2017-07-19, 07:43
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Och varför är frågeställningen "orimligt korkad"?

Jag har ingen vetenskaplig utbildning inom evolutionslära, men kan nog ändå hyfsat säkert konstatera att du har missförstått det hela ganska gravt.
Naturen har ingen som helst anledning att göra dig mer maskulin av sex och onani och din fysiska kvinnlighet styrs inte av sexlust. Det säger sig självt att det vore kontraproduktivt för fortplantningen om hög sexlust skulle göra dig mindre atraktiv för det täcka könet. Läget borde snarare vara det motsatta i syfte att främja artens fortlevnad.
Citera
2017-07-19, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Jag har ingen vetenskaplig utbildning inom evolutionslära, men kan nog ändå hyfsat säkert konstatera att du har missförstått det hela ganska gravt.
Naturen har ingen som helst anledning att göra dig mer maskulin av sex och onani och din fysiska kvinnlighet styrs inte av sexlust.
Förekomsten av mahogny-träd styrs inte av fjällrävar heller, men det finns en gemensam orsak som gör att de inte förekommer i samma miljö: temperatur. En temperatur som är gästvänlig för det ena är ogästvänlig för det andra. Byt ut temperatur mot hormoner och du har den gemensamma orsaken till ett liknande motsatsförhållande mellan fysiskt kvinnliga drag och sexlust. Om jag inte har fel.

Citat:
Det säger sig självt att det vore kontraproduktivt för fortplantningen om hög sexlust skulle göra dig mindre atraktiv för det täcka könet. Läget borde snarare vara det motsatta i syfte att främja artens fortlevnad.
Varför skulle evolutionen hos en art med sexuellt svartsjuka hannar ha gynnat hannar som tände på honor med hög sexlust? Det ökar ju risken att hon är otrogen och att någon annan blir pappa. Om jag inte har fel, förstås.
Citera
2017-07-19, 08:28
Medlem
Citat:
Förekomsten av mahogny-träd styrs inte av fjällrävar heller, men det finns en gemensam orsak som gör att de inte förekommer i samma miljö: temperatur. En temperatur som är gästvänlig för det ena är ogästvänlig för det andra. Byt ut temperatur mot hormoner och du har den gemensamma orsaken till ett liknande motsatsförhållande mellan fysiskt kvinnliga drag och sexlust. Om jag inte har fel.

Varför skulle evolutionen hos en art med sexuellt svartsjuka hannar ha gynnat hannar som tände på honor med hög sexlust? Det ökar ju risken att hon är otrogen och att någon annan blir pappa. Om jag inte har fel, förstås.
Alltså är det inte på tiden att ni släpper lite med den där teoretiska modellen av att kvinnan skapades av mannens revben?

Män OCH kvinnor har efter evolutionens gång präglat varandra.

Klart som fan att män tänder på kvinnor med särskilt hög sexlust. Jag har sett otaliga nummer av översexuella kvinnor få män på heltid. Det är inte antalet partners som räknas utan hur kåt du är under samlaget. Man har inte en suck i världen som mer monogamt lagd utan får nöja sig med skitmän.
Citera
2017-07-19, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Alltså är det inte på tiden att ni släpper lite med den där teoretiska modellen av att kvinnan skapades av mannens revben?

Män OCH kvinnor har efter evolutionens gång präglat varandra.
Jag utgår från vetenskaplig forskning om testosteron, inte bibeln. Klart att kvinnor utvecklades på sitt sätt men sexualiteten beror på testosteron, och testosteron är en förorening i kvinnokroppen. Om jag inte har tagit fel. Jag har gärna fel men hur skulle jag kunna säga mot den moderna vetenskapen?

Citat:
Ursprungligen postat av makullerad
Klart som fan att män tänder på kvinnor med särskilt hög sexlust. Jag har sett otaliga nummer av översexuella kvinnor få män på heltid. Det är inte antalet partners som räknas utan hur kåt du är under samlaget. Man har inte en suck i världen som mer monogamt lagd utan får nöja sig med skitmän.
Är det bisexuella män som tänder på maskulina kvinnor du avser? De reproducerande männen har väl av evolutionen utvecklats till att bli avtända av maskulina drag som testosteronstinn kåthet hos kvinnor? Eller är jag helt ute och cyklar?
Citera
2017-07-19, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Det här kallas för Darwinism.
Eller modern vetenskap. Tror jag, men jag vill väldigt gärna ha fel.
Citera
2017-07-19, 08:51
Medlem
Citat:
Ger inte stress mer stresshormoner heller?

!
Stress orsakar obalans i hel del hormoner . Bland annat testosteron och östrogen faktiskt .

Sex gör inte att testosteron nivån ökar. En mängd måbra hormoner frigörs dock vid lust/orgasm/beröring som motverkar stress och är avslappnade/skapar välmående.
Citera
2017-07-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Siasoss
Stress orsakar obalans i hel del hormoner . Bland annat testosteron och östrogen faktiskt .

