .... There is no indication that Lindauer ever came close to influencing anyone, or could have. The indictment charges only what it describes as an unsuccessful attempt to influence an unnamed government official, and the record shows that even lay people recognize that she is seriously disturbed."
https://en.wikipedia.org/wiki/Susan_Lindauer

När hon under förhandlingarna ombads låta sitt försvar föra hennes talan proppade hon munnen full med servetter...

EDIT: Her mental illness is now official. Two court-appointed doctors determined, according to a ruling last fall by U.S. District Judge Michael Mukasey, "the defendant is suffering from psychotic disorder not otherwise specified, delusional disorder, hallucinatory phenomena, and mood disturbance that render her mentally incompetent to the extent that she does not understand the nature and consequences of the proceedings against her and is unable to assist properly in her defense at this time."
http://archive.seattleweekly.com/2006-02-15/news/from-spy-to-psychotic/
__________________
Senast redigerad av SnakePlisssken 2017-07-19 kl. 09:01.
Citera
2017-07-19, 08:47
  #32023
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
Det är nano thermite hon pratar om. Hon säger nödvändigtvis inte "nano thermite" men det är det hon pratar om.

Bara för att du är skeptisk mot telepati och precognition betyder det inte att de som tror på det är galna. Ditt försök att misskreditera henne faller platt - precis som alla dina andra argument.

En byggnad faller inte rakt ner utan det minsta tecken på motstånd. Om en byggnad faller så kommer dess struktur göra ett motstånd om inte vitala delar av byggnaden elimineras. Kollar man på kontrollerade demoleringar så faller byggnaden helt utan motstånd i de allra flesta fall. Och det är just för att motståndet inte finns där för att bära kvar byggnaden. När ska ni begripa att en byggnad inte bara faller pladask?

Och om du hade någon kunskap i hur CIA har opererat sen 40-talet och framåt så hade du också varit väldigt skeptisk till att en byggnad som huserar lokaler, som till stor del var hyrda av CIA, bara demoleras. På grund av eld till råga på allt - PÅ GRUND AV ELD!!!!!!

Har jävla korkad är du och dina gelikar egentligen?

https://www.youtube.com/watch?v=sPGr4D1-zDI

Den här byggnaden må vara en aning mindre (17 våningar), men här ser man tydligt hur mittpartiet knäcks och byggnaden faller ihop, dock inte utan motstånd. Det tar 11 sekunder för den här byggnaden att helt hamna på marken.

https://www.youtube.com/watch?v=XrnmbUDeHus sen tar vi WTC7 som bara faller ihop utan något motstånd. Det här är en skyskrapa som har 47 våningar, 30 våningar mer än The Plasco Building, och inte någon del av WTC 7 gör det minsta motstånd. Allt är bara en symmetrisk dans rakt ner mot marken.

https://www.youtube.com/watch?v=972ETepp4GI Här är en annan vinkel.

Jag förstår om du inte ens kommer bemöda dig att kolla på länkarna, för detta är ett så jävla våldtaget ämne. Men när folk inte begriper simpel fysik så blir man väldigt nyfiken.

Går du in i en byggnad och våningsplanet du befinner dig på helt plötsligt kollapsar så kommer våningarna under dig att göra motstånd. Det är därför man vågar sig in i en byggnad, för den gör motstånd. Det är ju ganska självklart. Så att WTC 7 bara faller ihop utan det minsta tecken på motstånd gör ju att man inte kan låta sig utesluta att en kontrollerad forcering av motståndet under var planerat.

https://www.youtube.com/watch?v=3N4Yw0AqhNw

Exempel på hur en byggnad faller utan motstånd.

https://www.youtube.com/watch?v=SaBQ3AkRetI&t=26s

Ännu ett.

Anledningen till att man inte hör smällar gå av i samma grad i fallet kring WTC 7 är för att de använde sig inte av vanliga sprängämnen. Dock så finns ljudupptagningar från primära laddningar som går av innan själva kollapsen.





https://fenix.tecnico.ulisboa.pt/downloadFile/844820067123373/Extended%20Abstract.pdf

Wow! Väldigt intressant svar. Speciellt då min enkla fråga var hur du ställde sig till det "avslöjande" du med sådan entusiasm presenterade för några dagar sen med din CIA-agent som erkände konspirationen. På frågan om du fortfarande tycker att det är ett bra erkännande när det avslöjats som fake svarar du alltså: "Byggnader kan inte falla pladask". Får jag fråga hur korkad du själv är? Eller vill du kanske bara erkänna att ditt "avslöjande" var totalt felaktigt och att du nu försöker byta spår?
Citera
2017-07-19, 19:04
  #32024
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Nej. Ingen av de här tre frågorna har besvarats:
1. Hur kan du köpa en animering som endast visar de första sekunderna av förloppet?

