2017-07-17, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
HH påstås sig inte heller känna till att det har hänt märkliga saker utanför Palmes bostad
Se här när han svarar -Orkar inte längre möta reportern med blicken utan tittar ner i golvet
https://www.youtube.com/watch?v=3TdaGtaltUE 10.04
Vi vet ju att Lisbet rapporterat om detta det kan ju inte undgått HH

Undra om Lisbet fått ""bevismaterial"" att OP var landsförädare och därmed inte vetat vad hon ska tro om saken och medvetet valt att hålla tyst.

Kan det tom va så att Lisbet talat om styrt promenaden eller talat om för någon som hon hade förtroende för vad de skulle gå. Någon som sade sig måste tala med OP- För att få Lisbet oskyldig måste man dra på med att hon blivit skjuten också.

Fast man kan inte bli svedd av en kula den bränner ett stort köttsår.
Lisbet var kanske medveten om en övning eller att de skulle träffa någon?
Övningen kanske bara är ett påhitt för att förklara bort alla wt-män?
Jag tycker HH gör en helt korrekt redogörelse av vad man då visste , inget att anmärka på. Att LP skulle känna till något hör till konspirationsteoretikerns långsökta tankar.
Citera
2017-07-17, 11:57
Bannlyst
Det som förvånar mig är att man använde sådant våld för att få bort OP.
Men man undrar-Guillou IB-affären Guillou måste ju fått brev samtal från alla Palmehatare under 70-80-talet han måste ju varit ev inblandad så långsint som han dessutom är. Hans kompiskap med Gw är inte heller oviktigt
Bordellhärvan
Harward

Var detta samma grupp som till slut låg bakom mordet?
Jag tänker de med högersympatier inom sossarna som Feldt måste ju ha fått kännedom från överklassen via hans fru och andra höga ämbetsmän Ud-personal diplomater-Infot måste ju ha gått fram att man ville få bort OP annars skulle han dö-Eller var det bara OP som skötte säkerheten?
Någon Scori Feldt Sten Andersson måste ju fått höra-Vid omvalet 1985 vilka röstade för o emot att OP skulle få va kvar som tilltänkt statsminister inom Sap? Fanns det några där som ville få bort OP (Feldtfalangen?) Var det de som konspirerade talade bredvid mun?
https://www.nordfront.se/chutzpah-tio-sanslosa-uttalanden-fran-ledande-sionister.smr

Ett sjukt program kalla det Chutzpah Dvs vi judar fortsätter styra er ändå som det betyder-Här med den då förändrade tv´n. Nu var stela OP aktiga svt´s kanaler bortglömda nu andades det nya tider-Icensatt för den Rotschild/bonnierarbetande juden Ascberg via Stenbeck omgjorda tvshow. Som sagt med hosten den icke oskyldige men ständigt återkommande juden Robert Asch vars farfar var inblandad i socialdemokratins uppbyggande liksom komunismen o förskingrade tsarrysllands guld o hade ensamrätt att låna ut.
Möts här med Olof Palmes bror som får stå ut med kinetik o taktila underliggande budskap-där alla i publiken poliser säpo spioner tar Robert i handen under festliga former underförstått det är bättre nu. Sist tar han huvudrollsinnehavarna Palmes bror sittandes jämte Guillou.

Budskapet bör vara nu fortsätter en annan form av socialdemokrati men ändå som förut kontrollerad av judar https://www.youtube.com/watch?v=YbyTANqxFZo

Ändå rätt skrämmande att OP närmaste vän springer med osanning om att Christer Pettersson är inbladndad-Nästan så man misstänker Dahlsten vara en av de i sammansvärjningen
https://www.svd.se/ulf-dahlsten-beredd-att-ge-uppgifterna-till-polisen Eller har han fått order om hur han ska förhålla sig i detta genomkoruppta Sverige.
Senast redigerad av janostortan 2017-07-17 kl. 12:46.
Citera
2017-07-17, 13:16
Medlem
Thurizas-09s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Hon är ett brottsoffer. Hennes man blev mördad och hon själv beskjuten. Och absolut inga fakta talar för att hon hade någon särskild roll i ett möte av något slag. Hon och Olof var på väg hem från ett biobesök helt ovetande om att de vandrade i ett noggrant planerat scenario. Olof Palme var riktigt illa ute redan i det läge då han satte sig i biosalongen.

En sak talar emot LP, MP och IK. Deras berättelser om utsläppet stämmer inte överens. Inte heller stämmer de överens med Guns och Katrins berättelse om en man i beige rock som tycktes attackera Palme precis utanför biografen i Lisbets närvaro. Där tror jag att hon undanhåller något för att skydda en person som hon inte föreställer sig var inblandad i mordet.

