2017-07-19, 10:17
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LiNUs587
Torbjörn Nillson som ny assisterande i IFK alltså.

Med Gud på bänken kanske spelarna vaknar till, nu hänger det på dom.

Roligt citat i sammanhanget.

Citat:
Torbjörn Nilsson är kass!
Citera
2017-07-19, 10:46
Medlem
Shuyins avatar
Torbjörn Nilsson känns inte så modernt 2017 direkt.
Citera
2017-07-19, 10:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gato12
Tony Tiger! Släkt med Tord Grip! Förde Bajen raka vägen till Superettan!

Hur kan man bara glömma en så karismatisk person? Han kunde hålla en hel presskonferens utan att man fattade ett ord vad han menade. En riktig visionär!

Haha, jag såg faktiskt den lallaren på Liseberg igår. Skojar inte. Han bör vara högaktuell!

Bra Tony, bra. Avgå!
Citera
2017-07-19, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
DamfotbollsRehn har vi redan använt oss av, då tillsammans med Jonas Olsson.(2007-2011)
SM guld vann dom året efter Kjell Pettersson dvs 2007, sen gick det väl utför ?

Hamrén och Rolle Nilsson är mina favoriter.
Kung Svennis gjorde bra ifrån sej sist han var här, men det höll på att gå fullständigt åt h-vete i början. Av det kan man lära att tålamod inte är så dumt.

Stahre gjorde ett bra jobb, men se det tyckte tydligen inte Herr Gren.
Att ta bort motivationen hos en hel drös med spelare tycks Gren ha gjort, och då spelar det egentligen ingen roll vad tränaren heter. Otrygghet och ovisshet i laget är ett gissel som Gren bär ansvaret för. Så egentligen borde Gren tvingas träna och återställs det han ställt till med.
Trots att Spelarna har garanterat mer emot Gren än Lennartsson.

Vem blir namnet efter Lennartsson i denna lista över tränare i blåvitt ?
http://www.ifkgoteborg.se/Om-IFK-Goteborg/Presentation/Statistik/Blavita-tranare/

Kjell var egentligen en interimslösning, då han tog över efter det att den halvalkoholiserade norrmannen sagt upp sig, Arne var väl bra på många sätt, är det någon som vet varför han kastade in handduken?

Stahre är nog den tränare jag gillat mest under mitt liv som vuxen och det är nog den största tabben Gren gjort. Det omtalade spelarupproret osar kontraktskonflikt, ungefär som hamn och sopstrejken, dvs jag har väldigt lite sympati för spelarna.
Citera
2017-07-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Nej skämt o sido så tror jag inte att Thern är rätt väg att gå. Det finns en anledning till att Thern aldrig lyckats bygga en habil tränarkarriär trots att det alltid snackas om honom i tränarsammanhang. Han anses väl vara ganska besvärlig att jobba med och kräver total "underkastelse" av alla involverade. Frågan är hur väl det faller ut med Gren och ledningen.

Ja det är kanske sant, en jävligt sympatisk människa som jag inte hade haft något emot att se i Blåvitt någon gång i framtiden är Kennet Andersson, men han har ju ingen som helst erfarenhet, hans fotbollskarriär efter det att han "slutade", är begränsat till Gårda BK ... så antagligen har han ett ganska begränsat intresse av att bli tränare.

Jimmy Thelin skulle kunna vara ett alternativ, han har gjort ett ganska bra jobb med J Södra tycker jag även om detta året inte riktigt har varit lika kul som det jag såg med dom förra året.

Citat:
Ursprungligen postat av MrOrdonnee
Kör vi de gamla vanliga namnen, så är väl Högmo ett intressantate tillgängligt namn. Men ni vill väl ha AIK-anknytning och inte DIF? Så det blir väl Hamrén, Backe, Ericsson, Alm, Swärd, Baxter, Mellberg eller Mjällby?

hehe, vad gör egentligen Mjällby nu?
Citera
2017-07-19, 13:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av LiNUs587
Torbjörn Nillson som ny assisterande i IFK alltså.
Detta betyder så mycket för många supportrar och förening, jag hoppas verkligen spelarna förstår det och inte underpresterar. Minsta burop mot gud så ryker näsbenet.
Citera
2017-07-19, 16:26
Medlem
Torbjörn Nilsson tillbaka i föreningen alltså. Som blåvitt-supporter är man kanske lite färgad, men det finns ärligt talat mycket få, döda eller levande, som har större legend-status i allsvenska fotbollen.

