2017-07-18, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Alla framgångsrika idrottskvinnor har utsatts för höga halter av testosteron i mammas mage och därför fått manliga egenskaper. Därför så många är flator.
Oj! Jag visste inte att hormoner före födelsen bestämde sexuell läggning även för oss kvinnor. Jag har mest läst att det bara gäller män, men jag kanske har läst fel.

Citat:
Ursprungligen postat av godhetsaposteln
Dessa mängder testosteron kan du aldrig uppnå utan doping.
Inte de mängderna, men ändå kanske så att det gör skada.
Citera
2017-07-18, 17:45
Medlem
Nu när jag tänker på det börjar det verka absurt att evolutionen skulle ha gynnat män som skadar kvinnans fertilitet med hormoner i satsen. Jag kanske måste överge både min rädsla och det jag har läst om biologiska kopplingar mellan fruktbara kvinnor med bögar i släkten.
Citera
2017-07-18, 17:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Nu när jag tänker på det börjar det verka absurt att evolutionen skulle ha gynnat män som skadar kvinnans fertilitet med hormoner i satsen. Jag kanske måste överge både min rädsla och det jag har läst om biologiska kopplingar mellan fruktbara kvinnor med bögar i släkten.
Men frågan är bara hur jag ska förklara bort det på annat sätt.
Edit: jag börjar nu även att tänka på att det vore konstigt om evolutionen skulle ha gjort så att mannen sprutade in hormoner som skadar kvinnans empati när det är kvinnan som ska ta hand om barnet med hans gener i det.
Citera
2017-07-18, 17:50
Avslutad
Tycker det luktar troll här. TS har så konstiga frågeställningar...
Citera
2017-07-18, 17:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gosif
Tycker det luktar troll här. TS har så konstiga frågeställningar...
Jag är inte ett troll. Frågan är om du är det. Du är enligt din posthistorik motvillig mot tjejer som har haft "negerkuk" i sig. När det är frågeställningar som få vågar uttrycka i verkliga livet kan det väl inte vara något fel med att fråga om sin seriösa oro på ett anonymt forum?
Citera
2017-07-18, 17:57
Medlem
Tror ni att det är möjligt att prata om mina funderingar med min pojkvän utan att han dumpar mig? Eller ska jag låta bli?
Citera
2017-07-18, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cosmiczeen
Seriöst ta din fakta och stoppa upp i något mörkt hål och börja njut för i hevlete ......
släpp taget
Fakta tar jag på största allvar. Det är nödvändigt för att veta vad som är farligt och inte.
Citera
2017-07-18, 18:05
Medlem
genericnames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afraidofattklittra
Tänk om hon bara har någon extremt ovanlig biologisk egenhet som gör henne kåt utan att maskulinisera henne? Det finns enstaka personer som har överlevt att falla från flygplan på tiotusen meters höjd men jag skulle inte frivilligt ta risken för det.

Edit: med flygplansexemplet menar jag att falla utan fallskärm.

Testosteronnivåerna är väl snarare vad som gör dig kåt, att inte svara på signalerna kan väl snarare göra att kroppen producerar mer... Se på gamla äckliga kärringar som inte fått kuk på år, de ser knappast kvinnliga ut längre... Klittra på säger jag.
Citera
2017-07-18, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av callas300
Hahaha, ja du gör som du vill
Jag vill inte bli ful och empatilös. Jag skulle däremot gärna vilja kunna sluta med att använda förnekelse i okänd omfattning utan rädsla för sådana skadliga effekter av testosteron hos kvinnor.
Citera
2017-07-18, 18:08
Medlem
Mr.J.Pilvikukkas avatar
TS fixering vid siffror för kurvighet och den allmänna frågeställningen talar för ett väldigt manligt tänkande. Om inte ts är en runkande farbror eller ett sommartroll så tror jag att TS är en transman som inte kommit ur garderoben än. Rädslan för testosteron är alltså ett slags självförnekelse.

Ts, bli bekväm i din manlighet och vågavara den du är!
Citera
2017-07-18, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av genericname
Testosteronnivåerna är väl snarare vad som gör dig kåt, att inte svara på signalerna kan väl snarare göra att kroppen producerar mer... Se på gamla äckliga kärringar som inte fått kuk på år, de ser knappast kvinnliga ut längre... Klittra på säger jag.
Jag har ju redan skrivit att det inte är själva den kvinnliga onanin i sig jag är rädd för, utan vad den representerar: att erkänna sin kåthet. Enligt placeboeffekten är det värre än att förneka. Förnekelsen måste vara trovärdig för en själv, det är därför jag inte vet omfattningen av min egen förnekelse. Och därmed vet jag inte heller hur mycket jag vill klittra.

Gamla damer som erkänner för sig själva att de är sexuellt frustrerade går inte att jämföra. Dessutom är det vad jag vet biologiskt att äldre kvinnors testosteron ökar.
Citera
2017-07-18, 18:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.J.Pilvikukka
TS fixering vid siffror för kurvighet och den allmänna frågeställningen talar för ett väldigt manligt tänkande. Om inte ts är en runkande farbror eller ett sommartroll så tror jag att TS är en transman som inte kommit ur garderoben än. Rädslan för testosteron är alltså ett slags självförnekelse.

Ts, bli bekväm i din manlighet och vågavara den du är!
Vet du över huvud taget hur många kvinnor som skäms och oroar sig för sin kropp? Anledningen till att jag nämnde just siffror för höftmått och midjemått (tillsammans med muskler, för övrigt) är för att det har studerats och publicerats mycket vetenskaplig litteratur om hormonernas effekt på just det. Jag är själv lika rädd för att se manlig ut i ansiktet, det finns bara inte tillräckligt med forskning om det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in