2017-07-19, 18:08
Bannlyst
Hej, jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga ut detta, men har panik nu. Skulle nyss hjälpa min 9åriga lillasyster att ladda ned en sak på hennes iPad. Så då var jag inne på safari, och så råkade jag se att hon hade kollat på porr! Hon hade sökt på typ "hångel och sex videos" och såg även att hon hade sökt bara på "sex". Min syster var inte med mig då så hon vet inte att jag har sett att hon kollar på det.

Och egentligen så förstår jag att hon bara är nyfiken. Jag själv är 15 och jag började väl titta på saker när jag var 10/11. Det var typ jag och min kompis som hittade någon sexblogg där det fanns lite bilder och videos och så - vi tyckte det var jättespännande och visade alla andra tjejer nästa dag i skolan. De var tvugna att komma in en efter en på skoltoaletten och så visade vi bilderna haha.

Men det känns ändå så fel på något sätt, och det känns så konstigt att min lillasyster kollar på det. Jag tycker hon är så liten liksom. Och jag vill inte direkt ta snacket om blommor och bin med henne haha. Tror dock att mamma och pappa har gjort det, men då är ju det bara hur barn blir till, inte hur sex är mer allmänt.
Borde jag berätta för mina föräldrar, eller är det lugnt och kommer bara skapa pinsam stämning? Eller borde jag säga något själv till min syster?

Värt att notera: det är inte så att hon kollar konstant på porr, när jag kolla datumet på historiken sen stod det att det var 3 veckor sedan hon hade sökt på det.
Citera
2017-07-19, 18:21
Medlem
Jag tror inte att det är så farligt, utan ren nyfikenhet. En bekant, som jobbade på dagis, har
berättat att det har hänt vid ett flertal tillfällen att barnen där har lekt "både det ena och det
andra". Sedan så vet man ju inte om hon har tjuvtittat på det som pappa har varit inne på,
kanske att hon då blev nyfiken. Så det har nog att göra med vad hon har sett vad andra har
tittat på, och sedan tagit efter. Menar inte på något sätt att klandra din pappa, men svaren
på dagis var att de sagt att en förälder/föräldrar hade gjort likadant.
Citera
2017-07-19, 18:21
Medlem
Låter ganska oskyldigt ännu. Sexualundervisningen i skolorna som numera läggs ut på extremister från RFSU är betydligt värre. Normal sex och normala känslor är enligt RFSU onormala och den allra mest perversa och onormala "sex" man kan tänka sig lärs ut till barnen.
Det som var för perverst för att komma in i porrmagasinen på 60-talet är nu sådant som RFSU predikar i svenska skolor.
Jag tror inte du ska göra något väsen av det.
Citera
2017-07-19, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kimzzie
Hej, jag visste inte riktigt vart jag skulle lägga ut detta, men har panik nu. Skulle nyss hjälpa min 9åriga lillasyster att ladda ned en sak på hennes iPad. Så då var jag inne på safari, och så råkade jag se att hon hade kollat på porr! Hon hade sökt på typ "hångel och sex videos" och såg även att hon hade sökt bara på "sex". Min syster var inte med mig då så hon vet inte att jag har sett att hon kollar på det.

Och egentligen så förstår jag att hon bara är nyfiken. Jag själv är 15 och jag började väl titta på saker när jag var 10/11. Det var typ jag och min kompis som hittade någon sexblogg där det fanns lite bilder och videos och så - vi tyckte det var jättespännande och visade alla andra tjejer nästa dag i skolan. De var tvugna att komma in en efter en på skoltoaletten och så visade vi bilderna haha.

Men det känns ändå så fel på något sätt, och det känns så konstigt att min lillasyster kollar på det. Jag tycker hon är så liten liksom. Och jag vill inte direkt ta snacket om blommor och bin med henne haha. Tror dock att mamma och pappa har gjort det, men då är ju det bara hur barn blir till, inte hur sex är mer allmänt.
Borde jag berätta för mina föräldrar, eller är det lugnt och kommer bara skapa pinsam stämning? Eller borde jag säga något själv till min syster?

Värt att notera: det är inte så att hon kollar konstant på porr, när jag kolla datumet på historiken sen stod det att det var 3 veckor sedan hon hade sökt på det.
Jag kollade i porrtidningar när jag var i hennes ålder. Min sexuella debut var relativt tidig och redan i 11-års åldern ville jag pröva att ha sex. Ju längre din syrra väntar med sin sexuella debut, desto bättre. Ha ögonen öppna för om hon visar tecken på utseendefixering eller nåt annat som hör tonåren till ( BH, smink mm). Om hon beter sig brådmoget, prata med henne om att hon måste vänta tills hon är riktigt mogen innan hon har sex. Men än så länge är det ingen fara!
Citera
2017-07-19, 18:36
Medlem
Eoppoyzs avatar
Det är 18-årsgräns på FB.

Förtydligande det andra var det nog enbart nyfikenhet. En klasskompis och jag tittade i hans pappas porrtidningar när vi var kanske 8 år gamla. Det var endast nyfikenhet.
Citera
2017-07-19, 18:38
Medlem
Jag tycker det är illa. Tänk på att porr inte bara är "porr" hon kanske hittar sjuk porr, så blir hon nyfiken och sedan kan det utvecklas till konstigheter med åren. Sen vad mer kan hända? Hon kanske till och med tar kontakt med gubbar när hon är 13 och kan råka illa ut.