Sex gör inte att testosteron nivån ökar. En mängd måbra hormoner frigörs dock vid lust/orgasm/beröring som motverkar stress och är avslappnade/skapar välmående.
Men att förneka stress gör ju genom placeboeffekten att stresshormoner som adrenalin minskar. Varför skulle inte förnekande av sexlust minska testosteron på samma sätt när lust ändå är kopplad till testosteron?

Edit: tro inte att jag vill hålla på så här, jag vill så gärna ha fel! Men jag vill inte förstöra min kvinnlighet med testosteron, inte ta risken.
Citera
2017-07-19, 09:00
Moderator
Humbugs avatar
Citat:

Du verkar ha fått uppfattningen att testosteron är ett främmande ämne i din kropp. Så är det inte. Det är fullt naturligt även för kvinnor och en viktig beståndsdel som den kvinnliga kroppen tillverkar helt själv. Brist på testosteron hos kvinnor är en åkomma som måste behandlas.
Jag har heller inte sett någon info om att sexlust ökar produktionen av testosteron, det tycks var något du hittat på.

Män dras till promiskuösa kvinnor då det garanterar fortplantning, vilket är anledningen till vår existens.
Det finns därför anledning att anta att kåta kvinnor har mer feminina drag.
Senast redigerad av Humbug 2017-07-19 kl. 09:20.
Citera
2017-07-19, 09:08
Medlem
Citat:
Du verkar ha fått uppfattningen att testosteron är ett främmande ämne i din kropp. Så är det inte. Det är fullt naturligt även för kvinnor och en viktig beståndsdel som den kvinnliga lroppen tillverkar helt själv. Brist på twstosteron hos kvinnor är en åkomma som måste behandlas.
Testosteron orsakar fysisk maskulinisering och empatilöst och impulsivt beteende. Testosteron förstör kvinnors fertilitet. Det är därför evolutionen har lett till kvinnor med ett immunförsvar som bekämpar testosteron. Eller är det jag har läst i vetenskap om att kvinnor med bögar i släkten är mera fertila fel?

Citat:
Jag har heller inte sett någon info om att sexlust ökar produktionen av testosteron, det tycks var något du hittat på.
När det finns ett samband mellan en känsla och ett hormon finns det inga enkelriktade orsak och verkan. Förnekelse av en känsla sänker hormonet som orsakar känslan genom placeboeffekten. Därför är det bra för kvinnor att förneka sin sexlust, så att testosteronet inte förstör våran kvinnlighet.

Citat:
Män dras till promiskuösa kvinnor då det garanterar fortplantning, vilket är anledningen till vår existens.
Det finns därför anledning att anta att kåta kvinnor har mer feminina drag.
Promiskuösa kvinnor hade inte tillgång till en familjeförsörjande man på stenåldern. Och om testosteron orsakar sexlust betyder det att kåta kvinnor är mer maskulina.

Edit: en frisk kvinna har väl ändå bara en liten bråkdel av en mans testosteronnivå? Då kan det väl inte vara friskt för en kvinna att bli kåt mer än en gång i månaden?
Senast redigerad av afraidofattklittra 2017-07-19 kl. 09:31.
Citera
2017-07-19, 09:10
Medlem
mrtowlies avatar
Pussar och hånglar du med din pojkvän? Det bör du undvika. Testosterongiftet överförs även genom saliven. Om du får hans saliv på hakan eller kinden kan det börja växa skägg där om du ej är försiktig.

Ansiktsmask rekommenderas då testosteron även kan föras över via luften.

Toalettsätet bör steriliseras uppenbarligen..hans testosteron är extra potent runt anus och pung och den svetten vill du inte komma i kontakt med, lova dig. Såvida du inte vill ha hårig mansröv!
Citera
2017-07-19, 09:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
Pussar och hånglar du med din pojkvän? Det bör du undvika. Testosterongiftet överförs även genom saliven. Om du får hans saliv på hakan eller kinden kan det börja växa skägg där om du ej är försiktig.

Citat:
Toalettsätet bör steriliseras uppenbarligen..hans testosteron är extra potent runt anus och pung och den svetten vill du inte komma i kontakt med, lova dig. Såvida du inte vill ha hårig mansröv!
Giftet testosteron sprids i hela kroppen med blodet, det förgiftar inte bara lokalt. Men tack för varningarna.

Citat:
Ansiktsmask rekommenderas då testosteron även kan föras över via luften.
Va?! Stämer det? Var finns det masker som filtrerar bort luftburet testosteron?
Citera
2017-07-19, 09:31
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Testosteron orsakar fysisk maskulinisering och empatilöst och impulsivt beteende. Testosteron förstör kvinnors fertilitet. Det är därför evolutionen har lett till kvinnor med ett immunförsvar som bekämpar testosteron. Eller är det jag har läst i vetenskap om att kvinnor med bögar i släkten är mera fertila fel?
.

Det skulle isåfall också betyda att östrogenet hos män automatiskt ger oss bröst, vilket inte är fallet. Östrogen är lika viktigt i manskroppen som testosteron är hos kvinnan. Kroppen tillverkar dessa hormoner av en anledning.
Det är endast höga nivåer som ställer till det och det finns inget (av det jag funnit vid en snabb googling) som säger att nivåerna ökar om man har hög sexlust. Onormalt höga nivåer har helt andra orsaker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in