2017-07-18, 23:43
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jockezangief
Därifrån påstods det att offrens huvuden var skilda från kropparna...
Säger inte att det inte är sant, men jag har märkt att det där är standardryktet på flashback när det är brist på information.
Citera
2017-07-19, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tryckkokaren
Jag följer med i ditt resonemang. Men det känns ändå otroligt att ett gammalt pensionärspar skulle kunna reta upp någon så pass mycket.

Enligt folket på bygden så är de helylle, kanske höll de på med skumma saker? Om det du skriver stämmer så var paret inte speciellt trevliga när man skrapar på ytan.

Nej, den slutsatsen skall du absolut inte dra från mitt inlägg. Vissa personer med psykiska problem har ibland ett stort behov att skylla sin tragiska livssituation på någon annan. Fast ofta kan det vara något väldigt bagatellartat eller ibland vara en helt påhittad anledning till konflikten.

I min yttre periferi så hade jag för en del år sedan en person som utförde att ganska omtalat mord här i Göteborg. I det fallet så var det den person som visade mest omtänksamhet mot den blivande gärningsmannen som tyvärr blev mördad. Det som en normal person hade uppfattat som medmänsklighet valde gärningsmannen istället att uppfatta som någon form av trakasserier.
Citera
2017-07-19, 00:52
Medlem
Har det framkommit vem som körde BO:s Volvo till Borensberg. Var det Tor själv eller var det någon annan?

Hade nu avsikten med resan varit att tömma bankkontot så är det ett ganska klumpigt sätt. De flesta bankkort fungerar ju i dag även som betalkort. De som sysslar med denna typ av brottslighet behöver endast kortets uppgifter för att tömma kontot.
Senast redigerad av April62 2017-07-19 kl. 00:55.
Citera
2017-07-19, 09:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Det jag hört från en person boende i närområdet är att ryktet säger att det verkade som om GM iscensatt ett festscenario (flertalet spritflaskor utspridda här och var som jag förstod det). Vet inte om det stämmer. Någon annan som hört detta?

En oerhört tragisk händelse som måste lösas snart. Man lider verkligen med anhöriga och vänner.

Har jag inte hört ett ljud om, vems speitflaskor då ??
För BO drack inte alkohol, i alla fall inte AL. Tror inte TL gjorde det heller (inte mycket i så fall) och då är det ju väldigt lustigt om de skulle haft så mycket flaskor hemma ?!?
Citera
2017-07-19, 11:41
Medlem
Fler grova rån under veckorna efter morden i Mantorp:

"Rånaren ska nämligen ha tvingat in två anställda i personalutrymmet och där binder han fast dem vid stolar med tejp och buntband. Därefter lägger gärningsmannen pistol och kniv på bordet framför dem och ber om koden till kassaskåpet och tar nycklarna till kassaskåpet. Han öppnar sedan kassaskåpet och plockar med sig de pengar som finns där i."

http://www.alingsastidning.se/2017/07/pistolranare-band-fast-anstallda/

Skedde 1 juli i Herrljunga, ingen gripen men övervakningsfilm verkar finnas.
Citera
2017-07-19, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pyssling101
Har jag inte hört ett ljud om, vems speitflaskor då ??
För BO drack inte alkohol, i alla fall inte AL. Tror inte TL gjorde det heller (inte mycket i så fall) och då är det ju väldigt lustigt om de skulle haft så mycket flaskor hemma ?!?

Pyssling, jag har ingen aning. Det var därför jag ställde frågan om någon annan hört något om detta. Jag fick höra det ca en vecka efter att paret hittats. Säkert bara ett av många falska rykten.
Citera
2017-07-19, 14:16
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jarnnian
Pyssling, jag har ingen aning. Det var därför jag ställde frågan om någon annan hört något om detta. Jag fick höra det ca en vecka efter att paret hittats. Säkert bara ett av många falska rykten.

Du skrev ju "som om GM iscensatt ett festscenario".

Om BO själva brukade dricka alkohol så skulle
det ju inte behöva iscensättas.
Citera
2017-07-19, 15:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Säger inte att det inte är sant, men jag har märkt att det där är standardryktet på flashback när det är brist på information.

Må så vara men informationen kommer inte härifrån från början, o jag brukar inte skriva så frekvent här...
Citera
2017-07-19, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Individuall
Den rumänska tiggaren som suttit utanför CityGross i Mantorp verkar inte vara kvar. Jag handlade där idag och lade märket till att en annan person satt där.
Mannen som suttit där innan (flera månader) verkade på sista tiden blivit väldigt aggressiv och otrevlig (gapade på folk och blev arg om man tittade på honom)

Kanske någon av Lekanders kommit ihop sig med honom?

Det verkade iaf som det slagit slint för rumänen ganska ordentligt sista tiden.

Någon som har koll på vart rumänerna håller till i detta område?

Han satt där häromdagen. Han är riktigt otäck. En yngre man har åxå suttit några gånger nu.
Citera
2017-07-19, 17:03
Medlem
Vet någon varför man får upp pantbanker när man googlar jan lekander?
Citera
2017-07-19, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamseshusmus
Han satt där häromdagen. Han är riktigt otäck. En yngre man har åxå suttit några gånger nu.

Otäck är han. Passerade honom vid ingången till "nedre planet" igår. Tiggde pengar med arg blick som vanligt. Men jag tror vi kan gå vidare. Han hade nog varit i ett helt annat land om han begått gärningarna.
Citera
2017-07-19, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bamseshusmus
Han satt där häromdagen. Han är riktigt otäck.

Skulle inte kalla honom otäck. Ohyffsad möjligtvis då hans svenska ordförråd verkar vara begränsat till "Pengar!". Lätt utvecklingsstörning skulle jag gissa, känns inte som ett rimligt spår hur man än vrider och vänder.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in