2017-07-19, 22:04
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rutselleri
Har P befunnits sig på Ralavägen, och i så fall hur vet du det? Du menar alltså att P först har ställt sin rullväska vid elskåpet som ligger söder om Woody's och sedan gått ut på Industrigatan för att bli överkörd? Tänk innan du skriver.

Jag vet inte var P har befunnit sig, jag för ett resonemang.

Tänkt tanken att P hade resväskan med sig ut på gatan och att den kastades av vägen vid en påkörning?

Tänk själv!
Citera
2017-07-19, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Hur mycket folk vistas det i det parkliknande området där resväskan hittades?

En lastbil på väg mot M*rkservice längst ut på Ralavägen skymmer vad som sker på den sidan som elskåpet står, om man står vid Woodys. Likaså gäller det för en lastmaskin.

En fråga till Hallsbergsborna. Byggarbetsplatsen som det har talats om i tråden, den med kameraövervakning, har den en koppling till M*rkservice? Går det trafik mellan företaget och byggarbetsplatsen?

Oavsett vilket så är det märkligt att P skulle befinna sig på Ralavägen.

Vid Woodys finns det flera företag, och det var väl där resväskan hittades. Där rör det sig relativt mycket folk, både kunder och såna som jobbar där. Mycket med Hallsbergs-mått, vi snackar inte t-banan en fredag.

Jag tror inte det går nån bilväg varken direkt från Woodys eller från M*rkservice till bygget med kameraövervakning, däremot går det att gå rakt över åkern. Då är det inte långt. Vad jag förstår så hittades ryggsäcken i närheten av den byggplatsen, och om man står i närheten av bygget så är det, fågelvägen, raka spåret till Woodys och stationen. Bygget är nåt som hör till järnvägen, typ en tågverkstad, jag minns inte namnet på företaget.

OM P gick från tåget upp i glasröret över spåren så är det liksom bara att följa näsans riktning till Woodys sen. När man kommer ner från röret är det en liten grusgång rakt mellan en massa cementrör, rakt över till Woodys, så om han bara gått planlöst så är det en rätt naturlig väg. Om han sedan dumade väskan och tog Ralavägen åt höger, förbi M*rkservice och upptäckte att det var en återvändsgränd kan han mycket väl ha gått över åkern (även om jag inte fattar VARFÖR han skulle göra det om han klivit av tåget på fel station)

Jisses, vilket svamligt svar. Jag hoppas det var nåt som gav svar på nån av dina frågor. :-)
Citera
2017-07-19, 22:13
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ok, jag förstår hur du tänker.

Men varför skulle Missing People misstänka att ett brott är begånget?

Och om de misstänkte det, borde de då inte ha något indicium, något som tyder på att ett brott är begånget. Och om de misstänker det för att de har "kött på benen" borde väl ändå polisen vara inkopplad? Ingenstans har jag läst om att någon skulle tro att det finns minsta misstanke i nuläget om att ett brott är begånget?

Och dessutom, varför skulle Missing People tänka att han skulle finnas just i Hällabrottet om ett brott var begånget?
Då skulle han ju kunna finnas var som helst?

MPS kan väl tänka den tanken precis som att jag är öppen för den förklaringen, eller?

Det kött(intuition) som vissa begåvade människor besitter får inte polisen att agera, de behöver konkreta omständigheter som kan tala för brott för att lyfta ett finger i ärendet, precis som det ska vara.

Du har inte läst allt i den här tråden märker jag. Till exempel jag för resonemang om att ett brott kan vara begånget, det är absolut inte uteslutet att P utsattes för ett brott.

MPS har kanske läst om styckmörderskan som dumpade kvarlevor i Hällabrottet och dragit slutsatsen att folk i trakten kan tänka samma tanke, att Hällabrottet är en smidig dumpningsplats.

Jag tänker dock i andra banor. Om någon har dumpat P i Hällabrottet så bör även ryggsäcken dumpas där. Därför, om P är utsatt för ett brott, så hände det i en bil, väskorna är ett villospår.
Citera
2017-07-19, 22:13
Medlem
Citat:
Ett perfekt ställe att sänka en person som man vill bli av med, blev P påkörd av en lastbil vid Woodys tro?

För inte tror väl någon att en psykotisk och förvirrad P med dåligt lokalsinne och noll orienteringsförmåga på egen hand tog en promenad till Hällabrottet för att ta livet av sig.

All logik och sunt förnuft säger att om P skulle gå till Hällabrottet så var han tvungen att ha mobiltelefonen igång, karttjänst.

Tror någon att P råkade hamna i Hällabrottet av en slump? Det tror inte jag, därför så tror jag att ett sök ska göras där därför att man misstänker att någon tog livet av P och dumpade honom där.
Man behöver inte ha lokal sinne för att hitta det då det är hur enkelt som helst.
Citera
2017-07-19, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Japp. Jag orkar inte heller leta upp längre. Det har skrivits så sjukt mycket. Men jag vet att jag läste det.
Ja de sökte ju i sannahed någongång precis i början
Citera
2017-07-19, 22:18
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caccarina69
Vid Woodys finns det flera företag, och det var väl där resväskan hittades. Där rör det sig relativt mycket folk, både kunder och såna som jobbar där. Mycket med Hallsbergs-mått, vi snackar inte t-banan en fredag.

