Citat:
Ursprungligen postat av
iesho
Men det konstiga är att polisen tidigt framhåller att SC måste ha varit hemma (enligt tk-listor) långt innan CP blev aktualiserad hösten 1988. I förhörsprotokoll med SC 1987-04-03 nämns tk-uppgifterna.
Men Sigge C själv påstod sig väl sitta i en automobil medan mordet pågick, och han och hans polare tvingades backa 2 gånger efter att ha fått möte då dom körde mot enkelriktat?
Sigge C har dock kommit med många olika uppgifter (dock inte om färden mellan Oxen och hemmet, om jag minns rätt) under resans gång och hans pålitligthet måste betraktas som måttlig.
Vidare:
Observationen Pia gör av en person i exklusivare bil, klädd på ett sätt som stämmer bra med GM, strax norr om mordplatsen ca 23:16, är den bästa indikationen på hur GM tog sig till platsen. Att han kom i bil och släpptes av (troligen söder om korsningen Tunnelgatan-Sveavägen) på västsidan för att sedan ställa sig i det berömda hörnet och avvakta.
Vi vet inte om det var GM, men det finns vad jag vet ingen bättre annan beskrivning av någon tänkbar GM och dennes ankomst till mordplatsen. Denna hypotes är, enligt mig, den bästa vi har. Den kan vara fel. Den kan vara rätt.
Citat:
Kan det vara därför Annette Kohut förhör är hemligstämplat, hon tog vänster efter garaget och åkte förbi den springande mannen på Luntmakargatan.
Kanske. Jag tror dock att Kohuts förhör är hemligstämplat av mer direkta Hans Holmér-relaterade skäl. Men jag vet ju inte. Personer på Luntmakargatan som man inte vill förklara kan vara skäl nog. Speceillt om denne är polis. Ännu värre om han var i tjänst vid tillfället.