Citat:
Ursprungligen postat av
Kimzzie
Hej, jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga ut detta, men har panik nu. Skulle nyss hjälpa min 9åriga lillasyster att ladda ned en sak på hennes iPad. Så då var jag inne på safari, och så råkade jag se att hon hade kollat på porr! Hon hade sökt på typ "hångel och sex videos" och såg även att hon hade sökt bara på "sex". Min syster var inte med mig då så hon vet inte att jag har sett att hon kollar på det.
Och egentligen så förstår jag att hon bara är nyfiken. Jag själv är 15 och jag började väl titta på saker när jag var 10/11. Det var typ jag och min kompis som hittade någon sexblogg där det fanns lite bilder och videos och så - vi tyckte det var jättespännande och visade alla andra tjejer nästa dag i skolan. De var tvugna att komma in en efter en på skoltoaletten och så visade vi bilderna haha.
Men det känns ändå så fel på något sätt, och det känns så konstigt att min lillasyster kollar på det. Jag tycker hon är så liten liksom. Och jag vill inte direkt ta snacket om blommor och bin med henne haha. Tror dock att mamma och pappa har gjort det, men då är ju det bara hur barn blir till, inte hur sex är mer allmänt.
Borde jag berätta för mina föräldrar, eller är det lugnt och kommer bara skapa pinsam stämning? Eller borde jag säga något själv till min syster?
Värt att notera: det är inte så att hon kollar konstant på porr, när jag kolla datumet på historiken sen stod det att det var 3 veckor sedan hon hade sökt på det.
Utifrån språkbruk, ordval och den generella historien skulle jag nog säga att du är en vuxen man, inte 15, med pedofila böjelser där du på något ofriskt vis vill skapa diskussion kring hurvida 9-åriga tjejer tittar på porr.
Jag må ha fel, men det är föga troligt.
Mitt bästa råd är att uppsöka en psykolog för dina problem, eller ännu bättre: ta fram närmaste sax och klipp av snabeln, för det här kommer inte sluta bra. På riktigt.
Edit: såg att "kimzzie" nu är avstängd, så jag antar att jag hade rätt.
För övrigt känns det jävligt creepy när användare svarar "seriöst" på sådana här uppenbara pedofiltrådar. Men jag antar att Flashbacks yttrandefrihet lockar till sig allehanda avskum som gärna vill bli satta på plats. Det är nämligen det som sker här. Hårt men rättvist.