2017-07-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menpalla
roflmfbao så alla dessa tusentals helt vanliga människor som du och jag som filmar solnedgångar, eller skickar upp ballonger till nästan 4 mil upp fejkar dom, och då ska vi komma ihåg att de flesta av alla dessa människor struntar fullständigt i jordens form, de är inte intresserade av boll-platt-debatten överhuvudtaget, men ändå är allt fejkat, och sen kallar ni folk som tror jorden är platt för konspirationsteoretiker? Hur går det ihop? (NASA får 60 miljoner dollar om dan).

Har du sett en solnedgång i verkliga livet någon gång, eller får du inte vara uppe så länge?
Jag har sett ett antal, även från hög höjd. Solen går då ner bakom horisonten med oförminskad storlek.
Citera
2017-07-19, 23:22
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
roflmfbao så alla dessa tusentals helt vanliga människor som du och jag som filmar solnedgångar, eller skickar upp ballonger till nästan 4 mil upp fejkar dom, och då ska vi komma ihåg att de flesta av alla dessa människor struntar fullständigt i jordens form, de är inte intresserade av boll-platt-debatten överhuvudtaget, men ändå är allt fejkat, och sen kallar ni folk som tror jorden är platt för konspirationsteoretiker? Hur går det ihop? (NASA får 60 miljoner dollar om dan).
Jag har sett många solnedgångar i mina dagar och har aldrig observerat att solen krymper ihop så som den gör i dom videor du länkar till. Antingen är det fejkat eller så handlar det om att speciella väderförhållanden får solen skenbart att krympa men jag tror inte för en sekund att detta skulle visa att den blir mindre för att den försvinner längre och längre bort på en platt jord för vid alla solnedgångar jag sett så har solen dykt ner utan att krympa ihop.
Och där med NASA och konspiration. Jordens form har man vetet långt före vår tideräknings början. Då fanns inte USA, än mindre NASA.
Citera
2017-07-20, 00:15
Medlem
madtops avatar
Citat:
De nya Boeing som åker den sträckan kan åka 1000km/h och med dom kraftiga vindar som är ett faktum där nere så ser jag inte alls att det skulle vara omöjligt.

Vilket nytt Boeingplan? Källa på att det trafikerar sträckan.
(Sist jag kollade flögs sträckan med med det jättegamla 747-4)

Hur lång är sträckan?

Hur kraftiga är vindarna?

Varför sitter du och hittar på?
Citera
2017-07-20, 00:23
Medlem
madtops avatar
Citat:
syd är motsatsen till norr.

Hur kan syd, på den platta jorden, vara en (1) riktning?
Syd är på den platta jorden en 360 graders cirkel.
(Du måste vara fullständigt dum i huvudet)
Citera
2017-07-20, 00:24
Medlem
madtops avatar
Citat:
Hur förklarar du det?

Månförmörkelse beror på att jorden skuggar månen.

Vad är din förklaring?
Citera
2017-07-20, 00:31
Medlem
madtops avatar
Citat:
Att jordens rotation skulle orsaka coriolis effekt är en vandringssägen.

Du har sagt det men det var inte det jag frågade.
Jag frågade efter din alternativa förklaring på det faktum att lågtryck roterar.

Citat:
Att jorden skulle röra på sig finns det inget experiment i världen som kan visa.

Jo det finns hundratals observationer som stödjer det.
Allt från vädersystem via stjärnhimlen till gyrokompassen.

Vad är din förklaring till att stjärnhimlen roterar?
Vad är din förklaring till vädersystemens rotation?
Vad är din förklaring till pendeln?
Citera
2017-07-20, 05:06
Medlem
Citat:
Feltolkar du mig med flit? Naturligtvis är de flesta filmade solnedgångar inte fejkade. Och de visar då att solen går ner med hela tiden samma storlek.
Men jag vidhåller: Varje video som påstås visa att solen krymper när den går ner är fejkad eller manipulerad.
Citera
2017-07-20, 07:54
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pewana
Feltolkar du mig med flit? Naturligtvis är de flesta filmade solnedgångar inte fejkade. Och de visar då att solen går ner med hela tiden samma storlek.
Men jag vidhåller: Varje video som påstås visa att solen krymper när den går ner är fejkad eller manipulerad.

Som vanligt är det era "källor" som upphöjs till lag. Lite kul blir det när en av era käpphästar är att anklaga "konspirationstroende" för att alltid anbringa anklagelser om fejk och manipulation emedan ni oförskämt själva gör det. Och gärna länkar ni även till Youtube när det passar samtidigt som ni omedelbart börjar tramsa när andra gör det.

