2017-07-18, 19:08
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Är väl skillnad mellan manlig sexualitet där sexualiteten kommer från rätt hormoner för könet, kontra kvinnlig sexualitet där sexualiteten kommer från fel hormoner för könet som gör skada.

Jag går efter vetenskap, inte folktro.

Nåja, något gör asiaterna rätt med tanke på hur framgångsrika, hälsosamma samt hur högt antal de är.
Det är flera tusen år där dom inte har haft datorer att kunna läsa på utan har spenderat tid på att utforska sig själva och varandra.

Du kan länka få länka dessa vetenskapliga studier då det enda jag hittar om hög testosteron är att dom skulle vara mer ivriga att klittra än att ha sex.
Citera
2017-07-18, 19:08
Medlem
Sluta mata nu.
Citera
2017-07-18, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JimJams
Nåja, något gör asiaterna rätt med tanke på hur framgångsrika, hälsosamma samt hur högt antal de är.
Det är flera tusen år där dom inte har haft datorer att kunna läsa på utan har spenderat tid på att utforska sig själva och varandra.
Att göra något rätt betyder inte att undvika allt som är ohälsosamt.

Citat:
Du kan länka få länka dessa vetenskapliga studier då det enda jag hittar om hög testosteron är att dom skulle vara mer ivriga att klittra än att ha sex.
Hur skulle en ökning av ett hormon som ökar könsdriften kunna öka endast onanin och inte sexet?
Citera
2017-07-18, 19:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aothai
Sluta mata nu.
Mata vad då? Till skillnad från dig (har läst din posthistorik) vill jag inte mata steroider i alla fall.
Citera
2017-07-18, 19:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mach3
TS, när du läser dina artiklar och länkar och dylikt kan det vara så att du är drabbad av selektiv perception?

Selektiv perception är alltså väldigt förenklat att man endast ser man vill se, dvs du läser artiklar men det enda som fastnar är saker som stöder din redan (enligt mig väldigt skumma) bestämda tes. Någonting som nämns i förbifarten tar du till dig som det viktigaste och när någon kommer med vettiga argument mot din tes så hittar du kryphål istället för att ta till och fundera vad folk säger.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Selektiv_perception
Har vi inte alla selektiv perception? Tänk på att det du skriver kan vara ett resultat av din selektiva perception. Jag är glad att jag har selektiv perception, annars hade inte min förnekelse fungerat!
Citera
2017-07-18, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lespaul80
Well hela ditt inlägg är orimligt. Som kvinna kommer du aldrig kunna få förhöjda nivåer av testosteron (med förhöjda menas orimliga för ditt kön). Samt är ditt dominerande hormon östrogen mycket högre.
Du kan aldrig nå en nivå där testosteronet helt plötsligt börjar dominera din utveckling över östrogenet, såvida du inte injicerar hormonerna.
Testosteronet behöver inte dominera för att göra skada? Kolvätet dominerar inte över syret i luften ens i de mest förorenade industriområdena i världen, ändå gör smogen allvarlig skada.
Citera
2017-07-18, 19:48
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Vet du över huvud taget hur många kvinnor som skäms och oroar sig för sin kropp? Anledningen till att jag nämnde just siffror för höftmått och midjemått (tillsammans med muskler, för övrigt) är för att det har studerats och publicerats mycket vetenskaplig litteratur om hormonernas effekt på just det. Jag är själv lika rädd för att se manlig ut i ansiktet, det finns bara inte tillräckligt med forskning om det.

Ja typ alla. Just din fixering vid forskning och att försöka kvantifiera allt talar för att du är man, om än så bara i huvudet. Vill du göra som en riktig kvinna så dricker du lådvin (även om det ökar testosteron tillfälligt) med väninnorna och så har ni ett fnissigt samtal om onanivanor och så är problemet ur världen, men just nu beter du dig som en aspieg snubbe.
Citera
2017-07-18, 19:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
Ja typ alla. Just din fixering vid forskning och att försöka kvantifiera allt talar för att du är man, om än så bara i huvudet. Vill du göra som en riktig kvinna så dricker du lådvin (även om det ökar testosteron tillfälligt) med väninnorna och så har ni ett fnissigt samtal om onanivanor och så är problemet ur världen, men just nu beter du dig som en aspieg snubbe.
Va?! Ökar lådvin testosteronet? Hemskt, jag ska aldrig mer dricka skiten! De kvinnor som dricker sådant blir givetvis mindre kvinnliga av testosteronet.

Skillnaderna i skallen mellan män och kvinnor är att män är kåtare, mindre empatiska och mer impulsiva. Det är vad jag har läst. Det har inget med att kvantifiera siffror att göra. Diagnosen asperger buntar ihop en empatilöshet som är typiskt manlig med en sifferintelligens som är könsneutral, saker som är helt orelaterade till varandra. Jag är en sifferintelligent OCH empatisk kvinna! Jag fick högsta mattebetyg på gymnasiet men ingen Aspergerdiagnos.
Citera
2017-07-18, 20:01
Medlem
Ingen anledning att vara rädd för näthatarna, det här är ett anonymt forum! Varför har inga fler kvinnor uttryckt att de är rädda för testosteron här?
Citera
2017-07-18, 20:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Du tycker synd om mig? Tack för din omtanke men im find!
Menar du att du och dina tjejkompisar inte blev utsatta för något?
Citera
2017-07-18, 20:22
Medlem
Citat:
Finns ju kvinnor som kör nofap och märker klara skillnader precis som männen.

Men ser man till asiatiska skrifter så är det bättre för dig att ha sex än att klittra.
Manlig energi går utåt (penetrerar världen) medans kvinnlig tar emot (Omfamnar världen).
Så sex är att rekommendera när du är kvinna!
Du ska inte vara rädd för att komma, och du bör ta vara på sperman då den håller dig ung, förslagsvis kan du blanda i den i olika ansiktskrämer, då sperma är det som skänker liv och vitalitet.
Medans sexet ger dig energi då du tömmer mannen på sin.
(Förklaras med att mannen ofta somnar efter sexet medans kvinnan blir sköning och ligger o spinner).
Män lever kortare än kvinnor. Hur nyttigt kan testosteron vara då?
Citera
2017-07-18, 20:35
Medlem
LuluBrooksies avatar
Det enda jag hört talas om ang detta är att när mannen kommer i kvinnan lämnar han kvar materia som innehåller testosteron och det går aldrig ur kvinnans kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in