Lisbet bör naturligtvis respekteras som ett brottsoffer if första hand. Å andra sidan är det inte "hat" att uppbringa alternativa scenarion, såsom att hon faktiskt var inblandad.

Nu är det väldigt osannolikt med tanke på omständigheterna kring mordet, men att hålla alla dörrar öppna i den viktigaste mordutredningen i Sveriges historia är en kriminalteknisk självklarhet. Ovasett om såsom vissa hävdar att fjuniga nykläckta kriminalare sitter och mörklägger sanningen.
Citera
2017-07-17, 14:14
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thurizas-09
Lisbet bör naturligtvis respekteras som ett brottsoffer if första hand. Å andra sidan är det inte "hat" att uppbringa alternativa scenarion, såsom att hon faktiskt var inblandad.

Nu är det väldigt osannolikt med tanke på omständigheterna kring mordet, men att hålla alla dörrar öppna i den viktigaste mordutredningen i Sveriges historia är en kriminalteknisk självklarhet. Ovasett om såsom vissa hävdar att fjuniga nykläckta kriminalare sitter och mörklägger sanningen.
Javisst, men man kan inte kalla hypoteser för faktum och sedan anklaga personer p.g.a. sitt scenario. Alla misstänker vi den ena eller den andra, och det är illa nog, men det är helt galet att klandra dem man misstänker för att de finns i ett scenario.
Citera
2017-07-17, 17:14
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Okej, ja det är ju fakta vi har. Fick intrycket att något nytt tillkommit. Hinner inte utreda detta närmare nu, får återkomma, men grovt (allt är cirkatider):

23.21.40 GM lämnar mordplatsen.
23.22 GM når trappans fot. LJ ser honom.
23.22.30 GM når trappkrönet. LJ ser honom.
23.23 GM springer på DB gata (om han gjorde det).
23.23 YN ser GM (om hon gjorde det).
23.23.30 LJ börjar springa uppför.
23.24 LJ möter YN nära trappkrönet.
23.24.10 YN börjar gå nerför.
23.24 Första polislarmet går ut. GS når mordplatsen (hör larmet på vägen).
23.24.30 LJ på DB gata (GM är försvunnen).
23.24.30 Södermalmspiketen når mordplatsen.
23.25.30 Södermalmspiketens poliser har, efter viss väntan på order, nått trappans fot.
23.25.30 YN möter poliserna vid trappans fot.

Då har det tagit YN och hennes berusade kompis 2,5 minut att gå från observationspunkten på DB gata till trappans fot.

Då har det tagit henne och hennes berusade kompis 1 min o 20 sek att gå nerför trappan.

Ja, YN och hennes berusade kompis rörde sig sakta. Men är det orealistiskt - dvs uteslutet - sakta?

Vet inte, får nästan provgå sträckan igen.

Att det skulle ta YN 2,5 minuter att går från Johannesgatan till foten av trappan, är en så lång tid, att det förefaller vara uteslutet. Avståndet är ca 100 meter och det betyder att de då går i en snittfart av 2,5 km/h. Det är oändligt långsamt, såvida man inte är sjuk eller dyngrak. Här får vi dock svävande uppgifter, YN säger att A är mycket berusad, medans de poliser YN och A möter inte upplever A som sådan. Det finns inget i de uppgifter som jag sett om YN att de skulle gå långsamt, stannat utefter vägen en längre stund eller så för att förklara en lång tid för vägen de går. Tvärtom verkar de promenera i normal fart med ett kort stopp med LJ. Normalt promenadtempo är 5 km/h.

Om man detaljgranskar vad YN uppger så säger hon i förhör att hon och A är på en klubb på Johannesgatan (10). De lämnar den 23.15-23.20, bara de 2.
Från klubben är det 80 meter till DBs gata. 145 meter till Malmskillnadsgatan. 180 meter till foten av trappan. 280 meter till platsen där OP ligger på trottoaren.

Går YN i normal takt, dvs 5 km/h, så tar hela sträckan 3 minuter och 20 sekunder, utan stopp. Stoppet de gör med LJ förefaller vara en fråga och ett svar långt, dvs mycket kort.

Utefter vad YN uppger ger detta att om YN lämnar klubben 23.15 är hon vid mordplatsen 23.18.30, dvs före mordet.

Lämnar YN klubben 23.20 når hon mordplatsen 23.23.30, dvs innan medans vittnet LLs försök att nå polis ännu pågår, och innan polis anlänt. Det ger även att YN når DBs gata kl 23.21 vilket är före mordet.

