2017-07-17, 18:55
Medlem
JaredLetos avatar
En ex-agent för CIA bekräftar att de tog ner WTC 7 genom controlled demolition. Men han ljuger väl han också enligt er debunkers

Citat:
Explaining how the building was bought down, Mr. Howard says, “It was a classic controlled demolition with explosives. We used super-fine military grade nanothermite composite materials as explosives. The hard part was getting thousands of pounds of explosives, fuses and ignition mechanisms into the building without causing too much concern. But almost every single office in the Building 7 was rented by the CIA, the Secret Service, or the military, which made it easier.”

Citat:
Mr. Howard explains that WTC 7 was “loaded with explosives in strategic places” in the month leading up to the day that changed the course of American history. On September 11th, while the North and South towers burned, fuses were ignited in World Trade Center 7, and nanothermite explosions hollowed out the building, destroying the steel structure, removing the reinforcements, and allowing the office fires to tear through the rest of the building, hollowing it out like a shell.

Det kommer säkert fler ex-agenter så småningom som bekräftar att WTC 7 sprängdes.

http://yournewswire.com/cia-911-wtc7/
Citera
2017-07-17, 19:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JaredLeto
En ex-agent för CIA bekräftar att de tog ner WTC 7 genom controlled demolition. Men han ljuger väl han också enligt er debunkers

Det kommer säkert fler ex-agenter så småningom som bekräftar att WTC 7 sprängdes.

Det verkar råda delade meningar:

http://www.snopes.com/cia-agent-confesses-wtc7/ Artikel som förklarar varför yournewswire inte verkar så pålitliga.

Vidare: http://rationalwiki.org/wiki/YourNewsWire Mer allmänt om sidan yournewswire
Senast redigerad av DanielDO 2017-07-17 kl. 19:10.
Citera
2017-07-17, 19:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Tack. Det är möjligt, men du besvarar inte min fråga här heller.

Vill du göra det?

Nej, som jag skrev tidigare ansåg jag att du fått svar på frågan av andra användare här på forumet och tyckte därför att det vore lite onödigt att skriva av tidigare givna svar. Jag har i alla fall inget mer att tillägga än de svaren du redan fått.
Citera
2017-07-17, 19:16
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DanielDO
Det verkar råda delade meningar:

http://www.snopes.com/cia-agent-confesses-wtc7/ Artikel som förklarar varför yournewswire inte verkar så pålitliga.

Vidare: http://rationalwiki.org/wiki/YourNewsWire Mer allmänt om sidan yournewswire

Ja, oavsett vad han påstår så kan man ju tycka att det är ett visst trovärdighetsproblem att han tydligen inte finns...
Citera
2017-07-17, 21:00
Medlem
Citat:
Nej, som jag skrev tidigare ansåg jag att du fått svar på frågan av andra användare här på forumet och tyckte därför att det vore lite onödigt att skriva av tidigare givna svar. Jag har i alla fall inget mer att tillägga än de svaren du redan fått.
Nej, jag har inte fått svar på frågan om varför DU tycker att NIST's försök till förklaring av diskrepansen mellan deras animering av rasförloppet och det verkliga förloppet som syns i tillgängliga videor, är en tillfredsställande förklaring.

1. Hur kan du köpa en animering som endast visar de första sekunderna av förloppet?

2. Hur kan du köpa en animering som bygger på beräkningar som inte redovisas?

3. Hur kan du köpa en animering som inte på något sätt påminner om det verkliga förloppet (ihopknycklat som en papperspåse vs spegelblanka fasader som faller oskadade rakt ner)?

Det är bara DU som kan förklara vad DU går på. Vill du förklara det?
Senast redigerad av onopono 2017-07-17 kl. 21:42.
Citera
2017-07-17, 21:24
Medlem
kermassas avatar
Citat:

Ok, en klassisk demolering:
vars explosiva ämne bestod av super-häftigt militär nanotermit
Nanotermiten försvagade byggnaden
Men man lät dock branden fixa sista biten av demoleringen.

Det låter inte särskilt klassiskt i mina öron. Har du nåt exempel på någon klassisk demolering av höghus som gått till på detta vis?
Citera
2017-07-17, 21:55
Medlem
Citat:
Nej, jag har inte fått svar på frågan om varför DU tycker att NIST's försök till förklaring av diskrepansen mellan deras animering av rasförloppet och det verkliga förloppet som syns i tillgängliga videor, är en tillfredsställande förklaring.

1. Hur kan du köpa en animering som endast visar de första sekunderna av förloppet?

2. Hur kan du köpa en animering som bygger på beräkningar som inte redovisas?

3. Hur kan du köpa en animering som inte på något sätt påminner om det verkliga förloppet (ihopknycklat som en papperspåse vs spegelblanka fasader som faller oskadade rakt ner)?

Det är bara DU som kan förklara vad DU går på. Vill du förklara det?