2. Hur kan du köpa en animering som bygger på beräkningar som inte redovisas?

3. Hur kan du köpa en animering som inte på något sätt påminner om det verkliga förloppet (ihopknycklat som en papperspåse vs spegelblanka fasader som faller oskadade rakt ner)?

Jag köper det eftersom det mig veterligen inte uppkommit fakta som motsäger dessa animeringar. Att frågor kring dem finns vet jag, men eftersom bättre förklaringar tycks saknas "köper" jag dessa animeringar.


Citat:
Det är tyvärr bara Du, DanielDO, som vet vilka bevekelsegrunder DU grundar din uppfattning på. Det är dessa bevekelsegrunder jag är nyfiken på. Hur Du får ihop det.

Varför vill du inte redogöra för dem?

Som sagt, jag grundar min uppfattning på att det inte framkommit någon teori som jag finner mer trolig. Trots att det gått snart 16 år och otroligt många alternativa teorier presenterats, har ingen av dessa överträffat den officiella teorin. Jag uppfattar således NIST förklaringar som de mest troliga tills dessa överbevisas.

Citat:
Om det är vittnen till och videoinspelningar av kraftiga explosioner i samband med wtc 7's kollaps du avser, så har jag redan förklarat att det kvittar hur många sådana jag citerar och länkar till, man kommer ändå att avfärda dessa med att ljuden och vibrationerna kom från andra källor än kontrollerad demolering. Men, du har rätt, jag måste nog ändå presentera mina källor här i tråden, även om det är helt meningslöst givet sällskapets mind set.

Återkommer inom kort med sådana.

Är det något annat du tycker att jag har undvikit att besvara?

Fint!


Citat:
Nej, jag insåg att du inte förstod dess innebörd och att det antagligen skulle ta ett tag att förklara den för dig. Att den skulle stjäla fokus och dyrbar tid från de verkliga frågeställningarna. De som du så aktivt har undvikit att bemöta den senaste tiden. Jag valde därför en avsevärt enklare analogi, om du inte misstycker.

Jo, jag förstod innebörden men tyckte den var missvisande då du i exemplet ställde dig själv på den officiella teorins sida, vilket du inte gör här. Därför tyckte jag det var mer lämpligt att applicera liknelsen så den istället påminde om diskussionen vi har här. Alltså att jag inte tror på tomten (allmänt vedertagna teorin) medan du inte gör det.


Citat:
Till motsatsen är bevisad = guilty until proven innocent, applicerad på 19 arabiska kapare ledda av en Bin Laden på dialys från en grotta i Afghanistan.

Och trots att du verkar tycka denna teori är löjlig har ingen mer trolig kunnat redovisas?

Citat:
Är det så du tänker?

Så att de officiella teorierna inte håller för en närmare granskning bekymrar dig inte?

Ett dugg?

Jag tycker ju som sagt att de håller för granskning och att inget mer troligt har presenterats. Sen att det finns delar som kunnat skötas på annat sätt kan jag hålla med om, absolut!
__________________
Senast redigerad av DanielDO 2017-07-19 kl. 20:00.
Citera
2017-07-19, 21:51
  #32025
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Jag köper det eftersom det mig veterligen inte uppkommit fakta som motsäger dessa animeringar. Att frågor kring dem finns vet jag, men eftersom bättre förklaringar tycks saknas "köper" jag dessa animeringar.
Men här motsäger ju animeringen helt på egen det som hävdas av NIST.

Så här skriver t.ex. ae9/11Truth: http://www1.ae911truth.org/en/faqs/733-faq-11-does-the-nist-wtc-7-computer-animation-of-the-collapse-prove-that-the-skyscraper-came-dow n-by-fire.html
1. While NIST admits publicly that the building descended at “free-fall” acceleration, its computer simulation is not consistent with a building that is coming down in free fall.

2. The NIST computer simulation does not look like the actual implosion.

3. NIST admits that their simulation does not match the actual collapse.

Utöver det har vi även problemen med:

1. Att NIST inte redovisar de beräkningar som animationen påstås bygga på.

2. Att NIST endast visar en liten snutt av förloppets inledning.


Det jag undrar över är alltså:
- Hur du på rationella grunder kan acceptera en förklaring som inte bekräftas av NIST's eget material.