Av detta, och att inget finns som antyder en mycket långsam promenad, kan man dra en försiktig slutsats att detta inte stämmer.

Det påstås att Ambulans lämnar mordplatsen kl 23.28.00. När YN når mordplatsen ligger OP ännu på trottoaren.
En absolut senast tid för YNs tid att lämna klubben blir då 23.24.40

Från mordplatsen till Johannesgatan är det ca 200 meter. YN uppger att mannen hon ser inte springer fort. Normal joggningstempo är 10 km/h. Det ger att man springer det på 75 sekunder, dock uppges att GM väntar på mordplatsen i några sekunder, samt att LJ uppger att GM stannar kort på krönet innan denne försvinner. Mötet med YN bör då ske 80-90 sekunder efter mordet, dvs 23.23.00, eller strax före det. Man måste i detta rimligen anta att en GM inte står och väntar på krönet för länge. LJ uppger en kort stund, om det hela ska vara realistiskt fortsätter GM sin flykt direkt efter detta.

Om då YN möter GM 23.23.00 betyder det att YN lämnar klubben 23.22.00 då avståndet mellan dessa platser tar ganska exakt 1 minut att gå i normal fart. I förlängningen ger det att om hon lämnar klubben 23.22.00, och går utefter det som hon själv vittnar om, når hon mordplatsen 23.25.30.

Man kan tämligen säkert dra slutsatsen att ingen polis har nått mordplatsen före 23.24.00. Om pikèten verkligen anländer 23.24.00 och utefter vad poliserna däri själva uppger så når de krönet på trappan på 1 minut efter det att de fått order att springa efter GM (PW). En realistisk tid för det skulle betyda en tid för YNs möte med 3230 till, som allra tidigast möjligt, kl 23.24.40.

Då avståndet från YNs möte med GM till YNs möte med 3230 är 100 meter ger detta, om man räknar bakåt från tiden 23.24.40 som allra tidigast möjliga tid för mötet med 3230, att 100 meter i normal fart gås på inte längre än 90 sekunder inkl möte med LJ. Det ger att YN är vid Johannesgatan ca 23.23.00

1. Och här är den kritiska punkten. Om det är så att YN möter GM så måste YN lämna klubben 23.22.00.

2. Hon möter GM 23.23.00.

3. Då 3230 har ca 700 meter att köra till mordplatsen så måste larmet gå ut exakt kl 23.23.00.

4. 3230 måste nå mordplatsen 23.24.00 om mötet med YN ska vara realistiskt med hennes möte med GM 23.23.00.

5. 23.24.40 som absolut senast, måste 3230 ha mött YN.

Dessa är MÅSTEFAKTORER, om det ska gå ihop.
Citera
2017-07-17, 17:23
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
I min (skalenliga) simulering https://www.youtube.com/watch?v=fZYcluNrJyU&feature=youtu.be fungerar det med de två första polisbilarnas ankomst. Bil 2520 står stilla när de hör ett larm, accelererar korta sträckor, först fram till Sveavägen och sedan fram till Tunnelgatan. Bil 3230 är på rull och kör i hög fart en lång raksträcka från rondellen vid kulturhuset till Tunnelgatan.

Det enda problemet är att LL inte såg någon polisbil innan hans telefonsamtal bröts och den enda lösningen jag kan se är att LL inte såg när 2520 anlände och parkerade på trottoaren 20-30 meter upp mot Kungsgatan. Däremot såg han när 3230 anlände och poliser kom fram till mordplatsen.

Det här är problematiskt. GS är inte nyckeln här, utan det är vilket dags 3230 anländer. I inuti labyrinten nämns att GS säger att ambulansen kom efter ca 1 minut. På annat ställe finns vårdaren i ambulansens uppgifter att ambulansen kom några sekunder efter pikètbussen. För stora toleranser, de stämmer inte. Vill komma så nära som möjligt då mördarjakten bör räknas i sekunder och inte i toleransen +- 1 minut.

Problemet är också att 3230 inte är vid kulturhuset när larmet går, de är allra längst ner i "böjen" på Malmskillnadsgatan.
Citera
2017-07-17, 18:44
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det här är problematiskt. GS är inte nyckeln här, utan det är vilket dags 3230 anländer. I inuti labyrinten nämns att GS säger att ambulansen kom efter ca 1 minut. På annat ställe finns vårdaren i ambulansens uppgifter att ambulansen kom några sekunder efter pikètbussen. För stora toleranser, de stämmer inte. Vill komma så nära som möjligt då mördarjakten bör räknas i sekunder och inte i toleransen +- 1 minut.