Jag kan kopiera in det svar du redan fått på dessa frågor från andra användare och som du inte kunnat/velat/orkat/haft tid att svara på. Men det känns ju rätt onödigt och inget jag kommer göra heller (inte för att vara otrevlig, utan eftersom det känns meningslöst att kopiera och klistra in).

Hittills har ju inga motbevis presenterats som överträffar den officiella teorin. Så det jag "går på" är väl den mest troliga och vedertagna teorin. Men om den motbevisas kommer jag självklart tro på ny fakta. Som jag skrivit hela tiden: jag tor på den mest troliga teorin. Och just nu är det den officiella.

Men om DU har bättre teorier så är det bara att presentera dessa. Det borde vara bättre än att bara komma med massa frågor och listor om du vill övertyga.
Senast redigerad av DanielDO 2017-07-17 kl. 21:59.
Citera
2017-07-17, 23:33
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa

Det låter inte särskilt klassiskt i mina öron. Har du nåt exempel på någon klassisk demolering av höghus som gått till på detta vis?
Vad det jag som sa det eller? Sen är det väl skillnad på vanliga demoleringar och black ops demoleringar där man måste vara mer diskret.
Citera
2017-07-18, 00:15
Medlem
Citat:
Jag kan kopiera in det svar du redan fått på dessa frågor från andra användare och som du inte kunnat/velat/orkat/haft tid att svara på. Men det känns ju rätt onödigt och inget jag kommer göra heller (inte för att vara otrevlig, utan eftersom det känns meningslöst att kopiera och klistra in).
Ja, gör gärna det. Eller så svarar du helt på egen hand.

Det är kanske det enklaste?

Citat:
Hittills har ju inga motbevis presenterats som överträffar den officiella teorin.
Men om NIST presenterar en "teori" om hur wtc 7 totalkollapsar handlöst ner i sitt eget fotavtryck så bör man väl kunna förvänta sig att:

1. Man presenterar de beräkningar som ligger till grund för den datormodell som ger en teoretiskt möjlig förklaring av förloppet? Hur kan du bedöma den modellen utan själva beräkningarna?

2. Att den datoranimation som bygger på samma hemliga beräkningar åtminstone lite grand påminner om det verkliga förloppet. Tycker du själv att förloppen liknar varandra?

3. Att datoranimationen publiceras i sin helhet och inte klipps av så fort det börjar hända intressanta saker. Du är helt nöjd med att se endast början på det animerade förloppet?

Citat:
Så det jag "går på" är väl den mest troliga och vedertagna teorin. Men om den motbevisas kommer jag självklart tro på ny fakta. Som jag skrivit hela tiden: jag tor på den mest troliga teorin. Och just nu är det den officiella.
"Teorin" är att byggnaden kollapsade på grund av brand allena, men hur har du kunnat bedöma den teorin utan tillgång till de (simulerade) data teorin bygger på?

Citat:
Men om DU har bättre teorier så är det bara att presentera dessa. Det borde vara bättre än att bara komma med massa frågor och listor om du vill övertyga.
Jag behöver knappast ha några egna "teorier" om hur byggnaden totalkollapsade för att kunna kritisera den "officiella teorins" försök till förklaring av det skedda.

Lika lite som jag behöver ha någon teori om VEM som är utklädd till tomte när jag argumenterar för att tomten inte finns "på riktigt".

Som sagt, enklast är nog att du förklarar själv och inte via ej identifierade ombud i ej identifierade inlägg med ej identifierade argument.

Går det?
Senast redigerad av onopono 2017-07-18 kl. 00:17.
Citera
2017-07-18, 01:59
Medlem
JaredLetos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kermassa

https://www.youtube.com/watch?v=fAawF22QUMs 25:00 in i klippet förklarar hon hur nanothermite fungerar i praktiken.
Citera
2017-07-18, 09:47
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
https://www.youtube.com/watch?v=fAawF22QUMs 25:00 in i klippet förklarar hon hur nanothermite fungerar i praktiken.

Nej hon pratar inte om nanotermit, hon fantiserar om något hemligt amerikanskt militärt supervapen som hon kallar en "thermite bomb" och som skulle smält stålbalkar i byggnaderna...

Kvinnan som pratar är för övrigt Susan Lindauer som avfärdats av så gott som hela trutherrörelsen pga allt för uppenbar galenskap.. Hon hävdar exempelvis (i sin bok) att hon har speciella "psychic powers" och bland annat kan se in i framtiden och utöva telepati.
”There is one more striking peculiarity that defines my life. I have a life-long interest in spiritualism and metaphysics. Since my earliest childhood, I have possessed psychic abilities, including telepathy and precognition, which I have always embraced.” Utdrag från: Lindauer, Susan. ”EXTREME PREJUDICE: The Terrifying Story of the Patriot Act and the Cover Ups of 9/11 and Iraq.”

Har väldigt svårt att se hur någon kan ta henne på allvar.
Citera
2017-07-18, 11:18
Medlem
Citat:
Ja, gör gärna det. Eller så svarar du helt på egen hand.

Det är kanske det enklaste?

