Citat:
Ursprungligen postat av
OY
Hur mycket folk vistas det i det parkliknande området där resväskan hittades?
En lastbil på väg mot M*rkservice längst ut på Ralavägen skymmer vad som sker på den sidan som elskåpet står, om man står vid Woodys. Likaså gäller det för en lastmaskin.
En fråga till Hallsbergsborna. Byggarbetsplatsen som det har talats om i tråden, den med kameraövervakning, har den en koppling till M*rkservice? Går det trafik mellan företaget och byggarbetsplatsen?
Oavsett vilket så är det märkligt att P skulle befinna sig på Ralavägen.
Vid Woodys finns det flera företag, och det var väl där resväskan hittades. Där rör det sig relativt mycket folk, både kunder och såna som jobbar där. Mycket med Hallsbergs-mått, vi snackar inte t-banan en fredag.
Jag tror inte det går nån bilväg varken direkt från Woodys eller från M*rkservice till bygget med kameraövervakning, däremot går det att gå rakt över åkern. Då är det inte långt. Vad jag förstår så hittades ryggsäcken i närheten av den byggplatsen, och om man står i närheten av bygget så är det, fågelvägen, raka spåret till Woodys och stationen. Bygget är nåt som hör till järnvägen, typ en tågverkstad, jag minns inte namnet på företaget.
OM P gick från tåget upp i glasröret över spåren så är det liksom bara att följa näsans riktning till Woodys sen. När man kommer ner från röret är det en liten grusgång rakt mellan en massa cementrör, rakt över till Woodys, så om han bara gått planlöst så är det en rätt naturlig väg. Om han sedan dumade väskan och tog Ralavägen åt höger, förbi M*rkservice och upptäckte att det var en återvändsgränd kan han mycket väl ha gått över åkern (även om jag inte fattar VARFÖR han skulle göra det om han klivit av tåget på fel station)
Jisses, vilket svamligt svar. Jag hoppas det var nåt som gav svar på nån av dina frågor. :-)