Hans framgångar och prestationer med klubben är i stort sett utan motstycke. Samtidigt har han alltid varit så lugn och tillbakadragen i övriga sammanhang, och levde aldrig upp till sin fulla potential ifråga om landslags- och proffskarriär, vilket fått honom att kännas något mytomspunnen på något sätt. Vet inte alls vart det hamnar i slutändan, men känns verkligen spännande att han är på plats, och hoppas att det kan bli långvarigt.

https://youtu.be/_jDcm-rR0vs Denna skumma gubben sätter väl orden på det hela
Citera
2017-07-19, 16:36
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eaglesandshit

hehe, vad gör egentligen Mjällby nu?

Han tränar Västerås SK.
Citera
2017-07-19, 16:48
Medlem
feldgraus avatar
Det känns fint att ha Gud tillbaka på Kamratgården efter 31 år. Ett genidrag av ledningen som inte tar in honom som huvudtränare (för att många supportrar inte vill ta risken att glorian skulle hamna på sned), men ändå tar in honom i staben (för att många supportrar vill ha honom i föreningen), i ett läge när det egentligen inte kan gå så mycket sämre och han därmed per automatik kommer göra ett bra jobb.

När Torbjörn kommer på tal här på FB tänker jag för övrigt alltid på nedanstående (tio år gamla) inlägg av TopDawg, en klassisk AIK-skribent på forumet.

Citat:
Ursprungligen postat av TopDawg
Torbjörn Nilsson denne känslige kock som ingen haft en aning om var de skulle göra av honom. Nu sorgligt förpassad till bakgården. Starta ett program och låt barnen leka fotboll med Torbjörn. Mycket bättre än att exponera samma barn mot Zlatan.

Torbjörn Nilsson är en feg skit som inte tog straffen mot Barca borta men han är den största artist svensk fotboll haft sen urminnes tider.

Han får inte rinna ut i sanden. Varför hyllas inte han på fotbollsgalan? Det är tammefan helt absurt. Den störste artist vi nånsin haft?

Hjulbent och jävlig men det finns bara en TN.

Ibland vet man inte vad man ska skriva förrän man börjar. Passar det inte här flytta skiten till Torbjörn Nilssons hyllningstråd´.

/feldgrau
Citera
2017-07-19, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Har Mild nån tränarutbildning överhuvudtaget? Sen var det ju han som såg till att Göteborgs ekonomi är som den är.

Det är som det är, säger Henrik "HENKE" lARSSON nästa säsong medan ni spelar ut bollar på kanterna för tröstlösa inlägg mot 150 cm anfallare. Antar ni lånar Jordan snart med köpoption.
Citera
2017-07-19, 20:33
Medlem
locknlolls avatar
Torbjörn ska ta hand om anfallet. Nu återstår det att vaska fram en tränare som tar hand om försvaret. Huvudtränare är ju redan klar.

Men förvänta er inga underverk nu i början. Tränarna måste få tid på sej att sätta sin prägel på laget. När det kommer till motivation och psyke tror jag att Torbjörn kommer att vara till stor hjälp för många.
Senast redigerad av locknloll 2017-07-19 kl. 21:00.
Citera
2017-07-19, 20:36
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kostymnisse
Att Paka befinner sig en bit från startelvan beror ju på skadan... Svårt att vara med i elvan/truppen när man är skadad som han varit även om han så smått är på väg tillbaka nu...

Som sagt, Paka har en bit kvar till storform.
Och vad är då bättre än att låta Paka tillsammans med Seb O hitta en storform som får oss alla att häpna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in