- Hur du på rationella grunder kan acceptera en förklaring vars grundläggande beräkningar inte har publicerats.

- Hur du på rationella grunder kan acceptera en förklaring vars animering endast visar de inledande sekunderna av förloppet.
Det finns ju inget att gå i bedömningen, men inte nog med det, det lilla som trots allt publiceras motbevisar precis det som utgör NIST's förklaring.

Jag får inte ihop det?


Citat:
Som sagt, jag grundar min uppfattning på att det inte framkommit någon teori som jag finner mer trolig. Trots att det gått snart 16 år och otroligt många alternativa teorier presenterats, har ingen av dessa överträffat den officiella teorin. Jag uppfattar således NIST förklaringar som de mest troliga tills dessa överbevisas.
- Även om underlaget till NIST's förklaringar är hemligstämplat och därmed omöjligt att "motbevisa"?

- Så, om NIST hävdar att det svävar en gigantisk rosa elefant bakom Neptunus, så måste först kritikerna komma upp med en bättre teori om du ska sluta tro på NIST's teori?


Citat:
+Jag tycker ju som sagt att de håller för granskning
Trots det jag påvisar ovan?


Citat:
och att inget mer troligt har presenterats.
Inte? Har du helt missat en hel folkrörelse inklusive expertis som anser att allt tyder på att byggnaden togs ner med en klassisk kontrollerad demolering? Men att detta blir svårt att bevisa tekniskt eftersom förövarna i så fall förstörde allt tekniskt bevismaterial?


Citat:
Sen att det finns delar som kunnat skötas på annat sätt kan jag hålla med om, absolut!
Men att det "sköttes" på det här sättet är enligt dig inte på något sätt en eventuell indikation på åtminstone accessories after the fact?
Citera
2017-07-20, 08:04
  #32026
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Wow! Väldigt intressant svar. Speciellt då min enkla fråga var hur du ställde sig till det "avslöjande" du med sådan entusiasm presenterade för några dagar sen med din CIA-agent som erkände konspirationen. På frågan om du fortfarande tycker att det är ett bra erkännande när det avslöjats som fake svarar du alltså: "Byggnader kan inte falla pladask". Får jag fråga hur korkad du själv är? Eller vill du kanske bara erkänna att ditt "avslöjande" var totalt felaktigt och att du nu försöker byta spår?
Vem har bekräftat att det är fejk? Det enda Snopes skrev var att ingen källa har bekräftats. Det betyder inte att någonting måste vara fejk. Och när det handlar om CIA så förstår jag om den källan inte vill uppge sig själv. Byggnader faller inte utan något motstånd, nej. Eller är du av en annan uppfattning?
Citera
2017-07-20, 08:20
  #32027
Medlem
kjellkritisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Men här motsäger ju animeringen helt på egen det som hävdas av NIST.

Så här skriver t.ex. ae9/11Truth: http://www1.ae911truth.org/en/faqs/733-faq-11-does-the-nist-wtc-7-computer-animation-of-the-collapse-prove-that-the-skyscraper-came-dow n-by-fire.html
1. While NIST admits publicly that the building descended at “free-fall” acceleration, its computer simulation is not consistent with a building that is coming down in free fall.

2. The NIST computer simulation does not look like the actual implosion.

3. NIST admits that their simulation does not match the actual collapse.

Utöver det har vi även problemen med:

1. Att NIST inte redovisar de beräkningar som animationen påstås bygga på.

2. Att NIST endast visar en liten snutt av förloppets inledning.


Det jag undrar över är alltså:
- Hur du på rationella grunder kan acceptera en förklaring som inte bekräftas av NIST's eget material.

- Hur du på rationella grunder kan acceptera en förklaring vars grundläggande beräkningar inte har publicerats.

- Hur du på rationella grunder kan acceptera en förklaring vars animering endast visar de inledande sekunderna av förloppet.
Det finns ju inget att gå i bedömningen, men inte nog med det, det lilla som trots allt publiceras motbevisar precis det som utgör NIST's förklaring.

Jag får inte ihop det?


- Även om underlaget till NIST's förklaringar är hemligstämplat och därmed omöjligt att "motbevisa"?

- Så, om NIST hävdar att det svävar en gigantisk rosa elefant bakom Neptunus, så måste först kritikerna komma upp med en bättre teori om du ska sluta tro på NIST's teori?


Trots det jag påvisar ovan?