Det är inte ni som sätter ribborna här. Dessutom är det uppenbart att ni vill döda alla diskussioner med hänvisning till hur otroligt det är hur tråden kunnat bli så stor när allting redan är "bemött".

Konstig inställning med tanke på att det rör sig om ett forum för diskussion. Samt att ni är de mest aktiva av alla som deltar!
Senast redigerad av Thurizas-09 2017-07-20 kl. 07:55. Anledning: Felstavning
Citera
2017-07-20, 08:59
Medlem
Jonas1968s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Som vanligt är det era "källor" som upphöjs till lag. Lite kul blir det när en av era käpphästar är att anklaga "konspirationstroende" för att alltid anbringa anklagelser om fejk och manipulation emedan ni oförskämt själva gör det. Och gärna länkar ni även till Youtube när det passar samtidigt som ni omedelbart börjar tramsa när andra gör det.

Det är inte ni som sätter ribborna här. Dessutom är det uppenbart att ni vill döda alla diskussioner med hänvisning till hur otroligt det är hur tråden kunnat bli så stor när allting redan är "bemött".

Konstig inställning med tanke på att det rör sig om ett forum för diskussion. Samt att ni är de mest aktiva av alla som deltar!
Är väl inte så konstigt att folk anklagar en video för att vara fejkad när alla människor med egna ögon kan se att det inte ser ut så i verkliga livet. Alla som sett en solnedgång i verkligheten kan ju med egna ögon se att solen inte krymper ihop till en liten prick så som det gör i dom där youtubevideona som det nyligen länkats till och jag tror självklart mer på vad jag ser med mina egna ögon när jag ser solen gå ner än på dom där videoklippen.
Citera
2017-07-20, 09:46
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jonas1968
Solen går ner med oförminskad storlek och därför borde det vara bevisat att det inte är "Bottom upp" som får solen att gå ner.

Varför ljuger du igen om detta? https://www.youtube.com/watch?v=Nzw1Ug4tOo8&t=1s

Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Väldigt vad det är svårt för plattjordarna att förstå att det inte existerar någon "bottom first". Att påstå att det är ett vetenskapligt faktum när det inte ens kan bevisas är rent häpnadsväckande. EN del tror på tramsiga youtubeklipp framför vår samlade kunskap sedan århundraden.

Trams.

Varför försöker du förneka verkligheten? Nu har jag bevisat det gång efter gång och jag upprepar igen att ingen behöver undra det är bara att testa själv. Så gör det istället för att fortsätta vara helt absurt okunnig.

Du har redan förlorat när du förnekar verkligheten och experiment som är visuella. Det finns inget kvar för er att förneka. Riktig vetenskap är riktig vetenskap och det är inte heller någon som sysslar med forskning om perspektiv eller hur våra ögon fungerar som inte håller med oss så den samlade kunskapen har vi även den, du har ingenting mer än din tro så försök iaf förhålla dig till verkligheten och vad som pågår här, INGEN forskare förnekar "converging point" som ett absolut faktum över hur vår syn fungerar så bottom first effekten vi talar om är fullständigt logisk även enligt mainstream forskningen.
Citera
2017-07-20, 09:53
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Varför ljuger du igen om detta? https://www.youtube.com/watch?v=Nzw1Ug4tOo8&t=1s

Varför försöker du förneka verkligheten? Nu har jag bevisat det gång efter gång och jag upprepar igen att ingen behöver undra det är bara att testa själv. Så gör det istället för att fortsätta vara helt absurt okunnig.

Du har redan förlorat när du förnekar verkligheten och experiment som är visuella. Det finns inget kvar för er att förneka. Riktig vetenskap är riktig vetenskap och det är inte heller någon som sysslar med forskning om perspektiv eller hur våra ögon fungerar som inte håller med oss så den samlade kunskapen har vi även den, du har ingenting mer än din tro så försök iaf förhålla dig till verkligheten och vad som pågår här, INGEN forskare förnekar "converging point" som ett absolut faktum över hur vår syn fungerar så bottom first effekten vi talar om är fullständigt logisk även enligt mainstream forskningen.

Som sagt: länka till vetenskapliga artiklar som beskriver "effekten".
Citera
2017-07-20, 10:04
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Som sagt: länka till vetenskapliga artiklar som beskriver "effekten".

Börja du med att länka till en vetenskaplig artikel som förnekar converging point. Sen presenterar du ett visuellt experiment som INTE visar bottom first effekten.
Att jag skall länka ännu mer bevis känns överflödig när ni inte har ett enda bevis, de facto vet ni inte ens vad ni förnekar längre, ingen håller med er varken forskare i ämnet eller vi.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in