Citat:
Ursprungligen postat av
Pudelfrillan
Det finns väl inga som helst belägg för att den här GM skulle vara just välutbildad? eller ens anledning att misstänka detta? Räcker gott med en person som är lite framåt och vågar ställa frågor, han kan ju bara ha sagt: "Jag vill verkligen inte att mitt namn blir offentligt, hur undviker man det" och fått svaret: "Neka advokat". Inte svårare än så. GM kan tillhöra i stort sett vilken samhällsklass som helst, överklass, medelklass eller så är han en vanlig arbetarkille, det enda man med säkerhet kan utesluta är en tung nedgången missbrukare.
Absolut, inget säger att han var välutbildad. Jag ville bara fästa uppmärksamheten på i vilken kategori han eventuellt kan stå att finna. Det finns exempel på personer som har diskuterats i tråden som inte har en så tung utbildning men som ändå förefaller kunna tala för sig.
Om mannen var till exempel 28 år 1992 hade han redan en ganska stor portion livserfarenhet - med eller utan utbildning. Men det faktum att åklagaren valde att inte bifalla polisens önskan om förhör bör ha en särskild anledning.