Inte? Har du helt missat en hel folkrörelse inklusive expertis som anser att allt tyder på att byggnaden togs ner med en klassisk kontrollerad demolering? Men att detta blir svårt att bevisa tekniskt eftersom förövarna i så fall förstörde allt tekniskt bevismaterial?


Men att det "sköttes" på det här sättet är enligt dig inte på något sätt en eventuell indikation på åtminstone accessories after the fact?

Nej att du inte får ihop något är numera är välkända.

Nu har du en ny snuttefilt i din körbärsträdgård och det är videon med datoranimeringen.

Den är knappast avgörande för analysen av varför WTC7 rasade. Kollat ritningarna och bränderna, nej tänkte väl det, lika lite som du i ren feghet inte pratat med en brand- eller byggingejör. Men när de obekräftade nötterna i ae911 påstår något så sväljer du det som en svältfödd boa.

Folkrörelse?? Var då? Någon källa eller ska du likt inspelningarna på explosioner och vittnesmålen komma med bara tomt prat som ekar i din öppna planlösningen mellan öronen?
Citera
2017-07-20, 08:20
  #32028
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Det är bara att lyssna på din video för att inse att du hittar på:.

"My friend told me - absolutely it was a thermate bomb.... aaa thermite bomb. with a.. ... It was a thermite bomb with potential sulfur in it"

Thermite med bl.a. tillsatt svavel (sulfur) blir mycket riktigt thermate - inte nanotermit..
Vidare säger hon "It is a special U.S military grade weapon".
Nanontermit är inte ett militärt vapen.. Men thermate grenades är det..


Jag behöver inte misskreditera henne för att visa att hon är galen - det finns det redan domstolsutslag på. Två domare (Michael B. Mukasey 2006 samt Loretta A. Preska 2008) har redan avslagit åtal mot Lindauer eftersom hon befanns i alltför mentalt dåligt skick:
He noted that the severity of Lindauer's mental illness, which he described as a "lengthy delusional history", weakened the prosecution's case. In his decision he wrote, "Lindauer ... could not act successfully as an agent of the Iraqi government without in some way influencing normal people .... There is no indication that Lindauer ever came close to influencing anyone, or could have. The indictment charges only what it describes as an unsuccessful attempt to influence an unnamed government official, and the record shows that even lay people recognize that she is seriously disturbed."
https://en.wikipedia.org/wiki/Susan_Lindauer

När hon under förhandlingarna ombads låta sitt försvar föra hennes talan proppade hon munnen full med servetter...

EDIT: Her mental illness is now official. Two court-appointed doctors determined, according to a ruling last fall by U.S. District Judge Michael Mukasey, "the defendant is suffering from psychotic disorder not otherwise specified, delusional disorder, hallucinatory phenomena, and mood disturbance that render her mentally incompetent to the extent that she does not understand the nature and consequences of the proceedings against her and is unable to assist properly in her defense at this time."
http://archive.seattleweekly.com/2006-02-15/news/from-spy-to-psychotic/
Du säger verkligen minsta lilla skit för att få fram någon poäng. Hade hon tagit en jävla cyanidkapsel och kört in den i käften så kanske du hade varit mer trovärdig.

Citat:
was charged with "acting as an unregistered agent of a foreign government" and violating U.S. financial sanctions during the run-up to the 2003 invasion of Iraq. She was incarcerated in 2005 and released the next year after two judges ruled her mentally unfit to stand trial. The government dropped the prosecution in 2009.
Så de hittar på ett åtal (förmodligen CIA), och sen läggs åtalet ner för att det anses för "svagt"
Citat:
Pursuant to Lindauer's arrest, Congresswoman Lofgren released a statement saying she was "shocked" by the arrest, that she had no evidence of illicit activities by Lindauer, and that she would cooperate with the investigation.[6][7] Robert Precht, an Assistant Dean of the University of Michigan Law School, said the charges were "weak" and that Lindauer was more likely a "misguided peacenik".[25]
Om de inte kan få henne åtalad för falska anklagelser, så försöker de nog med annat som kan få henne att framstå som mindre trovärdig. Då passar ju en massa diagnoser väldigt bra. Speciellt i USA då det är lite tabu att erkänna att man har psykiska problem där.
Citat:
On January 16, 2009, the government decided to not continue with the prosecution saying, "prosecuting Lindauer would no longer be in the interests of justice."
Hm, kanske för att USAs regering ljög om allting, samt fick domare och läkare att framstå henne som en galenpanna. Men det är bara vad jag tror. Hon framstår inte direkt som någon som lider av psykoser eller hallucinationer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in