2017-07-18, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Jag har precis läst igenom dagens inlägg och tycker att det har varit väldigt konstruktivt! Jag Kan svara på lite om RE Han var en väldigt populär kille med ett stort bekantskapskrets! jag och min syster pratade precis om honom och han umgicks inte I den inre cirkeln av Helenas vänner men däremot med U mer.

Han kände många i olika grupperingar i samhället. Jag vet att han rökte på ibland hur mycket det vet jag inte, detta betyder inte att han var någon nerknarkad sliten buse tvärtom han hörde till de sk populära killarna i Mariestad som sagt väldigt omtyckt.
Kan det vara så att han inte är omnämnd lika mycket i tråden bara för detta? ( det var någon som undrade )
Det var någon som spekulerade i att det måste ha kommit in ändrade vittnesmål OSV kan det vara så enkelt att han inte gick / Var på badhuset som han sa. Eller att han kom dit väldigt sent ändrat klockslag. Nu spekulerar jag givetvis.
Jag tror att han är någon områdes chef i någon kommun i Skåne.

Då stämmer den bild jag har fått av RE med din. Och som sagt, Att man röker på ibland är inte samma sak som att man är i iögonfallande helt trasig människa. Men en koppling mellan HA och grupp 4C ser ut att finnas.
Citera
2017-07-18, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EPA80
Fick för några veckor sedan ett namn på Pilot. Källan hävdar att personen i fråga själv har sagt sig ha följt HA till eller över bron. Namnet på den person är nämnt i tråden.

M.H?
Citera
2017-07-18, 22:07
Medlem
Citat:
Fick för några veckor sedan ett namn på Pilot. Källan hävdar att personen i fråga själv har sagt sig ha följt HA till eller över bron. Namnet på den person är nämnt i tråden.

Du har ingen lust att lägga ut initialerna?
Citera
2017-07-18, 22:09
Medlem
Citat:

Har mannen sagt det direkt till källan eller är det något källan har hört att mannen skall ha sagt?
Citera
2017-07-18, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
M.H?

Du får ursäkta mig, men jag vill inte bekräfta eller dementera namnet i detta fall. I dagsläget utgår jag ifrån att min källa har fel ...
Citera
2017-07-18, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steamie
Har mannen sagt det direkt till källan eller är det något källan har hört att mannen skall ha sagt?
Jag uppfattade det som att personen ifråga har sagt det själv till min källa. Men som sagt, namnet finns redan i tråden. Låt se om man har den rätta pilotman nu.
Citera
2017-07-18, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martasson
M.H?

Vad är det för M.H som är nämnd i tråden innan?
Citera
2017-07-18, 22:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harley70
Skelettdelarna i Kristianstad jan ju också vara intressanta. Om GM har en naturlig koppling dit kan det vara en trygg plats att dumpa en kropp på.
skelett delarna i Kristianstad är identifierade som hammerfalls dåvarande turneledare var försvunnen i 18 år
Citera
2017-07-18, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KSP
Tillhör RE vänkretsen till HA och övriga nämnda personer i tråden? Vem var han på Stadt med?
Bor han kvar i Mariestad idag, familj, barn, gift? Hur gammal är han? Vad gjorde han efter Stadt, hur/när kom han hem?

RE är ju en viktig pusselbit då han är en av dom absolut sista som såg HA i livet. Tycker ändå att det är märkligt att denne person fått så lite uppmärksamhet i tråden.

Var det inte BW som var en av dom absolut sista som såg och pratade med HA , vid utgången innan hon började gå?
Var RE den speciella person Helena var glad åt att han var där?
Citera
2017-07-18, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jag skulle vilja dela några tankar som jag har om den här "pilotmannen". Grovt har den här mannen beskrivits som mellan 20 och 30 år. Om vi tänker oss att mannen var kanske 28 år 1992 (eller 26 år eller 29 år för att nu ta några exempel) måste vi vara medvetna om att den här mannen redan då skulle ha kunnat hinna studera färdigt på högskola/universitet till en ganska "fin" titel. Att gå från gymnasiet direkt till högskola/universitet och plugga kanske fem till åtta år är inget ovanligt. Den här mannen skulle ju faktiskt ha kunnat hinna studera klart till ett "fint" yrke som advokat, läkare, forskare, ingenjör. Så, redan 1992 skulle den här mannen ha kunnat vara en mycket välutbildad man och mycket kunnig inom något eller några teoretiska fack.

Om vi flyttar fram positionen till 1998 (när tipset från "brovittnet" hittas och mannen tas in på förhör) har det gått ytterligare sex år. Mannen kan nu vara 34 år och ha hunnit en bra bit i en (kanske) akademisk karriär. Förutom inom yrken som advokat, läkare, forskare eller ingenjör skulle mannen kunna hittas inom polis-, militär- och myndighetsväsendet. Oavsett skolning och fack skulle mannen vid kanske 34 års ålder 1998 vara så långt kommen i en karriär att han både var väl medveten om sina "rättigheter" men också om vilka (ödesdigra?) konsekvenser ett offentliggörande av hans namn skulle få. Jag landar återigen i det faktum att mannen "stod på sig" 1998 och att åklagaren valde att inte ge polisen grönt ljus.
Eller bara ett par år äldre och enhetschef för en kommun .. tex
Citera
2017-07-18, 23:03
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Freija21
Eller bara ett par år äldre och enhetschef för en kommun .. tex

Om du syftar på "RE" får det stå för dig. Jag har inget på den personen än som fäller misstankar på honom.
Citera
2017-07-18, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Var det inte BW som var en av dom absolut sista som såg och pratade med HA , vid utgången innan hon började gå?
Var RE den speciella person Helena var glad åt att han var där?

Helena var min vän och jag har svårt för att tro att hon var intresserad av RE på det sättet, det känns som att jag vill minnas att Ulrika har varit tillsammans med honom .. Inte vid detta tillfälle men någon gång... men jag kände inte henne så väl och kan ha fel jag vet iallafall att de var goda vänner.
Kan det vara så att RE var den som sprang runt efter Helena inne på statt och Helena inte var intresserad eftersom hennes syster hade varit tillsammans med honom??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in