Det kan vl diskuteras. Men det var intressant hur Darmodys mor
''terskapade'' relationen till sonen i s. 3 genom att inleda en relation med och sedan dda en ung man, som liknade hennes son, delvis med syftet att frska f Nucky att erknna att det var han som ddade James Darmody.
Jag tycker frvrigt att serien brjade ta fart p riktigt frn s. 2 och framt. Den frsta ssongen var, i min mening, lite seg p ngot stt och jag hade svrt att komma in i den, men frn s. 2 fastnade jag fr den p riktigt.
Kevin O'Rourke som spelar meadows fotbollstrnare i The sopranos r borgmstaren i Atlantic city i Boardwalk empire. Chris Caldovino som spelar Billy Leotardo i the sopranos r med i ssong 3 av Boardwalk empire. Vincent Piazza som spelar Lucky Luciano var med i ett par avsnitt av the sopranos dr han spelade AJ:s festpolare Hernan.
James Gandolfini tackade nej till att spela nucky thompson.
En till skdespelare, som r med bde i ''Sopranos'' och ''Boardwalk empire'': Adam Mucci, som spelade Allegra Sacrimonis (Johnny Sacks dotter) fstman/make Eric DeBenedetto (tv avsnitt, s. 6) spelade Deputy Halloran i ''Boardwalk empire.''
Av ngon konstig anledning har jag planerat att brja titta p serien sedan ngra r tillbaka men aldrig tagit tillfllet i akt av ofrkalrliga skl men brjade se den igr och kan bara sga: WOW!
Vilken grym jvla serie. Den har allt och lite till. Fantastiskt hur man lyckats f med alla sm detaljer frn den tidsepoken och nnu bttre r det att de flesta karaktrerna funnits p riktigt. Har dock lovat mig sjlv att inte gra som med andra grymma serier dvs strcktitta igenom alla ssonger p ngra veckor fr att sedan spendera mnader med att hata mig sjlv fr att jag tittat igenom en serie fr snabbt.
Av ngon konstig anledning har jag planerat att brja titta p serien sedan ngra r tillbaka men aldrig tagit tillfllet i akt av ofrkalrliga skl men brjade se den igr och kan bara sga: WOW!
Vilken grym jvla serie. Den har allt och lite till. Fantastiskt hur man lyckats f med alla sm detaljer frn den tidsepoken och nnu bttre r det att de flesta karaktrerna funnits p riktigt. Har dock lovat mig sjlv att inte gra som med andra grymma serier dvs strcktitta igenom alla ssonger p ngra veckor fr att sedan spendera mnader med att hata mig sjlv fr att jag tittat igenom en serie fr snabbt.
Nt s otroligt underskattad. Den borde klart ha samma kultstatus som Breaking Bad. Mycket bra skdespeleri och grym kvalit p serien. Gillar Steve Buscemi, han r grymt bra i den hr serien och jag gillar hur Al Capone r med men bara i bakgrunden och inte som huvudperson eller nt.
verdrivet bra castad serie. r inne p avsnitt 11 och blir bara mer och mer exalterad fr varje avsnitt. Alla karaktrer har verkligen sin charm och den enda jag kan knna att jag str mig p r irlndskan som r s "goody-twoshoes" att man fr kvljningar. Richard Harrow med ansiktet r riktigt mrk, precis en sn karaktr som jag verkligen uppskattar. Gillar ocks hur man fr in lite komiska inslag i varie avsnitt och mste sga att Nelson van Aldren, snuten, r riktigt rolig nr han fr sina flipp.
Njuter verkligen av tanken att det r fem ssonger kvar, hoppas bara den inte blir urvattnad som mnga bra serier kan bli framt ssongerna.
Nt s otroligt underskattad. Den borde klart ha samma kultstatus som Breaking Bad. Mycket bra skdespeleri och grym kvalit p serien. Gillar Steve Buscemi, han r grymt bra i den hr serien och jag gillar hur Al Capone r med men bara i bakgrunden och inte som huvudperson eller nt.
Hller med. Mnga "kndisar" verkar vara med p ett hr, Meyer Lansky, Rothstein, Capone och Lucky Luciano. Lite det som fick mig att fatta ett snabbare tycke fr serien.
Tycker f. att de komiska inslagen i serien gr den vldigt lik Sopranos p ngot konstigt vnster.
Ord kan inte beskriva hur mycket jag hatar den dr otacksamma horan Margarete Schroeder. Varje avsnitt gr att man fr mer och mer hat fr denna kvinnan och jag kan verkligen inte fatta hur Nucky orkar vara med en s otacksam och vidrig brud. Inte noga med att hon fr leva ett lyxliv, hennes barn fr allt dom behver s ska hon:
Vara otrogen med Owen och sedan gnlla nr Nucky har sina lskarinnor. Hade aldrig ngot emot Owen men nr han blev levererad i trboxen och Margarete blev helt till sig av olycka s njt jag.
Hennes trar och depression gav mig stfrs.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!