Problemet är också att 3230 inte är vid kulturhuset när larmet går, de är allra längst ner i "böjen" på Malmskillnadsgatan.
Det finns inga problem eftersom förloppet går att simulera. Det är inte ens säkert att 3230 åkte på larmet, som de säger, utan de kan ha åkt mot Tunnelgatan efter att ha fått order någon annanstans ifrån.
Senast redigerad av iesho 2017-07-17 kl. 18:46.
Citera
2017-07-17, 19:36
Medlem
ieshos avatar
Den här berättelsen börjar i Mälarhöjden där några familjer brukade festa tillsammans. Festerna ägde rum hemma hos en mångmiljonär som några år senare skulle trolla bort flera hundra miljoner kronor vilka han hade lånat från statliga Nordbanken. På festerna uttrycktes ett så starkt hat mot Olof Palme att några av ungdomarna tyckte att det var extremt. En av dem som deltog på festerna blev senare tillsammans med Mårten Palme och hade möjlighet att påverka skeendena inför biobesöket fredagen den 28 februari.

Ungdomarna ovan, som är mina uppgiftslämnare, målade efter mordet en tavla som föreställde en person som låg på marken sedd genom ett kikarsikte. Tavlan var målad svart runt om och ut i hörnen och i en ljusare cirkel med ett hårkors var den liggande mannen avbildad i tavlans mitt. Jag har sett tavlan som är ganska stor och tror att den var målad i akryl. Inför Mårtens födelsedag köpte hans flickvän tavlan som en födelsedagspresent. Efteråt bad hon att få lämna tillbaka tavlan eftersom Mårten sagt att han fått dåliga vibrationer av den. Någon tid senare gjorde de slut och hon gifte sig då med en VD på Timbro och fick tre söner.
Citera
2017-07-17, 19:42
Medlem
Ove Mollviks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av janostortan
...även om HH är oskyldig men är på plats om tex delar av Säpo är inblandade varför ingriper han inte?..... HH verkar ju vara överst i säk vi denna tiden.
HH tröttnade ganska snart som chef över Säpo då intrigerna efter Vinge heller aldrig fick redas ut gentemot Palme. Som länspolismästare blev HH istället högsta ansvarig för polisens hemliga beredskapsorganisation i händelse av statskupp som just visade sig vara fallet. Hans uppgift var då inte att söka mördaren i första hand utan vilka i svenska försvarsorganisationen som varit anstiftare. Redan innan mordet kunde Baresic med Ustasja och PKK anhang misstänkas för att ha anlitats för att göra allvar av planerad övning. Om det på riktigt var landsförrädare inom Säpo, försvarsmakten eller polisen kunde omöjligt bevisas sedan ny rättsordning börjat gälla med för demokratin omvänd bevisbörda.
Citera
2017-07-17, 20:04
Medlem
PeoFallmos avatar
Citat:
Det finns inga problem eftersom förloppet går att simulera. Det är inte ens säkert att 3230 åkte på larmet, som de säger, utan de kan ha åkt mot Tunnelgatan efter att ha fått order någon annanstans ifrån.

Precis, det är ju dit jag vill komma. Det är den officiella versionen som inte stämmer.

Jag påstår inte heller att det måste vara "på mitt sätt", men det som kommer ifrån myndighetshåll går inte ihop.

Som jag försöker påvisa med mina uträkningar så går det ihop om det följer den officiella versionen på sekunden, annars går det inte.
Jag är även mycket skeptisk till att 3230 skulle ha varit på DBs gata judst i kritiska ögonblicket.

Det jag vet idag, som jag inte visste för ett år sedan, gör mig mycket säker på att 3230 inte var där de påstår vid tiden för mordet.

Det gör mig mycket säker på att YN inte mötte GM, det var en annan person, senare i skedet.

Min uttryckliga åsikt är att GM sprang norrut, mot Johannes kyrka, dock inte in på kyrkans område.
Citera
2017-07-17, 20:11
Medlem
Russinkungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeoFallmo
Det gör mig mycket säker på att YN inte mötte GM, det var en annan person, senare i skedet.

Har du någon teori vem det var hon mötte och vart befann sig den personen vid skottögonblicket?
Citera
2017-07-17, 20:29
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Russinkungen
Har du någon teori vem det var hon mötte och vart befann sig den personen vid skottögonblicket?
Jag tror hon mötte CGÖ och att han stod uppe på trappkrönet när skotten föll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in