Men om NIST presenterar en "teori" om hur wtc 7 totalkollapsar handlöst ner i sitt eget fotavtryck så bör man väl kunna förvänta sig att:

1. Man presenterar de beräkningar som ligger till grund för den datormodell som ger en teoretiskt möjlig förklaring av förloppet? Hur kan du bedöma den modellen utan själva beräkningarna?

2. Att den datoranimation som bygger på samma hemliga beräkningar åtminstone lite grand påminner om det verkliga förloppet. Tycker du själv att förloppen liknar varandra?

3. Att datoranimationen publiceras i sin helhet och inte klipps av så fort det börjar hända intressanta saker. Du är helt nöjd med att se endast början på det animerade förloppet?

"Teorin" är att byggnaden kollapsade på grund av brand allena, men hur har du kunnat bedöma den teorin utan tillgång till de (simulerade) data teorin bygger på?

Jag behöver knappast ha några egna "teorier" om hur byggnaden totalkollapsade för att kunna kritisera den "officiella teorins" försök till förklaring av det skedda.

Lika lite som jag behöver ha någon teori om VEM som är utklädd till tomte när jag argumenterar för att tomten inte finns "på riktigt".

Som sagt, enklast är nog att du förklarar själv och inte via ej identifierade ombud i ej identifierade inlägg med ej identifierade argument.

Går det?

Okej, då kopierar jag alltså på din begäran in ett svar du fick från SnakePlisssken för två dagar sen:

29. The simulation of the collapse modeling of WTC 7 does not match the video footage of the collapse. In particular, the large inward deformations of the upper exterior walls after the beginning of global collapse are not visible in the video footage. Can NIST explain the difference between the results of its computer model of the collapse and the available video evidence?

NIST conducted two global collapse analyses, one that included damage due to debris-impact from the collapse of WTC 1, and one that did not include any debris-impact damage. These two analyses were conducted to determine the influence of the debris-impact damage on the response of WTC 7 when subjected to the effects of the fires that burned on floors 7 to 9 and 11 to 13. In its comparison of the two analyses (see NIST NCSTAR 1A Section 3.5), NIST showed that the analysis with the debris-impact damage better simulated the sequence of observed events, and it is this simulation that is considered here.
NIST believes that the simulation of the collapse, based on the analysis with debris-impact damage, does capture the critical observations derived from the digital video recording. The critical observations and corresponding failures identified in the structural analysis include: 1) east-west motion of the building beginning at approximately the same time as failure of floors 6 through 14 around Column 79, 2) the formation of the "kink" in the roofline of the east penthouse approximately one second after Column 79 was found to buckle, 3) window breakage on the east side of the north face as the buckling of Column 79 precipitated the failure of upper floors, and 4) the beginning of global collapse (vertical drop of the building exterior) within approximately one-half second of the time predicted by analysis. Both measured time and analytically predicted time, from the start of failures of floors surrounding Column 79 to the initial downward motion of the north face roofline, was 12.9 seconds (see NIST NCSTAR Report 1A, Table 3-1). The collapse observations, from video analysis of the CBS News Archive video, are covered in detail in NIST NCSTAR Report 1A Section 3.5 and NIST NCSTAR Report 1-9, Section 8.3. Only in the later stages of the animation, after the initiation of global collapse, do the upper exterior wall deformations from the NIST analysis differ from the video images.
Uncertainties associated with the approach taken by NIST are addressed in NIST NCSTAR Report 1A, Section 3.5, where it is noted, "Once simulation of the global collapse of WTC 7 was underway, there was a great increase in the uncertainty in the progression of the collapse sequence, due to the random nature of the interaction, break up, disintegration, and falling debris." The contribution to stiffness and strength of nonstructural materials and components, such as exterior cladding, interior walls and partitions, was not considered in the analyses conducted by NIST. It is well known that such non-structural components can increase the stiffness and strength of a structural system, but their contribution is difficult to quantify. Given these factors, disparities between the video and the animation in the later stages of collapse would be expected.

https://www.nist.gov/el/faqs-nist-wtc-7-investigation

(eftersom du redan svarat på detta, och fått svar på ditt svar anser i alla fall jag att vi inte behöver fortsätta upprepa tidigare diskussioner. Håller du inte med?)

Angående din liknelse med tomten är den intressant. Men nu förhåller det ju sig som så att det är jag som tror på den officiella och allmänt vedertagna teorin här. I din liknelse blir det således jag som inte tror på tomten och (för exemplets skull) säger att det är din pappa som är utklädd. Du har däremot inte kunnat presentera en bättre teori än den allmänt vedertagna men hävdar ändå att den inte stämmer. Och som jag ser det nu (för att fortsätta med din liknelse) visar du upp en bild på din pappa och en på tomten och hävdar utifrån detta att de inte alls kan vara samma person eftersom de ser olika ut. Och trots att rapporter och utredningar visar på att jo, det är din far som är utklädd, så fortsätter du peka ut skillnaderna mellan ett foto på tomten och din far för att visa att teorin är felaktig.
Senast redigerad av DanielDO 2017-07-18 kl. 11:23.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in