Personligen tycker jag man ska ha stenkoll på sina ungar och internet fram tills de är åtmi stånde 15år
Citera
2017-07-19, 19:18
Medlem
fluffypuffys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kimzzie

Utifrån språkbruk, ordval och den generella historien skulle jag nog säga att du är en vuxen man, inte 15, med pedofila böjelser där du på något ofriskt vis vill skapa diskussion kring hurvida 9-åriga tjejer tittar på porr.
Jag må ha fel, men det är föga troligt.
Mitt bästa råd är att uppsöka en psykolog för dina problem, eller ännu bättre: ta fram närmaste sax och klipp av snabeln, för det här kommer inte sluta bra. På riktigt.

Edit: såg att "kimzzie" nu är avstängd, så jag antar att jag hade rätt.

För övrigt känns det jävligt creepy när användare svarar "seriöst" på sådana här uppenbara pedofiltrådar. Men jag antar att Flashbacks yttrandefrihet lockar till sig allehanda avskum som gärna vill bli satta på plats. Det är nämligen det som sker här. Hårt men rättvist.
Senast redigerad av fluffypuffy 2017-07-19 kl. 19:27.
Citera
2017-07-20, 04:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fluffypuffy
Utifrån språkbruk, ordval och den generella historien skulle jag nog säga att du är en vuxen man, inte 15, med pedofila böjelser där du på något ofriskt vis vill skapa diskussion kring hurvida 9-åriga tjejer tittar på porr.
Jag må ha fel, men det är föga troligt.
Mitt bästa råd är att uppsöka en psykolog för dina problem, eller ännu bättre: ta fram närmaste sax och klipp av snabeln, för det här kommer inte sluta bra. På riktigt.

Edit: såg att "kimzzie" nu är avstängd, så jag antar att jag hade rätt.

För övrigt känns det jävligt creepy när användare svarar "seriöst" på sådana här uppenbara pedofiltrådar. Men jag antar att Flashbacks yttrandefrihet lockar till sig allehanda avskum som gärna vill bli satta på plats. Det är nämligen det som sker här. Hårt men rättvist.

Han är avstängd för att han inte fyllt 18 ännu :facepalm: Jag tror inte det är onormalt att söka på porr när man är 9 för övrigt.
Citera
2017-07-20, 18:28
Medlem
Joakwims avatar
Jag tycker att du kan vara lugn OP såvida din lillasyster inte uppvisar beteende som indikerar på att hon själv skulle kunna bli påtvingade eller sexuellt våldsam. Om hon kollar på porr så är det hennes ensak! Hoppas du fortsätter vara en tillsynes omtänksam men respektfull storebror!
Citera
2017-07-20, 19:03
Medlem
DeadByDawns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av biomatec
Låter ganska oskyldigt ännu. Sexualundervisningen i skolorna som numera läggs ut på extremister från RFSU är betydligt värre. Normal sex och normala känslor är enligt RFSU onormala och den allra mest perversa och onormala "sex" man kan tänka sig lärs ut till barnen.
Det som var för perverst för att komma in i porrmagasinen på 60-talet är nu sådant som RFSU predikar i svenska skolor.

Haha! Vafan? Ta på dig foliehatten igen så blir det tyst och skönt ska du se!
Citera
2017-07-20, 19:43
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeppaKaKa
Jag tycker det är illa. Tänk på att porr inte bara är "porr" hon kanske hittar sjuk porr, så blir hon nyfiken och sedan kan det utvecklas till konstigheter med åren. Sen vad mer kan hända? Hon kanske till och med tar kontakt med gubbar när hon är 13 och kan råka illa ut.

Personligen tycker jag man ska ha stenkoll på sina ungar och internet fram tills de är åtmi stånde 15år

Ja, hon kanske börjar kolla bondage och utveckla en fetisch. Som Pepparkaka skriver TS så skall du hålla koll på ungen för det är ingen hypotes, det här kommer ske med största sannolikhet eller hur peppakaka?
Citera
2017-07-20, 19:49
Medlem
Alvaros avatar
Hahah så typiskt flashback att det finns en extrem foliehatt i tråden som tror att alla är pedofiler bara för att man försöker hjälpa varandra med hur man ska ta hand om barn/syskon.. Känns spontant som att det säger mer om dig än om folk i tråden. Det är DU som ser en 9åring som något sexuellt så du börjar dra associationer till pedofili.. Normala människor som läser detta tolkar det som att tråden handlar om hur man hanterar ett nyfiket barn och inget annat.

ontopic:
Av de flickvänner/kvinnliga nära vänner jag haft/har så verkar det som att det är rätt normalt att ha tittat på porr redan vid 10års ålder även som kvinna..

Det jag däremot vet är att som pojke är det nästan onormalt att inte ha gjort det. Jag kollade på porr vid säkert 6-7års ålder första gången och vi spred runt porrtidningar vi hade hittat osv till varandra i väldig tidig ålder. När vi var 10-13 år tyckte vi det var roligt att chocka varandra med rätt sjuk porr tom utan att någon av oss har tagit någon större skada av det då vi såg det som humor.

Det jag hade gjort är nog att jag hade försökt ha lite koll då och då för att se så det håller sig till "sex och hångel" så att säga.. Du behöver så klart inte börja stalk din systers internetvanor då alla har rätt till sin personliga integritet, men ja, det skadar inte att ha lite koll sporadiskt.

Nu kunde jag inte uppfatta om du var bror eller syster men om du är hennes bror hade jag nog vart mycket försiktig med att snacka med henne om det då det säkert kan ge henne skamkänslor osv.. Om du däremot är hennes syster känns det spontant som att det åtminstone är en möjlighet att ta ett snack med henne om det skulle visa sig gå längre än bara ren nyfikenhet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in