2017-07-18, 09:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Kombinationen av användarnamn, första inlägg, en snudd på orimligt korkad frågeställning och den närmast maniska besattheten vid nyordet "klittra" gör att jag starkt misstänker att vi har att göra med endera en tomte eller ett troll.
Jag tog mitt användarnamn efter min rädsla och postar inlägg om sådant som har betydelse för mig. Jag vill ha svar! Jag kan skriva onanera om du vill det. Och varför är frågeställningen "orimligt korkad"?
Citera
2017-07-18, 09:58
Medlem
FarangDingDongs avatar
Jomensåatte... Flashback är definitivt inte rätt ställe att lufta dessa funderingar på. Du kommer bara få svar i stil med kör stenhårt och ju mer dess bättre.

Jag har inga som helst belägg för att din oro är berättigad men ett långt liv och mycket omfattande erfarenhet av kvinnor från hela vår vida värld gör att jag får en magkänsla av att du nog inte är helt fel ute.

Inte för att jag tror på de biologiska orsakssambanden du beskriver. Jag har svårt att tro att något sådant skulle föreligga mot bakgrund av vad jag vet om homoner etc. (Har levt ett långt aktivt idrottsliv)

Det är också dåligt för hälsan att ständigt vara rädd så det bästa du kan göra är att försöka släppa rädslan. Allt detta sagt är dock min högst subjektiva uppfattning att de vänaste och vackraste kvinnorna jag mött i vår vid värld verkat ha en marginellt lägre sexualdrift en "genomsnittskvinnan" samt att de mer förslagna och manhaftiga haft marginellt högre. Det rör sig dock om gradskillnader och är en generalisering, undantag finns så klart.

Passar dock med att säga att dessa mina erfarenheter kan bottna i en något konservativ syn på kvinnoideal.
Citera
2017-07-18, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MO0nsHinE
Trams. Du vet inte vad du snackar om.

Till TS. Jag har en tjejkompis som onanerar dagligen och hon har inga manliga drar.
Det har hon gjort sen hon va 13 och hon är nu 28. Du kan onanerar bäst du vill

Men du har ju stenkoll eller hur!
Bifogar länkar på fakta.

https://nyheter24.se/nyheter/forskning/842912-ny-forskning-visar-onanera-ofta-och-du-kan-motverka-prostatacancer

https://nyheter24.se/nyheter/forskning/787850-1-9-anledningar-for-kvinnor-att-onanera-mera
Citera
2017-07-18, 10:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmiczeen
Seriöst ta din fakta och stoppa upp i något mörkt hål och börja njut för i hevlete ......
släpp taget
Men jag vill inte bli ful!
Citera
2017-07-18, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ParkinsoninScience
Som kvinna i den vetenskapliga världen, med feminint utseende, vet jag att jag är ännu mer könsdiskriminerad än kvinnor med maskulint utseende. Jag hade faktiskt velat se lite mer maskulin ut! Utan illegala preparat förstås, sådant hade jag aldrig velat använda.

Jag vet att vi alla vill olika saker. Men jag kan påpeka att bonobos både parar sig mer och onanerar mer än sina släktingar schimpanserna, generellt och inte bara enstaka undantag. Detta trots att schimpanser har högre testosteronnivåer än bonobos.
Tack för informationen, vill dock ha mer info om jag ska våga överföra det på människor/mig själv. Dumt att chansa!
Citera
2017-07-18, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Men jag vill inte bli ful!

Det blir du ändå med åren, så släpp det där.
Citera
2017-07-18, 10:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torkel2
Det blir du ändå med åren, så släpp det där.
Men att bli ful och maskulin med en gång tycker jag är något annat än att helt enkelt bli gammal senare.
Citera
2017-07-18, 10:08
Medlem
Kan någon länka till någon vetenskaplig studie om hur kvinnor som onanerar sällan vs ofta bedöms utseendemässigt?
Citera
2017-07-18, 10:10
Medlem
Scapulas avatar
Låter ju som om du fått det där om bakfittan. Höga testosteronhalter skulle kunna resultera i ett mer maskulint utseende och högre sexlust. Förmodligen (om detta stämmer) så har du höga testosteronhalter pga din ökade sexlust men om du inte ser manlig ut så kommer du ju inte att börja göra det för att du onanerar. För dig har (den påstådda) höga halten testosteron resulterat i att du är kåt som fan men inte i ett maskulint utseende, för andra kanske det resulterar i ett maskulint utseende men utan någon större sexlust.

Jag kan garantera dig att ett stort antal idrottskvinnor ser maskulina ut för att de är jävligt vältränade och osminkade då du sett dem.

Utseende får du baserat på dina gener, sen kan du påverka det på diverse vis (träning, viktökning/minskning, smink) men inte genom att smeka dig mellan benen.
Citera
2017-07-18, 10:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Scapula
Låter ju som om du fått det där om bakfittan. Höga testosteronhalter skulle kunna resultera i ett mer maskulint utseende och högre sexlust. Förmodligen (om detta stämmer) så har du höga testosteronhalter pga din ökade sexlust men om du inte ser manlig ut så kommer du ju inte att börja göra det för att du onanerar. För dig har (den påstådda) höga halten testosteron resulterat i att du är kåt som fan men inte i ett maskulint utseende, för andra kanske det resulterar i ett maskulint utseende men utan någon större sexlust.

