Citat:
Ursprungligen postat av
MysteryRunner
Nej, den slutsatsen skall du absolut inte dra från mitt inlägg. Vissa personer med psykiska problem har ibland ett stort behov att skylla sin tragiska livssituation på någon annan. Fast ofta kan det vara något väldigt bagatellartat eller ibland vara en helt påhittad anledning till konflikten.
Fast det är inte otänkbart. Inte heller är din teori otänkbar. Sedan brukar inte ett desorganiserat beteende leda till sådana här extrema saker. Kanske om droger är inblandat dock.
Skulle vara intressant att få reda på om det finns någon inom den släkten som har problem med droger.
Citat:
Ursprungligen postat av
MysteryRunner
I min yttre periferi så hade jag för en del år sedan en person som utförde att ganska omtalat mord här i Göteborg. I det fallet så var det den person som visade mest omtänksamhet mot den blivande gärningsmannen som tyvärr blev mördad. Det som en normal person hade uppfattat som medmänsklighet valde gärningsmannen istället att uppfatta som någon form av trakasserier.
Detta är min erfarenhet också, att folk med antisociala drag, vilket jag förmodar att GM hade i detta fall, brukar tycka att det är kränkande med omtänksamhet eller medmänsklighet.