Jag tror inte det går nån bilväg varken direkt från Woodys eller från M*rkservice till bygget med kameraövervakning, däremot går det att gå rakt över åkern. Då är det inte långt. Vad jag förstår så hittades ryggsäcken i närheten av den byggplatsen, och om man står i närheten av bygget så är det, fågelvägen, raka spåret till Woodys och stationen. Bygget är nåt som hör till järnvägen, typ en tågverkstad, jag minns inte namnet på företaget.

OM P gick från tåget upp i glasröret över spåren så är det liksom bara att följa näsans riktning till Woodys sen. När man kommer ner från röret är det en liten grusgång rakt mellan en massa cementrör, rakt över till Woodys, så om han bara gått planlöst så är det en rätt naturlig väg. Om han sedan dumade väskan och tog Ralavägen åt höger, förbi M*rkservice och upptäckte att det var en återvändsgränd kan han mycket väl ha gått över åkern (även om jag inte fattar VARFÖR han skulle göra det om han klivit av tåget på fel station)

Jisses, vilket svamligt svar. Jag hoppas det var nåt som gav svar på nån av dina frågor. :-)

Ett mycket bra svar, tack, jag förstår precis.

Min tanke var att om P gick den där vägen så kan han teoretiskt ha blivit påkörd vid Woodys( inte samma sida dock) . En lastbil på väg österut på Ralavägen mot M*rkservice skymmer vad som sker till höger om fordonet, P kan teoretiskt ha kastats av vägen åt höger eftersom att han då kom från höger.

Teoretiskt så kan det gå trafik mellan M*rkservice och byggarbetsplatsen, och för att komma till bygget så kan man köra längs med den väg där ryggsäcken hittades kastad över ett dike. Just därför frågar jag.
Citera
2017-07-19, 22:20
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Piavik
Man behöver inte ha lokal sinne för att hitta det då det är hur enkelt som helst.

Menar du att en psykotisk och förvirrad person med dåligt lokalsinne och noll orienteringsförmåga hittar till Hällabrottet från Hallsberg järnvägsstation hur enkelt som helst?

Visste P ens om att det finns något som heter Hällabrottet?
Citera
2017-07-19, 22:21
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Liberty75
Japp. Jag orkar inte heller leta upp längre. Det har skrivits så sjukt mycket. Men jag vet att jag läste det.

Precis.
Nu hittade jag en person i tråden 29/5, som skrivit om vittnet i Sunnahed:
Citat:
Återigen info om att han setts efter försvinnandet i byn.
Citat:
"Han gick mot sannahed/rala i måndags (sågs av vittne), men sedan setts i Hallsberg igen på tisdagen! Polisen vet om detta!"
https://www.flashback.org/sp60858245
Och lite längre ner, #172:
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Mogna-Meloner
Det vore ju fantastiskt om det är han. Var har du sett infon?

Kommenterat av en Hallsbergs-bo (såvitt jag kan förstå) på Missing Peoples facebook.

Längre änså kom jag inte den "sanningen". Nu iaf.
Citera
2017-07-19, 22:37
Medlem
Liberty75s avatar
Citat:
Precis.
Nu hittade jag en person i tråden 29/5, som skrivit om vittnet i Sunnahed:

https://www.flashback.org/sp60858245
Och lite längre ner, #172:

Längre änså kom jag inte den "sanningen". Nu iaf.

Hmm, märkligt att han sågs på tisdagen också. Tänker att Hallsbergsborna är mer "down to earth" än FB-gruppen, där det räcker med att hitta en uteliggare så är det Patrik.

Har han gått omkring hela natten och funderat på självmord men inte klarat det? Så han återvänder nästa dag för att hämta väskorna som då är borta. Sågs han inte vid återvinningscentralen, har jag för mig?
Citera
2017-07-19, 22:37
Medlem
Citat:
Ok, jag förstår hur du tänker.

Men varför skulle Missing People misstänka att ett brott är begånget?

Och om de misstänkte det, borde de då inte ha något indicium, något som tyder på att ett brott är begånget. Och om de misstänker det för att de har "kött på benen" borde väl ändå polisen vara inkopplad? Ingenstans har jag läst om att någon skulle tro att det finns minsta misstanke i nuläget om att ett brott är begånget?

Och dessutom, varför skulle Missing People tänka att han skulle finnas just i Hällabrottet om ett brott var begånget?
Då skulle han ju kunna finnas var som helst?

Nu kanske jag tänker fel igen.. Men de behöver väl inte misstänka brott, för att söka där. De kan väl söka där av samma anledning som alla andra ställen..?
Citera
2017-07-19, 22:39
Medlem
NinaBes avatar
Citat:
Ja, det är konstigt att man bara kan försvinna utan ett spår, mitt på ljusan dagen.

Det måste ju ändå finnas en tanke hos Missing People varför man söker där. De måste ju ändå tro att han kan ha tagit sig dit på något sätt, trots allt. Annars skulle de ju inte söka där.

Frågan har ställts i "sekten!" Dock utan svar!
Citera
2017-07-19, 22:41
Medlem
Citat:
Menar du att en psykotisk och förvirrad person med dåligt lokalsinne och noll orienteringsförmåga hittar till Hällabrottet från Hallsberg järnvägsstation hur enkelt som helst?

Visste P ens om att det finns något som heter Hällabrottet?

Han kan väl hamnat där utan att leta efter stället?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in