Jag kan garantera dig att ett stort antal idrottskvinnor ser maskulina ut för att de är jävligt vältränade och osminkade då du sett dem.

Utseende får du baserat på dina gener, sen kan du påverka det på diverse vis (träning, viktökning/minskning, smink) men inte genom att smeka dig mellan benen.
Jag förnekar i vissa fall min lust så mycket att jag tappar den, avancerade förnekelser som drar igång placeboeffekten. Det är inte ens alla månader jag behöver göra så (vad jag minns i alla fall, jag kan inte avgöra om jag verkligen går hela månader utan att förneka eller bara har glömt de flesta förnekelser på grund av förnekelsen) tycker mer det är jobbigt att behöva tänka på det. Att onanera är ju att erkänna, inte att förneka. Om det inte var för rädslan om utseendet hade jag inte brytt mig om jag blev kåt en gång i månaden, flera gånger om dagen eller vad som helst mellan.

Jag förstår inte hur ett hormon skulle kunna påverka det ena men inte det andra, hormoner sprids ju i hela kroppen med blodcirkulationen.
Citera
2017-07-18, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Jag tog mitt användarnamn efter min rädsla och postar inlägg om sådant som har betydelse för mig. Jag vill ha svar! Jag kan skriva onanera om du vill det. Och varför är frågeställningen "orimligt korkad"?

Well hela ditt inlägg är orimligt. Som kvinna kommer du aldrig kunna få förhöjda nivåer av testosteron (med förhöjda menas orimliga för ditt kön). Samt är ditt dominerande hormon östrogen mycket högre.
Du kan aldrig nå en nivå där testosteronet helt plötsligt börjar dominera din utveckling över östrogenet, såvida du inte injicerar hormonerna.

Även som en total amatör kan du ju enkelt räkna ut det omvända. Skulle ditt påstående (som är taget från hybris/rädsla snarare än vetenskap) skulle flertalet kvinnor i västvärlden gå omkring och se ut som män för att de onanerar varje dag.

Antingen kommer du från en starkt religiös bakgrund, eller så är du extremt ängslig/orolig av dig som person. I vilket fall kan du släppa denna rädsla för att onanera. Verkligen släpp det bara.
Kan du inte släppa det bör du söka hjälp hos en psykolog. Det är allt annat än normalt om du växt upp i västvärlden att gå omkring och direkt vara rädd för att onanera då du tror du förvandlas till man. Snuddar på "helt sjukt att tro något sådant" med rent bondförnuft.
Citera
2017-07-18, 10:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Well hela ditt inlägg är orimligt. Som kvinna kommer du aldrig kunna få förhöjda nivåer av testosteron (med förhöjda menas orimliga för ditt kön). Samt är ditt dominerande hormon östrogen mycket högre.
Du kan aldrig nå en nivå där testosteronet helt plötsligt börjar dominera din utveckling över östrogenet, såvida du inte injicerar hormonerna.
Är inte lusten proportionell mot testosteronet? Måste inte någon med lägre testosteron per automatik ha mindre lust? För övrigt har jag läst att även "måttliga" doser testosteron skadar de kvinnliga formerna utan att ta över helt, bland annat kvinnor med midja 70% av höftmåttet är mest fertila och kvinnor med bögar i släkten är mer fertila trots att kvinnor utan bögar i släkten inte heller brukar lida av klinisk testosterondominans.

Citat:
Även som en total amatör kan du ju enkelt räkna ut det omvända. Skulle ditt påstående (som är taget från hybris/rädsla snarare än vetenskap) skulle flertalet kvinnor i västvärlden gå omkring och se ut som män för att de onanerar varje dag.
Källa på att flertalet kvinnor i västvärlden onanerar varje dag? Jag har läst att en gång i månaden är mycket vanligare.

Citat:
Antingen kommer du från en starkt religiös bakgrund, eller så är du extremt ängslig/orolig av dig som person. I vilket fall kan du släppa denna rädsla för att onanera. Verkligen släpp det bara.
Kan du inte släppa det bör du söka hjälp hos en psykolog. Det är allt annat än normalt om du växt upp i västvärlden att gå omkring och direkt vara rädd för att onanera då du tror du förvandlas till man. Snuddar på "helt sjukt att tro något sådant" med rent bondförnuft.
Jag växte upp med en strängt ateistisk mamma och en agnostisk pappa. Mina tankar fick jag från att läsa vetenskaplig forskning om testosteronets betydelse för sexlusten. Jag kanske bara är ovanlig i att jag har uttryckt rädslan (på Flashback är det anonymt, andra kvinnor berätta gärna om ni har liknande rädslor). Alla kvinnor kanske inte pratar om sina rädslor öppet, så hur kan du veta att jag är onormal?

Tror inte heller att jag riskerar att förvandlas till man, bara till maskulin kvinna. Du anar inte hur gärna jag hade velat bli överbevisad om att det inte är någon risk, med faktiska källor på det!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in